Gönderen Konu: Aselsan CATS Flir (Aselflir-235)  (Okunma sayısı 71829 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Canik

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 279
  • -27
  • DefenceTurk.com
Ynt: Aselsan CATS Flir (Aselflir-235)
« Yanıtla #50 : 11 Mart 2018, 00:00:08 »
Ataklarda cats in olması için yapısal değişiklik olması gerekir. Aselsan flir 300 ağır olduğu için arka kısma ağırlıklar eklenmişti. Helikoptere zamanında az sorun çıkarmadı asel flir300. Şimdi onun yerine cats takalım dersek yine birdünya çalışma isteyecek.
Demek ki cats takılsa kuş epey rahatlayacak.

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: Aselsan CATS Flir (Aselflir-235)
« Yanıtla #51 : 11 Mart 2018, 00:26:02 »
Ataklarda cats in olması için yapısal değişiklik olması gerekir. Aselsan flir 300 ağır olduğu için arka kısma ağırlıklar eklenmişti. Helikoptere zamanında az sorun çıkarmadı asel flir300. Şimdi onun yerine cats takalım dersek yine birdünya çalışma isteyecek.
Demek ki cats takılsa kuş epey rahatlayacak.

Alakası yok, takılan ağırlıklar o güçteki motorlar için hiç bir şey. (80 kg idi galiba)

Helikopterdeki temel sorun, topun konumu ve mermi kapasitesi. İlk planlandığı haliyle top yoktu, sonradan ekleniverince de iğreti durdu.

Atak-2'de top olması gereken yere konulacak. Mermi kapasitesi de artar herhalde.
« Son Düzenleme: 11 Mart 2018, 00:44:39 Gönderen: merzifonlu »

Çevrimdışı Partikül

  • 2017 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1555
  • 197
  • DefenceTurk.com
« Son Düzenleme: 11 Mart 2018, 01:48:42 Gönderen: PARTİKÜL »

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: Aselsan CATS Flir (Aselflir-235)
« Yanıtla #53 : 11 Mart 2018, 04:04:13 »
FLIR değildi kastım. Kuyruk tarafına denge için takılan ek ağırlıklar 80 kg diye hatırlıyorum.

Çevrimdışı Canik

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 279
  • -27
  • DefenceTurk.com
Ynt: Aselsan CATS Flir (Aselflir-235)
« Yanıtla #54 : 11 Mart 2018, 11:25:55 »
Ataklarda cats in olması için yapısal değişiklik olması gerekir. Aselsan flir 300 ağır olduğu için arka kısma ağırlıklar eklenmişti. Helikoptere zamanında az sorun çıkarmadı asel flir300. Şimdi onun yerine cats takalım dersek yine birdünya çalışma isteyecek.
Demek ki cats takılsa kuş epey rahatlayacak.

Alakası yok, takılan ağırlıklar o güçteki motorlar için hiç bir şey. (80 kg idi galiba)

Helikopterdeki temel sorun, topun konumu ve mermi kapasitesi. İlk planlandığı haliyle top yoktu, sonradan ekleniverince de iğreti durdu.

Atak-2'de top olması gereken yere konulacak. Mermi kapasitesi de artar herhalde.
Helikopterin sadece burnu 60 kg hafifleyecek muhendis değilim ama arkadaşlar daha iyi bilir burunda 60 kg önemli bir ağırlık sanırım.

Çevrimdışı Tepegöz

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 84
  • 1
  • DefenceTurk.com
Ynt: Aselsan CATS Flir (Aselflir-235)
« Yanıtla #55 : 11 Mart 2018, 15:07:40 »
Yahu sorun motorun güçlü olup olmaması değil. Helikopterin ağırlık merkezinin değişiyor olması. Asel flir300 ilk takıldığında çok denge sorunu yaşadı sonra arkaya ağırlıklar eklenerek denge merkezi yerine oturtuldu. Siz şimdi çıkaralım yerine cats takalım derseniz ağırlık merkezi yine değişecek ve mühendislik çalışması isteyecek tekrar.

Çevrimdışı Alparslan

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 112
  • -1
  • DefenceTurk.com
Ynt: Aselsan CATS Flir (Aselflir-235)
« Yanıtla #56 : 11 Mart 2018, 16:10:57 »
Yahu sorun motorun güçlü olup olmaması değil. Helikopterin ağırlık merkezinin değişiyor olması. Asel flir300 ilk takıldığında çok denge sorunu yaşadı sonra arkaya ağırlıklar eklenerek denge merkezi yerine oturtuldu. Siz şimdi çıkaralım yerine cats takalım derseniz ağırlık merkezi yine değişecek ve mühendislik çalışması isteyecek tekrar.

Uğraşsın mühendisler işi ne bu tembellik bizi çok geri bıraktı halada bırakır.
Tanrı Türkü korusun

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44315
  • 615
Ynt: Aselsan CATS Flir (Aselflir-235)
« Yanıtla #57 : 11 Mart 2018, 16:29:29 »
Yahu sorun motorun güçlü olup olmaması değil. Helikopterin ağırlık merkezinin değişiyor olması. Asel flir300 ilk takıldığında çok denge sorunu yaşadı sonra arkaya ağırlıklar eklenerek denge merkezi yerine oturtuldu. Siz şimdi çıkaralım yerine cats takalım derseniz ağırlık merkezi yine değişecek ve mühendislik çalışması isteyecek tekrar.

Çok zor değil. Flirin ağırlığının azalma oranı kadar arkaya eklenen dengeleme ağırlıkları da azaltılır. Sorun ortadan kalkar. Helikopterin yakıt ağırlığı da biraz artırılmış olur.
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44315
  • 615
Ynt: Aselsan CATS Flir (Aselflir-235)
« Yanıtla #58 : 11 Mart 2018, 16:30:04 »
Yahu sorun motorun güçlü olup olmaması değil. Helikopterin ağırlık merkezinin değişiyor olması. Asel flir300 ilk takıldığında çok denge sorunu yaşadı sonra arkaya ağırlıklar eklenerek denge merkezi yerine oturtuldu. Siz şimdi çıkaralım yerine cats takalım derseniz ağırlık merkezi yine değişecek ve mühendislik çalışması isteyecek tekrar.

Uğraşsın mühendisler işi ne bu tembellik bizi çok geri bıraktı halada bırakır.

Mühendisler tembel değiller!
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı Alparslan

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 112
  • -1
  • DefenceTurk.com
Ynt: Aselsan CATS Flir (Aselflir-235)
« Yanıtla #59 : 11 Mart 2018, 17:21:15 »
Yahu sorun motorun güçlü olup olmaması değil. Helikopterin ağırlık merkezinin değişiyor olması. Asel flir300 ilk takıldığında çok denge sorunu yaşadı sonra arkaya ağırlıklar eklenerek denge merkezi yerine oturtuldu. Siz şimdi çıkaralım yerine cats takalım derseniz ağırlık merkezi yine değişecek ve mühendislik çalışması isteyecek tekrar.

Uğraşsın mühendisler işi ne bu tembellik bizi çok geri bıraktı halada bırakır.

Sakin ol başkan size bir şey demedim  ;D arkadaşın düşüncesine ithafen söyledim ama sanmıyorum her mühendis işini layıkıyla yapıyor liyakatin özlemle anıldığı arandığı dönemlerdeyiz .

Mühendisler tembel değiller!

« Son Düzenleme: 11 Mart 2018, 20:08:05 Gönderen: SKYWOLF »
Tanrı Türkü korusun