Gönderen Konu: T-129 ATAK PROJESİ  (Okunma sayısı 673291 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
İlk 5 ATAK helikopteri ve pilotları ‘harbe’ hazır
« Yanıtla #891 : 19 Ekim 2014, 11:36:56 »
İlk 5 ATAK helikopteri ve pilotları ‘harbe’ hazır

YASİN KILIÇ | ANKARA  -  17.10.2014 13:41:55

Milli savaş helikopteri projesi kapsamında üretilen ilk 5 ATAK Helikopteri, Türk Silahlı Kuvvetleri'ne (TSK) teslim edildi. Kara Kuvvetleri Komutanlığı'nın envanterinde bulunan ATAK helikopterleri pilotları ile birlikte yaklaşık 4,5 aydır eğitim uçuşları gerçekleştirdi. Atak helikopteri ile ilgili bilgi verin Yarbay Aydın, “Atak helikopterlerinin 5’i envantere girdi. Diğerleri de önümüzdeki hafta 2 tane olmak üzere seri bir şekilde gelmekte ve toplam 9 helikopter olacak. Ardından da Atak faz-1 helikopterleri devreye girecek. Şuanda helikopterlerimiz göreve hazır. Helikopterlerimiz ve pilotlarımız harbe hazır.” dedi.

Genelkurmay Başkanlığı, Güvercinlik'teki Kara Havacılık Komutanlığı’ndan T129 ATAK helikopterlerine yönelik basın tanıtımı turu düzenledi. Tur kapsamında Atak helikopterinin ve personelin göreve nasıl hazırlandıklarından, uçuş öncesi gerçekleştirilen derslere kadar tüm hazırlık aşamaları tek tek basın mensuplarına anlatıldı. Atak helikopteri ile göreve çıkacak tüm pilotlar ve yardımcı ekip güne görev kapsamı ile ilgili verilen dersle başlıyor. Ders kapsamında pilotlara taarruz helikopter kol uçuş brifingi ve mürettebat uçuş brifingi veriliyor. Taarruz helikopter kol uçuş brifinginde görevli personele saat ayarı, genel konular (pilot çağrı adları, lider alternatif lider, yakıt miktarı, çalıştırma ve kalkış zamanları), hedef bölgesi ve uçuş planlaması (asli ve tali görev, hedefler, çalışma bölgesi, kontrol noktaları, görev planı), muharebe ve aviyonikler ve görev profillerinin anlatımı yapıldı. Mürettebat uşuş brifinginde ise personele meteoroloji durumu, genel hususlar (oturma planı, kumanda devri, muharebe ve seyrüsefer konulara, radar, çevre kontrolü , arazi ve engeller) ile emercensi hususlar anlatıldı.

FAAL HALDEYKEN MÜHİMMAT VE YAKIT İKMALİ YAPILMAKTA

Atak helikopteri ile ilgili bilgi verin Yarbay Aydın, Atak helikopterinin görüntüleme sistemi, avcı kaskı, bazı silah sistemlerinin yerde tahditli olarak çalıştırılabildiğini söyledi. Arazi koşullarında elektriğin olmadığı durumlarda yakıtla çalışan harici güç kaynağının her türlü elektrik sistemini aktive ederek helikopteri faal hale getirebildiğini kaydeden Aydın, “Helikopterde aksesuar denen bir mod var. yerde palleri dönmeden helikopterin bir motorunu çalıştırabiliyoruz. Bu motoru çalıştırdıktan sonra tüm elektrik kaynaklarını, hidrolik sistemlerini ve silah sistemlerini aktif hale getirebilmekteyiz. Hiçbir emniyetsiz durumu yok. Taktik sahada araziye indiğimiz durumda helikopteri susturmadan faal halindeyken mühimmat ve yakıt ikmali de yapılmakta." diye konuştu.
Atak helikopterinin gayet kıvrak, güçlü, emsallerine oranda daha küçük ama daha üstün özelliklere sahip olduğunu kaydeden Aydın, “Yaklaşık 4,5 aydır helikopterimizi Kara Havacılık Komutanlığı’nda yoğun bir şekilde kullanmaktayız. Bunların büyük bir çoğu harbe hazırlık eğitimleri kapsamında yapıldı. Aynı zamanda çeşitli tören ve görev uçuşlarında da uçtu. Pilotlarımız ve helikopterlerimiz görev hazırdır. Görev emri verildiğinde helikopterlerimiz gidip görevi icra edebilir gündüz veya gece.” şeklinde konuştu.

20 MM’LİK TOP HELİKOPTERİN EN ETKİLİ SİLAHI

Atak helikopterinin önünde 20 mm’lik bir top bulunduğunu, bunun helikopterin en etkili silahı olduğunu vurgulayan Aydın, “Oldukça etkili ve hemen hemen nokta atışı yapan son derece tesirli bir silah. Sağa ve sola 90 derece olmak üzere yaklaşık 180 derecelik bir alanı kapsar. Aşağı 50 derece ve yukarı 25 derece alanı kapsar. İki helikopterde bunu kullandığında hemen hemen boş bölgesi bulunmamakta. Topu iki şekilde kullanıyoruz. Topu, pilotun kafasında olan avcı kaskı ve aselsan ürün hedef tespit ve görüntüleme sistemiyle kullanıyoruz. Görüntüleme sistemi 360 derece dönebilmekte. Yaklaşık 20 km hedefleri tespit ve 10 km’ye kadar teşhis ve tanımlama yapmakta. Bu özelliğini hem gündüz hem de gece yapabiliyor. Aynı zamanda 20 mm’lik topun üstünde bir adet lazer pointer var. Bu diğer helikoptere ve yer birliklerine hedef tarif etmek içen gece kullanılan bir sistem.” dedi.

Helikopterin ön kokpitinde silahçı ve arka kokpitinde ise helikopteri kullanan pilotun oturduğunu anlatan Aydın, “İşlevsel olarak ili koltukta aynıdır. Her iki pilotta hem uçağı kullanabilmekte hem de atış yapabilmekte. Helikopterimizde 4 adet kanat istasyonu bulunuyor. Bunları karışık ve asimetrik olarak yükleyebilmekteyiz. Sağ tarafta 70 mm’lik roket bunlardan 4 tane takabildiğimizde helikopterimiz 76 tane roket atabilmekte. Onun yanında hava füzesi stingerler yüklü. Diğer tarafta cirit füzeleri ve mızrak füzeleri uzun menzilli tank savar füzelerimiz mevcut. Tanksavar füzelerden 8 tane alabilmekte. Harici yakıt tankı da takabilmekteyiz. Bu tank takıldığında helikopterin menzili yüzde 70 uzamakta. Ankara’dan Edirne’ye kadar gidebilmekte. Kanatların dışında füze ikaz alıcıları bulunuyor. Bunlar ısı güdümlü füzelere karşı havada hareketli her türlü ısıl kaynakları algılayabilmekte. Bunlarda yerli üretimdir. Helikopterimiz ortak üretimli yerli bir üretimdir. Ama bizim için önemli kritik tüm malzemeleri millidir. Öz savunma sistemleri, görev sistemleri ve kriptoları yerlidir. Sağda ve solda iki adet motoru bulunuyor. Helikopterin kalkış ağırlığı 5 bin kilogramı çok rahat manevra yaptırabilmekte.” açıklamasında bulundu.

Atak helikopterlerinin 5’inin envantere girdiğini ve hazır olduğunu kaydeden Aydın, “Diğerleri de önümüzdeki hafta 2 tane olmak üzere seri bir şekilde gelmekte ve toplam 9 helikopter olacak. Ardından da Atak faz-1 helikopterleri devreye girecek. Şuanda iki helikopterimiz göreve hazır. Helikopterlerimiz ve pilotlarımız harbe hazır.” şeklinde konuştu.

Atak helikopterlerin özelliklerinin anlatılmasının ardından uçuş hazırlıkları tamamlandı. Uçuş hazırlıklarının bitmesiyle birlikte iki helikopter solo hareketlerini icra etti.

http://www.cihan.com.tr/caption/Ilk-5-ATAK-helikopteri-ve-pilotlari-harbe-hazir_9329-CHMTU1OTMyOS8x
« Son Düzenleme: 19 Ekim 2014, 13:30:15 Gönderen: SKYWOLF »

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #892 : 25 Ekim 2014, 14:17:49 »
Atak üzerindeki Mızrak-U füzeleri paylona bağlanmış görünüyor,muhtemel bir seri üretim helikopterimi yoksa Tai'nin P6 helikopterimi acaba.







Çevrimdışı billiejean

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 11
  • 0
  • DefenceTurk.com
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #893 : 26 Ekim 2014, 02:22:44 »
« Son Düzenleme: 26 Ekim 2014, 16:19:14 Gönderen: billiejean »

Çevrimdışı Tuco

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1482
  • 21
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #894 : 26 Ekim 2014, 13:48:39 »
keşke devamı da olsaydı,takla atıyor sanırım

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44311
  • 614
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #895 : 26 Ekim 2014, 14:24:23 »
Yukarıdaki videoda yalama uçuşu yapıyor gibi görünüyor.

<a href="http://youtu.be/193Sl3qSEQw" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">http://youtu.be/193Sl3qSEQw</a>


Gerçekten çok başarılı bir proje oldu. Çok güzel görünüyor ve güven veriyor.
Helikopterin burnundaki flir ve top terminatörü andırıyor.  :)

ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44311
  • 614
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #896 : 07 Kasım 2014, 21:23:58 »
Son haberlere göre 5 adet T129 ATAK Güneydoğu'ya terör bölgesine gönderilmiş. Artık aktif olarak görevdeler..
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44311
  • 614
T-129 ATAK Polonya Yolunda
« Yanıtla #897 : 10 Kasım 2014, 01:52:11 »
T-129 ATAK Polonya Yolunda



Polonya hükümeti, Polonya ordusunda kullanılmakta olan 30 adet eskimiş Mi-24 Hind helikopterini yeni saldırı helikopterleri ile değiştirmek istiyor.

4 Kasım'da bir basın konferansında konuşan Polonya Milli Savunma Bakanı Czeslaw Mroczek adayların Airbus Helicopters'in teklif ettiği Tiger, Bell Helicoper'in AH-1Z King Cobra ve Türk Havacılık ve Uzay Sanayi'nin sunacağı T-129 ATAK saldırı helikopterleri olduğunu belirtti. Varşova daha önce Boeing'in de  AH-64E Apache önerisiyle ilgilenmişti. Mroczek potansiyel teklif listesinin henüz kesinleşmemiş olduğuna dikkati çekti. Buna ek olarak, rolü bilinmemekle birlikte, Polonya güvenlik elektronik kuruluşu BIT'in de programa katılımını belirtti.

Geçen ay Boeing yetkilileri Polonya'yı ziyaret etti ve yaklaşık 30 potansiyel ortak ile görüşmelerde bulundu. Gerekirse Apache için yerel bir montaj hattı kurma seçeneği de görüşüldü.

Raven Projesi olarak adlandırılan program şu anda teknik değerlendirme aşamasında. Projenin gereksinimlerinin 2015 yılında netleşmesi düşünüyor.

AgustaWestland ilgilenen taraflar arasında yer almamasına rağmen, AW129 Mangusta helikopterinden türetilen T-129 ATAK ile Türk Havacılık ve Uzay Sanayi'nin ana yüklenici olacağını vurguladı. T-129'un seçilmesi durumunda helikopterlerin son montajı AgustaWestland'ın Polonyalı iştiraki PZL-Swidnik tarafından gerçekleştirilebilecek.

DefenceTurk.com



ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44311
  • 614
T-129 ATAK Polonya Yolunda
« Yanıtla #898 : 10 Kasım 2014, 13:13:21 »
T-129 için belki ilk yabancı müşteri Polonya olabilir. Bu konuda sıkı çalışmak gerekiyor. Güney Kore'nin saldırı helikopteri ihalesinde pek şansı yoktu. Rakiplerinin güçlü olmasının yanısıra en önemli dezavantajı henüz hazır bir helikopter değildi. Ama şimdi aktif olarak kullanılan yazılımı, donanımı, silahları vs herşeyi ile hazır bir helikopter. AgustaWestland'ın Polonyalı ortağı aracılığıyla ortak üretim seçeneğinin olması da büyük bir avantaj. İnşallah hayırlı olur.
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı Destinyy

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 802
  • 4
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #899 : 10 Kasım 2014, 14:56:10 »
Umarım kazanırız ancak pek ihtimal vermiyorum açıkcası ancak işin ilginci en potansiyel platformun sahibi Boening projeye teklif vermedi bu açıdan Polonya'nın potansiyel tehditleri(Rusyadan gelebilecek sayısal zırhlı üstünlük) değerlendirilerek birazda AW kanallar yardımıyla B2'ye önerilebilir veya projeye entegre edilebilir. Hem çok daha maliyeti etkin bir heliniz olacak hemde bizim cep herkülü diye ifade ettiğimiz benzer işlevde bir heli. Sadece silah taşıma kabiliyetinden ödün veriyor Ah-64'e kıyasla bizim helimiz buda sayısal olarak kapatılabilir zaten artı cirit çozumumuz var bizim hafid zirhli sistemlere karşı. Güçlü bir lobi yapabiliriz aslında.