Gönderen Konu: T-129 ATAK PROJESİ  (Okunma sayısı 670163 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Denizci

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 37
  • 4
  • DefenceTurk.com
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #1320 : 25 Ekim 2019, 17:29:14 »
Su anda metalürji alaninda veri tabani yapmakla ugrasiyoruz. Bu veri tabanlarini satin alma imkanimiz yok, zira satan yok. Biraz zaman alacak, sabir isi. Dogru yoldayiz. Belirli bir esik asildiginda motor sanayindeki ivmelenmeler hepimizi sasirticak.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7656
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #1321 : 25 Ekim 2019, 18:02:46 »
Savunma Sanayii Başkan Yardımcısı Şeker, ATAK helikopterinin ABD menşeli motoruyla ilgili, "ABD'den ihracat lisansıyla ilgili olumsuz bir yanıt gelirse alternatif planlarımız var. Çok önceden helikopter motoru üretme çalışmamıza başladık." dedi.

Aklıma Kadir İnanır geldi.... ::)

Çözüm hazır demeselerdi de "TEI tarafından geliştirilen özgün ve millî TS1400 turboşaft
motoru üzerinde çalışıyoruz , prototip üzerinde testler devam ediyor " deselerdi daha münasip olurdu...

Tabi en yukarıdaki cevap "3 günde Şam'a , 5 günde Atina'ya gireriz" gazına münasip kitle için söylenmiş açıklamalar...
« Son Düzenleme: 25 Ekim 2019, 18:13:29 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı selcukkocak78

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 706
  • 101
  • DefenceTurk.com
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #1322 : 25 Ekim 2019, 19:08:02 »
Zaten motor teknolojisini çözsek çok iyi şeyler çıkar ortaya
Metalurji bilgisi olmadan -ki bu gerçekten uzun yıllar alacak bir konu kolay kolay motor teknolojisi elde edemeyiz. Motorda kullanılan alaşımları elde etmekten tut bu alaşımların kaç derecede ne kadar performans göstereceğini test etmeniz gerekiyor. Bahsettiğimiz bu bilgiye Çin dahi erişebilmiş değil. Bunlar testlerle olur ve çok uzun zaman alır.
yazdıkların saçma.bugün herhangi bir çelikle ilgilenen organize sanayi bölgesine git orda bile bu  tarz aletlerde kullanılan materyalleri test ettirebilir,hangi alaşımların dahil olduğu hangi sıcaklık işlemlerine tabi tutulduğunu öğrenebilirsin.
mesele bunların içeriğine sahip olmak değil bu işlemleri uygulayabilecek teknolojilere ve deneyimlere sahip olabilmektir.yani içeriği biliyoruz ama o içeriği doğru şekilde birleştirmekte deneyimsiziz

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7656
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #1323 : 25 Ekim 2019, 19:55:21 »
Yani şu anda ATAK helikopterinde kullanılan LHTEC T800 motorunun parçalarını organize sanayiye götürsek ; bu parçaların hangi alaşımlara sahip olduğunu , hangi sıcaklık işlemlerine tabi tutulduğunu anlayabiliyor muyuz?

Mesele bu içeriğini bildiğimiz alaşımları oluşturacak teknolojimizin olmaması mı?

Sayın DonnieBrasco çok ilginç bir iddia... Ben bu kadar kritik parçaların alaşım içeriği bilgisinin , söyledğiniz kadar kolay elde edilebileceğinden çok emin değilim...

Çevrimdışı selcukkocak78

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 706
  • 101
  • DefenceTurk.com
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #1324 : 25 Ekim 2019, 20:50:35 »
Yani şu anda ATAK helikopterinde kullanılan LHTEC T800 motorunun parçalarını organize sanayiye götürsek ; bu parçaların hangi alaşımlara sahip olduğunu , hangi sıcaklık işlemlerine tabi tutulduğunu anlayabiliyor muyuz?

Mesele bu içeriğini bildiğimiz alaşımları oluşturacak teknolojimizin olmaması mı?

Sayın DonnieBrasco çok ilginç bir iddia... Ben bu kadar kritik parçaların alaşım içeriği bilgisinin , söyledğiniz kadar kolay elde edilebileceğinden çok emin değilim...
arkadaşım aynen öyle.biz içeriğini öğrenmekte sıkıntı çekmiyoruzki.bu 80 sonlarında çıkmış bir teknoloji.yani alaşımın içeriğini öğrenmek sıkıntı değil hatta ve hatta bir çok doktora tezinde uçak motorlarının oranlarına varıncaya dek alaşım türleri ve miktarları yazmakta.ama sıkıntı onları uygun şekilde birleştirmek ki bu birleştirme için gerekli teknolojik birikim ve deneyimi yeni yeni elde ediyoruz.

Çevrimdışı selcukkocak78

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 706
  • 101
  • DefenceTurk.com
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #1325 : 25 Ekim 2019, 21:02:56 »
KOSGEB İstanbul Anadolu Yakası Müdürlüğü’nün laboratuvar hizmetleri genişledi. KOSGEB İstanbul Anadolu Yakası Müdürlüğü’nün metal malzemeler için verdiği genişletilmiş laboratuvar hizmetleri 10 Ağustos 2016 itibarıyla başladı. Söz konusu laboratuvar hizmetleri arasında; Spektral Analiz, Karbon-Kükürt Analizi, XRF Kimyasal Analiz, Çekme Deneyi, Sertlik Deneyi (Rockwell, Brinell, Vickers), Basma Deneyi, Eğme Deneyi, Kırma Deneyi, Mikroyapı İnceleme, Metalografik Numune Hazırlama, Fotoğraf Çekme, Mikrosertlik Deneyi, Makrosertlik Ölçümü, Mikro Temizlik İncelemesi, Profil Projektör, Boyutsal Ölçüm, Kaplama Kalınlığı Ölçümü, Cidar Kalınlığı Ölçümü, Yüzey Pürüzlülüğü Tayini, Gözetim, Korozyon (Tuz Püskürtme) Testi, Malzeme Kalitesi Belirleme, Teknik Değerlendirme bulunuyor.

Test yaptırmak isteyenler, İMES Sanayi Sitesi C Blok 308 Sok. No: 46 Y. Dudullu, Ümraniye http://www.kosgeb.gov.tr/site/tr/genel/detay/1234/kosgeb-laboratuvar-hizmetleri linkinden yararlanabilirsiniz
ümraniyede bunları yapan bir yer var isteyen götürsün ölçtürsün lhtec 800 motorundan bir parçayı.ama sizden önce devlet yetkilileri çoktan yaptırmışlardır

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7656
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #1326 : 25 Ekim 2019, 21:08:10 »
Harika bir şey bu... Biz bu motor parçalarının alaşımlarını-içeriğini biliyoruz ama bu belirtilen alaşımları birleştirip o motor parçasını üretemiyoruz demek ki

Çevrimdışı ACE

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 746
  • 132
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #1327 : 25 Ekim 2019, 21:40:17 »
Zaten motor teknolojisini çözsek çok iyi şeyler çıkar ortaya
Metalurji bilgisi olmadan -ki bu gerçekten uzun yıllar alacak bir konu kolay kolay motor teknolojisi elde edemeyiz. Motorda kullanılan alaşımları elde etmekten tut bu alaşımların kaç derecede ne kadar performans göstereceğini test etmeniz gerekiyor. Bahsettiğimiz bu bilgiye Çin dahi erişebilmiş değil. Bunlar testlerle olur ve çok uzun zaman alır.
yazdıkların saçma.bugün herhangi bir çelikle ilgilenen organize sanayi bölgesine git orda bile bu  tarz aletlerde kullanılan materyalleri test ettirebilir,hangi alaşımların dahil olduğu hangi sıcaklık işlemlerine tabi tutulduğunu öğrenebilirsin.
mesele bunların içeriğine sahip olmak değil bu işlemleri uygulayabilecek teknolojilere ve deneyimlere sahip olabilmektir.yani içeriği biliyoruz ama o içeriği doğru şekilde birleştirmekte deneyimsiziz

Bir maddenin hangi atomlardan oluştuğunu nasıl bir alaşım oranına sahip olduğunu tespit edebilirsin belki ama üretim aşamalarını bilmek... çok zor.

Gaz türbin motorun sadece kanatçıkları bile ayrı bir malzeme problemi. Şu aşamada eski teknoloji ile bir model üretilebilir ama performansı, dayanımı ve ömrü düşük olur diye düşünüyorum.

Ankhises

  • Ziyaretçi
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #1328 : 25 Ekim 2019, 22:03:14 »
Malzeme datası denilen birşey vardır ve bu malzeme datasına dünyada sayılı şirketler sahiptir. Sizinde ürünü dünyaya sunabilmek için sertifikalı malzeme datasına ihtiyacınız var. Türkiyede hiç olmayan , Çinin dahi sahip olmadıgı şey tam olarak bu.

(TEI) Genel Müdürü Prof. Dr. Mahmut F. Akşit "Her bir malzemenin , her bir noktadaki - sıcaklıktaki mukavemetini tek tek ölçüp , bunuda en az 100 defa tekrar edip , dağılımını hesaplayıp , -3 sigmadaki değerini kullanmak zorundasınız"...
Bahsettiğim alaşım malzeme mevzusu bu.

TEİ bu tür alaşım-süper alaşımlar için İnci - Yakut ve Dilek projelerini yürütüyor.

« Son Düzenleme: 25 Ekim 2019, 22:49:40 Gönderen: DonnieBrasco »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #1329 : 26 Ekim 2019, 00:24:18 »
Bir izahata “saçma” demek bu foruma yakışmıyor. Aynı fikirde değilseniz karşı fikrinizi söyler , izahatın doğru olamayacağını gösterirsiniz. Saçma deyip kestirip atmak yanlış.
Kaldı ki arkadaşımız metalürji konusundaki eksikliğimizden söz ediyor. Bunu TEİ genel müdürü de izlediğim videosunda kabul ediyor. Hatta içeriğinin ne olduğunu bildikleri motor yekpare kristal döküm bir parça için Amerika’yı nasıl yeniden keşfetmek zorunda kaldıklarını anlatıyordu.
1972 yılında üniversite de ikeni biz dahi istediğimiz malzemenin neden yapılmış olduğunu en hassas şekilde ,  alete koyup görebiliyorduk. Bu yeni bir olay değil. Önemli olan o malzemenin değişik elementler ve metaller kullanılarak hangi yöntemlerle nasıl bir araya getirildiğidir. İşte oda metalürji bilimidir. Sayın DonnieBrasco’nun anlatmak istediği bu bilim dalında zayıf olduğumuzdan öte bu bilim dalı o kadar malzemeye özel ki, hazır kitaptan okuyup yapayım olmuyor. Birçok parçanın üretim teknolojisi patent altında yada üreten firmaların uhdesinde.

Ancak şunu da eklemekte yarar görüyorum ; TEİ o kadar engin ve ileri bir teknoloji ve Bilgi birikimi ve üretim tecrübesine sahip ki ts1400 de mutlaka başarıya ulaşacaklardır. GE ve PW gibi premier lig de motor üreten firmaların motorlarının parçalarının büyük kısmını üreten ve biraraya getiren , motorların ana revizyonunu yapan TEİ bu firmalardan edindiği emin adım atma ve sertifikasyon sistemi yöntemiyle yol aldığından, ben sağlam iş çıkardıklarından eminim. yakında iyi haberleri alırız.