Gönderen Konu: T-129 ATAK PROJESİ  (Okunma sayısı 675021 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #500 : 21 Ocak 2013, 22:08:15 »
T-129 ile ilgili ilave birkaç bilgi vereyim.(MSI KSS sayısından)

*Koreliler T129 ile 45 saat uçmuşlar;bu uçuşlarda 500 adetlik kontrol listesi tek tek check edilmiş ve başarıyla geçilmiş.

*T129 ile Türkiye'de 2 prototip ile 450 saat İtalyadaki 3 prototip ile yapılanlarda eklenince 1250 saatlik test uçuşu icra edilmiş.

*Bu uçuşlarda 16000 adet 20 mm mermi 600 e yakın 2.75 inçlik roket atılmış.

*Türkiyeye özgü olarak tasarlanan Aselflir 300T kaidesinde 20 mm lik seri top atışlarında sıkıntı yaşanmadığı bilgisi verilmiş.

*T129 üzerindeki 70 adet avionikten 55 adedini Aselsan temin ediyormuş.

*T129B2 modeli ile birlikte pallerde TAI tarafından üretilecek.Pal testleri için inşa edilen viril kulesinde Gemiye konuşlu İHA üzerinde kullanılacak paller test edilmiş (425 devir-dk)

*T129B2 modelinde motorlar,aktarma organları,uçauş kontrol ve diagnostik bilgisayarları ile birkaç ufak bileşen dışında yabancı menşeli parça kalmayacakmış.

*Yan sanayide T129 kuyruk rotor dişli kutusu özelliklerine benzer özelliklerde bir dişli kutusu tasarlanmış,üretimi Temmuz 2012'de testleri ise Ekim 2012'de 5.ABM'nde tamamlanmış.

Ve son olarak düşen P1 ile ilgili bilgi.

''P1'in düşüş sebebi ve çözümü şöyle verilmiş :  Güçlü motorların getirdiği yüksek torkun karşılanması için büyütülen kuyruk rotor pali ve kuyruğa uzanan aktarma organlarının taşıdığı kuvvetlerin artması ile kuyruk dikmesi ve kuyruk rotor şaftı üzerinde beklenmeyen stres birikimlerinin oluşması sonucu kuyruk rotorunun kaybı kazaya neden olmuştur.

Bulgular doğrultusunda kuyruk dikmesi üzerindeki kuyruk dişli kutusunun bağlantı noktaları ile kuyruk rotor şaftının kalınlıkları artırılarak stres birikimleri azaltıldı ve sorun giderildi.''

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44317
  • 615
T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #501 : 21 Ocak 2013, 22:17:47 »
Herşey hemen hemen tamamen hazır gibi. Helikopterin aktif olarak kullanıldığı görüntüleri de yakında haberlerde vs görebiliriz herhalde. Kore'nin ihtiyaçlarına uygun olması da hoş. Bakalım ilk müşterimiz hangi ülke olacak?
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı mavi1991

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1663
  • 36
T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #502 : 21 Ocak 2013, 22:45:46 »
daha catismaya girmeyen heli yi Korelilere satsak ne iyi olur?

Çevrimdışı Truman

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 244
  • 1
T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #503 : 22 Ocak 2013, 00:28:35 »
T-129 ile ilgili ilave birkaç bilgi vereyim.(MSI KSS sayısından)

*Koreliler T129 ile 45 saat uçmuşlar;bu uçuşlarda 500 adetlik kontrol listesi tek tek check edilmiş ve başarıyla geçilmiş.

*T129 ile Türkiye'de 2 prototip ile 450 saat İtalyadaki 3 prototip ile yapılanlarda eklenince 1250 saatlik test uçuşu icra edilmiş.

*Bu uçuşlarda 16000 adet 20 mm mermi 600 e yakın 2.75 inçlik roket atılmış.

*Türkiyeye özgü olarak tasarlanan Aselflir 300T kaidesinde 20 mm lik seri top atışlarında sıkıntı yaşanmadığı bilgisi verilmiş.

*T129 üzerindeki 70 adet avionikten 55 adedini Aselsan temin ediyormuş.

*T129B2 modeli ile birlikte pallerde TAI tarafından üretilecek.Pal testleri için inşa edilen viril kulesinde Gemiye konuşlu İHA üzerinde kullanılacak paller test edilmiş (425 devir-dk)

*T129B2 modelinde motorlar,aktarma organları,uçauş kontrol ve diagnostik bilgisayarları ile birkaç ufak bileşen dışında yabancı menşeli parça kalmayacakmış.

*Yan sanayide T129 kuyruk rotor dişli kutusu özelliklerine benzer özelliklerde bir dişli kutusu tasarlanmış,üretimi Temmuz 2012'de testleri ise Ekim 2012'de 5.ABM'nde tamamlanmış.

Ve son olarak düşen P1 ile ilgili bilgi.

''P1'in düşüş sebebi ve çözümü şöyle verilmiş :  Güçlü motorların getirdiği yüksek torkun karşılanması için büyütülen kuyruk rotor pali ve kuyruğa uzanan aktarma organlarının taşıdığı kuvvetlerin artması ile kuyruk dikmesi ve kuyruk rotor şaftı üzerinde beklenmeyen stres birikimlerinin oluşması sonucu kuyruk rotorunun kaybı kazaya neden olmuştur.

Bulgular doğrultusunda kuyruk dikmesi üzerindeki kuyruk dişli kutusunun bağlantı noktaları ile kuyruk rotor şaftının kalınlıkları artırılarak stres birikimleri azaltıldı ve sorun giderildi.''

4 helikopterin teslimatı gerçekleşti mi herhangi bir haber yok?

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #504 : 22 Ocak 2013, 01:43:09 »
Yahu yazdık bunları hiç okumuyor musunuz eski mesajları sayfa 49 bakın lütfen cevabınızı bulacaksınız.

Alıntı
Sakin olun yahu ne bu hiddet ne bu celal.Dört helikopterin teslimatında sıkıntı yok duyduğumuz kadarıyla teslimat yapılmış.Hatta beşinci helikopterde 15 ocak tarihine kadar teslim edilecekmiş.Yakında haberlerde geçer av sahnelerinden görüntüler sizde bizde rahat ederiz merak etmeyin.

Çevrimdışı Truman

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 244
  • 1
T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #505 : 22 Ocak 2013, 01:58:02 »
Yahu yazdık bunları hiç okumuyor musunuz eski mesajları sayfa 49 bakın lütfen cevabınızı bulacaksınız.

Alıntı
Sakin olun yahu ne bu hiddet ne bu celal.Dört helikopterin teslimatında sıkıntı yok duyduğumuz kadarıyla teslimat yapılmış.Hatta beşinci helikopterde 15 ocak tarihine kadar teslim edilecekmiş.Yakında haberlerde geçer av sahnelerinden görüntüler sizde bizde rahat ederiz merak etmeyin.
Okudum aklımda yanlış kalmış haberin doğruluğu konusunda pardon.

Çevrimdışı mavi1991

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1663
  • 36
T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #506 : 22 Ocak 2013, 12:57:17 »
Avcı teslimatlar eğitim için mi?

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #507 : 22 Ocak 2013, 17:35:43 »
Cobra pilotlarından seçilen pilotlardan bir kısmına tip eğitimleri verildi ama sayısını bilmiyorum.Bu teslim edilen helikopterler yakın zamanda Güneydoğuda görevlerine başlayacaklar,zaten EDH helikopter denmesinin amacı terörle mücadelede ki acil ihtiyacın karşılanmasıydı.

Çevrimdışı enes8101

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 554
  • 1
T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #508 : 27 Ocak 2013, 10:32:42 »
arkadaşlar T129 sınıfının en iyisi mi ve diğer helikopterlerden artıları ve eksileri nelerdir?yanıtlarsanız hepimiz bilgi kazanmış oluruz teşekkür ederim
ZOR HEMEN İMKANSIZ ZAMAN ALIR
             --------MAROON BERETS--------

Çevrimdışı AYDIN

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 259
  • 0
T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #509 : 27 Ocak 2013, 11:39:05 »
heli teknolojisindeki tecrübelerimiz ışığında şu anki helimiz süper denicek kadar iyi ileriki dönemlerde süper kobralardan dahada iyi olucağını ve mükemmele yakın heliler üreticğimize bu heliyi gördükten sonra benim inancım tamdır.