Gönderen Konu: T-129 ATAK PROJESİ  (Okunma sayısı 674163 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1494
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #1770 : 07 Nisan 2022, 16:28:10 »
Tabi olabilir ben Arjantin'i bile eklerim çünkü bu adamlara biz uyduda sattık.Ama MMU nün RR motoru olayından Arjantin'e satmamıza ne derler. İzin verirler mi, Amerika ne der bilemiyorum. Ama Arjantin'e Amerika izin verir gibi.
. Airport programı videosunda TUSAŞ yetkilisi Hürjet ileride Türk motoru ile uçacak diyordu

https://youtu.be/nv4N31ksBvk

4.20 dakika sonrası, ciddi mi artık bilmem.

Ama talep varsa, üretim adedi 120'yi geçerse, efektif bir şekilde motor ve komponentleri karlı üretilebilir bir uçak olur Hürjet. Ama kafadan 50-60 uçak motoru GE olacaktır. TSK ilk siparişleri ve kazanırsa Malezya, ileride de 5-6 sene motor geliştirme süresinde üretilebilecek uçaklar. 
« Son Düzenleme: 07 Nisan 2022, 16:34:52 Gönderen: mehmet05 »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3663
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #1771 : 07 Nisan 2022, 18:47:18 »
Yaşar peki 2-3 sene önce TEİ TS 3000 turboshaft motoru yapılacağı söylenmişti. Bu motorun Turbofan hali gerekli revüzyonlarla TF12000+ olabilir. Tabi çözülmesi gereken radyal kompresör gibi olaylar var ama ortak bir platform olacaktır en nihayetinde. Hatta ben TS3000 motorunu kullanarak turboprop. küçük kargo uçağı mini awacs gibi sistemlerin çıkacağını düşünüyorum.
Tusaş'ın gelecekte ki hedeerinden biride bölgesel yolcu uçağı olacak gibi.Tabi 2030 lardan sonra. Senin düşüncen nasıl?
Bu konuyla ilgili daha önceki paylaşımlarımda epeyi bilgi vermiştim.
Şu türboşaft motordan türbofan yapım sevdasını bırakalım lütfen. Bunu her uçak fabrikası ister. Ama bugüne kadar sadece RR başarmış durumda. (Osprey’in türboşaft motoru, Cessna-Jet’in türbofan motoru ve C-130’un türboprop motorları tek bir motordan türetmedir ve ortak parçaları vardır. Ama bunun dışında da başka örnek yoktur.)
TS3000 motorunun çapı, boyu ve motor içi kademeleri ile hava akış yönü belli değil. Benzer motor t-700 helikopter motoru. T-700 motorunun son versiyonlarından bazıları 3000HP Sınıfı. Ama çapı belli. Bu motordan da 12000lbf türbofan çıkmaz.
Mühendisler, çekirdek motoru yaptık, buradan başka motor çıkaracağız diyorlar diye o motorun gövdesini ya da içindeki parçaları kullanacaklar diye düşünmeyin. %99.99 yeni bir tasarım ve bambaşka ebatlarda bir motor çıkacaktır ortaya.

« Son Düzenleme: 07 Nisan 2022, 18:49:09 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7760
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #1772 : 24 Nisan 2022, 22:20:36 »
Polonya taarruz helikopter ihalesinde T129 elendi..

32 helikopter alım ihalesinde Ah-1Z ile Apache kısa listeye kalmış.
T-129 elenmiş...

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6608
  • 185
  • DefenceTurk.com
T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #1773 : 27 Nisan 2022, 17:02:45 »
Alıntı
MSB_ASFAT ile Philippine Aerospace Development Corporation (kamu şirketi) işbirliği için mutabakat muhtırası imzaladı.

Muhtıra, Filipinler Ordusu envanterindeki UH-1, T129 ve S-70i helikopterlerinden başlamak üzere MRO (Bakım, onarım ve overhol) işlerini kapsıyor.

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6608
  • 185
  • DefenceTurk.com
Navalize Atak.
« Yanıtla #1774 : 12 Mayıs 2022, 19:25:07 »
Alıntı
Savunma Sanayii Başkanı Prof. Dr. İsmail Demir'in NTV'de katıldığı canlı yayında sergilenen LHD Anadolu maketi.

Bir süredir LHD Anadolu üzerinde sadece S-70B Seahawk helikopterleri sergilenirken, bu sefer T-129 Atak taarruz helikopterinin deniz versiyonu da sergilendi.


https://mobile.twitter.com/mavivatannet/status/1524612530722807810

Çevrimdışı Gökbörü

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1479
  • 135
  • DefenceTurk.com
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #1775 : 12 Mayıs 2022, 19:53:58 »
Söz meclistendışarı,  "Navalize" diye yabanci dilden cevirmeye calisip cok cirkin bir ifade turettik diye düşünüyorum...

Şuna "denize uyumlu" desek olmaz mi?

Teknik terimlerin Türkçe karsiliklarini turetmemek gibi bir zaafimiz var, yazik oluyor..

Birakin turetmeyi, var olan kelimelerin yerine yabanci kelimeleri kullanma gibi bir heves türedi beni rahatsız ediyor..

Kışkırtıcı yerine provokatif gibi örneğin...yasal yerine legal..yerel yerine lokal..toplumsal yerine sosyolojik..konum yerine pozisyon..gozden gecirme yerine revize etmek, hele bir " aksyon almak" lafi varki kafa göz dalasim geliyor :)
ornekler çoğaltılabilir

Ne gerek var?

Kusurma bakmayın konu dışında ama bana dokunuyor arkadaş..dili korumanın sınırı korkmadan farkı yok bence..
« Son Düzenleme: 12 Mayıs 2022, 20:01:35 Gönderen: Gökbörü »
What is steel compared to the hand that wields it?

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3663
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #1776 : 12 Mayıs 2022, 20:41:25 »
Söz meclistendışarı,  "Navalize" diye yabanci dilden cevirmeye calisip cok cirkin bir ifade turettik diye düşünüyorum...

Şuna "denize uyumlu" desek olmaz mi?

Teknik terimlerin Türkçe karsiliklarini turetmemek gibi bir zaafimiz var, yazik oluyor..

Birakin turetmeyi, var olan kelimelerin yerine yabanci kelimeleri kullanma gibi bir heves türedi beni rahatsız ediyor..

Kışkırtıcı yerine provokatif gibi örneğin...yasal yerine legal..yerel yerine lokal..toplumsal yerine sosyolojik..konum yerine pozisyon..gozden gecirme yerine revize etmek, hele bir " aksyon almak" lafi varki kafa göz dalasim geliyor :)
ornekler çoğaltılabilir

Ne gerek var?

Kusurma bakmayın konu dışında ama bana dokunuyor arkadaş..dili korumanın sınırı korkmadan farkı yok bence..
+1
Katılıyorum. Ben de her zaman Denize Uyumlu ifadesini kullanırım.

Çevrimdışı Tigerfish

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2229
  • 196
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #1777 : 12 Mayıs 2022, 23:01:20 »
Söz meclistendışarı,  "Navalize" diye yabanci dilden cevirmeye calisip cok cirkin bir ifade turettik diye düşünüyorum...

Şuna "denize uyumlu" desek olmaz mi?

Teknik terimlerin Türkçe karsiliklarini turetmemek gibi bir zaafimiz var, yazik oluyor..

Birakin turetmeyi, var olan kelimelerin yerine yabanci kelimeleri kullanma gibi bir heves türedi beni rahatsız ediyor..

Kışkırtıcı yerine provokatif gibi örneğin...yasal yerine legal..yerel yerine lokal..toplumsal yerine sosyolojik..konum yerine pozisyon..gozden gecirme yerine revize etmek, hele bir " aksyon almak" lafi varki kafa göz dalasim geliyor :)
ornekler çoğaltılabilir

Ne gerek var?

Kusurma bakmayın konu dışında ama bana dokunuyor arkadaş..dili korumanın sınırı korkmadan farkı yok bence..

Evet konu dışı oldu ama beni de uzun zaman dan beri çok rahatsız eden bir gidişata  değindiniz. Toplum ve soy yerine familya ifadesini İtal ettik. Artık sorun da kalmadı çünkü onun yerine problem var. 100 sene sonras Esperanza  muadili lir lisan çıkacak.

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2771
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #1778 : 13 Mayıs 2022, 00:26:30 »
Konu içinden devam edelim: Denize dayanıklı Atak ne kadar gerçekçi? Sil baştan tasarlanması gerekmez mi her şeyin? Gerçekçi değilse bu gösterimin amacı nedir? TUSAŞ nereye varmak istemektedir? (Devlet Bahçeli gibi oldu ama idare ediverin işte!  ;D )

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3663
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #1779 : 13 Mayıs 2022, 01:28:04 »
Denize uyumlu bir atak 129 helikopteri için, iniş takımlarından tutun gövdenin büyük kısmı, motor alıkları ve motorun kendisi dahil, tüm aviyonikleri korozyona karşı dayanıklı hale getirilmiş olması gerekir. Bunun için de helikopterin baştan aşağı tekrar tasarlanması lazımdır. Ayrıca deniz platformlarında çalışacak helikopterlerin palleri katalanabiliyor olmalıdır.
Deniz platformlarında iş görecek helikopterlerin t-129 atak helikopterinden daha büyük tonajlı olması daha avantajlı olacaktır. Kara hedeflerine, bilhassa dağlık kara hedeflerine taarruz düşünülmüyorsa, ya da sahile çıkartma esnasında CAS harekat düşünülmüyorsa , T-929 (atak 2) ebadında, ya da Seahawk büyüklüğünde helikopterler denizde daha etkin olacaklardır. Havadan en az 2 x adet MRAShM (orta menzilli Anti gemi füzesi) ya da Orka hafif Torpedo atabilecek kapasitede helikopter olması gerekir. T-129 birçok görev için hafif kalabilir. LHD’lerin üzerindeki ağır sınıf helikopterler, bu platformları ölümcül savaş makinelerine çevirirler. (Japon’lar bunları ağır muhrip olarak adlandırıyorlar)
« Son Düzenleme: 13 Mayıs 2022, 16:09:16 Gönderen: Yasar »