Gönderen Konu: T-129 ATAK PROJESİ  (Okunma sayısı 674340 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Tuco

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1482
  • 21
T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #110 : 28 Mayıs 2010, 23:09:12 »
Son yıllarda Güney Kore de ,Türkiye gibi bağımsız bir savunma sanayi oluşturma amacıyla,yurtiçi üretim konusunda adımlar attı.Bu ihale sürecinde teknoloji transferi(ki biz henüz kendi teknolojimizi tamamen gerek italyanlardan transfer yoluyla gerekse ar-ge açısından tamamen elde etmedik ve dolayısıyla ispatlayamadık(!)) konusunda gerek avrupalılardan(tiger) gerekse amerikalılardan(ah64),bizden elde edebilecekleri kadar fayda elde edemeyeceklerini düşünüyorum.Bu durum da ihalede T-129'un en büyük avantajı olacaktır.

Tabiki T-129 henüz sadece prototip aşamasındayken ispatlanmamış bir sistem.Güney Kore'nin kendini henüz ispatlamamış bir sisteme bel bağlaması olasılığı düşük ,bu da T-129'un ihaledeki en büyük dezavantajı  gibi gözüküyor.

Teknik isterler bakımından T-129'un çok büyük sıkıntı yaşayacağını sanmıyorum.Sonuçta o artık daha modern ve güçlü bir sistem(A-129'a kıyasla).Bu da onu ah64 ve tiger'a yaklaştırmaka (Belkide öne çıkarmakta)  
« Son Düzenleme: 28 Mayıs 2010, 23:13:33 Gönderen: Tuco »

Çevrimdışı es[ape

  • es[ape
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 362
  • 0
  • Mevzu Bahis Vatansa Gerisi Teferruattır..!!!
T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #111 : 29 Mayıs 2010, 00:45:46 »
ATAK güneydoğu'da  operasyonlara başlasın hayırlısıyla  ondan sonra reklama  bile ihtiyacı kalmaz  kendiliğinden gelir  alıcılar. sonuçta  Tiger'de  bir saldırı helikopteri ama ATAK karşısında  yetersiz ve ispatlanmamamış kalacaktır  sonuçta  sürekli operasyonda olacak  faal olacak. gerçek  çatışma ortamında kullanılan bir helikopterimi  tercih edersiniz yoksa avrupanın göbeğinde  yatan bir helikopterimi tercih edersiniz?ilk uçuşundaki  manevralarını izledik  o hareketleri  bir apaçi helisi yapabilirmi bilmiyorum  ben  360 derece  takla atan bir apaçi  izlemedim   motorları kendi ağırlığına oranla  gayet kuvvetli  buda avantaj sağlıyor  Atak'a.  ihracatında zorlanacağımızı hiç sanmıyorum
Mevzu Bahis Vatansa Gerisi Teferruattır..!!!

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44315
  • 615
T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #112 : 29 Mayıs 2010, 01:05:39 »
ilk uçuşundaki  manevralarını izledik  o hareketleri  bir apaçi helisi yapabilirmi bilmiyorum  ben  360 derece  takla atan bir apaçi  izlemedim 


Apache'nin bu konuda bir sorunu yok. Bu zırhlı kuş güçlü motorlarıyla oldukça iyi bir manevra yeteneğine sahip. Elektronik donanımı zaten tartışılmaz. Tek sorunu harbe hazırlık oranının düşük olması. Bunun örneklerini Yunanistan ve Irak'da görebiliriz.

Bknz: http://www.defenceturk.com/index.php?topic=13.0

Atak ise hafif silahlı helikopter olarak kalıyor yanında. Hafif olduğu için şu an kullandığı yeni motorların gücü yeterli zaten. İnşallah süper cobralardan daha iyi iş çıkaracak görev bölgesinde.



ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı Tuco

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1482
  • 21
T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #113 : 29 Mayıs 2010, 01:32:10 »
Paper Tiger
May 27, 2010: Germany continues to have problems with its new Tiger Helicopter gunship. German troops in Afghanistan want this aircraft, but it looks like German Tigers won't head east until late next year, at the earliest. The biggest problem with the Tiger is the wiring, but there are other shortcomings as well. Tiger is made by European firm Eurocopter, which also manufactures the NH90 transport helicopter. The Germans also ran into a lot of problems with the NH90s, especially when it came to using them in a combat zone. Currently, American AH-64s provide gunship support for German troops in Afghanistan.
Two years ago, the German Army received the first of 80 Tiger HAD helicopter gunships. The Tiger slowly entered service five years ago. The HAD version has 14 percent more engine power and better protection from ground fire. While earlier versions were mainly for anti-vehicle work, the HAD model is more like the current U.S. AH-64 Apache, and optimized for ground support. Development of Tiger began in 1987, before the Cold War ended. So the anti-tank aspect took a while to disappear. The Tiger costs about as much as the AH-64 (about $47 million each).

The six ton Tiger has a crew of two and a max speed of 280 kilometers an hour. It cruises at 230 kilometers an hour, usually stays in the air about three hours per sortie. It is armed with a 30mm automatic cannon, 70mm rocket pods (19 rockets per pod) and various types of air-to-ground missiles (eight Hellfire types at once). It can also carry four Mistral anti-aircraft missiles.

France has bought 80 Tigers, Spain 24 and Australia 22. The eight ton AH-64 has been in service for 25 years, and nearly 1,100 have been built so far. France already has its version of Tiger in Afghanistan.

Kaynak:http://www.strategypage.com/htmw/htairfo/articles/20100527.aspx

Arkadaşlar yukarıdaki yazıyı kısaca öztlemek gerekirse;Afganistandaki Alman birlikleri Tigerlarla ilgili sorun yaşıyorlar.Sorun kablaj ile igiliymiş.

Tigerlarla ilgili problemler nedeniyle Ah64lerden destek almak durumunda kalıyorlarmış..

Çevrimdışı QRI

  • QRI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 515
  • 0
T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #114 : 29 Mayıs 2010, 09:46:15 »
Bence biz Korelilere kendi fuzelerini kullanma yetkisi verirsek ve ya  cirir ve umtasi izin altinda uretmelerine izin verirsek cok buyuk ustunluk elde ederiz.
Hemde Koreliler icin savasa hazirlik orani bence cok onem arz ediyor.
« Son Düzenleme: 29 Mayıs 2010, 11:13:29 Gönderen: QRI »

Çevrimdışı boxer

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 377
  • 0
T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #115 : 13 Eylül 2010, 20:16:19 »
ATAK güneydoğu'da  operasyonlara başlasın hayırlısıyla  ondan sonra reklama  bile ihtiyacı kalmaz  kendiliğinden gelir  alıcılar. sonuçta  Tiger'de  bir saldırı helikopteri ama ATAK karşısında  yetersiz ve ispatlanmamamış kalacaktır  sonuçta  sürekli operasyonda olacak  faal olacak. gerçek  çatışma ortamında kullanılan bir helikopterimi  tercih edersiniz yoksa avrupanın göbeğinde  yatan bir helikopterimi tercih edersiniz?ilk uçuşundaki  manevralarını izledik  o hareketleri  bir apaçi helisi yapabilirmi bilmiyorum  ben  360 derece  takla atan bir apaçi  izlemedim   motorları kendi ağırlığına oranla  gayet kuvvetli  buda avantaj sağlıyor  Atak'a.  ihracatında zorlanacağımızı hiç sanmıyorum
+1 peki bu tiger lerdeki kablaj sorunu nedir?
Güçlü Ekonomi , Güçlü Ordu , Güçlü Türkiye

Çevrimdışı boxer

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 377
  • 0
T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #116 : 13 Eylül 2010, 20:27:40 »
ilk uçuşundaki  manevralarını izledik  o hareketleri  bir apaçi helisi yapabilirmi bilmiyorum  ben  360 derece  takla atan bir apaçi  izlemedim 


Apache'nin bu konuda bir sorunu yok. Bu zırhlı kuş güçlü motorlarıyla oldukça iyi bir manevra yeteneğine sahip. Elektronik donanımı zaten tartışılmaz. Tek sorunu harbe hazırlık oranının düşük olması. Bunun örneklerini Yunanistan ve Irak'da görebiliriz.

Bknz: http://www.defenceturk.com/index.php?topic=13.0

Atak ise hafif silahlı helikopter olarak kalıyor yanında. Hafif olduğu için şu an kullandığı yeni motorların gücü yeterli zaten. İnşallah süper cobralardan daha iyi iş çıkaracak görev bölgesinde.






Hafif silahlı helikopter tanımı son derece yanlış sonuçta kullanılan mühimmatlar aynı sadece birkaç füze daha az taşıdığı için bu şekilde bir ayrım yanlıştır bana göre...Hafif silahlı helikopter 12mm topu olan Tiger olabilir.
Güçlü Ekonomi , Güçlü Ordu , Güçlü Türkiye

Çevrimdışı EfsaneAsker

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 992
  • 1
T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #117 : 13 Eylül 2010, 23:02:15 »
Motor olarak comanche lerle aynı motoru kullanacak diye biliyordum, iki üç füze eksiği ve radar dışında pek farkları yok. Bir de doğuda AH-64 pek randımanlı kullanılamaz, sonra anim Allah askerler ölürken helikopter gönderemediler derler :)

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #118 : 14 Eylül 2010, 12:49:34 »
Alıntı
Hafif silahlı helikopter 12mm topu olan Tiger olabilir


Tiger'ın topu 12 mm değil hatta hiçbir saldırı helikopterinin topu 12mm değil olmaz,olamaz.Fransızlar Tİger helikopterinde 30 mm GIAT topu kullanırken Almanlar  Rheinmetall RMK30 30 mm topunu kullanırlar.


GIAT 30 mm THL-30 Turret
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4c/Nexter_THL-30_p1220834.jpg

Rheinmetall RMK 30
http://www.army-guide.com/images/rmk30_asdkl1.jpg

Çevrimdışı ~~İsmaiL~~

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 219
  • 0
T-129 ATAK PROJESİ
« Yanıtla #119 : 14 Eylül 2010, 13:30:08 »
12mm lik silah sistemi sadece eski mi-24 saldırı helikopterlerinde var.