Gönderen Konu: Su-25 Frogfoot  (Okunma sayısı 14229 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı korsan

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 360
  • 15
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-25 Frogfoot
« Yanıtla #20 : 31 Ekim 2021, 12:12:12 »
Azeri su-25 uçaklarına zaten lgk  entegre etmişti Aselsan.
belki başka Türk donanımları da  eklenebilir Azerbaycan için.
zırhlı bir uçak bu ve toprak pistten kalkabiliyormuş bazı kaynaklara göre.
sanırım en zayıf yönü,  tasarlandığı yılın teknolojisine uygun kullanılıyor;  yani uçak bomba atmak için çok alçağa inmek zorunda.
bu dönemde, hassas atış yapabilmek için, pilotun alçalıp hedefle göz teması kurmasına gerek yok,  yüksekten de gelişmiş pod desteğiyle hedefini tespit edip, lgk veya hgk gibi modern kitlerle isabetli bir şekilde vurabiliyor uçaklar.
su-25'e de bu şekilde bir elden geçirme yapılırsa, amacına da uygun kullanılırsa gayet kullanılır.
Azerbaycan ordusu, TB2 tarafından işaretlenen hedeflerin bazılarını da su-25 tarafından atılan lgk  ile vurmaya başladı bile.
belli ki devamı gelecek.

https://www.savunmasanayist.com/azerbaycan-su-25-lgk/


arkadaşlar, su-57 konusunu fazla kafanıza takmayın.
bizim için, Rusya uçakları su-35'ten ibarettir.
sanıyorum, Rusya ile olan ilişkileri daha ileri götürme konusunda bir isteksizlik oluşmaya başladı her kademede.
özellikle Ukrayna, tb2 ile yaptığı her hamlede Rusya ve Türkiye arasına soğukluk sokacak gibi,  bu durum her iki ülke tarafından  iyice anlaşılmış durumda.
bizimkilerin bu hususta geri adım atmamaları bence,  Rusya ile yakınlaşmanın asla bir stratejik ortaklık seviyesine gitmeyeceğinin artık kabullenildiğine işaret ediyor.

Ukrayna en son Türk konseyine gözlemci statüsünde dahil olmayı istiyordu.
ilişkilerin girift yapısına baktığımızda, Ukrayna ile stratejik ortak olma yolunda ilerliyoruz biz.


tb2, ilginç bir şekilde bir dış politika aracına dönüşmeye başladı.
Ukrayna sonrası belki en önemli kaldıraç noktasını da Etiyopya oluşturacaktır.
Etiyopya da tb2 tercih etti veya edebilir.
tabi baraj nedeniyle Mısır ile sorunu olan bir ülke ve  tb2  orada iyi bir başlangıç olabilir.

tb2 neredeyse, Türk dış politikası orada veya tam tersi, Türk dış politikası neredeyse tb2 orada gibi bir formül belirginleşiyor.
« Son Düzenleme: 31 Ekim 2021, 12:27:26 Gönderen: korsan »

Çevrimdışı korsan

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 360
  • 15
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-25 Frogfoot
« Yanıtla #21 : 31 Ekim 2021, 12:44:59 »
şu 2018'den

"Azerbaycan Savunma Bakanı Zakir Hasanov, Azerbaycan Hava Kuvvetleri envanterinde bulunan Su-25 savaş uçaklarının bir kısmının Türkiye şirketi tarafından modernize edildiğini ve kalanlarında yakın zamanda modernize edileceğini açıkladı"
 
https://twitter.com/Defence_Turk/status/1009530659461910531


Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7731
  • 457
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-25 Frogfoot
« Yanıtla #22 : 31 Ekim 2021, 12:57:26 »
Su-25 ; 2. Dünya savaşındaki Alman Stuka uçakları gibi bombardıman için tasarlanmış  ...
F-16, F-4'ün yapacağı tüm bombalama görevlerini  aselpod vb. donanımları kullanarak yapabilir...

Bu işi artık Siha'larımızla da yapabiliriz derseniz bu da bir tercih...Ama Akıncı 1,5 ton ; Su:25 4.5 ton silah taşıyor yani Siha'larımızın 3 katı...

Hep demiyor muyduk şu Ruslar Su-35 gövdesini verse de içini biz doldursak...
Alalım Su-25 gövdesini , içini biz doldurup F-16/F-4 yerine Cas için kullanalım...Kendi avionik ve mühimmatımız ile...


Çevrimdışı fatihvskamil

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 117
  • 6
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-25 Frogfoot
« Yanıtla #23 : 31 Ekim 2021, 14:05:28 »
Akıncıdan 3 kat fazla taşıyorsa 3 tane akıncı göndeririz. 3 Akıncı bir su25+pilot etmez mi yani?
Bence pilotlarımızı bu tabutların içine koymaktansa 3 Akıncıyı feda etmeyi tercih ederim.
Hem uçuş, bakım ve idame masrafları ve pilot eğitimi göz önüne alınınca Akıncı çok daha mantıklı geliyor.
Pilotun canı da cabası. Kısaca SU-25 bize yaramaz.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7731
  • 457
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-25 Frogfoot
« Yanıtla #24 : 31 Ekim 2021, 14:31:54 »
Evet beni de tek düşündüren Rus uçaklarının motorlarının güven vermemesi...

Çevrimdışı tumucin

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2301
  • 24
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-25 Frogfoot
« Yanıtla #25 : 31 Ekim 2021, 14:53:42 »
su 25 birakin alin size Su 35 isimizi görür cift motorlu

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7731
  • 457
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-25 Frogfoot
« Yanıtla #26 : 31 Ekim 2021, 15:34:32 »
Bize içi boş Su-35 lazım...
2 tane F-110 motor takıp, batı avionik ve mühimmat ile donatırsak  Dünya'yı fethederiz...
« Son Düzenleme: 31 Ekim 2021, 15:35:04 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimiçi Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2755
  • 262
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-25 Frogfoot
« Yanıtla #27 : 31 Ekim 2021, 18:22:23 »
Sn Merzifonlu,
Gürcistan SU25’leri nin orijinal motoru Rus Soyuz/Kurmansky türbojet. 2 adet 9900lbf itkili. Tiflisdeki fabrika bu uçakların gövdesini imal edebilecek durumda. Ama motorlarının ve gerekli aksamların Fransa, İtalya ve İngiltere’den temini gerekiyor. Aviyonik ve elektronik ekipmanının üzerinde İsrail çok çalışmış ve yeni bir versiyon geliştirmiş (SU25KM).
Ellerinde 10-12 adet SU25 var. Yenisini yapmak için Batı’dan çok teknik yardım ve motor almaları gerekiyor. İhraç için izin alabilirler mi?
Çok daha modern, hızlı ve kıvrak bir Hürjet yapmayı planlarken, CAS görev için hantal bir SU25 ne kadar işimize yarar? Tamam 6400kg faydalı yük taşıma kapasiteli bir uçak. Ama 25000ft üzerine çıkamayan, 0.8 Mach hızı bulmayan maximum hızı ile çok eski teknoloji bir uçak. İçine pilot koymaya korkarım ben!
Sn Serkan1976’nın söylediği gibi ancak hava sahasını kontrol ediyorsanız bu uçaklar kapasiteleri oranınca iş görür.

Galiba CAS görevi için Hürkuş'u kastettiniz. Hürjet'in silahlı versiyonunu unutun derim, ABD bize sadece jet eğitim uçağı modeli için motor vermiştir.

Benim anladığım, biz Gürcistan'dan bu uçakların sadece boş gövdelerini alacağız. İçine kendi aviyoniklerimizi, kendi radarlarımızı ve Ukrayna motorlarını entegre edeceğiz. Kendi silahlarımızla yükleyip, uçuracağız.

Zamanla olgunlaşmış, yakın hava desteği amacıyla üretilmiş hazır bir gövde işte. Geliştirmesiyle falan uğraşmayacaksın.

Hızının ve irtifasının az olması, görevi düşünülürse, önemsiz. Yerden açılan namlulu uçaksavar ateşine direnmesi önemli asıl. Onu da pek ala beceriyor. Gerekirse modern kompozit malzemelerle bu gövdeyi hafifleştirebiliriz de. Ayrıca, çoğu görev senaryosunda, Sayın korsan'ın dediği gibi öyle çok alçalmasına da gerek yok. Modern sistemlerle uzaktan pek de güzel vuruyor.

NOT: Konuyla ilgisi yok ama madem silahlı versiyonu olmayacak, o zaman biz bu Hürjet'i neden yapıyoruz? Sonuçta hazır uçak almak, daha ucuz, kolay ve hızlı bir çözüm olurdu. Bunu biraz düşündüm. Galiba cevap şu: MMU için bir nevi eğitim ve geliştirme platformu olacak. Örneğin, fly by wire sistemini daha önce hiç yapmamışız. Onu Hürjet üzerinde öğreniyoruz.
« Son Düzenleme: 31 Ekim 2021, 18:55:50 Gönderen: merzifonlu »

Çevrimdışı fatihvskamil

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 117
  • 6
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-25 Frogfoot
« Yanıtla #28 : 31 Ekim 2021, 18:59:54 »

Galiba CAS görevi için Hürkuş'u kastettiniz. Hürjet'in silahlı versiyonunu unutun derim, ABD bize sadece jet eğitim uçağı modeli için motor vermiştir.


ABD nin sadece eğitim modeli için motor vermiş olması muhtemel dediğiniz gibi. Ama silahlı versiyona kadar yerli motor yetişmez mi?
Tarihlere bakıp fikir yürütmek lazım.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44308
  • 614
Ynt: Su-25 Frogfoot
« Yanıtla #29 : 31 Ekim 2021, 19:12:58 »
Amaç şu olabilir mi?









ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com