Gönderen Konu: Su-25 Frogfoot  (Okunma sayısı 13917 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6557
  • 185
  • DefenceTurk.com
Alıntı
Türkiye Gürcistan ile 50 adet Su-25 savaş uçağını ortaklaşa üretecek. Su-25 lerin yakın hava desteği sağlaması bekleniyor.

https://mobile.twitter.com/kimlikci_954/status/1454511426601639938

Çevrimdışı ACE

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 746
  • 132
Ynt: Su-25 Frogfoot
« Yanıtla #11 : 30 Ekim 2021, 22:38:42 »
Oooo şakalar komiklikler falan. Ciddiye almıyorum.

Çevrimdışı tumucin

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2289
  • 24
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-25 Frogfoot
« Yanıtla #12 : 30 Ekim 2021, 23:57:31 »
gercek degildir  hürjet ortaya ciksa iyi olacak
« Son Düzenleme: 31 Ekim 2021, 00:30:12 Gönderen: tumucin »

Çevrimdışı mavi1991

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1652
  • 36
Ynt: Su-25 Frogfoot
« Yanıtla #13 : 30 Ekim 2021, 23:59:19 »
Bizim milletin rus fantezisi bitmedi

Çevrimdışı Archangel99

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1310
  • 177
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-25 Frogfoot
« Yanıtla #14 : 31 Ekim 2021, 01:01:34 »
Yazıp yazıp sildim. Neyse bir yorum yapmıyorum.  :)

Çevrimiçi Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2706
  • 256
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-25 Frogfoot
« Yanıtla #15 : 31 Ekim 2021, 01:14:01 »
Aslında çok mantıklı olur. F-16'ları hangi görevlerde kullanıyoruz? Hava bombardımanı, yakın hava desteği ( CAS ) ve hava sahamızın korunması için. Anladığım, bu görevleri 3 farklı platforma aktarmayı planlıyoruz. Bombardıman için Akıncı ve MIUS-B, CAS için ağır şekilde modernize edilmiş SU-25 ve hava sahamızın korunması için Akıncı ve MIUS-A.

Tüm bu SİHA filosunu yönetmek için iki silah subayı (pilot değil silah subayı) ve muhabere/sensör suitini faydalı yük olarak taşıyan, özel bir Akıncı ve/veya MIUS modeli gerekebilir. Böylece dünyada eşi benzeri olmayan bir hava gücü konseptine sahip olacağız.

Bahsettiğim bu hava gücü konsepti gerçekleşirse, Türkiye ile ABD arasındaki ilişkilerin doğası geri dönülmez şekilde değişecektir. Çünkü Türkiye ile ABD arasındaki ilişkilerin temelini aslen F-16 projesindeki ortaklık şekillendiriyor. Ticari ilişkiler aslında çok daha az önemli.
« Son Düzenleme: 31 Ekim 2021, 01:38:54 Gönderen: merzifonlu »

Çevrimdışı korsan

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 360
  • 15
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-25 Frogfoot
« Yanıtla #16 : 31 Ekim 2021, 09:17:22 »
Gürcistan'a ve bu fabrikaya  yapılan ziyaret pek ilgi çekmemişti, hikmeti buymuş.

kaynakta bu işin daha ziyade Azerbaycan ile ilgili olabileceğine dair geyik yapılmış.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7656
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-25 Frogfoot
« Yanıtla #17 : 31 Ekim 2021, 10:59:45 »
Rus uçaklarını sevmem ama hava üstünlüğü ele geçirilmiş bölgelerde silah yükü iyi olan bir Su-25 iyi iş görür...Her bombalama işine F-16 göndermekten , maliyetinden rahatsız olmuyor muyduk hep?
Alın size uygun maliyetli,Siha'lardan fazla silah yüklü ,uçuş maliyeti düşük F-4 phantom veya A-10...

Ben bu Su-25 işine varım...Güzelce öz savunma ekipmanı yüklenirse neden olmasın...

Yalnız motor arızası nedeniyle çok Su-25 kaybedilmiş , motoru dandik galiba
« Son Düzenleme: 31 Ekim 2021, 11:07:08 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-25 Frogfoot
« Yanıtla #18 : 31 Ekim 2021, 11:09:16 »
Aslında çok mantıklı olur. F-16'ları hangi görevlerde kullanıyoruz? Hava bombardımanı, yakın hava desteği ( CAS ) ve hava sahamızın korunması için. Anladığım, bu görevleri 3 farklı platforma aktarmayı planlıyoruz. Bombardıman için Akıncı ve MIUS-B, CAS için ağır şekilde modernize edilmiş SU-25 ve hava sahamızın korunması için Akıncı ve MIUS-A.

Tüm bu SİHA filosunu yönetmek için iki silah subayı (pilot değil silah subayı) ve muhabere/sensör suitini faydalı yük olarak taşıyan, özel bir Akıncı ve/veya MIUS modeli gerekebilir. Böylece dünyada eşi benzeri olmayan bir hava gücü konseptine sahip olacağız.

Bahsettiğim bu hava gücü konsepti gerçekleşirse, Türkiye ile ABD arasındaki ilişkilerin doğası geri dönülmez şekilde değişecektir. Çünkü Türkiye ile ABD arasındaki ilişkilerin temelini aslen F-16 projesindeki ortaklık şekillendiriyor. Ticari ilişkiler aslında çok daha az önemli.
Sn Merzifonlu,
Gürcistan SU25’leri nin orijinal motoru Rus Soyuz/Kurmansky türbojet. 2 adet 9900lbf itkili. Tiflisdeki fabrika bu uçakların gövdesini imal edebilecek durumda. Ama motorlarının ve gerekli aksamların Fransa, İtalya ve İngiltere’den temini gerekiyor. Aviyonik ve elektronik ekipmanının üzerinde İsrail çok çalışmış ve yeni bir versiyon geliştirmiş (SU25KM).
Ellerinde 10-12 adet SU25 var. Yenisini yapmak için Batı’dan çok teknik yardım ve motor almaları gerekiyor. İhraç için izin alabilirler mi?
Çok daha modern, hızlı ve kıvrak bir Hürjet yapmayı planlarken, CAS görev için hantal bir SU25 ne kadar işimize yarar? Tamam 6400kg faydalı yük taşıma kapasiteli bir uçak. Ama 25000ft üzerine çıkamayan, 0.8 Mach hızı bulmayan maximum hızı ile çok eski teknoloji bir uçak. İçine pilot koymaya korkarım ben!
Sn Serkan1976’nın söylediği gibi ancak hava sahasını kontrol ediyorsanız bu uçaklar kapasiteleri oranınca iş görür.
« Son Düzenleme: 31 Ekim 2021, 11:12:54 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı Gökbörü

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1464
  • 135
  • DefenceTurk.com
Ynt: Su-25 Frogfoot
« Yanıtla #19 : 31 Ekim 2021, 11:49:39 »
Ben bu isten birsey anlamadim..

Rus ucaklarina yoneleceksek niye bundan basliyoruz?...

AbD ile ilişkileri tam kopartacaksan bari SU57 icin kopar...

Mantikli gelmedi...

Ya Azerbaycan icin ya da yalan olmasini diliyorum..
What is steel compared to the hand that wields it?