Anket

Sizce SSM hangi sistemi seçecek?

Sikorsky - UH60
Agusta Westland- AW149

Gönderen Konu: Genel Maksat Helikopteri Projesi  (Okunma sayısı 201327 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3667
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: Genel Maksat Helikopteri Projesi
« Yanıtla #560 : 31 Ekim 2023, 21:39:00 »
Helikopter motoruna gelince; 1500HP sınıfı TS1400 motoru T-626 Gökbey ve T-129’un yerli alternatifi T-629’a uygun bir motor. Bu motor radyal akışlı motorların özelliği olan iki kademe kompresör limiti ile basit ve daha büyütülemeyecek bir motor.

TEİ, %70’inden fazlasını özgün olarak üretmekte olduğu 2000HP sınıfı T-700TEİ701D motoru ile edindiği tecrübeyle, gerekli bazı yenilikleri de ekleyerek ve “kopyalama suçlamasına maruz kalmadan, gayet kolayca 2500-3000HP sınıfı eksenel akışlı özgün bir türboşaft motor imal edebilir.
Ama bunun için ek finans dışında asıl, insan gücü ve eko sistem oluşturma ihtiyacının getireceği uzun zaman sıkıntısı ile şu anki acil motor ihtiyacını karşılamaktan uzak olduğumuz gerçeğini unutmamak gerekir.

Çevrimdışı Archangel99

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1336
  • 187
  • DefenceTurk.com
Ynt: Genel Maksat Helikopteri Projesi
« Yanıtla #561 : 31 Ekim 2023, 21:56:19 »
Şu anda öncelik KAAN'da. O nedenle gerek TUSAŞ gerekse TEI KAAN için TF-6000-10000 ve TF-35000 motoruna odaklanmış durumda. TF-6000 çekirdeğinden ATAK II ve T-925 için bir motor geliştirilebilir ama bugün yarın olacak bir şey değil.

Temel Kotil 5 yıl sonra sivil yolcu uçağı projesine başlayacağız ama önce bir KAAN'ı, Hürjet'i teslim edelim, iş yükümüz çok büyük önce mevcut projeleri bitirelim sonra diğer projelere yöneliriz dedi.

Bu arada ne kadar doğru ne kadar yanlış bilmiyorum ama söylenene göre kuvvet T-929 ATAK II yerine T-925 11 Ton ağır nakliye helikopterini daha önce istemiş. Önce 11 tonluk T-925 gelsin, ATAK II sonra gelebilir saldırı helikopterinde aciliyet olmadığını, aciliyetin ağır nakliye helikopterinde olduğunu söylemiş.

Motor tedarikinde durum ne bu konuda net bir bilgi yok. Aslında bu motoru üretmek zor iş değil. Türkiye'de lisans altında üretim yapabiliriz. Son olarak fabrika geçen yıl bombardımana uğramıştı. Tolga Özbek'e göre gecikmeli de olsa Motor Sich teslimat yapabiliyormuş.
« Son Düzenleme: 31 Ekim 2023, 22:00:26 Gönderen: Archangel99 »

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: Genel Maksat Helikopteri Projesi
« Yanıtla #562 : 31 Ekim 2023, 22:10:53 »
https://dasal.com.tr/tr/urunler/condor-c150

Bunun denizcileştirilmiş ve en az 500 kg yük taşıyan versiyonu denizcilere acilen lazım. Denizcileştirilmiş T925'in yerini asla alamaz, ama donanmanın pek çok derdine derman olur.

İşin kötü yanı bu pratik ve hızlı çözümü umursayan pek yok. İlla Baykar olaya el atacak taaaa, "çantacı" tabir edilen müteahhitten bozma fırsatçı tipler, pürtelaş ve don-gömlek caddeye fırlayacak: "Ben yaparım! Hayır, ben daha hızlı yaparım." diye!
« Son Düzenleme: 31 Ekim 2023, 22:12:41 Gönderen: Merzifonlu »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3667
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: Genel Maksat Helikopteri Projesi
« Yanıtla #563 : 31 Ekim 2023, 22:19:21 »
Alıntı
TF-6000 çekirdeğinden ATAK II ve T-925 için bir motor geliştirilebilir ama bugün yarın olacak bir şey değil.
TF6000 motorundan çıkarılacak türboşaft 6-7000HP bir motor olur ki bu güç sınıfı motor Osprey tipi tilt-rotor uçaklara uygundur. Bize daha küçük bir türboşaft motor lazım. TEİ’nin yapacağı şey, MMU motorunda f110 ebadını baz alıp yeni teknolojileri TF35K ya adapte edecekleri gibi, T-700 motorunu baz alıp TS3000 imal etmeleri. (T901 de yapıldığı gibi.)

Atak-2 helikopteri bizim gibi dağlık ülkeler için çok uygun değil. Atak-1 çok kıvrak ve yüksek bölgelerde daha etkin bir helikopter. Atak-2, Ege’de kullanışlı olabilir. Ama bize acil gereken ağır sınıf helikopter. Bilhassa denize uyumlu olanı.

Ukrayna motoru, koyunun olmadığı yerde keçinin evliya olduğu bir durum. Performans olarak bizim alıştığımız GE ve Honeywell motorlarının çok altında olacağı kesin. Kuvvetin bir yerde bir şekilde kabullenmesi gerekecek bu motorları. MI-17 helikopterlerinde olduğu gibi.

Keşke Ukrayna ile anlaşıp Türkiyre’de üretip, bizim bazı parçaları ekleyerek motoru daha yüksek performanslı hale getirerek kullanabilsek.
« Son Düzenleme: 31 Ekim 2023, 22:21:10 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 5045
  • 232
  • DefenceTurk.com
Ynt: Genel Maksat Helikopteri Projesi
« Yanıtla #564 : 31 Ekim 2023, 22:40:22 »
Daha bugün ABD Dışişleri bakanı: ''Türkiye değerli bir NATO müttefiki''' diye açıklama yaptı. Söyledikleriyle yaptıkları uyumlu olmayan ikiyüzlü bir ülke ABD. NATO müttefikine en ağır ambargoyu uygulayan da yine ABD. Tarihinde bu kadar ağır bir silah ambargosu yiyen tek NATO ülkesi de Türkiye nasıl bir müttefiklikse.

Tigerfish arkadaşımızın da yazdığı gibi bu evangelist sapıklar ve kendilerini Tanrı'nın gökten zembille indirdiğini sanan yahudi ve yahudi yalakaları ABD'de en üst düzeyde görevde oldukları sürece bize bir çakı bile satmaz bunlar.
« Son Düzenleme: 31 Ekim 2023, 22:42:46 Gönderen: fırtına06 »

Çevrimdışı Archangel99

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1336
  • 187
  • DefenceTurk.com
Ynt: Genel Maksat Helikopteri Projesi
« Yanıtla #565 : 31 Ekim 2023, 22:46:42 »
Alıntı
TF-6000 çekirdeğinden ATAK II ve T-925 için bir motor geliştirilebilir ama bugün yarın olacak bir şey değil.
TF6000 motorundan çıkarılacak türboşaft 6-7000HP bir motor olur ki bu güç sınıfı motor Osprey tipi tilt-rotor uçaklara uygundur. Bize daha küçük bir türboşaft motor lazım. TEİ’nin yapacağı şey, MMU motorunda f110 ebadını baz alıp yeni teknolojileri TF35K ya adapte edecekleri gibi, T-700 motorunu baz alıp TS3000 imal etmeleri. (T901 de yapıldığı gibi.)

Atak-2 helikopteri bizim gibi dağlık ülkeler için çok uygun değil. Atak-1 çok kıvrak ve yüksek bölgelerde daha etkin bir helikopter. Atak-2, Ege’de kullanışlı olabilir. Ama bize acil gereken ağır sınıf helikopter. Bilhassa denize uyumlu olanı.

Ukrayna motoru, koyunun olmadığı yerde keçinin evliya olduğu bir durum. Performans olarak bizim alıştığımız GE ve Honeywell motorlarının çok altında olacağı kesin. Kuvvetin bir yerde bir şekilde kabullenmesi gerekecek bu motorları. MI-17 helikopterlerinde olduğu gibi.

Keşke Ukrayna ile anlaşıp Türkiyre’de üretip, bizim bazı parçaları ekleyerek motoru daha yüksek performanslı hale getirerek kullanabilsek.

O zaman TS-1400'den edindiğimiz tecrübeyle TS-3000 yapabiliriz. Ama öncelik dediğim gibi KAAN'da. O nedenle bu motoru görmek için ciddi anlamda beklememiz lazım.

Motor Sich motorları batılı rakiplerinin gerisinde evet. Ama bizim şu kertede işimizi gördüğü için katlanıyoruz. Bunun muadili motorları ürettiğimizde zaten gerek kalmayacak. Ukrayna bu yılın başında Motor Sich'i kamulaştırdı. Aslında bir şekilde anlaşılıp Baykar fabrikasına karşılık Motor Sich'in Türkiye'de üretim yapması sağlanabilir. Biz ciddi anlamda daha ileri de götürebiliriz Motor Sich'i. Baykar bir miktarını satın alır, üretim tesisi kurulur. SİHA ve helikopterlerimize motorları burada üretiriz.

Tabii Ukrayna şu an ABD'nin kucağında. Böyle bir teklife balıklama atlasalar bile ABD hayır derse iş olmayabilir.

Neyse dönüp dolaşıp kendi göbeğimizi kendimizin kesmesi gerçeği yine ortaya çıkıyor.

Bugün Cumhurbaşkanı kimseye düşmanlık etmeden ordumuzu daha da güçlendirmeye devam edeceğiz dedi. Bu önemli. Hayat memat meselesi yoksa şu dönemde savaşa girmeden ordumuzu modernize etmeye ve donatmaya devam etmeliyiz. Her konuda kendi göbeğimizi kendimiz kesmeliyiz.

Çevrimdışı Archangel99

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1336
  • 187
  • DefenceTurk.com
Ynt: Genel Maksat Helikopteri Projesi
« Yanıtla #566 : 31 Ekim 2023, 22:52:37 »
Daha bugün ABD Dışişleri bakanı: ''Türkiye değerli bir NATO müttefiki''' diye açıklama yaptı. Söyledikleriyle yaptıkları uyumlu olmayan ikiyüzlü bir ülke ABD. NATO müttefikine en ağır ambargoyu uygulayan da yine ABD. Tarihinde bu kadar ağır bir silah ambargosu yiyen tek NATO ülkesi de Türkiye nasıl bir müttefiklikse.

Tigerfish arkadaşımızın da yazdığı gibi bu evangelist sapıklar ve kendilerini Tanrı'nın gökten zembille indirdiğini sanan yahudi ve yahudi yalakaları ABD'de en üst düzeyde görevde oldukları sürece bize bir çakı bile satmaz bunlar.

Satmasın şerefsizler. Hepsini üreteceğiz inşallah. Daha önce de yazmıştım. Yahudi lobisinin, Ermeni lobisinin tasmalı ülkesi oldukları için akılla mantıkla hareket etmeyi çoktan bıraktılar. Bu nedenle de bizi ev sahibi yapıyorlar. Kritik tüm sistemleri ürettiğimizde yağlı müşteriyi kaybettikleri için onlar üzülsün bize ne? Biz yaptıklarımızın ve yapacaklarımızın keyfini sürelim. ABD bu kafayla giderse dünya liderliğini Çin'e kaybeder.

Çevrimdışı Kaptan-I Derya

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 514
  • 37
  • DefenceTurk.com
Ynt: Genel Maksat Helikopteri Projesi
« Yanıtla #567 : 31 Ekim 2023, 22:58:42 »
Bu TS3000 2019’lu yıllarda bahsedilen bir motordu. TEİ’nin elinde mutlaka konsept olarak genel tasarım detayları mevcut olması lazım. Bu motoru sadece TEİ’ye bırakırsak bu iş olmaz.Sadece TF35000 bile bu ölçekte ülke ve şirket için çok zor iken böyle motoru vermek diğer projelere kötü yansır. TEİ’nin altyapısında Kale Grubunu buraya sokmak lazım.Avrupalılar nasıl ortak motor ortak uçak gemi yapıyorlar. Burda çalışılan kurum belli ülkeler arası diplomatik sorunlar isterler vs vs yok. Tüm altyapısını Kale’nin üstleneceği TEİ’nin destek vereceği mis gibi motor yapabiliriz. Kale Grubunun Kale Havacılık, Kale Ar-Ge, Kale-P&W derken ciddi bir bilgi birikimi var. Arat motoru ile küçük bir turbofan motoru yapacaklar daha ne olsun. Yüksek standartlarda TS3000 diye bir motor çok rahat yapacaklardır. 2029 gibi ilk uçuş ve 2032 gibi tamamen hazır olabileceğini düşünüyorum. Eğer hiç başlanmamış ise. Ağır sınıf helikopterde büyük ihtiyaç var. Yıllarca Ukrayna motoru ile 1.4TSI motorlu Porsche gibi olacak TUSAŞ’ın helikopterleri.
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Çevrimdışı Kaptan-I Derya

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 514
  • 37
  • DefenceTurk.com
Ynt: Genel Maksat Helikopteri Projesi
« Yanıtla #568 : 31 Ekim 2023, 23:04:21 »
Daha bugün ABD Dışişleri bakanı: ''Türkiye değerli bir NATO müttefiki''' diye açıklama yaptı. Söyledikleriyle yaptıkları uyumlu olmayan ikiyüzlü bir ülke ABD. NATO müttefikine en ağır ambargoyu uygulayan da yine ABD. Tarihinde bu kadar ağır bir silah ambargosu yiyen tek NATO ülkesi de Türkiye nasıl bir müttefiklikse.

Tigerfish arkadaşımızın da yazdığı gibi bu evangelist sapıklar ve kendilerini Tanrı'nın gökten zembille indirdiğini sanan yahudi ve yahudi yalakaları ABD'de en üst düzeyde görevde oldukları sürece bize bir çakı bile satmaz bunlar.

Satmasın şerefsizler. Hepsini üreteceğiz inşallah. Daha önce de yazmıştım. Yahudi lobisinin, Ermeni lobisinin tasmalı ülkesi oldukları için akılla mantıkla hareket etmeyi çoktan bıraktılar. Bu nedenle de bizi ev sahibi yapıyorlar. Kritik tüm sistemleri ürettiğimizde yağlı müşteriyi kaybettikleri için onlar üzülsün bize ne? Biz yaptıklarımızın ve yapacaklarımızın keyfini sürelim. ABD bu kafayla giderse dünya liderliğini Çin'e kaybeder.
Bir noktadan sonra öyle noktaya gelecek ki sadece bizim gibi NATO’nun 3. Ordusunu değil başka müttefiklerini de kaybedecekler. Polonya’ya Siha ihracatı ile NATO ülkelerine satışı başlattık. Bu yarın Tank helikopter motor vs vs git gide çoğalacak. Amerika’nın beğenmediği tehlikeli gördüğü ülkelere de modern sistemler satınca ne düşünecekler. Eğer bu beceriyi sivil sektöre döktüğünüzde giden milyarlarca doları onlara nasıl hissettirecek. Düşünsenize ASELSAN , General Electric’in tıbbi cihazlarının kalitesine yakın cihazları yüzde 30-40 daha ucuza satıyor. Hooop Filipin Sağlık bakanlığından ASELSAN Sağlık’a 1 milyar dolarlık medikal cihaz siparişi. Savunma sanayinin 2030-2035 vizyonu Avrupa’yı ve Amerika olabildiğince yakaladıktan sonra bunu çok yüksek kapasitede üretim ve sivil alana dökmek olmalı.
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Çevrimdışı Kaptan-I Derya

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 514
  • 37
  • DefenceTurk.com
Ynt: Genel Maksat Helikopteri Projesi
« Yanıtla #569 : 31 Ekim 2023, 23:12:52 »
+ TUSAŞ’ın yeni bölgesel yolcu jetinden THY ve muhtelif hava yolu şirketlerinden toplam 230 adet sipariş. Sipariş tutarı 32 milyar dolar olacağı ve bu uçakların 7 yıllık süreçte teslim edilmesi planlanıyor . Bu dediğimiz durum 2030’lu yıllardan sonra çok olası. Normalde bu siparişler Boeing ve Airbus arasında 15-17 milyar dolar diye paylaşılmış olurdu. Ben rahatlıkta ileride TUSAŞ’ın helikopter alanında sivil alanında başarı sağlarsa ve MMU ile başardığı prestij ile çok rahat ATR ile Embraer birleşimi bir yolcu uçağı üreticisi olacağını düşünüyorum.
« Son Düzenleme: 31 Ekim 2023, 23:21:15 Gönderen: Kaptan-I Derya »
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.