Anket

Sizce SSM hangi sistemi seçecek?

Sikorsky - UH60
Agusta Westland- AW149

Gönderen Konu: Genel Maksat Helikopteri Projesi  (Okunma sayısı 124905 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı QRI

  • QRI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 515
  • 0
Başbuğun Son İmzası 2 Milyar Dolar
« Yanıtla #30 : 14 Mayıs 2010, 21:10:09 »
bence tuhp-149 secilmeli .para baska yollarlada kazanilir. onemli olan teknolojik kazanim.
evet skorsky-nin pazari genis , ancak tuhp -149 da bence pazarda buyuk paya sahip ola bilir.
mesela Pakista boyle bi helikopter alacaksa tuhp-149 u sececeyi buyuk ihtimal.bize abd den daha fazla yakinligi ve guveni var.Azerbaycan, arap ulkeleri hatda gunay amerika pzarina bile girile bilinir.
yani caba gosterirsek ayni pazari Tuhp-149 lada elde ede biliriz.
abd nin politik cikarlari icin uyguladigi sacma-sapan ambarqolar. onu hem guvenilmez hemde rakip haline getiriyor.bundan yararlanmaliyiz.

Çevrimdışı azarax

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 295
  • 0
Başbuğun Son İmzası 2 Milyar Dolar
« Yanıtla #31 : 15 Mayıs 2010, 15:56:57 »
QRI, tamamen katılıyorumbence tuhp yani agustanın teklifi daha uygun.

Çevrimdışı es[ape

  • es[ape
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 362
  • 0
  • Mevzu Bahis Vatansa Gerisi Teferruattır..!!!
Başbuğun Son İmzası 2 Milyar Dolar
« Yanıtla #32 : 17 Mayıs 2010, 11:07:00 »
%51  tuhp-149  seçilir
 
Mevzu Bahis Vatansa Gerisi Teferruattır..!!!

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 38707
  • 317
Başbuğun Son İmzası 2 Milyar Dolar
« Yanıtla #33 : 17 Mayıs 2010, 11:22:55 »
Şu 149'un teknik özelliklerini bilen var mı? Acaba bizim Güneydoğu'da S-70'ler gibi istediğimiz  performansı verebilir mi?
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı RekarnO

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2181
  • 0
Başbuğun Son İmzası 2 Milyar Dolar
« Yanıtla #34 : 17 Mayıs 2010, 11:32:10 »
Mantıksal olarak bakarsak T-149 ama pratik olarak S-70. Agustanın teklifi daha cazip ama Sonuçta koskoca skorsky gibi bir şirkette var karşımızda. Her ne kadar bize daha uygun olan italyanlar gibi gözüksede skorskyden çok çok memnunuz. Hatta envantere gireli çok problem çıkarmadılar bize. Helikopterlerde de bu makbuldur.

Bu tür işlerde duygusal olamamak lazım. Ben şahsi olarak skorsy seçilir diyorum. Çünkü hazır bir altyapımız ve biligi birikimimiz var. Agustayı seçersek bizim uzun zamanımızı alır bu yeni teknolojiye alışmak..Ayrıca S-70 biraz daha üstün agusta dan..

Çevrimdışı TCG Dumlupınar

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 101
  • -1
Başbuğun Son İmzası 2 Milyar Dolar
« Yanıtla #35 : 17 Mayıs 2010, 12:33:23 »
Mantıksal olarak bakarsak T-149 ama pratik olarak S-70. Agustanın teklifi daha cazip ama Sonuçta koskoca skorsky gibi bir şirkette var karşımızda. Her ne kadar bize daha uygun olan italyanlar gibi gözüksede skorskyden çok çok memnunuz. Hatta envantere gireli çok problem çıkarmadılar bize. Helikopterlerde de bu makbuldur.

Bu tür işlerde duygusal olamamak lazım. Ben şahsi olarak skorsy seçilir diyorum. Çünkü hazır bir altyapımız ve biligi birikimimiz var. Agustayı seçersek bizim uzun zamanımızı alır bu yeni teknolojiye alışmak..Ayrıca S-70 biraz daha üstün agusta dan..

neye göre üstün sayın rekarn, tuhp-149 un olası özelliklerini biliyormusunuzki bu kıyaslamayı yaptınız? eğer bildiğiniz birşey varsa bunu bizede yansıtınki bilgilenelim. mesela teknik açıdan s-70 ile tukp-149 u bir karşılaştırın bakalım.

Çevrimdışı es[ape

  • es[ape
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 362
  • 0
  • Mevzu Bahis Vatansa Gerisi Teferruattır..!!!
Başbuğun Son İmzası 2 Milyar Dolar
« Yanıtla #36 : 17 Mayıs 2010, 14:12:42 »
TUSAS-AGUSTA WESTLAND İŞBİRLİĞİ

AgustaWestland Türkiye’de 1960′ların başından bu yana, hem değişik modellerde ticari ve askeri helikopter ve hava araçlarının satışlarıyla, hem de endüstriyel işbirlikleri ve ortaklıklar üzerinden yürüttüğü uzun vadeli ve verimli bir geçmişe sahip.

AgustaWestland’ın Türk sanayisi ile olan ilişkisi, 2004 yılı Mart ayında ürün gamındaki en gelişmiş ürünlerden bir tanesi olan AW139 Medium Twin modeli için TAI ile başlattığı işbirliği ile yeni bir döneme girdi. TAI, kısa süre içinde kendi sınıfında global pazarın gözdesi olan bu yeni nesil orta sınıf çift motorlu helikopterin gövdesinin üretimini üstlenmişti. AgustaWestland’ın en gelişmiş ürünlerinden birisi olan bu helikopterin üretimi için başlatılan bu işbirliği, şirketin Türk havacılık ve uzay sanayi ile çok daha uzun ömürlü yeni bir ilişki dönemini başlattı.

T129 anlaşması, TAI’yi ana yüklenici, AgustaWestland ve Aselsan’ı ise ana alt yükleniciler olarak belirliyor.Agusta Westland firmasi, Türk Genel Maksat Helikopter Programıyla da ilgileniyor. Programın gereksinimlerini karşılayabilmek için AgustaWestland modern askeri gereksinimlerin tamamını karşılayabilecek çok rollü, 8,1 tonluk bir orta sınıf yeni nesil helikopter olan TUHP 149′u aday olarak Türkiye’ye sunuyor. TUHP 149, orta sınıf çift motorlu kategorisindeki yeni nesil maliyet etkin helikopter ihtiyacını karşılamada önemli bir rol üstlenmesi için tasarlandı.AgustaWestland TUHP 149,9 AgustaWestland’ın Türk Genel Maksat Helikopter Programı (Turkish Utility Helicopter Programme – TUHP) için geliştirdiği aday helikopteri. Modern askeri gereksinimlerin tamamını karşılayabilecek çok rollü bir orta sınıf yeni nesil helikopter olan TUHP 149, 8,1 ton ağırlığa sahip.

Tasarım Unsurları

TUHP 149, tasarım harikası, balistik korumalı, yüksek verimlilikli kompozit 5 kanatlı ana pervane ve 4 kanatlı kuyruk pervanesi ile yüksek hızlı, düşük sarsıntılı, sessiz ve pürüzsüz bir seyir sunuyor. 18 adete kadar asker/yolcu taşıyabilme kapasitesine sahip geniş kabin, raylı geniş kapıları ile hem askerlerin hızlı inmelerini – binmelerini sağlıyor, hem de büyük hacimli yüklerin yüklenmesini olağanüstü kolaylaştırıyor. Modern savaş konseptleri için özel olarak tasarlanmış olan TUHP149, tam entegre misyon ekipmanlarına ve gerekenin çok üzerinde kritik sistemlere sahip bir açık sistem mimarisi ile donatılmış, tam dijital bir helikopter.Türk Genel Maksak Helikopter Programı, pilotların iş yükünü azaltarak misyona yoğunlaşabilmelerini sağlayacak 4 eksenli bir otomatik pilot sistemine ve modern cam kokpite sahip. Helikopter, çarpmaya dayanıklı unsurları, zırhlı pilot koltukları, çarpmaya dayanıklı asker koltukları ve kendiliğinden kapanan yakıt tankları ile sağlam bir yapıya ve dolayısıyla yüksek beka kabiliyetine sahip. Yüksek ağırlık taşımaya müsait, yüksek enerji emici, yarı yarıya içeri çekilebilir yüksek hız iniş takımları sayesinde hem rahat iniş – kalkış ve taksi yapabiliyor, hem de doğal yüzeylere inip kalkabiliyor.

TUHP 149, olabilecek en minimum destek ile uçabilecek, helikopter verimliliğini optimum düzeyde tutarken tüm operasyonel ömrü boyunca tamir masraflarını minimumda tutacak ve böylelikle kamuya maliyeti mümkün olan en aşağı seviyeye çekecek şekilde tasarlandı. Helikopterin eğitiminde kullanılacak tam teçhizatlı bir ‘D Seviye’ simülatör de AgustaWestland tarafından planlanmakta.

http://www.turkax.com/turk-taarruz-helikopteri-t129
Mevzu Bahis Vatansa Gerisi Teferruattır..!!!

Çevrimdışı es[ape

  • es[ape
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 362
  • 0
  • Mevzu Bahis Vatansa Gerisi Teferruattır..!!!
Başbuğun Son İmzası 2 Milyar Dolar
« Yanıtla #37 : 17 Mayıs 2010, 14:26:43 »

AW 149 teknik özellikleri    (TUHP149) T-149 türkiye için isimlendirilmiş hali  özellikler aynıdır sanırım

TECHNICAL data
Weights
Take-off Mass 8.1 tonne
Cabin Volume 11 m3 389 ft
Rear Cargo hold 3 m3 106 ft

Crew
Pilots/Troops 2/18

Performance
Maximum cruise speed 278 km/h 150 kts
Hover OGE (35 C/ 95 F)    Mission weight :
12 troops in full combat order for 150nm radius >1830 m >6000 ft
Engines (take-off power) 2 x 1400 kW 2000 shp

EQUIPMENT
■Air conditioning system
■Anti / de-icing system
■Engine air particle separator
■Cargo hook kit (2720 kg / 6000 lb)
■Emergency flotation system
■External electrical hoist kit (272 kg / 600 lb) with utility hoist light
■Wire strike protection
■Closed circuit refueling system
■Main cabin bubble window
■Fast roping kit

AVIONICS
■4 Axis autopilot
■Cockpit voice & flight data recorder
■FLIR
■NVG compatible lighting
■Health and Usage Monitoring System
■Weather radar provision
■Emergency locator system
■Defensive aid sub-systems
■Personal locator system
■Fully integrated avionics system based on MIL-STD-1553B data bus with four 6” x 8” color active matrix liquid crystal displays (AMLCD)
ARMAMENT
■Rocket launcher 7/12/19 tubes 70/81 mm
■Window mounted machine gun 7.62 mm
■Machine gun-pod 12.7/20 mm
■Machine gun-pod 12.7 mm with 3 tubes 70 mm rockets
■Provision for air-to-ground and air-to-air missiles
« Son Düzenleme: 17 Mayıs 2010, 14:57:54 Gönderen: es[ape »
Mevzu Bahis Vatansa Gerisi Teferruattır..!!!

Çevrimdışı es[ape

  • es[ape
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 362
  • 0
  • Mevzu Bahis Vatansa Gerisi Teferruattır..!!!
Başbuğun Son İmzası 2 Milyar Dolar
« Yanıtla #38 : 17 Mayıs 2010, 14:53:24 »
Olaya  kullanıcı gözüyle bakarsak  skorsky  mantıklı gelir  bunca senedir kullanıyoruz memnunuzda  sorun görünmüyor. ancak bizim istediğimiz  ülkemizde helikopter  üretimini yapabilmek bu teknolojiye kavuşabilmek. bu yönden bakarsak   skorsky(abd) bize bu teknolojiyi vermez  parça üretimi dışında  birşeyde  yapamayız. F16'ları ürettik  ne işimize yaradı?sadece montaj yaptırdılar bize  aradan bunca sene geçti  özgün bir şavaş uçağı yapabildikmi? agustayı bu nedenle  önde görüyorum. agusta seçilirse  ileride  tai'den  özgün bir helikopter bekliyebiliriz. aksi taktirde  güzel bir  skorsky kullanıcısı  oluruz  heli yine tai'de üretilir dedikleri gibi made in turkey  yazar etiketinde ancak  işin aslı belli  birkaç parçasını ve gövdesini yaptırırlar  olur biter.
Mevzu Bahis Vatansa Gerisi Teferruattır..!!!

Çevrimdışı es[ape

  • es[ape
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 362
  • 0
  • Mevzu Bahis Vatansa Gerisi Teferruattır..!!!
Başbuğun Son İmzası 2 Milyar Dolar
« Yanıtla #39 : 17 Mayıs 2010, 16:27:01 »
UH-60 Black Hawk

--------------------------------------------------------------------------------

Genel Özellikler:

Görevi: Taşıma
Mürettebat: 2, 3 veya 4 (pilot, yardımcı pilot ve makinalı tüfekçiler)
İlk Uçuş: 29 Kasım 1974
Hizmete Giriş Tarihi: 1979
Üretici: Sikorsky Aircraft Corporation

Boyutlar:

Uzunluk: 64 ft 10 in 19,76 m
Yükseklik: 16 ft 10 in 5,13 m
Kanat Genişliği: ?? ft ?? m

Ağırlıklar:

Boşken: 10,624 lb 4,819 kg
Yüklüyken: 16,260 lb 7,375 kg
En Yüksek Kalkış Ağırlığı: 20,250 lb 9,185 kg
Kapasite: 11 Tam Asker

Motor Gücü:

Motorlar: Üç tane General Electric T700-700 serbest-türbin turboşaftlı
Güç: 1,560 bg 1,163 kW

Performansı:

En Yüksek Hız: 184 mph 296 km/s
Muharebede Uçuş Menzili: 368 mil 592 km
Uçuş Menzili: 1,380 mil 2,220 km
Çıkabildiği En Yüksek İrtifa: ?? ft 5,790 m
Tırmanma Oranı: 213 m/dak

Silahlar:

Makinalı Tüfek: 7.62 mm'lik makinalı tüfek
Diğerleri: VOLCANO mayın temizleme silahı

Uh-60 Karaşahin, Sikorsky (Sikorski) firması tarafından üretilen askeri taşıma ve saldırı helikopteridir. Kara Şahin (Black Hawk) adıyla bilinir.

ABD, Arjantin, Avusturalya, Avusturya, Bahreyn, Brezilya, Bruney, Çin, Kolombiya, Mısır, İsrail, Japonya, Malezya, Meksika, Fas, Filipinler, Suudi Arabistan, Güney Kore, Tayland, ve Türkiye tarafından kullanılmaktadır.

UH-60 Kara Şahinler birçok görevde kullanılır. 11 tam teçhizatlı askeri veya 1.170 kg yükü taşıyabilir. Ayrıca halatla 4.050 kg yükü çekebilir. Kara Şahinler yangın söndürme, kurtarma ve ambulans olarak kullanılabilir.

Özellikler:

* Teknik Özellikler:
o Mürettebat: 2 pilot + 1 teknisyen
o Dahili yük: 2,645 lb (1200 kg ) dahili/14 personel veya 6 sedye
o Harici yük: 8,000 lb ( 3630 kg ) (UH-60A)/9,000 lb ( 4080 kg ) (UH-60M)
o Uzunluk: 64 ft 10 inç (19.76 m)
o Rotor çapı: 53 ft 8 inç (16.36 m)
o Yükseklik: 16 ft 10 inç (5.13 m)
o Disk alanı: 2,260 ft² (210 m²)
o Boş ağırlık: 10,624 lb (4,819 kg)
o Yüklü ağırlık: 16,260 lb (7,375 kg)
o Azami kalkış ağırlığı: 24,500 lb (11,113 kg)
o Motor: 2× General Electric T700-GE-701 turboşaft,her biri 1,560 hp (1,160 kW)gücünde
* Azami hız: 184 mph ( 296 km/s )
o Menzil: 368 mil (320 deniz mili, 592 km)
o İrtifa: 19,000 ft (5,790 m)
* Silah Sistemi ( Standart ):
o Silahlar: 2× 7.62 mm M60/ M240H makinalı tüfek veya M134
o VOLCANO Mayýn döşeme sistemi takılabilir
* Silah Sistemi ( MH-60L DAP-Değişik konfigürasyonlarda ):
o Silahlar: M230 30mm top (1100 şeritli/dakikada 625 atım )/ M134 7.62mm mini makinalı tüfekler
o Füzeler: AGM-114 Hellfire anti-tank füzeleri
o Roketler: FFAR roketleri / M261 FFAR 2.75 inç 19-roket podu
Mevzu Bahis Vatansa Gerisi Teferruattır..!!!