TÜRK SAVUNMA SANAYİ > Yerli Hava Sistemleri ile İlgili Gelişmeler

Genel Maksat Helikopteri Projesi

<< < (2/123) > >>

WOLF:
Bence ne kadar karlı olursa olsun T-149 seçilmeli...

Çünkü Blackhawklar ilk olarak 1978'de hizmete girdi.Yani 1970lerin tasarımı...

Ne kadar da başarılı olursa olsun eski bir sistem...

Şu yıllarda TSK'nın ihtiyacını karşılayabilir fakat orta vadede yetmeyebilir...

amiral:

--- Alıntı yapılan: SKYWOLF - 08 Mayıs 2009, 14:05:32 ---T-149 kazanırsa ne kadar kullanıcısı var ki S-70'e göre? S-70 hem kendini kanıtlamış olması, hem de popüler olması açısından bakarsak çok daha fazla karlı değil mi?

--- Alıntı sonu ---

zaten en büyük kullanıcısı biz olacağız. tsk nın envanterine girmiş hangi uluslararsı ürün satış başarısı yakalayamamış ki? bir de "uh serisi " helolar 10-15 yıliçinde değişecek o sınıfta senin bildiğin bir helo varmı? "s-70" helikopterinden bizde 100 civarı ve "as-532" sınıfı 50 civarı helo var. hepsi aynı sıınıftan "uh" serilerini ileride "ab-412" lerlemi değiştireceğiz?  dünyada 6-8ton arası bir ihtiyaç olduğunu düşünüyorum. "ab" sınıfı helolar hem çok eski dizaynlar, hemde artık güncellenmeleri gerekiyor. belki ileriki yıllarda ABD bile bu sınıfta ihtiyaç duyduğu heloları "T-149" dan karşılayabilir. unutmayınki ABD 100 ün üzerinde yanılmıyorsam "EC-145" sınıfı heloları, eurocopter lisansı ile ABD de üretiyor. biz her işi "s-70" ile yapamayız. bize teklif edilen S-70 gelişmiş güncel verisyonda değil. onu zaten ABDiçin üretiyor. Hatada burada başlıyur. yakın zamanda S-70 lerimizi motor da dahil modernize etmemiz gerekiyor.

Artık helo konusunda bir şeyler yapmak istiyorsak da, elimizi taşın altına sokabilmeliyiz. yolcu uçaklarında ve savaş uçaklarında tren kaçtı ama helikopter konusunda çok şeyler yapılabilir. bir zamanlar Agusta' nın yaptığı gibi yapılıp ki, onlar "Bell" ile "AB" serisi heliopterleri ve boeingle "ch-47" serisi helikopterleri senelerce ürettiler ama iyi bir planlamayla, şimdi kendi dizaynlarını dünyaya satıyorlar. bizde neden aynı yol izlenmesin ki, bu yönde AW yöneticilerinin teklifleri var.

saygılar...

SKYWOLF:

--- Alıntı yapılan: T-129 - 08 Mayıs 2009, 14:45:36 ---Bence ne kadar karlı olursa olsun T-149 seçilmeli...

Çünkü Blackhawklar ilk olarak 1978'de hizmete girdi.Yani 1970lerin tasarımı...

Ne kadar da başarılı olursa olsun eski bir sistem...

Şu yıllarda TSK'nın ihtiyacını karşılayabilir fakat orta vadede yetmeyebilir...

--- Alıntı sonu ---

1970'lerin tasarımı olmasına rağmen kendisini sürekli güncelleyen bir sistem. Çok ilginçtir ki kendisinden şikayeti olan hiçbir kullanıcı da yok bildiğim kadarıyla. Yeni sistemlerle bugün kullanılan yeni S-70 modelleri arasında nasıl bir fark var?

T-149 S-70'in görevlerini yerine getirebilecek kapasiteye sahip mi? Yoksa sadece görüntüden mi ibaret? T-149 benim için kapalı bir kutu. İşe yarayabilir de, hayal kırıklığı yaratabilir de...

Ayrıca TAI Genel Müdürünün söyledikleri de ortada.

SÜVARİ:
Temmuz ayının başında düzenlenecek olan Savunma Sanayii İcra Komitesi’nde karara bağlanması beklenen Genel Maksat Helikopter Tedarik Projesi’nde yarış iyice kızıştı. İtalyan helikopter üreticisi AgustaWestland, yarışın diğer tarafı Sikorsky’nin Türk savunma sanayisine 8 milyar dolarlık iş payı verme taahhüdüne karşı, Türkiye için özel olarak tasarladığı TUHP149 helikopterinde birlikte geliştirme, üretim ve teslimatı kapsayan eşitler arası ortaklık önerisiyle gündeme oturdu.

AgustaWestlan’ın önerisine göre, IDEF 2009’da ilk kez birebir ölçekli modeli sergilenen TUHP149’un seçilmesi halinde, Türkiye, üretilecek helikopterin tüm ihracat haklarına sahip olacak. Bu, TUHP149’un, ATAK Programı kapsamında üretilen T129 helikopterlerinde olduğu gibi dünya pazarında Türk imzasıyla satılması anlamına geliyor.

Paris’te devam eden Le Bourget Havacılık Fuarı’nda yaptığı açıklamada TUHP149’un orta sınıf genel maksat helikopter kategorisin en yeni ve modern helikopteri olacağının altını çizen AgustaWestland CEO’su Giuseppe Orsi şunları söyledi:

“Hâlihazırda bu kategoride 8000’in üzerinde helikopter uçuyor. Önümüzdeki 30 yıllık süreçte bunların tamamına yakını yenilenecek. Bunun anlamı, sınıfının en yeni helikopterine sahip olan Türkiye’nin, yaklaşık 16 milyar dolarlık bir pazarın öncülerinden biri olması demek. Daha önce de söyledik: Türkiye’ye helikopter satmayı teklif etmiyoruz. Geleceği parlak bir pazarın en yeni helikopterini birlikte tasarlamayı, geliştirmeyi ve satmayı teklif ediyoruz”.

AgustaWestland’dan Eşitler Arası Ortaklık Önerisi

AgustaWestland, toplam 109 helikopteri kapsayan bu ihalede, Sikorsky’den farklı olarak Türkiye’ye, TUHP149’un parça üretimi veya bazı bölümlerinin tasarımını değil, helikopterler için tasarım, geliştirme, üretim ve teslimatı da içeren bir ortaklık teklif ediyor. Teklife göre TUHP149’un, TUSAŞ tesislerinde kurulacak yeni bir fabrikada üretilmesi, helikopter motorunun da TEI’de yapılacak yeni yatırımlarla karşılanması öngörülüyor. TUHP149’a ilişkin tasarım ve üretme sürecinde ASELSAN, ROKETSAN ve HAVELSAN gibi firmalarımızın da aktif katılımı söz konusu.

Muharebe sırasında personel ve malzeme naklinin yanı sıra insani yardım, doğal afetlerde arama-kurtarma, elektronik harbe karşı koyma ile ambulans gibi özel görevlerde de kullanılabilecek genel maksat helikopterleri için başlangıçta 78 adet olarak planlanan tedarik edilecek helikopter sayısı; Emniyet Genel Müdürlüğü için 20, Özel Kuvvetler Komutanlığı için de 11 adet ek talebin gelmesiyle 109’a yükselmişti.

Kısaca TUHP149

Modern muharebe sahasının gereklerine uygun olarak tasarlanması öngörülen TUHP149, tam entegre görev ekipmanlarına ve kritik sistemlere sahip bir açık sistem mimarisi ile donatılmış, tam dijital bir helikopter olacak. Bu paralelde pilotların iş yükünü azaltarak göreve yoğunlaşabilmelerini sağlayacak 4 eksenli bir otomatik pilot sistemi ve modern bir helikopterin olmazsa olmazı glass kokpit de helikopterin donanımları arasında yer alıyor.

Açık mimari tasarımı sayesinde, kullanıcı ihtiyaçları doğrultusunda gerek mevcut gerekse potansiyel rollere uygun olarak modifiye edilmeye müsait bir alt yapıya sahip olması düşünülen TUHP149’un gelişmiş sensörleri ile iletişim ve veri paylaşım sistemleri uçuş ekibine yüksek durumsal farkındalık sağlayacak.

Her türlü hava koşulunda gece ve gündüz görev yapabilmesi için, gece görüş sistemlerine uyumlu bir kokpit, opsiyonel olarak buzlanma koruması, FLIR sistemi, lazer engelleme sistemi ve tarama radarı gibi alt sistemlerle de donatılacak olmasının yanı sıra akustik, görsel ve kızıl ötesi izlerinin de düşürülmesi TUHP149’un beka kabiliyetini önemli ölçüde arttıracak. Balistik korumalı, yüksek verimlilikli 5 palli kompozit ana rotor ve 4 palli kuyruk rotorunun helikoptere yüksek hızlı ve düşük sarsıntılı bir seyir sağlaması bekleniyor.

Azami kalkış ağırlığı 8,1 ton olarak öngörülen TUHP149’un havadan yere füzeler, roketatarlar, harici makineli tüfek üniteleri gibi çeşitli silah sistemleri ile donatılabilmesi de düşünülüyor.
 

Kaynak:http://www.milscint.com/haberdetay.asp?haberid=1220&hid=3

WOLF:
SSİK 1 Temmuzda toplanacak...

Büyük ihtimalle de hava savunma ve genel maksat helikopteri projesini sonuçlandıracaklar...

İnşallah S-400 ve AW149 seçilir...

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

[*] Önceki Sayfa

Tam sürüme git