Anket

Sizce SSM hangi sistemi seçecek?

Sikorsky - UH60
Agusta Westland- AW149

Gönderen Konu: Genel Maksat Helikopteri Projesi  (Okunma sayısı 120282 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 37534
  • Beğeni Puanı +231/-37
Başbuğun Son İmzası 2 Milyar Dolar
« Yanıtla #50 : 18 Mayıs 2010, 03:09:01 »
Düşürülen F-117'de durum farklı biraz. Uçağın rotası bir nato subayı tarafından önceden verilmiş. O olayda da üç radar kullanılmış. Radar sinyaleri uçağın geçeceği rota üzerinde bir alanı taramışlar. Zaten geçeceği rota belli olan F-117 önce yerden havaya bir füze ile vurulmuş ama düşmeyen uçak bir Mig-21 tarafından fırlatılan füze ile düşürülmüş. Yanlış hatırlamıyorsam olay bu şekilde olmuştu.

Radara yakalanmayan bütün uçakların radarda küçük de olsa izleri var. Ancak tespit edebilmek çok zor. Bir F-35 golf topu kadar görünürken, F-22 de çok daha küçük görünüyor. Uçan bir güvericn farkları yok. Tabi sesten hızlı uçan  güvercin var mı derseniz, zaten güvercinler radarda görünmüyorlar. :)
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı es[ape

  • es[ape
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 362
  • Beğeni Puanı +0/-0
  • Mevzu Bahis Vatansa Gerisi Teferruattır..!!!
Başbuğun Son İmzası 2 Milyar Dolar
« Yanıtla #51 : 18 Mayıs 2010, 03:22:07 »
New Mexico’daki Holleman hava üssünde üslenmiş olan F-117 Stealth uçaklarının yeni görev yeri , hepimizin bildiği gibi Kosova idi. Geçen aylarda düşen F-117 hakkında Ruslar bazı füze isimleri verseler de uçağın nasıl düştüğünü Sırplar da bilmiyor.

 

Acaba hayalet uçak F-117’nin sırrı çözüldü mü?

Locheed tarafından üretilen F-117 Stealth uçağı tüm savaş uçakları içerisinde en farklı özelliklere sahip olanıdır. İlk olarak 1991 yılında Körfez Savaşında Suudi Arabistan göklerinde görüldü. Irak’ın kuvvetli olmayan hava savunması karşısında büyük başarı sağlayarak , geceleri Bağdat göklerinde büyük isabetler kaydetti. 1980’lerin sonunda ortaya çıkmasına rağmen , varlığı Pentagon tarafından uzun zaman gizlenmişti.

 

İlk düşen Hayalet uçak Yugoslavya da değil ;

İlk olarak eğitim sırasında Amerika da bir çöle düştüğü bilinen F-117 amerikan istihbarat birimlerince gizlenmişti. Oval ve eğimli yüzeylerinin olmaması keskin kenar ve açımlardan meydana gelmiş olması , F-117’yi diğer uçaklardan ayıran en görünür özelliğiydi. Bir proje ile bu uçaklardan toplam 59 adet üretilmiş ve 6 milyar dolarlık bir bütçe ile proje tamamlanmıştı. Körfezde lazer güdümlü füzelerle beton sığınakları dahi vurabilen F-117 uçağının asıl adı Nıghthawk( Gece Şahini ) dir.

 

Gece Şahini’nin başarısı ve karakteristiği :

-         Bu uçaklardan 40 tanesi Körfez Savaşı boyuca 1270 ‘den fazla sorti yaparak savaş boyunca yapılan tüm isabetlerin %30 unu   

          kaydettileri

-         Şimdiye kadar üretilen tüm F-117’lerin (59adet) radarda ki görüntülerinin toplamı sadece bir B-52 uçağının radarda ki görüntüsü 

          kadardır.

-         Bir F-117’nin tek bir atışla gönderdiği güdümlü füze ile 10 metre karelik bir alanı tamamen yok edebilir.

-         Bir F-117 ‘nin radardaki görüntüsü 80cm.lik bir uçağın radara yansıması ebatındadır ki buna bir martının radarda ki görüntüsü kadardır.

 

Boyutlar

Tipi :  Radara az yakalanır , tek pilot saldırı uçağı.

Motorlar : Her bir 10,800 libre /thrust’lik 2 adet F404-GE-F1D2 General Electric motoru.

Maksimum Hız : 01 Mach

Saldırı Çapı : 750 mil ( yakıt takviyesi yapılmaksızın ) 5000 libre silah yüklü iken 52,500 libre

Kanat Açıklığı : 43 feet 4 inch

Uzunluk : 65 feet 11 inch

Kanat Genişliği : 913 feet

Silahları : Genellikle BLU-109 alçak seviye veya GBU 10-GBU27 orta seviye lazer güdümlü bombalar. AIM-9 L havadan havaya füzeleri de ilave edilebilir.

 

HAYALET ÖZELLİĞİ

Radardan nasıl kurtulduğunu anlamak için, radarın nasıl çalıştığı konusuna bir göz atalım;

Radarların çalışma sistemi gönderilen sinyalin bir cisme çarpıp geri yansıması ile gelen sinyalin radar ekranında görünmesi ile oluşur.

Bu görüntünün büyüklüğü havadaki cismin büyüklüğü konusunda bize fikir verir. Düz yüzeyler dik açı ile sinyali yansıttığından bazen cisimleri olduğundan büyük görünmesini sağlarlar.

Bir kamyonun düz yüzeyleri çok olduğundan gelen radar sinyallerini yansıtır ve radar ekranında olduğundan daha büyük görünür. Uçaklarda yapı aero dinamik olduğundan görüntü yansıması bir kamyona nazaran daha az olur. Örneğin bir yolcu uçağı olan ve radara yakalanma sorunu bulunmayan B-747 uçağının fan blade’lerinden dönen sinyaller radarda uçağın boyutu kadar bir görüntü verir. Bir B-52 uçağı ise 8 motoru olmasına rağmen radarda B-747 uçağına göre askeri amaç ile üretiminden dolayı daha küçük bir görüntü verir.

 

Hayaletin Çalışması

F-117 nin düşman radarlarına karşı iki tür savunması vardır. Birincisi radar sinyallerini emen ve geriye az yansıtan composite ve ram ( radar absorment meterial radar sinyalini emen malzeme ) ile yapılmış olması, ikincisi ise kalan sinyalleri dağınık olarak ayrı yönlere yansıtan köşeli ve keskin kenarları.

 

Görünmez Bombacı

1970’lerin sonunda üretimine başlanmasına rağmen 1983 yılında ilk görevi üstlenen Stealth uçağı, radara yakalanmayan yapısıyla ilgili olmasıma rağmen genellikle gece görevlerinde bulunması nedeniyle siyaha boyanmıştır. Bu da geceleri görünmemesinis ağlar. F-117 uçağı ‘’Fly By Wire ‘’ sistemi ile çalışan uçaklardandır. Kontrolleri elektrik olarak switch’lerle verilir.

Stealth uçağının iskeleti genel olarak alüminyumdur. Radar sinyallerini emen kompozit malzeme bu iskeletin üzerine kaplanmıştır. İki adet General Electrik motorunun gövdeleri ve egzoztu ısı ve ses olarak yalıtılmıştır. Ayrıca egzost çıkışı soğutularak çıkış ısısı minumuma indirilmiştir. İki kelebek kandı şeklindeki kuyruk yapı bakımından ve sinyal sensörleri bakımından diğer avcı uçaklarının radarlarına yakalanmayacak şekilde dizayn edilmiştir. Radar üssünden gönderilen radar sinyalini hisseden bir adet sensör, uçağın burnunda bulunur. Bu sensör sinyali hissedince laser sistemini tetikler. Laser sistemi hedefe kilitlenince füze pilot tarafından ateşlenir. Füze hedefe lazer güdümlü olarak gider ve hedefi vurur. Bombanın aero dinamik yapısı radarda uçağın yerini belli edeceği için staelth bombayı kendi içinde gizler. Ateşleme esnasında kapak çok kısa bir süre için açılır. Bomba kapağı kenarları ve kapak uçları testere ağzı gibidir. Bu da radar sinyallerinden korunmak içindir.

Kısa adı FLIR olan uçağın burnuna monte edilmiş kızıl ötesi iki taret , öne doğru sinyal göndererek hedefi seçer. Gecenin karanlığında dahi kilometrelerce uzaktan hedefini bulabilir. Şu ana kadar öğrendiklerimizi tekrarlarsak F-117 nin radar yakalanmama özelliğinin aslında radara az yakalanma şeklinde olduğunu görüyoruz. Bunu gövde yapısı sayesinde kazandığını biliyoruz. Yugoslavya da düşen Gece Şahini’nin radara yakalanarak vurulmadığını Sırp askerleri itiraf ettiklerine göre , hayalet uçakların henüz sırrı çözülebilmiş değil.

http://www.uted.org/dergi/1999/ekim/ekim_4.htm


 güvercin değil martıymış  :)
 
Mevzu Bahis Vatansa Gerisi Teferruattır..!!!

Çevrimdışı es[ape

  • es[ape
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 362
  • Beğeni Puanı +0/-0
  • Mevzu Bahis Vatansa Gerisi Teferruattır..!!!
Başbuğun Son İmzası 2 Milyar Dolar
« Yanıtla #52 : 18 Mayıs 2010, 03:47:41 »
S-125 Neva / Pechora   bu  füzeyle vurulmuş F117  

google çeviriyle bukadar oluyor malesef  

Savaş kayıp
 
 Canopy of F-117 shot down on 27 March 1999, near the village of Buđanovci , Serbia ( Museum of Aviation in Belgrade ). Canopy shot F-117 aşağı 27 Mart 1999, köyü yakınlarında Buđanovci , Sırbistan ( Museum Havacılık Belgrad ). One F-117 has been lost in combat with the Army of Yugoslavia . Bir F-117 ile mücadele olmuştur kaybolmuş Ordusu Yugoslavya . On 27 March 1999, during the Kosovo War , the 3rd Battalion of the 250th Air Defence Missile Brigade under the command of Colonel Zoltán Dani , [ 38 ] downed an F-117A, callsign "Vega 31", AF serial number 82-0806, with a Yugoslav-improved version of the Soviet Isayev S-125 'Neva' (NATO name SA-3 'Goa') anti-aircraft missile system. [ 39 ] [ 40 ] According to NATO Commander Wesley Clark and other NATO generals, Yugoslav air defenses detected F-117s by operating their radars on unusually long wavelengths, making the aircraft visible to radar for brief periods. On 27 Mart 1999 döneminde, Kosova Savaşı , Tabur 3 250 Hava Savunma Füze Tugayı Albay komuta altında Zoltán Dani , [38] , bir F-117A, 82-0806 çağrı işareti "Vega 31" AF seri numarası downed Sovyet geliştirilmiş versiyonu Yugoslav bir Isayev S-125 'Neva' (NATO adı SA-3 'Goa') uçaksavar füze sistemi. [39] [40] göre NATO Komutanı Wesley Clark ve diğer NATO generalleri, Yugoslav hava savunma sistemi F-117s alışılmadık uzun dalga boyları üzerindeki radarları işletme tarafından, uçak radar kısa süreler için görünür hale algılandı.
http://translate.google.com.tr/translate?hl=tr&langpair=en%7Ctr&u=http://en.wikipedia.org/wiki/F-117_Nighthawk

S-125 Neva / Pechora




düşürülen F117


« Son Düzenleme: 18 Mayıs 2010, 03:58:28 Gönderen: es[ape »
Mevzu Bahis Vatansa Gerisi Teferruattır..!!!

Çevrimdışı BLACKHAWK

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 506
  • Beğeni Puanı +0/-0
Başbuğun Son İmzası 2 Milyar Dolar
« Yanıtla #53 : 18 Mayıs 2010, 14:36:40 »
Düşürülen F-117'de durum farklı biraz. Uçağın rotası bir nato subayı tarafından önceden verilmiş. O olayda da üç radar kullanılmış. Radar sinyaleri uçağın geçeceği rota üzerinde bir alanı taramışlar. Zaten geçeceği rota belli olan F-117 önce yerden havaya bir füze ile vurulmuş ama düşmeyen uçak bir Mig-21 tarafından fırlatılan füze ile düşürülmüş. Yanlış hatırlamıyorsam olay bu şekilde olmuştu.

Radara yakalanmayan bütün uçakların radarda küçük de olsa izleri var. Ancak tespit edebilmek çok zor. Bir F-35 golf topu kadar görünürken, F-22 de çok daha küçük görünüyor. Uçan bir güvericn farkları yok. Tabi sesten hızlı uçan  güvercin var mı derseniz, zaten güvercinler radarda görünmüyorlar. :)
Nerde okumuştum hatırlamıyorum.Uçak uçması gerek yükseklikten uçmamış bu yüzden radarda görünmüş ve füzeyle düşürülmüş.Olay kısaca bu.Hatırladığıma göre yanılıyor olabilirimde.Zaten uçağın tipinde hayır yok zamanında çok film yaptılar böyle uçaklara yok tamamen görünmez oluyor yok bilmem ne oluyor.Resmen gülüyorum Tv'ye faIan çıktımı.Vay be adamIar görünmez uçak yapmışlar.:)

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 37534
  • Beğeni Puanı +231/-37
Başbuğun Son İmzası 2 Milyar Dolar
« Yanıtla #54 : 18 Mayıs 2010, 15:56:23 »
Konu nereden nereye geldi. :)

Sadece 54 adet üretişen F-117 uçaklarının zaten tamamen radara görünmez olmadıkları bilinen birşeydi. 2008'de emekli olan bu uçaklar gerçek anlamda kendilerinden beklenileni başarıyla yerine getirdiler. Körfez Savaşında ilk bombayı atan uçak olduğunu hatırlıyorum. Stealth özellikleri nedeniyle en kritik hedefleri imha ettiği için diğer uçakların işlerini oldukça kolaylaştırmış ve pek çok uzmanın beklediğinden daha kısa sürede savaşın sonlanmasını sağlamıştır.

Bugün kü Stealth özelliklei uçaklar daha da gelişmiş durumdalar. Bu da onları vazgeçilmez kılıyor.
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı QRI

  • QRI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 515
  • Beğeni Puanı +0/-0
Başbuğun Son İmzası 2 Milyar Dolar
« Yanıtla #55 : 18 Mayıs 2010, 19:19:06 »
Ben bi rus sitesinden okudugum kadariyla s-400 lerin f-22 yi yakalamasi zor.Fakat ruslarin soylediklerine gore f-35 konusunda fazla zorlanmaz.

Çevrimdışı Hawkerx

  • Yarbay John Sheppard
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 543
  • Beğeni Puanı +0/-0
  • Başarılarını gizlemek, en büyük başarıdır. La Roch
Başbuğun Son İmzası 2 Milyar Dolar
« Yanıtla #56 : 18 Mayıs 2010, 20:47:08 »
Toplantının Yapıldıgına Dair Herhangi Bir Haber Geldimi .


ELLER YUKARI HERŞEY AJAN SHEPPARDIN KONTROLU ALTINDA. [SGA 5X19-VEGAS] (STARGATE ATLANTİS CSI VERSİON EPİSODES)

Çevrimdışı BLACKHAWK

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 506
  • Beğeni Puanı +0/-0
Başbuğun Son İmzası 2 Milyar Dolar
« Yanıtla #57 : 19 Mayıs 2010, 13:57:45 »
Ben bi rus sitesinden okudugum kadariyla s-400 lerin f-22 yi yakalamasi zor.Fakat ruslarin soylediklerine gore f-35 konusunda fazla zorlanmaz.
Zati F-35'ler hava-kara temelli bir uçak ve fazla stealth değil dışarıya ek yakıt tankından kaybediyor.Ama bana F-22 T-50 deseler ben T-50 derim.Hem yeni hem rus harikası ah 1 tane filomuz olsa sıf T-50 uçak gemisinden bile vazgeçerim.:D Toplantı yapıldı galiba.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 37534
  • Beğeni Puanı +231/-37
Başbuğun Son İmzası 2 Milyar Dolar
« Yanıtla #58 : 19 Mayıs 2010, 19:55:52 »
Zati F-35'ler hava-kara temelli bir uçak ve fazla stealth değil dışarıya ek yakıt tankından kaybediyor.Ama bana F-22 T-50 deseler ben T-50 derim.Hem yeni hem rus harikası ah 1 tane filomuz olsa sıf T-50 uçak gemisinden bile vazgeçerim.:D Toplantı yapıldı galiba.

Ne demek değil? Ek yakıt tankını her zaman taşımak zorunda değil o uçak. T-50'nin teknik özellikleri hakkında bildiklerini bizimle paylaşır mısın? Böylelikle rakipleriyla kıyaslayabiliriz.

Ben illa radar vurmak için stealth uçak lazım demedim ki. F-35'in tartışmasız üstünlüğünden bahsettim. Biraz da şöyle örneklerle bahsedeyim.

F-35'in radar kesit alanı, ki özel görevler için kanat altına silah, yakıt vs takmasına gerek yok, düşman radarlarının işi bitene kadar. F-35'in radar kesit alanı diyorduk. Bu alan 0.0015m², yani F-35 radarda metal bir golf topu kadar görünüyor. :)

En düşük radar izine sahip F-22'deki [RCS-radar cross-sectional area] radar kesit alanı ise 0.0001~0.0002 m² arasında. Diğer bazı uçaklarda ise şöyle bir listeleyelim durumu:

RCS Su-27 15 m²
RCS MiG-29A 15 m²
RCS MiG-29M 1.5 m²
RCS F-16A 3.0 m²
RCS F-16C 1.0 m²
RCS MiG-21 1.5 m²

Aradaki farkı anlamışsınızdır umarım.

Bir de radarlara bakalım. Mesela Rusların 400 km menzilli İbris radarına göz atalım. Bu radar Su-35 için tasarlanmıştı. Bu radar 3m²  radar kesit alanına sahip hedefleri 350-400 km arasında yakalayabiliyor. Ancak 0,01m² radar kesit alanına sahip hedefi ise 90 km mesafede tespit ediyor ki bu da iyi bir değer. Fakat F-35'in 0.0015m² olan radar kesit alanını göz önüne alırsak, Su-35 bile o kocaman radarıyla Lightningi farkedene kadar, pilot füzeyi bölmesinin kapağını çıkartıp çoktan ateşlemiş ve kapatmış, yani iş işten geçmiş oluyor. İstediği kadar manevra kabiliyeti olsun pek bir işe yaramaz o andan sonra.

Pak-Fa'nın radarı NIIP AESA da 350-400km mesafeden 2.5m² alanlı hedefleri belirleyebiliyor. Varın gerisiniz sizler hesaplayın.


ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı BLACKHAWK

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 506
  • Beğeni Puanı +0/-0
Başbuğun Son İmzası 2 Milyar Dolar
« Yanıtla #59 : 19 Mayıs 2010, 22:13:33 »
Zati F-35'ler hava-kara temelli bir uçak ve fazla stealth değil dışarıya ek yakıt tankından kaybediyor.Ama bana F-22 T-50 deseler ben T-50 derim.Hem yeni hem rus harikası ah 1 tane filomuz olsa sıf T-50 uçak gemisinden bile vazgeçerim.:D Toplantı yapıldı galiba.

Ne demek değil? Ek yakıt tankını her zaman taşımak zorunda değil o uçak. T-50'nin teknik özellikleri hakkında bildiklerini bizimle paylaşır mısın? Böylelikle rakipleriyla kıyaslayabiliriz.

Ben illa radar vurmak için stealth uçak lazım demedim ki. F-35'in tartışmasız üstünlüğünden bahsettim. Biraz da şöyle örneklerle bahsedeyim.

F-35'in radar kesit alanı, ki özel görevler için kanat altına silah, yakıt vs takmasına gerek yok, düşman radarlarının işi bitene kadar. F-35'in radar kesit alanı diyorduk. Bu alan 0.0015m², yani F-35 radarda metal bir golf topu kadar görünüyor. :)

En düşük radar izine sahip F-22'deki [RCS-radar cross-sectional area] radar kesit alanı ise 0.0001~0.0002 m² arasında. Diğer bazı uçaklarda ise şöyle bir listeleyelim durumu:

RCS Su-27 15 m²
RCS MiG-29A 15 m²
RCS MiG-29M 1.5 m²
RCS F-16A 3.0 m²
RCS F-16C 1.0 m²
RCS MiG-21 1.5 m²

Aradaki farkı anlamışsınızdır umarım.

Bir de radarlara bakalım. Mesela Rusların 400 km menzilli İbris radarına göz atalım. Bu radar Su-35 için tasarlanmıştı. Bu radar 3m²  radar kesit alanına sahip hedefleri 350-400 km arasında yakalayabiliyor. Ancak 0,01m² radar kesit alanına sahip hedefi ise 90 km mesafede tespit ediyor ki bu da iyi bir değer. Fakat F-35'in 0.0015m² olan radar kesit alanını göz önüne alırsak, Su-35 bile o kocaman radarıyla Lightningi farkedene kadar, pilot füzeyi bölmesinin kapağını çıkartıp çoktan ateşlemiş ve kapatmış, yani iş işten geçmiş oluyor. İstediği kadar manevra kabiliyeti olsun pek bir işe yaramaz o andan sonra.

Pak-Fa'nın radarı NIIP AESA da 350-400km mesafeden 2.5m² alanlı hedefleri belirleyebiliyor. Varın gerisiniz sizler hesaplayın.


Hemen vurmaya başlama ya.:D Uzun süreli görevlerde takması gerek yani.Uçağımızı kötülemiyorum.:)

Viki'den çalma.

F-22
Genel özellikler
Mürettebat: 1
Yükleme sınırı: 15,000 kg (33,070 lb)
Uzunluk: 18.90 m (62 ft 1 in)
Kanat açıklığı: 13.56 m (44 ft 6 in)
Yükseklik: 5.08 m (16 ft 8 in)
Kanat alanı: 78.04 m² (840 ft²)
Airfoil: NACA 64A?05.92 root, NACA 64A?04.29 tip
Boş ağırlık: 14,379 kg (31,700 lb)
Yüklü ağırlık: 25,107 kg (55,352 lb)
Maksimum kalkış ağırlığı: 36,288 kg (80,000 lb)
Güç ünitesi: 2× Pratt & Whitney F119-PW-100 Pitch "Thrust" vectoring turbofans, 156+ kN (35,000+ lb) adedi
Performans
Maksimum hız: ≈2.25mach
supercruse=1.8 mach (1,325+ mph, 2,132+ km/h) ; >Mach 2.42 (Paul Metz)
Seyir hızı: Mach 1.72[2] (1.8 mach) supercruise at altitude
Muharebe yarıçapı: 410 nmi[2] (471 mi, 759 km)
Sefer menzili: 2,000 mi (1,738 nmi, 3,219 km)
Servis tavanı: 65,000 ft (19,812 m)
Kanat yüklemesi: 66 lb/ft² (322 kg/m²)
İtki/Ağırlık: 1.26
Maksimum g-yükü: -3.5/+9.5 g
Silahlar
Silahlar: 1× 20 mm (0.787 in) M61A2 Vulcan top (sağ kanadın gövdeyle birleştiği yerde), 100 tur/sn
Havadan havaya yük:
6× AIM-120 AMRAAM
2× AIM-9 Sidewinder
Havadan karaya yük:
2× AIM-120 AMRAAM ve
2× AIM-9 Sidewinder ve aşağıdakilerden bir tanesi:
2× 450 kg (1,000 lb) JDAM veya
2× Wind Corrected Munitions Dispensers (WCMDs) veya
8× 110 kg (250 lb) GBU-39 Small Diameter Bomb
Avyonikler
RWR: 463 km (250 nmi) veya daha fazla[4]
Radar: 200-240 km (125-150 mil) (1 m²'lik hedefler için)[3]

T-50
General characteristics
Crew: 1
Length: 19.8 m (65.9 ft)
Wingspan: 14 m (46.6 ft)
Height: 6.05 m (19.8 ft)
Wing area: 78.8 m2 (848.1 ft2)
Empty weight: 18,500 kg (40,785 lb)
Loaded weight: 26,000 kg (57,320 lb)
Useful load: 7,500 kg (combat load) (16,534 lb)
Max takeoff weight: 37,000 kg (81,570 lb)
Powerplant: 2× New unnamed engine by NPO Saturn and FNPTS MMPP Salyut of 175 kN each. Prototype with AL-41F1 of 147 kN each,[44] definitive version with new engine >157 kN[44]
Maximum Fuel weight: 10,300 kg (22,711 lb)[42]
Performance
Maximum speed: 2,600 km/h (Mach 2.45) (at 17,000 m altitude) (1,615 mph (at 45,000 ft altitude))
Cruise speed: 1,300 - 1,800 km/h (808 - 1,118 mph)
Ferry range: 5,500 km[45] ()
Service ceiling: 20,000 m (65,616 ft)
Rate of climb: 350 m/sec (1184 ft/sec)
Wing loading: 330(normal) - 470(maximum) kg/m2 (67(normal) - 96(maximum) lb/ft2)
Thrust/weight: 1.4
Maximum g-load: +10.0/+11.0 g [42]
Armament
Guns: None on prototype. Apparent provision for a cannon (Most likely GSh-301)
Hardpoints: Two internal bays estimated at 4.6-4.7 metres by 1-1.1 metres.[46] . Other sources suggest two auxiliary internal bays for short range AAMS and 6 external hardpoints
Avionics
N050(?)BRLS AFAR/AESA built by Tikhomirov NIIP and based on Tikhomirov NIIP N035 Irbis-E . It will be the second aircraft based AESA Radar to be built by Russia, the first being the Phazotron NIIR ZHUK-A Radar in the MIG-35. [47]
[edit]Designed armament
Two Izdeliye 810 Extended beyond visual range missiles per weapons bay. Multiple Izdeliye 180 / K77M beyond visual range missiles. K74 and K30 within visual range missiles can also be carried.[46]
Two KH38M or KH58 USHK air-to-ground missiles per weapons bay. Multiple 250-500kg precision guided bombs per weapons bay[46], with a maximum of ten bombs in internal bays[48]
Other possible loads include one 1500kg bomb per weapons bay or two 400km+ range anti-AWACS weapons on external hard-points.[45] A maximum weapons load of 7500kg is reported.[48]