TÜRK SAVUNMA SANAYİ > Yerli Hava Sistemleri ile İlgili Gelişmeler

Genel Maksat Helikopteri Projesi

(1/123) > >>

kosavalı1989:
Genel Maksat Helikopteri Projesi

Black Hawk S-70i’lerin merkez üssü Türkiye olacak

Black Hawk S-70i‘deki yerli payı IDEF‘te gerçekleşen anlaşmalar ile iyice artarken, yaşanan gelişmeler ve dile gelen vaatler ile Türkiye‘nin geleceğin Black Hawk merkezi olması yönündeki beklentiler arttı.

IDEF 2009, Sikorsky‘nin hem Black Hawk hususunda, hem de diğer alanlarda önemli Türkiye yatırımlarına sahne oldu.

Sikorsky International, Black Hawk helikopterlerinin transmisyon sistemlerini (şanzıman) tedarik etmek üzere Alp Havacılık‘ı seçti. Fuarın ikinci gününde imzalanan mutabakata göre, Alp Havacılık tüm Black Hawk‘ların güç aktarma sistemlerinin ana tedarikçisi olacak.

Sikorsky ve Alp Havacılık, IDEF 2009′da müşterek yatırımlarının 10. kuruluş yılını kutlarken, öte yandan Black Hawk‘lar için önemli bir anlaşmanın da altına imza atıldı.

Anlaşmaya göre, Black Hawk helikopterleri transmisyonunun yetkili üreticisi Alp Havacılık olacak.

Black Hawk S-70i programında üretilecek tüm helikopterlerinin ana tedarikçisi olacak olan Alp Havacılık, Sikorsky‘nin Avrupa’daki önemli bir ortağı haline gelecek. Sikorsky yetkililerinin deyimiyle “20 senelik güvenilir ortak” olan Alp Havacılık‘ın yönetim kurulu başkanı olan Tuncay Alpata “Bu anlaşma Sikorsky‘nin Türk Havacılık Endüstrisine ne kadar güvendiğinin bir göstergesidir” dedi ve söz konusu anlaşmanın helikopter rotor ve pallarına ait teknolojinin Türkiye‘ye transferinde önemli rol oynayacağını vurguladı.

Türkiye Genel Maksat Helikopter Tedarik Projesindeki iki aday firmadan biri olan Sikorsky tarafından düzenlenen basın toplantısında konuşan Estill, şirketin faaliyetleri hakkında bilgi verdi. Sikorsky Aircraft Stratejik Ortaklıklar Başkan Yardımcısı Stephen Estill, S-70i helikopterlerinin Türkiye‘de üretilmeye son derece uygun olduğunu belirterek, “Minimum 200 helikopteri ihraç pazarlarımız için Türkiye‘den almayı vaat ediyoruz. Bu, Türkiye‘deki şirketler için 8 milyar dolarlık bir iş hacmi yaratacaktır” dedi. Ortakları içerisinde Türkiye‘nin da olması gerektiğini ve buna ihtiyaçlarını olduğunu söyleyen Estill, 2009 yılındaki temel hedeflerinin büyüme, mükemmeliyete ulaşma, teknolojik liderlik ve küreselleşme faaliyetleri olduğunu ifade etti.

Sikorsky‘nin, sadece ürünlerini pazarlamak yerine, müşterileriyle bir ortaklık geliştirme ve işbirliğini uzun yıllara yayma stratejisi güttüğüne işaret eden Estill, Sikorsky‘nin üretiminin yüzde 51′inin ABD dışında gerçekleştirildiğini, dış ülkelerin üretim kapasitesinin daha da artırılacağını anlattı. Nitekim, yine sitemizde ayrı bir başlık altında verdiğimiz haberde de duyurduğumuz üzere, Sikorsky Milsoft ile de önemli bir müşterek yatırımın temellerini atılarak bu hedefler somutlaştırdı. Estill: “Türkiye için T-70 blackhawk versiyonu, ihracat için S-70i versiyonu üretilebilir. Bu Türk şirketleri için 8 milyar dolarlık bir iş hacmi yaratacaktır. Türkiye Black Hawk‘a büyük yatırım yapmıştır. Eğitimler de verilmiştir. Başka yerde yatırım yapmak yerine International Black Hawk‘ımızı Türkiye‘ye getirmekten yanayız. Helikopterlerin tamir ve bakımlarının da Türkiye‘de yapılmasını sağlayabiliriz.” diğerek planlar hakkında somut ayrıntı verdi.

IDEF‘in ikinci gününde ardı ardına gerçekleşen imza törenlerinde ABD‘nin Ankara Büyükelçisi James Jeffrey de vardı. Black Hawk imza töreni hakkında görüşlerini ifade eden Jeffrey, Irak‘ın hem kuzeyindeki dağlarda, hem de güneyindeki çöllerde Sikorsky helikopterlerinin aktif şekilde başarıyla kullanıldığını kaydettikten sonra TAI‘nin teslimatına da değinerek “Türkiye‘de üretilen kuyruk konisi geçtiğimiz günlerde Polonya’ya ihraç edildi. Daha fazla da kuyruk konisi üreteceğiz. Yazılım konusunda da çalışmalarımız devam edecek” dedi.

Savunma Sanayii Müsteşarı Murat Bayar da, Türkiye‘nin Sikorsky ile uzun yıllardır çalıştığını ve sadece tedarikçi ilişkisinin ötesinde bir ortaklıktan söz edilebileceğini belirterek, “İleriye baktığımızda daha derin ve güçlü işbirliği arzu ediyoruz ve Sikorsky de bu konuda adımlarını attı” diye konuştu.

TAI‘den ilk teslimat

TAI‘nin Polonya’da üretimde bulunan S-70i Black Hawk için gerçekleştirdiği ilk teslimatın kutlaması da IDEF‘te gerçekleştirildi.  Sikorsky ile uzun yıllardır (15 yıl) ortaklık içerisinde bulunduklarını belirten TAI Genel Müdürü Muharrem Dörtkaşlı, Sikorsky ile birlikte yapılan iş hacminin birkaç 100 bin dolar ile başladığını, bu rakamın 3 yıl önce aylık 1 milyon dolara ulaşırken şimdi ise haftada 1 milyon dolara eriştiğine dikkat çekti. “Bu vizyonla devam edersek, günlük 1 milyon doları geçeceğini söyleyebiliriz” diğerek de gelecekteki iş birliklerinin sinyallerini verdi. Verilen bilgiler arasında ilk S-70i Black Hawk helikopterinin 2010 yılı sonunda teslim edilmesinin planlandığı ve yılda 36 adet üretilmesi beklenen bu ürünün TAI için önemli bir üretim payı yaratmasının beklendiği de vardı.

Seri numarası 001 olan kuyruk konisi Nisan sonunda TAI‘nin Ankara tesislerinden yola çıktı ve Mayıs ayı başında ana gövdeye monte edildi.

S-70 serisi UH-60 Black Hawk helikopterleri dünyada 20 ülke ordusu tarafından kullanılıyor.

Türkiye, Sikorsky’nin önemli S-70 serisi kullanıcıları arasında yer alıyor ve pratikte halen Türk Kara- ve, Deniz Kuvvetleri ile Jandarma bünyesinde 105 adet S-70/S-70B helikopteri kullanımdadır.

Bu rakama Emniyet Genel Müdürülügü’nün Havacılık Dairesi’ne bağlı 5 adet Black Hawk dahil değildir. Dolayısıyla Türk güvenlik güçlerinin helikopter envanterinin hatırı sayılır bir kısmı, toplam 110 adet S-70 tipi helikopterden oluşmaktadır.





Genelkurmay Özel Kuvvetler Komutanlığı’na bağlı Sikorsky yapımı S-70D28 Black Hawk

http://www.savunmasanayi.net/black-hawk-s-70ilerin-merkez-ussu-turkiye-olacak/black-hawk-s-70ilerin-merkez-ussu-turkiye-olacak/

SKYWOLF:
Güzel bir haber. Bu habere göre S-70 ile uzun yıllar uçacağız da diyebiliriz. Çok fazla kullanılan, kendini kanıtlamış :) bir helikopter için epey parça da üreteceğiz gibi.

akrep:
güzel bir haber.. insallah altyapimizi böyle anlasmalrnan daha iyi gelistiririz....ve kendi hava araclarini 100%  100 yapariz...

daha fazla güzel haberler okumak istiyorum

amiral:
Keşke fuarda mokap'ını gördüğümüz T-149 hazır olsaydı. ben yinede t-149 taraftarıyım. bu işi öğreneceksek italyanlardan öğreneceğiz başka yolu yok. sikorsky firması s-70 lerin üretimini polonya' ya kaydırarak bence stratejik bir hata yaptı. şimdi bu hatadan nasıl döneriz diye yapmadık manevraları kalmadı. ama bana göre çok iyi bir strateji uygulamıyorlar. umarım t-149 kazanır.

saygılar...

SKYWOLF:
T-149 kazanırsa ne kadar kullanıcısı var ki S-70'e göre? S-70 hem kendini kanıtlamış olması, hem de popüler olması açısından bakarsak çok daha fazla karlı değil mi?

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

Tam sürüme git