Gönderen Konu: OTOKAR TULPAR  (Okunma sayısı 39016 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı serkan

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1140
  • Beğeni Puanı +162/-233
  • DefenceTurk.com
Ynt: OTOKAR TULPAR
« Yanıtla #80 : 06 Kasım 2018, 12:38:21 »
Otokar hayatın gerçeklerine göre kendi çizgisini belirlemiş bir firma maaledef. Tutkuları abartmıyor gaza gelmiş halde millileşme gazlarına gelmiyor. Bize lazım olan maalesef Otokar gibi bir üretim modeli değil. Aradığımız o çocuksu aşk Otokar da yok. Tulpar dediğiniz şeyde bir tane Aselsan ürünü yok mesela biliyormusunuz. Termal kamerayı bari al o bile nerde ucuz kolay onu almış ben tüccarım diyor. Ben bunu IDEF dede sordum neden Aselsan ürünü değil diye mühendis tek kelime ve biraz da agrasif dolu dolu bir şekilde daha ucuz dedi sadece. Haklı adamlar bilemiyoruz Aselsan ucuz firma değil gerçektende herkes biliyor bunu ama basiretli tüccarlık bizim tutkularımıza uymuyor. Otokar a kalırsak FNSS gibi biraz mühendislik kalanı BAE den gelenlerin montajı olarak işler yürür. KOÇ grubunda böyle bir genel sıkıntı var zaten. Türkiye gibi ülkeleri sırtlayan taşıyan bir kaç grup olur bunlar ülkeyi kalkındıran lokomotiflerdir. Samsung Hundai ikilisi gibi mesela. Bizim gibi ülkeyi sıksan suyunu çıkartsan bir Koç bir Sabancı anca çıkardı yakın geleceğe kadar ülkenin imkanı bu kadardır. Bu iki devin ülkeyi daha iyi sırtlaması beklenirdi ama onlar fırın buzdolabı tv migros Aygaz filan basit risksiz garantili işlerle zaman harcadılar. LCD yada harddisk yada Chip yada dev tanker yerli araba filan böyle dertleri olmadı yani Kore nin devleri gibi. Bizim devlerimiz fazla basiretli tüccar Aygaz tüpgaz ile bizi vergiye bağlar gibi banko işlerle meşgul oldular. Sabancıda aynı hatta o daha beter yani saha Anadolu lu olandada iş yok. Bu araç güzel tamam ama gel kardeşim biraz konuşalım senle desen hiç bir yere gidilmez bu adamlarla. Bizim çocuksu tutkularımıza cevap vermezler biliyoruz. Bize lazım olan aşk bu adamlarda yok maalesef. Bir LCD ekran fabrikası kur TV bari asıl faaliyet alanında olan bir iş onu bari Kore den alma ondan bile tık yok. Yarım yüzyıldır TV üretiyorsun bari onda bir taşın altına el at senden ülkeyi kalkındır da demedik kendin için yap bari. Koskoca Koç da ne var işte bu bizim gururum denecek. Böyle firmalar bizim gibi ülkeler için çok değerli biz Almanya değiliz sıksan anca bir Koç çıkartabilirdik ama işe yaramadılar. Kızma hakkımız var beklentiye girme hakkımız var sanane kardeşim adamların parası denecek mevzu değil bu ülke anca bir yada belki iki tane koç çıkartabilirdi onlara güvenmemiz gerekiyordu beceremediler bu misyonu.

Çevrimiçi fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 933
  • Beğeni Puanı +95/-12
  • DefenceTurk.com
Tulpar tankı ihracat sınavında
« Yanıtla #81 : 06 Mart 2019, 20:20:19 »
Tulpar hafif tankı, Avrupa'da girdiği atış testlerini başarıyla tamamladı. Tulpar, iki farklı kullanıcı tarafından test edilmeye başlandı.



Otokar'ın Altay ana muharebe tankını geliştirme sürecinde edindiği deneyimle ürettiği Tulpar hafif tankı, Avrupa'da girdiği atış testlerini başarıyla tamamladı. Tulpar, iki farklı kullanıcı tarafından test edilmeye başlandı.

Otokar'ın 2018 Faaliyet Raporu'nda, şirketin savunma sanayisinde yürüttüğü çalışmaların geldiği noktaya, siparişlerde yaşanan gelişmelere ve ileriye dönük hedeflere ilişkin bilgilere yer verildi.

Rapora göre, geçen yıl savunma harcamalarında gerçekleşen artışla küresel savunma sektörü yüzde 3,9'luk rekor büyüme gerçekleştirdi.

Türkiye'de ise yerli ve milli imkanlarla kabiliyetlerin artırıldığı, savunma sanayisi ihracatında da küresel düzeyde önemli bir aktör olma hedefine daha da yaklaşılan bir yıl geride bırakıldı.

Taktik tekerlekli ve paletli araç ürün ailesinin yanı sıra, kule sistemleriyle kullanıcı ihtiyaç ve beklentilerine uygun ürünler tasarlayıp geliştiren ve üreten Otokar'ın askeri ürünleri için ilgili hükümetlerin izniyle gerçekleştirdiği ihracat çalışmaları yıl boyunca devam etti.

BAE'nin zırhlıları Sakarya'dan
Otokar ve yerel ortağı Tawazun'un girişimiyle Abu Dabi'de kurulan Al Jasoor (Cesur) ile Birleşik Arap Emirlikleri Silahlı Kuvvetleri arasında imzalanan sözleşme kapsamında Rabdan 8x8 taktik tekerlekli zırhlı araçların seri üretimine başlandı. Toplam değeri 661 milyon dolar olan anlaşma doğrultusunda Rabdan zırhlılarının üretimi Otokar'ın Sakarya'daki fabrikasında yapılıyor.

Rabdan araçları, fabrikada gerçekleştirilen kabul testlerinin yanı sıra, Körfez'de yapılan yüzme ve atış testlerini başarıyla geride bıraktı. İlk parti araçların kullanıcı teslimatları yıl sonunda tamamlandı. Araçlar savunma sanayisi alanında dünyanın önde gelen zırhlı araç pazarlarından Birleşik Arap Emirlikleri Silahlı Kuvvetlerinin envanterine girdi.

Cobra II'ye radar görevi
Tescilli NATO ve Birleşmiş Milletler tedarikçisi olan Otokar, kendi teknoloji, tasarım ve uygulamalarıyla kullanıcıların ihtiyaçlarına uygun özel çözümleriyle dost ve müttefik ülkelerin silahlı kuvvetleri ve güvenlik güçleri tarafından tercih edilmeyi sürdürdü.

Sınıfında yüksek taşıma ve koruma kapasitesiyle dikkati çeken Cobra II zırhlı araçları için geçen yıl bir Asya ülkesinden 28,9 milyon dolarlık sipariş alındı.

Cobra II yurt dışında olduğu kadar yurt içinde de talep gördü. Emniyet güçlerine teslimatları yapılan Cobra II, Aralık 2018'de de Türk Silahlı Kuvvetlerinde Havan Tespit Radarı konfigürasyonuyla göreve başladı.

Altay'daki deneyimden Tulpar doğdu
Otokar'ın zırhlı araçlar ve özellikle Altay tankı ile birlikte oluşan ana muharebe tankı tasarlama ve geliştirme konusundaki deneyimi yeni ürünlere taşındı.

Modern ordularda keşif ve ateş destek aracı olarak etkin görev alan hafif ağırlık sınıfı tanklar, değişen muharebe koşulları ve farklılaşan tehditler dikkate alındığında, sektörde artan bir ihtiyaç olarak öne çıkıyor. Bu eğilim doğrultusunda, dünyanın çeşitli coğrafyalarındaki kullanıcıların beklentilerinden yola çıkarak deneyimini, mühendislik kabiliyetleri ve Ar-Ge imkanlarıyla birleştiren Otokar tarafından geliştirilen ve geçen yıl yapılan atış testlerini başarıyla tamamlayan Tulpar hafif tankı ilk kez Paris'te sergilendi.

Ürün satışından teknoloji transferine
Otokar Yönetim Kurulu Başkanı Ali Koç, şirketin savunma sanayisine yönelik faaliyetlerine ilişkin değerlendirmesinde, Birleşik Arap Emirlikleri Silahlı Kuvvetleri zırhlı araç tedarikine ilişkin sözleşmesi kapsamında geçen yıl başlayan teslimatların bu yıl da devam edeceğini söyledi.

Bu siparişin, aynı zamanda Türkiye'nin tek kalemde imzalanan en büyük kara sistemleri ihracatı olduğuna dikkati çeken Koç, şu bilgileri verdi:

"2018 yılında Sakarya'daki fabrikamızda başlayan seri üretimle birlikte, Rabdan 8x8 zırhlı araçları atış ve amfibik kabiliyetler dahil tüm kabul testlerini başarıyla geçti, ilk teslimatlar yıl sonunda başladı. Önümüzdeki dönemde teslimatlarına devam edilecek projenin şirketimiz için özel önemi ise Otokar'ın savunma sanayisinde artık sadece ürün üretip satan değil, bilgi birikimini ihraç eden, teknoloji transferi yapan bir konuma ulaşması oldu."

Tulpar atış testlerini başarıyla geçti
Fikri mülkiyet haklarına sahip olduğu taktik tekerlekli ve paletli zırhlı araçları ve kule sistemleriyle 32 dost ve müttefik ülkeye savunma sanayisi ürünleri ihraç eden Otokar'ın, geçen yıl Türk Silahlı Kuvvetleri envanterindeki araç sayısını da artırdığını vurgulayan Koç, şunları kaydetti:

"Geçtiğimiz yıl Türkiye savunma sanayisi için gündem maddelerinden biri de Altay tankı oldu. Otokar şirketimiz, ana yükleniciliğini yaptığı Altay ana muharebe tankının tasarım, prototipleme ve kalifikasyon süreçlerinden oluşan ilk dönem projesini 2018 yılında başarıyla tamamladı. Açılan üretim ihalesinde başka bir üretici, seri imalat için görevlendirildi. Gururla tamamladığımız Altay birinci dönem projesi hiç kuşkusuz Otokar'a çok önemli bir bilgi birikimi sağladı, yeni ürün geliştirilmesi konusunda eşsiz bir deneyim kazandırdı. Otokar, paletli zırhlı araçlar alanında edindiği birikimle dünyada artan hafif tank ihtiyacı çerçevesinde, geçtiğimiz yıl Tulpar hafif tankını Fransa'da tanıttı. Araç, Avrupa'da girdiği atış testlerini başarıyla tamamlayarak iki farklı kullanıcı tarafından test edilmeye başlandı."

https://www.aa.com.tr/tr/turkiye/tulpar-tanki-ihracat-sinavinda/1410376

Çevrimdışı serkan

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1140
  • Beğeni Puanı +162/-233
  • DefenceTurk.com
Ynt: OTOKAR TULPAR
« Yanıtla #82 : 07 Mart 2019, 10:37:30 »
Şöyle bir dileğim var. Otokar kendi tankını da üretsin ürün gamına koyup ihraç etsin. Ama tank 50 ton civarı ağır tank olacak. Bizim Altay 70 ton biliyorsunuz. Armata yaklaşımı ile üretilecek. Armata daha önce çok yazıldı biliyorsunuz sadece 3 tane personelini önde bir kapsülde ağır zırh altında muhafaza eden diğer kısımlarda daha az zırh ile yetinen full dijital tam otomatik bir tank. Otokar bunu yapabilir ve büyük sükse yapar. Tulpar'dan böyle bir tank çıkar bence
« Son Düzenleme: 07 Mart 2019, 10:38:26 Gönderen: serkan »

Çevrimdışı Raptor44

  • İnsanlar yaptıklarıyla yargılanır
  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 703
  • Beğeni Puanı +55/-142
  • DefenceTurk.com
Ynt: OTOKAR TULPAR
« Yanıtla #83 : 07 Mart 2019, 16:42:19 »
Şöyle bir dileğim var. Otokar kendi tankını da üretsin ürün gamına koyup ihraç etsin. Ama tank 50 ton civarı ağır tank olacak. Bizim Altay 70 ton biliyorsunuz. Armata yaklaşımı ile üretilecek. Armata daha önce çok yazıldı biliyorsunuz sadece 3 tane personelini önde bir kapsülde ağır zırh altında muhafaza eden diğer kısımlarda daha az zırh ile yetinen full dijital tam otomatik bir tank. Otokar bunu yapabilir ve büyük sükse yapar. Tulpar'dan böyle bir tank çıkar bence
Alnından öpülesi bir fikir katılıyorum
IRK, DİN, DİL, MEZHEP ÖNEMLİ DEĞİLDİR ÖNEMLİ OLAN BU ÜLKE İÇİN YAPTIKLARINDIR

Çevrimdışı BlackHawk89

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 403
  • Beğeni Puanı +27/-33
  • DefenceTurk.com
Ynt: OTOKAR TULPAR
« Yanıtla #84 : 07 Mart 2019, 18:20:36 »
Şöyle bir dileğim var. Otokar kendi tankını da üretsin ürün gamına koyup ihraç etsin. Ama tank 50 ton civarı ağır tank olacak. Bizim Altay 70 ton biliyorsunuz. Armata yaklaşımı ile üretilecek. Armata daha önce çok yazıldı biliyorsunuz sadece 3 tane personelini önde bir kapsülde ağır zırh altında muhafaza eden diğer kısımlarda daha az zırh ile yetinen full dijital tam otomatik bir tank. Otokar bunu yapabilir ve büyük sükse yapar. Tulpar'dan böyle bir tank çıkar bence

Gerçekten o kadar param olsa bir tanede ben alırım. Güzel fikir.

Ne öyle 65 tonluk tanklar, 3D yazıcılar ve yeni malzeme teknolojileri ile 45- ton düşmeli artık.

Çevrimdışı Alp

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 165
  • Beğeni Puanı +9/-4
  • DefenceTurk.com
Ynt: OTOKAR TULPAR
« Yanıtla #85 : 07 Mart 2019, 23:17:46 »
Al ben den de bir evet... Aktif koruma sistemi olan, namludan güdümlü mermi atabilen temenni 45 ton  olmadı 50 ton luk bir canavar hele de motor yerli olursaki, Tülomsaş'ın1000hp liğinin videosu mesela youtube da! Ağır yürüyen aksam pazarını ciddi sarsar! of o zaman taşlar yerinden oynar iŞte

Çevrimdışı muyesseroglu

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 46
  • Beğeni Puanı +29/-7
  • DefenceTurk.com
    • Ertuğrul Müyesseroğlu
Ynt: OTOKAR TULPAR
« Yanıtla #86 : 08 Mart 2019, 12:53:53 »
Otokar hayatın gerçeklerine göre kendi çizgisini belirlemiş bir firma maaledef. Tutkuları abartmıyor gaza gelmiş halde millileşme gazlarına gelmiyor. Bize lazım olan maalesef Otokar gibi bir üretim modeli değil. Aradığımız o çocuksu aşk Otokar da yok. Tulpar dediğiniz şeyde bir tane Aselsan ürünü yok mesela biliyormusunuz. Termal kamerayı bari al o bile nerde ucuz kolay onu almış ben tüccarım diyor. Ben bunu IDEF dede sordum neden Aselsan ürünü değil diye mühendis tek kelime ve biraz da agrasif dolu dolu bir şekilde daha ucuz dedi sadece. Haklı adamlar bilemiyoruz Aselsan ucuz firma değil gerçektende herkes biliyor bunu ama basiretli tüccarlık bizim tutkularımıza uymuyor. Otokar a kalırsak FNSS gibi biraz mühendislik kalanı BAE den gelenlerin montajı olarak işler yürür. KOÇ grubunda böyle bir genel sıkıntı var zaten. Türkiye gibi ülkeleri sırtlayan taşıyan bir kaç grup olur bunlar ülkeyi kalkındıran lokomotiflerdir. Samsung Hundai ikilisi gibi mesela. Bizim gibi ülkeyi sıksan suyunu çıkartsan bir Koç bir Sabancı anca çıkardı yakın geleceğe kadar ülkenin imkanı bu kadardır. Bu iki devin ülkeyi daha iyi sırtlaması beklenirdi ama onlar fırın buzdolabı tv migros Aygaz filan basit risksiz garantili işlerle zaman harcadılar. LCD yada harddisk yada Chip yada dev tanker yerli araba filan böyle dertleri olmadı yani Kore nin devleri gibi. Bizim devlerimiz fazla basiretli tüccar Aygaz tüpgaz ile bizi vergiye bağlar gibi banko işlerle meşgul oldular. Sabancıda aynı hatta o daha beter yani saha Anadolu lu olandada iş yok. Bu araç güzel tamam ama gel kardeşim biraz konuşalım senle desen hiç bir yere gidilmez bu adamlarla. Bizim çocuksu tutkularımıza cevap vermezler biliyoruz. Bize lazım olan aşk bu adamlarda yok maalesef. Bir LCD ekran fabrikası kur TV bari asıl faaliyet alanında olan bir iş onu bari Kore den alma ondan bile tık yok. Yarım yüzyıldır TV üretiyorsun bari onda bir taşın altına el at senden ülkeyi kalkındır da demedik kendin için yap bari. Koskoca Koç da ne var işte bu bizim gururum denecek. Böyle firmalar bizim gibi ülkeler için çok değerli biz Almanya değiliz sıksan anca bir Koç çıkartabilirdik ama işe yaramadılar. Kızma hakkımız var beklentiye girme hakkımız var sanane kardeşim adamların parası denecek mevzu değil bu ülke anca bir yada belki iki tane koç çıkartabilirdi onlara güvenmemiz gerekiyordu beceremediler bu misyonu.

+1
Ertuğrul Müyesseroğlu
Dijital Pazarlama Danışmanı & Eğitmen
ertugrulmuyesseroglu.com

Çevrimdışı Archangel99

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 120
  • Beğeni Puanı +30/-16
  • DefenceTurk.com
Ynt: OTOKAR TULPAR
« Yanıtla #87 : 08 Mart 2019, 15:22:55 »
Otokar hayatın gerçeklerine göre kendi çizgisini belirlemiş bir firma maaledef. Tutkuları abartmıyor gaza gelmiş halde millileşme gazlarına gelmiyor. Bize lazım olan maalesef Otokar gibi bir üretim modeli değil. Aradığımız o çocuksu aşk Otokar da yok. Tulpar dediğiniz şeyde bir tane Aselsan ürünü yok mesela biliyormusunuz. Termal kamerayı bari al o bile nerde ucuz kolay onu almış ben tüccarım diyor. Ben bunu IDEF dede sordum neden Aselsan ürünü değil diye mühendis tek kelime ve biraz da agrasif dolu dolu bir şekilde daha ucuz dedi sadece. Haklı adamlar bilemiyoruz Aselsan ucuz firma değil gerçektende herkes biliyor bunu ama basiretli tüccarlık bizim tutkularımıza uymuyor. Otokar a kalırsak FNSS gibi biraz mühendislik kalanı BAE den gelenlerin montajı olarak işler yürür. KOÇ grubunda böyle bir genel sıkıntı var zaten. Türkiye gibi ülkeleri sırtlayan taşıyan bir kaç grup olur bunlar ülkeyi kalkındıran lokomotiflerdir. Samsung Hundai ikilisi gibi mesela. Bizim gibi ülkeyi sıksan suyunu çıkartsan bir Koç bir Sabancı anca çıkardı yakın geleceğe kadar ülkenin imkanı bu kadardır. Bu iki devin ülkeyi daha iyi sırtlaması beklenirdi ama onlar fırın buzdolabı tv migros Aygaz filan basit risksiz garantili işlerle zaman harcadılar. LCD yada harddisk yada Chip yada dev tanker yerli araba filan böyle dertleri olmadı yani Kore nin devleri gibi. Bizim devlerimiz fazla basiretli tüccar Aygaz tüpgaz ile bizi vergiye bağlar gibi banko işlerle meşgul oldular. Sabancıda aynı hatta o daha beter yani saha Anadolu lu olandada iş yok. Bu araç güzel tamam ama gel kardeşim biraz konuşalım senle desen hiç bir yere gidilmez bu adamlarla. Bizim çocuksu tutkularımıza cevap vermezler biliyoruz. Bize lazım olan aşk bu adamlarda yok maalesef. Bir LCD ekran fabrikası kur TV bari asıl faaliyet alanında olan bir iş onu bari Kore den alma ondan bile tık yok. Yarım yüzyıldır TV üretiyorsun bari onda bir taşın altına el at senden ülkeyi kalkındır da demedik kendin için yap bari. Koskoca Koç da ne var işte bu bizim gururum denecek. Böyle firmalar bizim gibi ülkeler için çok değerli biz Almanya değiliz sıksan anca bir Koç çıkartabilirdik ama işe yaramadılar. Kızma hakkımız var beklentiye girme hakkımız var sanane kardeşim adamların parası denecek mevzu değil bu ülke anca bir yada belki iki tane koç çıkartabilirdi onlara güvenmemiz gerekiyordu beceremediler bu misyonu.

Altına imza atarım. Bu sadece Otokar'la kalmıyor. Koç Holding'in zaten milli olma diye bir anlayışı yok. Montaj sanayi sayesinde paraya para demediler. Ürünlerinde yerlilik payı çok düşük. Herhalde en yerli ürünleri Ford F-Max kamyondur ki onun da markası yabancı.