ULUSLARARASI SAVUNMA SANAYİ VE STRATEJİK DEĞERLENDİRMELER > Yabancı Kara Sistemleri ile İlgili Haberler

K-9 Thunder

(1/2) > >>

caca:
K-9 Thunder
Güney Kore’nin KMO Motoru revizyonu Tognum’a ihale edildi



Uzmanlık ve hizmet alanı genelde MTU yapımı dizel ve gaz türbin motorları olan Almanya konuşlu Tognum Grubu, G. Kore’nin 65,5 milyon € değerindeki kundağı motorlu obüs motoru yenilenme projesini üstlendi.
Söz konusu proje G. Kore’nin 428 adet K-9 Thunder tipi kundağı motorlu obüslerin (KMO) motor kitleri ve güç kaynağı ünitelerinin yenilenmesini kapsıyor. K-9 Kundağı motorlu obüsünün ana güç kaynağı, MTU yapımı MT 881 Ka-500 dizel motorudur (735 kW ya da 1000 BG).

K-9’un ana yüklenicisi Samsung Techwin olup, 1998’den bu yana, yani kabaca son on yılda Almanya’dan 1206 kalem motor ünitesi siparişinde bulunulmuştur. Son siparişlerin bir kaç yıl içinde teslim edilmesi planlanmaktadır.

Tognum Grubu’na ait MTU Friedrichshafen ltd. şirketi, söz konusu motor siparişlerini iki G. Kore firmasına transfer etmektedir. MTU motoru, yine bir dizel motor üreticisi olan G. Kore STX Engine firmasına, soğutma sistemi ve hava filitreleri gibi MTU-Powerpack alt komponetleri Samsung Techwin firmasına teslim edilmektedir. Her iki firma da yıllardır MTU dizel motoru üretim ve pazarlama lisansina sahiptir ve bunun Türk T-155 K/M “Fırtına“ KMO’su ile ilgisi çok yakındır.

Adı geçen iki G. Kore firmasının tesisleri, ülkenin güneyindeki Changwon kentindedir. Projeye göre STX Engine firması, MTU motorlarına kısmen yerli parçalar ekleyerek montaj üretimini yapmakta ve motoru Samsung firmasına transfer etmektedir. Daha sonra Samsung tesislerinde motor, transmisyon ve MTU-Powerpack güç paketi alt üniteleri yanında, bazı yerli parçaların bir araya gelmesiyle, oluşturulan güç/transmisyon sistemi kundağı motorlu obüslere entegre edilmektedir.

G. Kore, özellikle 90’lı yıllarda K1 Rokit tankına entegre ettiği MTU yapımı 1200 beygir gücüne sahip MT 871 Ka-501 dizel motoru ile bu alanda da tecrübe kazanmış ve bu tecrübeyi baz alarak K-9 “Thunder” KMO’suna entegre edilen MT 881 Ka-500 dizel motoru ile bu tecrübeleri pekiştirmiş, geliştirmiştir.

G. Kore’nin yukarıda vurgulanan yüksek oranda motor siparişlerinin Türkiye ile ilgisi çok yakındır.

Bilindiği gibi bir Türk/G. Kore ortak projesi olan T-155 K/M “Fırtına” tipi kundağı motorlu obüs programı, G. Kore’nin K-9 “Thunder” konseptini baz alarak, önemli oranda Türkiye için devşirilen özgün bir KMO projesidir.

Türkiye bundan 10 yıl kadar önce Alman PzH 2000 çözümünün alt sistemleri ile ilgilenmiş fakat dönemin federal Alman hükümetinin Leopard 2 örneğinde olduğu gibi buna sıcak bakmaması, Türkiye’yi bu sistemleri tedarik için G. Kore’ye yönelmeye zorlamıştır.

Türkiye T-155 K/M projesiyle bu sayede, G. Kore üzerinden gerek Alman PzH 2000, gerekse G. Kore’nin K-9 KMO’larında kullanılan 835 kW ya da 1000 BG’lik, 8 silindir MTU 881 Ka-500 dizel motorunu elde etmekle kalmamış, yine Alman menşeli Rheinmetall 155 mm/L52 kalibre obüs topunuda elde etmiştir.

T-155 K/M Fırtına KMO’sunun: Ataletsel seyrüsefer (INS) ve otomatik namlu yönlendirme sistemleri yanında, atış kontrol balistik bilgisayarı ve namlu çıkış hızı ölçeri vb. ünitelerden oluşan, Aselsan ürünü atış kontrol sistemi ise tamamen yerli bir tasarım olup, NATO standartlarına uygundur.

http://www.savunmasanayi.net/guney-Kore%E2%80%99nin-kmo-motoru-revizyonu-tognuma-ihale-edildi/guney-Kore%E2%80%99nin-kmo-motoru-revizyonu-tognuma-ihale-edildi/

SKYWOLF:
Güney Kore ile Hindistan Arasında K-9 KMO Sözleşmesi



Hindistan, bazı topçu alaylarını donatmak için Güney Kore'nin K-9 kundağı motorlu obüsünü seçti. Hint şirketi Larsen & Toubro (L&T), 750 milyon dolarlık anlaşmaya göre Kore'nin Samsung Techwin (STW) şirketi ile birlikte Hindistan ordusu için 100 adet paletli obüs üretecek.

Hint ordusunun KMO ihityacını gidermek için başlatılan yarışmaya Bharat Earth Movers Ltd (BEML), Tata Power, RoE ve STW-L&T ortaklığı katıldı. 2013 ve 2014 yıllarında gerçekleştirilen ilk iki deneme aşamasında aracın rakibi olan Rus silah ihracat ajansı Rosoboronexport'un (RoE) önerdiği 2S19 MSTA, başarısız olarak yarışı kaybetti.

K-9 Vajra; 52 kalibre 155 mm bir obüsün paletli bir araç üzerine yerleşitirilmesiyle oluşmuş mobilitesi oldukça yüksek bir topçu sistemi. Hint ordusu, mekanize birlikleriyle düşman derinliklerine hızlı saldırılar düzenleyebilmek için bu aracı istiyor. Mekanize birliklerin kullanığı T-90 tankları  operasyon bölgelerine tekerlekli araçlarla hızla ilerlerken, mevcut eski topçu sistemleri geride kalıyor. Böylece topçu desteğinden mahrum kalan tanklar, kilit alanlarda kullanım kısıtlamaları ile karşılaşıyorlar. K-9 Vajra, tanklara ayak uydurarak onların görevlerine yardımcı olmak için ateş desteği sağlayabilecek zırhlı bir sistemdir.

İki ülke arasındaki anlaşmaya göre araçları oluşturan sistemlerin %50'si Hindistan'da üretilecek. Larsen & Toubro; Talegaon ve Powai'deki kendi tesislerinde K-9 Vajra'ya ait 13 ana alt sistemlerini inşa etmeyi planlıyor. Bu sistemler arasında ateş kontrol sistemi, mühimmat taşıma sistemi, namlu hız radarı ve nükleer, biyolojik ve kimyasal (NBC) sistemi de bulunuyor. Ayrıca üreticiler, aracın 30-40 yıl civraındaki ömrü boyunca bakım, onarım, revizyon ve yükseltme desteği sağlayacaklar.

Her ne kadar anlaşma 100 aracın üretimini kapsıyor olsa da, Hindistan'ın ihtiyacının 252 araç olduğu belirtiliyor. Yani ilerleyen yıllarda ek siparişler olabilir.

DefenceTurk.com

SKYWOLF:
Bir Asya Ülkesi K-9 Obüsü İstiyor



Güney Koreli savunma şirketi Hanwha Techwin, şu an Güney Kore ordusunda da kullanılmakta olan K-90 kundağı motorlu obüslerinin satışı konusunda bir Asya ülkesi ile anlaşmak üzere olduklarını duyurdu. Açıklamada, görüşülen ülkenin hangisi olduğu belirtilmedi. Ancak 100 kadar K-9 obüsünün satışı söz konusu. Bunun dışında 7 ülkenin de K-9 ile ilgilendiği belirtildi. 

DefenceTurk.com

SKYWOLF:
Polonya'nın İlk K-9 Obüsleri Montaja Hazır



Hanwha Techwin, Pazartesi günü yaptığı açıklama ile Polonya Ordusu için Polonya'da montajı gerçekleştirilecek olan 120 K-9 kundağı motorlu obüsün ilk teslimatının tamamlandığını duyurdu.

Aralık 2014 tarihinde Polonyalı savunma yüklenici Huta Stalowa Wola (HSW) ile Güney Koreli Samsung Techwin arasında K-9 obüsü şaşisi ve ilgili parçaların ihracatı için 310 milyon ABD doları değerinde bir sözleşme imzalandı. Temmuz 2015 tarihinde Hanwha Grubu Samsung Techwin'i satın aldı ve şirketin adını Hanwha Techwin olarak değiştirdi.

K-9; Güney Kore ordusunun eskiden kullandığı K-55 obüslerinin yerini alması için 1998 yılında geliştirildi. Saatte 67 kilometre hızla ilerleyen araç, 155 mm topuyla en fazla 40 km mesafeye atış yapabiliyor. 15 saniye içerisinde 3 mermiyi hedefe gönderebiliyor.

2011 yılında Türkiye ile imzalanan anlaşma kapsamında T-155 Fırtına obüslerinin gelişimi için K-9 teknolojisinin transferi sağlandı. 350 T-155 Fırtına obüsünü içeren anlaşmanın yaklaşık 1 milyar dolar değerinde olduğu tahmin ediliyor.
 
DefenceTurk.com

SKYWOLF:
Finlandiya K-9 Thunder Almak İstiyor



Finlandiya Savunma İdaresi ekipman ve topçu sistemleri tedariki konusunda Kore ile hükümetlerarası görüşmelere başlattı. Görüşmelerin amacı arazi ve yollarda hızla hareket eden ve uzun menzile sahip topçu sistemleriyle operasyonel birliklere destek sağlamaktır. Görüşmeler olumlu sonuç verirse 2020 ve 2030 yılları arasında eskimiş olacak olan Finlandiya topçu birimleri K-9 Thunder kundağı motorlu obüsleri ile değiştirilecek.

DefenceTurk.com

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

Tam sürüme git