Gönderen Konu: Akdeniz'de Enerji Krizi  (Okunma sayısı 263471 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Mermi

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1069
  • 28
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akdeniz'de Enerji Krizi
« Yanıtla #1100 : 29 Ağustos 2020, 10:03:28 »
Pilot konusunda o kadar da vahim durumda değiliz. En kötü dönemde bile koltuk başı 0.8 idi. Sonra tecrübeli Türk hava yollarında görev yapan pilotlar geldi arkasından yoğun bir şekilde pilot yetiştirmek için seferber olundu. Şuanda baya baya iyi durumdayız ki zate  en kötü dönemde bile 0.8 idi. F-4 pilotlarını F-16'ya kaydıysalar bile en kötü dönemde sorun halloluyordu zaten. F-4 pilotlarıda yeni yetişenler olsun zaten uçağın hava hava füzesi bile yok. Misal ama o işe gerek bile kalmadan hallettiler. Kafalar hiç karışmasın herşey iyi durumda şuanda.

Birde ne zamandır F-35'ten bahsetmiyorum ulan elimizde olsaydı nasıl bir üstünlük sağlardık şu Yorgo'ya. Adamlar bizim S-400'leri tiye bile almıyor. Koydular onlarıda Ankara'ya yatıyorlar. 1 yıl içinde S400 işi ne olacak merak ediyorum halen aktif' te edilmedi. Uçağın ne kadar önemli olduğu her geçen gün daha iyi anlaşılıyor. Bakalım ne  olacak

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 5045
  • 232
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akdeniz'de Enerji Krizi
« Yanıtla #1101 : 29 Ağustos 2020, 10:04:30 »
Yeni Şafak gazetesinin haberine göre; Doğu Akdeniz'de çatışma dahil her türlü seçenek için hazırlık yapan TSK, angajman seviyesini gemi komutanına kadar indirdi. Gemi komutanları, Oruç Reis ya da savaş gemilerine olası bir tacizde Ankara'ya sormaksızın anında karşılık verebilecek.



Doğu Akdeniz'de gerilim sahada fiili atışlı tatbikatlar üzerinden gövde gösterisine dönüşürken, diplomasiyi gölgeleyebilecek kaza ihtimali de her geçen gün artıyor. Yunanistan'ın Oruç Reis sismik araştırma gemisinin görev sahasına yönelik tatbikat hamlesinin ardından Kıbrıs güneyinde dün de devam eden tatbikatlar, Yunanistan ve Güney Kıbrıs Rum Yönetimi'nin (GKRY) batılı ortaklarıyla gövde gösterisine dönüştürüldü. Türkiye bu süreçte ardı ardına ilan ettiği NAVTEX'lerle Oruç Reis'in donanma unsurları eşliğindeki faaliyetlerinin devamına karar verdi. Üstelik 1-2 Eylül tarihlerinde yapılacağı duyurulan atış eğitimleri de silahların gerekirse düşmana yönelik ateşlenebileceği mesajını herkese iletmiş oldu.

ANKARA'YA BİLDİRMEDEN "VUR" EMRİ

Öte yandan, Oruç Reis başta olmak üzere Türkiye'nin araştırma ve sondaj platformlarına yönelen tehdidin arttığı bu süreçte Doğu Akdeniz'deki angajman seviyesi de gemi komutanına kadar indirildi. Mevcut durumda, bölgede görev yapan gemilerin komutanları olası tacizlere anında karşılık verecek. Doğu Akdeniz'deki gemilerin komutanları özellikle şu günlerde Ankara'ya bildirmeksizin hareket edebilecek.

BARBAROS'A TACİZ İLE BAŞLAYAN 2 YILLIK ANGAJMAN

Doğu Akdeniz ve Ege'de artan Yunan tacizlerine karşı söz konusu angajman, Barbaros sismik araştırma gemisinin Doğu Akdeniz'de Güzelyurt sahasındaki faaliyetleri sırasında bir Yunan fırkateyni tarafından taciz edilmesi üzerine değiştirilmişti. TCG Giresun ve TCG Gaziantep fırkateynleri hızla bölgeye hareket etmiş ve Barbaros Hayrettin Paşa sismik araştırma gemisine refakat etmeye başlamıştı. Olayın meydana geldiği 2018 yılından bu yana bölgedeki araştırma ve sondaj gemileri Türk donanması koruması altında faaliyet yürütüyor. Yine aynı günlerde olası tahriklere karşı Genelkurmay Başkanlığı ve Türk Deniz Kuvvetleri yeni angajman çalışmaları yaparak uygulamaya koymuştu. 2018 yılında değişen angajmanla birlikte Türkiye'nin araştırma ve sondaj gemilerine olası taciz ve tehditlere karşı, Deniz Kuvvetlerine misliyle karşılık verme serbestisi getirildi. O süreçten bu yana Doğu Akdeniz'de angajman kuralları tahrik seviyesine göre tedricen devreye alınıyor ve gerilimin tırmanması halinde emir yetkisi gemi komutanına devrediliyor. Oruç Reis gemisinin Türkiye sahillerinden 250 kilometre güneyde araştırma yapmak için sefere çıkmasıyla gerilimin Yunanistan ve Fransa tarafından günden güne tırmandırıldığı şu günlerde de aynı angajman devrede. Bölgedeki gemiler herhangi bir taciz ve tehdit durumunda derhal karşılık vermekle yetkilendirildi.

https://www.haber7.com/guncel/haber/3008370-cok-kritik-iddia-turkiye-dogu-akdenizde-vur-emri-verdi/?detay=1

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44317
  • 615
Ynt: Akdeniz'de Enerji Krizi
« Yanıtla #1102 : 29 Ağustos 2020, 10:15:00 »
Doğu Akdeniz'de yeni NAVTEX ilanı

Doğu Akdeniz'de 29 Ağustos-11 Eylül arasında yapılacak atış eğitimi için NAVTEX ilan edildi.

Türkiye Doğu Akdeniz'de sismik çalışmalarla ile birlikte eğitimlerine de devam ediyor. Son Navtex ilanı ile Doğu Akdeniz'de 29 Ağustos-11 Eylül arasında atış eğitimi yapılacağı duyuruldu.

Eğitim yapılacak bölgenin koordinatları paylaşıldı. Türkiye daha önce de 1-2 Eylül’de 08.00-15.00 saatleri arasında Doğu Akdeniz'de atış eğitimi yapılacağı duyurulmuştu.

ORUÇ REİS GÖREVDE

Oruç Reis, Ataman ve Cengizhan gemilerinin Doğu Akdeniz'deki sismik çalışmaları da 1 Eylül'e kadar uzatılmıştı.

OKTAY: EN İYİ BİLENLER FRANSA VE YUNANİSTAN

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay, Doğu Akdeniz'deki son gelişmelerle ilgili açıklama yaptı...

Oktay, Twitter hesabından yaptığı açıklamada “Doğu Akdeniz'de kendi kıta sahanlığımız içerisinde yürüttüğümüz faaliyetler konusunda, AB’nin bir yandan diyalog çağrısı yaparken diğer yandan başka planlar içinde olması samimiyetsizliktir.

Bizler barış ve diplomasi dilini iyi biliriz ancak mesele Türkiye’nin hak ve menfaatlerini korumaya gelince gereğini yapmakta tereddüt etmeyiz. Bunu en iyi bilenlerin başında da Fransa ve Yunanistan gelir” ifadelerine yer verdi.
https://www.hurriyet.com.tr/gundem/son-dakika-haberler-dogu-akdenizde-yeni-navtex-ilani-41598366
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Ankhises

  • Ziyaretçi
Ynt: Akdeniz'de Enerji Krizi
« Yanıtla #1103 : 29 Ağustos 2020, 11:43:23 »
Pilot konusunda o kadar da vahim durumda değiliz. En kötü dönemde bile koltuk başı 0.8 idi. Sonra tecrübeli Türk hava yollarında görev yapan pilotlar geldi arkasından yoğun bir şekilde pilot yetiştirmek için seferber olundu. Şuanda baya baya iyi durumdayız ki zate  en kötü dönemde bile 0.8 idi. F-4 pilotlarını F-16'ya kaydıysalar bile en kötü dönemde sorun halloluyordu zaten. F-4 pilotlarıda yeni yetişenler olsun zaten uçağın hava hava füzesi bile yok. Misal ama o işe gerek bile kalmadan hallettiler. Kafalar hiç karışmasın herşey iyi durumda şuanda.

Birde ne zamandır F-35'ten bahsetmiyorum ulan elimizde olsaydı nasıl bir üstünlük sağlardık şu Yorgo'ya. Adamlar bizim S-400'leri tiye bile almıyor. Koydular onlarıda Ankara'ya yatıyorlar. 1 yıl içinde S400 işi ne olacak merak ediyorum halen aktif' te edilmedi. Uçağın ne kadar önemli olduğu her geçen gün daha iyi anlaşılıyor. Bakalım ne  olacak
bu yüzden akdenizdeki en büyük tehlike Israilin F35leri , bizim S400ler hala kurulmadığı için israil F16lari bile tehlikeli... Lakin ben pilot konusunda sözlerinize pek katılmıyorum. F16 Pilotu olmakla savaş pilotu olmak ayni sey degiller... 4 yıllık bir pilot karşısında tecrübeli pilotlara karşı hangi refleksleri gösterir bilemiyorum. Arkadaşlar bu ülkemizi küçümsemek için yazdığım birşey degil olaya duygusal bakmayalım. Gönlümüzde dünyanın en iyi pilotları bizimkiler ama işin realite kısmı var. 4 yılda savaş pilotu yetişmez. Karşımızdaki heriflerin 10000lerin üstünde uçuş saatleri olacak. Konu koltuk başına düşen pilot sayısı değil kalite... 2015 kalitesini 4 yılda yakalamak im-kan-sız.

Çevrimdışı Partikül

  • 2017 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1555
  • 197
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akdeniz'de Enerji Krizi
« Yanıtla #1104 : 29 Ağustos 2020, 11:57:43 »
Atatürk düşmanlığı ve ideolojik körlük, ne yazık ki memleketi felaketin eşiğine getirdi. En ihtiyacın olduğu zamanda pilotun yok, askerin yok! Geçen TV' de söylüyorlardı...  hiç ders almamışlar gibi, askeri şurada 700 küsur Albayı emekli etmişler. Bunlar FETÖ' cü değil, bir şey değil... bildiğin Atatürkçü subaylar. Şu ortamda niye tasfiye ediyorsun kardeşim?


Çevrimdışı Mermi

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1069
  • 28
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akdeniz'de Enerji Krizi
« Yanıtla #1105 : 29 Ağustos 2020, 12:03:30 »
Pilot konusunda o kadar da vahim durumda değiliz. En kötü dönemde bile koltuk başı 0.8 idi. Sonra tecrübeli Türk hava yollarında görev yapan pilotlar geldi arkasından yoğun bir şekilde pilot yetiştirmek için seferber olundu. Şuanda baya baya iyi durumdayız ki zate  en kötü dönemde bile 0.8 idi. F-4 pilotlarını F-16'ya kaydıysalar bile en kötü dönemde sorun halloluyordu zaten. F-4 pilotlarıda yeni yetişenler olsun zaten uçağın hava hava füzesi bile yok. Misal ama o işe gerek bile kalmadan hallettiler. Kafalar hiç karışmasın herşey iyi durumda şuanda.

Birde ne zamandır F-35'ten bahsetmiyorum ulan elimizde olsaydı nasıl bir üstünlük sağlardık şu Yorgo'ya. Adamlar bizim S-400'leri tiye bile almıyor. Koydular onlarıda Ankara'ya yatıyorlar. 1 yıl içinde S400 işi ne olacak merak ediyorum halen aktif' te edilmedi. Uçağın ne kadar önemli olduğu her geçen gün daha iyi anlaşılıyor. Bakalım ne  olacak
bu yüzden akdenizdeki en büyük tehlike Israilin F35leri , bizim S400ler hala kurulmadığı için israil F16lari bile tehlikeli... Lakin ben pilot konusunda sözlerinize pek katılmıyorum. F16 Pilotu olmakla savaş pilotu olmak ayni sey degiller... 4 yıllık bir pilot karşısında tecrübeli pilotlara karşı hangi refleksleri gösterir bilemiyorum. Arkadaşlar bu ülkemizi küçümsemek için yazdığım birşey degil olaya duygusal bakmayalım. Gönlümüzde dünyanın en iyi pilotları bizimkiler ama işin realite kısmı var. 4 yılda savaş pilotu yetişmez. Karşımızdaki heriflerin 10000lerin üstünde uçuş saatleri olacak. Konu koltuk başına düşen pilot sayısı değil kalite... 2015 kalitesini 4 yılda yakalamak im-kan-sız.
Konu elbette kalite bende diyorum ki en kötü durumda bile 0.8 idi. Yani en kötü senaryoda bile pilotlarımızın %80'i tecrübeli olaya böyle bak. Ayrıca dünyanın en iyi pilotları bizde goygoyuna bende katılmıyorum. Nato ve ABD doktrinine göre yetişmiş her pilot kaliymtelidir. Yuna pilotu ile Türk pilotu arasında şahsen ben bir fark görmem. Ha pilot şahsi olarak işe daha fazla adanmıştır o fark oluşturur. İsrailin Suriye de yaptıkları malum. Bir kaç ay önce Yunan görüntüleri de vardı bizim uçaklara kilit atılan. Özellikle bu bölgede israil, Yunanistan ve Türk pilotları tecrübeli ve deneyimli pilotlardır. Aralarında ayrım yapmam. Aslında bakmayın Yunanistan ile yaşadığımız krizler bize tecrübe anlamında faydalı oldu. Devamlı dogfight oluyor bölgede. Bunu iki tarafada getirisi çok fazla.

Ankhises

  • Ziyaretçi
Ynt: Akdeniz'de Enerji Krizi
« Yanıtla #1106 : 29 Ağustos 2020, 12:20:45 »
Pilot konusunda o kadar da vahim durumda değiliz. En kötü dönemde bile koltuk başı 0.8 idi. Sonra tecrübeli Türk hava yollarında görev yapan pilotlar geldi arkasından yoğun bir şekilde pilot yetiştirmek için seferber olundu. Şuanda baya baya iyi durumdayız ki zate  en kötü dönemde bile 0.8 idi. F-4 pilotlarını F-16'ya kaydıysalar bile en kötü dönemde sorun halloluyordu zaten. F-4 pilotlarıda yeni yetişenler olsun zaten uçağın hava hava füzesi bile yok. Misal ama o işe gerek bile kalmadan hallettiler. Kafalar hiç karışmasın herşey iyi durumda şuanda.

Birde ne zamandır F-35'ten bahsetmiyorum ulan elimizde olsaydı nasıl bir üstünlük sağlardık şu Yorgo'ya. Adamlar bizim S-400'leri tiye bile almıyor. Koydular onlarıda Ankara'ya yatıyorlar. 1 yıl içinde S400 işi ne olacak merak ediyorum halen aktif' te edilmedi. Uçağın ne kadar önemli olduğu her geçen gün daha iyi anlaşılıyor. Bakalım ne  olacak
bu yüzden akdenizdeki en büyük tehlike Israilin F35leri , bizim S400ler hala kurulmadığı için israil F16lari bile tehlikeli... Lakin ben pilot konusunda sözlerinize pek katılmıyorum. F16 Pilotu olmakla savaş pilotu olmak ayni sey degiller... 4 yıllık bir pilot karşısında tecrübeli pilotlara karşı hangi refleksleri gösterir bilemiyorum. Arkadaşlar bu ülkemizi küçümsemek için yazdığım birşey degil olaya duygusal bakmayalım. Gönlümüzde dünyanın en iyi pilotları bizimkiler ama işin realite kısmı var. 4 yılda savaş pilotu yetişmez. Karşımızdaki heriflerin 10000lerin üstünde uçuş saatleri olacak. Konu koltuk başına düşen pilot sayısı değil kalite... 2015 kalitesini 4 yılda yakalamak im-kan-sız.
Konu elbette kalite bende diyorum ki en kötü durumda bile 0.8 idi. Yani en kötü senaryoda bile pilotlarımızın %80'i tecrübeli olaya böyle bak. Ayrıca dünyanın en iyi pilotları bizde goygoyuna bende katılmıyorum. Nato ve ABD doktrinine göre yetişmiş her pilot kaliymtelidir. Yuna pilotu ile Türk pilotu arasında şahsen ben bir fark görmem. Ha pilot şahsi olarak işe daha fazla adanmıştır o fark oluşturur. İsrailin Suriye de yaptıkları malum. Bir kaç ay önce Yunan görüntüleri de vardı bizim uçaklara kilit atılan. Özellikle bu bölgede israil, Yunanistan ve Türk pilotları tecrübeli ve deneyimli pilotlardır. Aralarında ayrım yapmam. Aslında bakmayın Yunanistan ile yaşadığımız krizler bize tecrübe anlamında faydalı oldu. Devamlı dogfight oluyor bölgede. Bunu iki tarafada getirisi çok fazla.
Kaldiki israilin F35lerini bir kenara biraksak bile birde F15leri var. Herkesçe malum cift motorlu bir uçak ve irtifa bakımından F16dan daha yüksekte uçabiliyor ve F16nin 2 katı savaş yarıçapı var... Yakin tarihlerde buna Yunanlilarin F16 viperda eklenirse kimse kusura bakmasın kıytırık yunanın bile gerisinde kalacaz. O zaman kalitlei pilotlarında bir halta yaramayacak cunki teknoloji bazı şeylerden önce gelir tıpkı F35de olduğu gibi... Ne yapılabilir? Acilen TFXin 4,5xx geliştirmek kendini güvene almak sonra kafan rahat şekilde 5.nesile devam etmek. Bunun dışında çok zor... Bana birileri bundan birkaç yıl sonra Mısırın F35 almayacağını garanti edebilir mı? BAE bile F35 almayı düşünüyor. Kısacası hem uçakların sayisi hemde kalitesi acısından çokta harika durumda değiliz. Konyadan küçük Israilin uçak sayısı nerdeyse bizimle aynı sayıda bu kabul edilebilir birşey değil.

Çevrimdışı Galanth

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 103
  • 9
  • DefenceTurk.com
Ynt: Akdeniz'de Enerji Krizi
« Yanıtla #1107 : 29 Ağustos 2020, 12:32:20 »
Eğer Akdeniz'de bir rezerv bulup çıkartmaya başlarsak kesin olarak savaş çıkacak gibi. Hazılıklı olun derim.

İlk vuruşu kim yapacak?
İlk vuruş Yunan’dan gelir ise;
Meis başta olmak üzere adalara çıkarma olacağını bilmekte.
Bunu Yunan’da biliyor.
Bu sebeple ilk vuruş sonrası cevabı beklemiyecekler, tüm hava alanlarına  saldıracaklar. Mecburlar.
Havada üstünlüğünü almadan adaları geri alamazlar.
İlk vuruş bizden gelir ise, adalara çıkarma yapmadan önce, büyük ihtimal ile bir süre karşı hamle beklenecek. Karşı hamle olur ise  yine tüm havalanlarına olacak.
Sonuçta, ilk vuruşu kim yaparsa yapsın tüm hava alanlarımıza ,topyekün bir saldırı olacak.
Yanlış mı, düşünüyorum.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44317
  • 615
Ynt: Akdeniz'de Enerji Krizi
« Yanıtla #1108 : 29 Ağustos 2020, 12:35:09 »
Kaldiki israilin F35lerini bir kenara biraksak bile birde F15leri var. Herkesçe malum cift motorlu bir uçak ve irtifa bakımından F16dan daha yüksekte uçabiliyor ve F16nin 2 katı savaş yarıçapı var... Yakin tarihlerde buna Yunanlilarin F16 viperda eklenirse kimse kusura bakmasın kıytırık yunanın bile gerisinde kalacaz. O zaman kalitlei pilotlarında bir halta yaramayacak cunki teknoloji bazı şeylerden önce gelir tıpkı F35de olduğu gibi... Ne yapılabilir? Acilen TFXin 4,5xx geliştirmek kendini güvene almak sonra kafan rahat şekilde 5.nesile devam etmek. Bunun dışında çok zor... Bana birileri bundan birkaç yıl sonra Mısırın F35 almayacağını garanti edebilir mı? BAE bile F35 almayı düşünüyor. Kısacası hem uçakların sayisi hemde kalitesi acısından çokta harika durumda değiliz. Konyadan küçük Israilin uçak sayısı nerdeyse bizimle aynı sayıda bu kabul edilebilir birşey değil.

Bunu her zaman dile getiriyorum. Geçen de forumda tekrarladım. Bize acilen 5. nesil savaş uçağı lazım. Tüm planları F-35 üzerine kurduk. F-35 patates oldu. TF-X ise daha sonraki dönem için, F-16'ların yerini alması için başlatılan bir proje. Savaş kapımıza dayandı ve rakiplerin birinin elinde radara yakalanmayan yeni nesil uçaklar var. Diğerlerinde kısa vadede olma olasılığı da bulunuyor. Biz bunlara karşı F-16 ve SİHA'larla mücadele edemeyiz.
En yakın zamanda yüksek performanslı savaş uçağı edinmeliyiz. Çok zor ama olabilirse 5. nesil!
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Ankhises

  • Ziyaretçi
Ynt: Akdeniz'de Enerji Krizi
« Yanıtla #1109 : 29 Ağustos 2020, 12:39:41 »
Eğer Akdeniz'de bir rezerv bulup çıkartmaya başlarsak kesin olarak savaş çıkacak gibi. Hazılıklı olun derim.

İlk vuruşu kim yapacak?
İlk vuruş Yunan’dan gelir ise;
Meis başta olmak üzere adalara çıkarma olacağını bilmekte.
Bunu Yunan’da biliyor.
Bu sebeple ilk vuruş sonrası cevabı beklemiyecekler, tüm hava alanlarına  saldıracaklar. Mecburlar.
Havada üstünlüğünü almadan adaları geri alamazlar.
İlk vuruş bizden gelir ise, adalara çıkarma yapmadan önce, büyük ihtimal ile bir süre karşı hamle beklenecek. Karşı hamle olur ise  yine tüm havalanlarına olacak.
Sonuçta, ilk vuruşu kim yaparsa yapsın tüm hava alanlarımıza ,topyekün bir saldırı olacak.
Yanlış mı, düşünüyorum.
Ilk Vuruş konusunda suriyede örnekleri var. Isimsiz sahipsiz bir ucak gelir vurur. Ya dik durup önüne geleni vurmaya başlarsın yada kim vurdu diye aramaya başlar sonra onu bulamaz konu ordan oraya taşınır unutulur giderse maça 1-0 yenik başlarsın cunki bunun psikolojisi kötü olur. Ilk vuruş belli sahipsiz bir uçak olacak. Istihbaratin uçağın kaynağını bulursa ne ala bulamazsa vurildugunla kalırsın.