Gönderen Konu: TAKTİK TEKERLEKLİ ARAÇ VE MRAP PROJELERİ  (Okunma sayısı 188592 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Bulancaklı

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 45
  • 0
TAKTİK TEKERLEKLİ ARAÇ VE MRAP PROJELERİ
« Yanıtla #90 : 01 Nisan 2011, 15:19:21 »
Gurur duydum.İnşallah askerlerimizi hakkıyla mayından korur.

Çevrimdışı RekarnO

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2181
  • 2
TAKTİK TEKERLEKLİ ARAÇ VE MRAP PROJELERİ
« Yanıtla #91 : 01 Nisan 2011, 15:37:30 »



Araç güzel, bizim ihtiyaçlarımızı karşılıyor lakin bir kaç eksiklik hissettim yani benim kafamdaki araçla bu araç arasındaki farklar şöyle..

1. Araç sadece mayınlara ve bir noktaya kadar pusuya dayanıklı tasarlanmış. Kült bir yapıya sahip ama çeşitli derecelerden ve eğimlerden gelen atışlara karşı bir tasarımsal koruması yok. Bu sadece bizim araç için değil bütün mraplar için bir dez avantaj. Ama başka tasarım uygulaması da açıkcası değişik sonuçlara yol açar onuda eklyelim.
Yani kısacası aracın modülerliği sadece bir iki ihtimale göre ayarlanmış. Olası sıradışı durumlara uyum sağlayacağını yapısal olarak zannetmiyorum..

2. Aracın görüş açısı düşük. Camlar benim görebildiğim kadarıyla büyük ve ince. Çok daha kalın camlar ve daha küçük perdeler yapılabilirdi..

3. aracın etrafındaki ekstra koruma zırhı ince yapılmış.Ayrıca en azından resimde verdiğim cougar mrap gibi etrafına koruma duvarı örülebilirdi. Maliyeti çok artırmaz aksine yarar sağlar. rpg türevi roketler için çok iyi bir sistem.

4. Aracın arka kapısı sadece inip binmeye yarıyor. Ne bir cam ne de bir silah mazgalı var.Ayrıca dar bir kapı gördüğüm kadarıyla.

5. Milyon dolarlık araca birkaç bin tl lik Kupola konuyor. yıl 2011 ama biz hala açık kupoloya asker çıkartıyoruz. Uzaktan kumandalı silah sistemi koymak akılarına gelmiyor mu? kobraların ki gibi Rafael malı değil de en azından bir avrupa ülkesinin yaptığı ukk konamazmıydı?

6. Aracın ön tekerlekleri biraz daha öne alınabilirdi.
7. ve son. Araçta Elektronik sistemleri ben göremedim. Anten, Vs . Ayrıca Sis havanı da göremedim.

Benim gördüğüm eksiklikler böyle. Bilmem siz ne düşünürsünüz.

Bu saydıklarım dışında henüz motor ve performans verilerini göremedik aracın. Bunlarada ulaşır ulaşmaz değerlendirelim..

Çevrimdışı Bertazoo

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 82
  • 0
TAKTİK TEKERLEKLİ ARAÇ VE MRAP PROJELERİ
« Yanıtla #92 : 01 Nisan 2011, 16:44:28 »
TSK ya verildikten sonra modifikasyona uğramayacağı ne malum.

Çevrimdışı enes38

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1421
  • 1
TAKTİK TEKERLEKLİ ARAÇ VE MRAP PROJELERİ
« Yanıtla #93 : 01 Nisan 2011, 17:38:35 »
TSK ya verildikten sonra modifikasyona uğramayacağı ne malum.
Niye  uğrasın , araç ihtiyaçlara  göre  şekillendirilir  ve  üretim  bu  yönde  gelişir ,  arac  (mayına ve pusuya karşı dayanıklı  zırhlı personel taşıyıcı)  yani zma  değil , savaşta  ön saflarda  beklemesi için tasarlanmadı  sadece  askeri personeli taşımak amacıyla  üretildi  o yüzden  araçtaki eksiklikler  dediğimizde  aracı  zırhlı muhabere aracı  şeklinde  düşünmemeliyiz   zma  olsaydı  tamam üstüne  pahalı bir  stamp koyardık  görüş açısını arttırmak  için camların dizaynını değiştirirdik   ne bileyim  veya  direk saldırıya karşı   eğimli  yüzeyler  oluştururduk  ama  araç  personel taşıma  amacıyla  üretilince  fazladan  masraftan  kaçınmak en iyisi.

Çevrimdışı RekarnO

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2181
  • 2
TAKTİK TEKERLEKLİ ARAÇ VE MRAP PROJELERİ
« Yanıtla #94 : 01 Nisan 2011, 17:43:40 »
Eğer bir eksiklik bir insanın yarlanmasına ya da ölmesine neden oluyorsa o eksiklik için harcanmayacak para yoktur.
Bir insan hayatı parayla ölçülemez.

Bu araçta hem açık kupola hem de kare şekilde bir dizayn var. Bir askeri araçta ilk kez böyle birşey görüyorum. Etrafına şekilli birşey yapmışlar ama ne kadar koruyacak ? yine de kobraların full açık kupolasından iyidir..

Çevrimdışı orko_8

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 183
  • 3
TAKTİK TEKERLEKLİ ARAÇ VE MRAP PROJELERİ
« Yanıtla #95 : 01 Nisan 2011, 18:09:02 »
Alıntı
1. Araç sadece mayınlara ve bir noktaya kadar pusuya dayanıklı tasarlanmış. Kült bir yapıya sahip ama çeşitli derecelerden ve eğimlerden gelen atışlara karşı bir tasarımsal koruması yok.
Tasarımsal korumadan kasıt nedir?

Hangi derecelere ve hangi eğimlere karşı koruması yok? 90 dereceden 120mm tank topuna karşı mı 90 derece 7.62mm mi? Neye dayanarak?

"Sadece" mayına ve pusuya karşı korumalı olmak ne demektir? MRAP'ın açılımı zaten Mine Resistant Ambush Protected, yani "mayına ve pusuya karşı korumalı" demek değil midir? Başka neye karşı korunması gerkiyordu da korunmamış?

Alıntı
Bu sadece bizim araç için değil bütün mraplar için bir dez avantaj.
Bütün MRAP'lar için dezavantaj olan şey nedir? Tanımlandıkları ihtiyaç için tasarlanmış olmaları mı?

Alıntı
Yani kısacası aracın modülerliği sadece bir iki ihtimale göre ayarlanmış.
Modülerliğin bir iki ihtimale karşı ayarlanmış olması ne demektir?

Alıntı
Olası sıradışı durumlara uyum sağlayacağını yapısal olarak zannetmiyorum..
Neye dayanarak? Sıradığı durumlara yapısal olarak uyum sağlaması, transformers gibi dönüşüm sağlayabilmesi anlamına mı geliyor yoksa farklı silah sistemleri, ek zırh takılması falan mı? Eğer ikincisi ise bunu zorlaştıran sebep nedir? Neye dayaranak bunu söyleyebiliyoruz?

Alıntı
2. Aracın görüş açısı düşük. Camlar benim görebildiğim kadarıyla büyük ve ince. Çok daha kalın camlar ve daha küçük perdeler yapılabilirdi..
Camlar büyük ve ince ise aracın görüş açısı düşük değil yüksek olmuyor mu? Bu camları göz kararı mı takıyorlar yoksa bunların koruma derecesini belirleyen standartlar var mı?

Alıntı
3. aracın etrafındaki ekstra koruma zırhı ince yapılmış.
"Ekstra koruma zırhı"nın kalınlığı ne olmalı ki ince olmasın? Bunu göz kararı mı belirliyor mühendisler yoksa bunları belirleyen standartlar var mı? Ekstra zırh haricinde gövde zırhının kalınlığı nedir?
Alıntı
Ayrıca en azından resimde verdiğim cougar mrap gibi etrafına koruma duvarı örülebilirdi. Maliyeti çok artırmaz aksine yarar sağlar. rpg türevi roketler için çok iyi bir sistem.
O "ekstra koruma duvarı" ömrü billah Kirpi'ye eklenemeyecek bir şey midir? Vida - kaynak'tan başka ne gibi bir işlemle takılabiliyor ki sonradan eklenmesi mümkün değil? Cougar doğuştan mı sahip o "koruma duvarına" yoksa sonradan mı eklenmiş?

Alıntı
4. Aracın arka kapısı sadece inip binmeye yarıyor. Ne bir cam ne de bir silah mazgalı var.Ayrıca dar bir kapı gördüğüm kadarıyla.
Cougar ve Maxxpro'da arkada sadece pencere olması, mazgal olmaması da bu araçları kötü tasarım yapar mı?

Alıntı
5. Milyon dolarlık araca birkaç bin tl lik Kupola konuyor. yıl 2011 ama biz hala açık kupoloya asker çıkartıyoruz. Uzaktan kumandalı silah sistemi koymak akılarına gelmiyor mu? kobraların ki gibi Rafael malı değil de en azından bir avrupa ülkesinin yaptığı ukk konamazmıydı?
Bunlar asla konulamaz mı şimdiden sonra? Otokar Cobra tasarım masasındayken daha piyasada Rafael UKK yoktu. Şimdi nasıl var?

Alıntı
6. Aracın ön tekerlekleri biraz daha öne alınabilirdi.
Neden ki? Dengesiz mi şu haliyle?

Alıntı
7. ve son. Araçta Elektronik sistemleri ben göremedim. Anten, Vs . Ayrıca Sis havanı da göremedim.
Bunlar asla takılamaz mı şimdiden sonra?

Çevrimdışı UYVAR

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2045
  • -111
TAKTİK TEKERLEKLİ ARAÇ VE MRAP PROJELERİ
« Yanıtla #96 : 01 Nisan 2011, 18:32:32 »
sayın orko,
bu koruma seviyelerini belirleyen standartlar (mesela stanag) neye göre hazırlanıyor? yani gövde altında şu kadar kilo tnt bu sınıf, şu kadarı bu sınıf diyoruz da, bu sınıflama neye göre? neden o kadar kilo tnt?

mesela bir araca pusu kuracak terörist ya da direnişçi ona göre gerekli tnt yi ayarlayamaz mı?

denizaltı filmlerinde bazı sahneler vardı. mürettebat ellerindeki katalogdan(tabir saçma oldu ama) periskoptaki silüeti karşılaştırıyorlar ve batırdıkları gemiyi belirliyorlardı. bunun gibi gelen araca bakıp ''bu araç şu seviyede koruma sağlıyor bizi aşar, patlatmıyoruz.'' diyebilirler mi?
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

Çevrimdışı orko_8

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 183
  • 3
TAKTİK TEKERLEKLİ ARAÇ VE MRAP PROJELERİ
« Yanıtla #97 : 01 Nisan 2011, 18:47:21 »
Zırh koruması ile ilgili NATO Standardı STANAG 4569'dur ve seviyeleri vardır. http://en.wikipedia.org/wiki/STANAG_4569

Bu seviyeler istatistiki verilere göre belirlenir ve güncellenir. Tabi söz konusu istatistikler, gerçek muharebe alanında karşılaşılan patlayıcı tipleri, yaşanılan tecrübeler ve yapılan deneylerden elde edilen verilerle oluşturuluyor.

Çevrimdışı RekarnO

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2181
  • 2
TAKTİK TEKERLEKLİ ARAÇ VE MRAP PROJELERİ
« Yanıtla #98 : 01 Nisan 2011, 19:30:13 »
Bu yukarıda sıralanan bütün şıklar benim kendi görüşüm. Kendimce eksiklikleri sıraladım. Ben anlamam stanagdan Nato standartlarından.

Verilen cevaba tek tek ayrı cevap yazmama gerek var mı bilmiyorum ama varsa seve seve yazarım, tabii kendi görüşlerim ve kriterlerim çerçevesinde..


Çevrimdışı ist_eternal

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 558
  • 0
TAKTİK TEKERLEKLİ ARAÇ VE MRAP PROJELERİ
« Yanıtla #99 : 01 Nisan 2011, 20:41:27 »
Karşındaki maymunun elindeki malzemeler rus anti tank mayını ve bir yerde kullandığı 100 kilo tnt(zpt e karşı) mrap mayını rahat karşılar içerideki asker eğer emliyet kemerini bağlamışsa bir sorun oluşturmaz ama kurallara uymaz ise geçen yaz cobradakilerin başına gelen olay tekrarlanır ve boyunları kırılır baş kısımlarından darbe alırlar içeriye şarapnel parçası irmesede ölüm gerçekleşir araç dayanır içindekiler dayanamaz.Delinmeyecek zırh yoktur ne ile karşılaştığına bağlı bu araçlar cesareti olmayıp bir akü ve bir mayınla sıçan deliklerinde saklanan maymunlar için araç rokette yese pusuyada düşse cesaret meselesi belki asker şehit olur ama o maymunda öleceğini bilir bu saatten sonra,umarım garajlarda yatırmazlar araçları.