TÜRK SAVUNMA SANAYİ > Yerli Kara Sistemleri ile İlgili Gelişmeler

TAKTİK TEKERLEKLİ ARAÇ VE MRAP PROJELERİ

(1/56) > >>

AVCI:
TAKTİK TEKERLEKLİ ARAÇLAR PROJESİ İMZA TÖRENİ (22 NİSAN 2009)

Taktik Tekerlekli Araçlar Proje Sözleşmesi, Müsteşarlığımız ile BMC Sanayi ve Ticaret A.Ş. arasında, Milli Savunma Bakanı Sayın M. Vecdi GÖNÜL ve Sayın Müsteşarımız ile İzmir protokolüne mensup kişilerin de katıldığı bir törenle 22 Nisan 2009 günü İZMİR’de imzalanmıştır.
 
Proje kapsamında Kara Kuvvetleri Komutanlığının personel, silah ve malzemesinin süratli ve emniyetli intikalinin sağlanması, iç güvenlik bölgesinde görev yapan birlik personelinin mayın, el yapımı patlayıcı ve hafif silahların etkisinden korunması amacına yönelik dört (4) farklı tipte araç yerli imkanlar kullanılarak tasarlanacak ve üretilecektir.
 
Sözleşme çerçevesinde; BMC Sanayi ve Ticaret A.Ş. tarafından, 706 adet 2.5 ton 4x4 Personel ve Yük Aracı, 282 adet 5 ton 4x4 Yük Aracı, 403 adet 10 ton 6x6 Yük Aracı ve 468 adet Mayına Karşı Korumalı Araç olmak üzere toplam 1859 araç Kara Kuvvetleri Komutanlığımıza kazandırılmış olacaktır.
 
BMC Tesislerindeki bu töreni müteakip, Sn. Bakanımız ile Sn. Müsteşarımız ve beraberindeki heyet Manisa’ya geçerek Vestel tesislerinde incelemelerde bulunmuş ve Vestel Savunma Grubu’nun faaliyetleri hakkında bilgi almışlardır.





http://www.ssm.gov.tr/TR/etkinlikler/imzatorenleri/Pages/2009taktiktekerlekli.aspx

DedeKorkut:
bütün bu araçların ne kadarlık bir zaman dilimi içinde olacağını biliyor musunuz?

suskun_laz:
BU ihaleyi bmc nin resimdeki aracları mı kazandı bunlar bmc nin fatih marka kamyonları değilmi ?.Bmc yerli sanayi ama bu araclara hic icim ısınmıyor benim bmc cok cabuk dökülen bir arac Merceces-Man gibi saglam değilller

anil_91:
bu araçlar ile kazanmadı. Profesyonel serisine benzer araçlar ile kazandı. Resimdeki araçların niye alındığını bende merak ediyorum. Dediğiniz gibi çook çabuk dağılan ve konforsuz bir araç..

es[ape:
BMC Sanayi ve Ticaret A.Ş. Milli Savunma Bakanlığı Savunma Sanayi İcra Komitesi’nin 18 Aralık 2008 tarihinde almış olduğu kararla Türk Silahlı Kuvvetleri’nin ihtiyacı olan 1859 adet Mayına Dayanıklı Zırhlı Araç ve Taktik Tekerlekli Araçları üretip teslim etme görevi almıştır. Bilindiği gibi Savunma Sanayi İcra Komitesi Başbakan, Genel Kurmay Başkanı ve Milli Savunma Bakanı’ndan meydana gelmektedir.

BMC Sanayi ve Ticaret A.Ş. bu projede 2.5 Ton (4x4), 5 Ton (4x4), 10 Ton (6x6) ve Mayına Dayanıklı Zırhlı Araç olmak üzere toplam 1859 araç teslim edecektir. Proje bedeli yaklaşık 300 Milyon Avro’dur. BMC Sanayi ve Ticaret A.Ş. otomotivdeki 45 yıllık bilgi birikimini ve teknolojisini 1972 yılından itibaren savunma sanayinin de hizmetine sunmaya başlamıştır. Bugüne değin Türk Silahlı Kuvvetleri’nin 1000 adet Taktik Tekerlekli Araç ve 3000 adet Lojistik Destek Aracını üreterek teslim etmiştir. Bunun dışında dünya ordularına da araçlarını satmaya devam etmektedir. Proje kapsamında sunulan araçlar, 12 yıllık bir çalışmanın eseridir.

Türk Silahlı Kuvvetleri’nin ihtiyacı için NATO standartlarında 2.5 Ton (4x4), 5 Ton (4x4), 10 Ton (6x6) Taktik Araç üreterek teslim etmiştir. Özellikle “Yürüyen Kale” olarak adlandırılan “Mayına Dayanıklı Zırhlı Aracı”ını da prototip olarak üretmiş ve seri üretime hazır hale getirmiştir. Aracın balistik tehditlere ve mayına karşı yüksek koruma seviyesine sahip olması, gelecek her türlü tehdidi bertaraf etmektedir. Bu araçlar tamamen NATO standartlarında Türk Silahlı Kuvvetleri’nin istek ve talepleri doğrultusunda üretilerek teslim edilecektir.

Burada en önemli konu, Savunma Sanayi Müsteşarlığı’nın Türk Savunma Sanayisini kurmak için en büyük temeli atmış olmasıdır. BMC Sanayi ve Ticaret A.Ş., %100 Milli ve Türk firması olması nedeniyle artık Türk Silahlı Kuvvetleri dışa bağımlı olmaktan kurtulacak, ambargolardan etkilenmeyecek, sınırsız operasyonel kullanım hakkını elde edecek, üçüncü ülkelere satış ve pazarlamada hiçbir sınırlamaya tabi olmayacaktır. Türk Silahlı Kuvvetleri bunun dışında geleceğe yönelik olarak ihtiyaç duyacağı yeni araçları da BMC Sanayi ve Ticaret A.Ş.’ne tasarlatarak geliştirme ve ürettirme imkânını sağlamış olacaktır. Bu, Türk Savunma Sanayisinin kurulması için atılmış tarihi bir adımdır.

BMC, bugün 3500 çalışanı, 600 milyon USD’nin üstündeki cirosu ile İzmir ve Ege ekonomisinde çok önemli bir yere sahiptir. 44 yıllık tarihi boyunca 300.000 adede yakın araç üretimi ile Türkiye ekonomisine yaklaşık 10 milyar dolarlık ekonomik ürün katkısı ve bununla mütenasip vergi kazancı sağlamıştır. %100 yerli sermaye ve işgücü ile İzmir fabrikalarında üretim yapan BMC İzmir’den çıkan milli bir markamızdır. Tüm araçlarının tasarım, geliştirme, üretim, satış, pazarlama ve satış sonrası hizmetlerini de kendisi vermektedir

Yerli sanayinin yaratmış olduğu bu eko sistem içerisindeki tüm kuruluşlar, bu kuruluşlarda çalışanlar ve bu çalışanların aileleri bu katma değerden faydalanmaktadırlar. Ege Bölgemizde 140 yan sanayi firmamızda 8500 kişi çalışmakta olup, aileleri ile birlikte yaklaşık 35000 kişiye gelir kaynağı sağlamaktadır.

Bugün, milli bir marka olarak yurtdışında kendi lisansıyla üretim yaptıran tek ticari araç üreticisidir. 12’si Avrupa’da olmak üzere Yurtdışında 19 distribütörü bulunan BMC, otobüs üretiminin %65’ini başta Avrupa ülkeleri olmak üzere dünyanın dört bir yanına ihraç eder duruma gelmiştir.

Üretim ve ihracat temposunu git gide yükselten BMC Ar-Ge çalışmaları ile öne çıkmıştır. BMC; 2006 yılında net satış gelirleri içerisinde Ar-Ge’ ye en fazla kaynak ayıran sanayi kuruluşudur. 2006 yılı, 56.352.678 YTL’ lik Ar-Ge harcamasıyla Ar-Ge faaliyetlerine en çok para harcayan şirketler sıralamasında 3. olan BMC, bu alanda otomotiv sektöründe birinci olmuştur. 2007’de de 61.833.964 YTL . AR-GE harcaması yaparak yine yatırımlarını sürdürmüştür.

Türkiye uzun yıllardan beri yerli savunma sanayinin temellerini oluşturmaya çalışmaktadır. BMC bu konuda önemli Ar-Ge çalışmaları yaparak Savunma Sanayiinde en önemli oyuncularından biri haline gelmiştir.


http://www.bmc.com.tr/indexx.php?f=252f747537c23d566ab9ccaf75c35f69&sayfa_id=101&id=12775&l=1

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

Tam sürüme git