Gönderen Konu: Çin rüzgarla yarışmak istiyor  (Okunma sayısı 3550 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kosavalı1989

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 302
  • 0
Çin rüzgarla yarışmak istiyor
« : 06 Mayıs 2009, 20:25:29 »
Çin Donanması, uçak gemilerinde konuşlandırmak için art yanma kullanmadan süpersonik hıza erişme özelliğine sahip (supercruise) yeni nesil savaş uçakları arıyor.

Savunma sanayii alanında Çin’in ilginç atılımlarda ve açıklamalarda bulunması yeni bir şey değil ve bunlara bir yenisi daha eklendi. Çin Donanması’nın yüksek rütbeli üst düzey bir yetkilisi, bir röportaj sırasında herkesi şaşırttı. Buna göre Çin’in gelecekte uçak gemisinde konuşlandırmak istediği yeni nesil savaş uçaklarının olmazsa olmazı, jetlerin art yanarlarını kullanmadan süpersonik hıza ulaşabilme kabiliyeti ki terminolojide ki adı ‘Super Cruise‘.

Şu an ‘Super Cruise‘ hızına silah ve mühimmat yüklü halde ulaşarak tutunabilen iki savaş jeti var. Bunlardan biri Lockheed Martin’in F-22 Raptor’u, diğeri de EADS’nin Eurofighter/Typhoon uçağı.

Bundan bir kaç ay önce, Ocak 2009’da, İsveç’te Saab’ın yeni nesil bir Gripen uçağı da art yanıcısını kullanmadan ses üstü süpersonik hıza ulaşarak tutunmuştu fakat bu durum henüz operasyonel seviyede değil ve deneme aşamasında.

Çin’in yeni geliştirdiği J-10 Chengdu (Jian- ya da F-10) uçağının ‘Super Cruise’ özelliği yok. Fakat Çin proje kodu J-XX olan yeni nesil savaş uağı ile bu boşluğun doldurulmasını istiyor.

J-XX uçağı, J-10’u baz alarak ArGe aşamasındaki bir konsept ve J-XX, J-10’nun gelişitirilmiş motorlu/egzoz vektörlemeli, ‘stealth’ ve ‘Super Cruise’ özellikli, AESA radarlı bir verziyonu, adeta ileri nesil bir savaş uçağı.

Görünüşe bakılırsa Çin’in ‘Super Cruise’ özellikli uçağı için bir kaç yıl daha beklemesi kaçınılmaz görünüyor.

‘Super Cruise’ özelliğinin en büyük öncel avantajı, art yanma fonksiyonu kullanılmadan süpersonik hıza ulaşıldığından dolayı çok daha düşük seviyede yakıt sarfiyatı, menzil artışı, ayrıca düşük termal izi/IR koruması yanında, türbinlerin daha uzun ömürlü olmasıdır.

Çin’in halen halihazırda beş filoluk -100 kadar- J-10 uçağına sahip olmakta olduğu tahmin edilmektedir. Ucağın J-10A modeli tek koltuklu çok rollü standart versiyonudur. J-10S eğitim/yakın destek maksatlı kullanılırken, J-10B gelişmiş versiyonudur.

J-10’un manevra kabiliyetinin F-16’dan üstün olduğu da sürekli iddia edilmektedir. Gerçekten de 4 Kasım 2008 tarihinde gerçekleşen Zuhai Havacılık Fuarı 2008 sırasında iki adet J-10A gösteri uçuşu yaptı. Gösteri sırasında uçağın 360 derecelik “looping” dönüş manevrasını çok kısa sürede gerçekleştirmesi dikkat çekti. Bu manverayı bu kadar çevik ve kısa sürede şimdiye dek sadece Eurofighter ve MiG-35 uçakları gerçekleştirebilmişlerdi.

www.defesanet.com.br/imagens/china/j-10.jpg

Çin’in Jian-10 ya da F-10’da denilen özgün J-10 Chengdu tipi cok rollü jet uçağı, optik görünümü itibariyle Gripen/F-16 füzyonu bir uçağı andırıyor.  J-10’nun yeni nesil verziyonu J-XX, ‘stealth, supercruise, thrust vector ve AESA’.. gibi bir çok özelliğe sahip olan bir konsept.

Çevrimdışı RekarnO

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2181
  • 2
Ynt: Çin rüzgarla yarışmak istiyor
« Yanıtla #1 : 07 Mayıs 2009, 01:55:20 »
 
Üstun Ucakları bunlar..

j-10
EKLENEN RESİMLERİN GENİŞLİĞİ 1024 PİKSELİ GEÇEEEEEEMEEEEEEEEEZ. SİLİNDİ.



« Son Düzenleme: 07 Mayıs 2009, 14:00:31 Gönderen: SKYWOLF »

Çevrimdışı FoXhounD

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 133
  • 0
Ynt: Çin rüzgarla yarışmak istiyor
« Yanıtla #2 : 07 Mayıs 2009, 16:30:37 »
 Gerçi tam olarak operasyonel sayılmasada Su-35lerdede Super Cruise teknolojisi yok muydu?