Gönderen Konu: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)  (Okunma sayısı 166888 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Karga

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 80
  • 7
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #970 : 24 Nisan 2023, 00:32:40 »
Toplam 4 sanıyorum. 2 tane gövdede 1er tane kanatların ortaya yakın kısmında dahili istasyon

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6616
  • 185
  • DefenceTurk.com

Çevrimdışı ocelot

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 186
  • 14
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #972 : 24 Nisan 2023, 15:43:36 »
1200 kg yükle 10 saat havada kalıyor diye yazmışlar. Seyir hızı 460 km. Dahili istasyonlarındaki 2 som j ile 2 300 km öteye gidebiliyor, 300 km öteye 2 som j atabiliyor ve radar izi düşük. Daha ne olsun.

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6616
  • 185
  • DefenceTurk.com
« Son Düzenleme: 25 Nisan 2023, 01:17:26 Gönderen: カメせ »


Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6616
  • 185
  • DefenceTurk.com

Çevrimdışı baryshx

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 814
  • 58
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #976 : 26 Nisan 2023, 11:43:59 »
Son saniyelerde Taksi görüntüleri var

Error 404 (Not Found)!!1


Türk Havacılık Uzay Sanayii (TUSAŞ) tesislerinde geliştirilen ANKA-3, şirketin İHA ürün ailesinin 3'üncü üyesi olacak. ANKA-3'ün kuyruksuz bir konfigürasyon olduğunu ve bunun sağladığı farklı avantajlar bulunduğunu söyleyen İnsansız Hava Araçları Mühendislik Direktörü Bülent Korkem, ANKA-3'ün tasarımdan kaynaklanan üstünlüklerine değindi.

ANKA-3'ÜN TASARIM AVANTAJLARI
Anadolu Ajansı'nın haberine göre; Korkem, en önemli avantajın 'radar görünürlüğünün düşük olması' olduğunu söyledi. "Uçağın yatay ve dikey kuyrukları olmadığı için görünürlük oldukça düşüyor" diyen Korkem, şu ifadeleri kullandı:

"Bazı ekstra tedbirlerle bunu daha da artırmak, görünürlüğü iyice düşürmek mümkün. Onun dışında bu konfigürasyonda sürükleme düşük. Daha fazla taşıma hacmi ve kapasitesi oluşturabiliyoruz. Dolayısıyla biz bu avantajların hepsini kullanmak istedik. Bayağı bir zaman planlaması oldu. 1 sene kadar önce daha küçük, yine kuyruksuz bir hava aracını uçurarak altyapıyı oluşturduk ve üzerine bu avantajları kullanacağımız böyle bir hava aracını geliştirmeye başladık.

Geliştirme çalışmaları Şubat 2022'de başladı. Geldiğimiz noktada uçak şu anda taksi testlerine başlamış durumda. Bu süreç kısa süre içinde ilk uçuşun gerçekleşmesine kadar devam edecek. Daha sonra işin şekli düşerek üzerine görev sistemlerinin entegrasyonunun yapıldığı ve gerçek kullanıma hazırlandığı bir süreç başlayacak. Şu anda ilk uçuş, ilk hedef. Uçuş tarihi çok yakın, mayıs başında, mayıs ayının ortasını geçmeden inşallah uçuracağız."


HAVADAN HAVAYA TAARRUZ AMACIYLA KULLANILABİLECEK
ANKA-3'ün operasyonel kullanımına değinen Bülent Korkem, uçağın üzerinde ciddi bir taşıma kapasitesi bulunduğunu, 44 bin fite kadar çıkıp, 40 bin fitte de görev yapabildiğini söyledi. Uçağın 0,7 mach gibi yüksek süratlere ulaşacağına işaret eden Korkem, şu değerlendirmede bulundu:

"Radar görünürlüğünün düşük olması bize uzun mesafelerde yüksek faydalı yük kapasitesi ve yüksek hızlarda görev yapabilme yeteneği kazandırıyor. Dolayısıyla ağır bir yük kapasitemiz var. Bunu üzerine takacağımız diğer elektronik sistemlerle, faydalı yüklerle destekleyerek havadan yere, gerektiğinde havadan havaya taarruz amacıyla kullanabiliriz. Yerdeki düşman sistemlerinin baskılanması için elektronik harp amacıyla kullanabiliriz.

ANKA-3'ü Milli Muharip Uçak, HÜRJET, F-16 gibi insanlı sistemlerle ortak operasyonlarda kullanabiliriz. Hem üzerindeki faydalı yüklerle hem onların faydalı yüklerini birbirleriyle ortak kullanabildikleri bir imkan var. Dolayısıyla bu uçağın kullanım alanı çok geniş diyebiliriz. İlk uçuşu kısa bir zamanda yaparsak yıl sonuna kadar ya da önümüzdeki sene başında ilk göreve hazırlık durumu oluşacaktır diye düşünüyoruz."

TOPLAM 7 SİLAH İSTASYONU VAR
ANKA-3'ün taarruz yeteneğine de değinen Korkem, uçakta birisi gövde altı merkez, ikisi dahili ve kanat altlarında ikişer olmak üzere toplam 7 silah istasyonu bulunacağını anlattı.

Silah istasyonlarının değişik kapasiteleri bulunduğuna dikkati çeken Korkem, "Gövde içindeki dahili istasyonun yetenekleri çok büyük olacak" dedi. Korkem, "Şu ana kadar Türkiye'de geliştirilmiş bütün mühimmatları bu sistem içinde taşıyabilir durumdayız. Dahili silah istasyonu Mark 83 sınıfı silahlardan birer adet taşıyabiliyor ya da hacmine göre çok daha fazla sayıda daha küçük mühimmat taşıyabiliriz. Kanat altındaki ilk büyük istasyonda SOM-J, yine Mark 83 sınıfı silahlar taşınabiliyor. Daha altındakiler kesinlikle taşınabiliyor. Kanat dışı istasyonlarda da nispeten küçük silahlar taşınabiliyor. Dolayısıyla yelpazemiz silah taşımak açısından çok geniş" ifadelerini kullandı.



"ŞİMŞEK'İN BÜYÜK ABİSİ" GELİYOR
Korkem, ANKA-3'ün kanat altlarına konumlandırılan yüksek hızlı hedef uçak Şimşek'in yeni versiyonuna ilişkin de bilgi verdi. Ortaya çıkan platformun "Şimşek'in büyük abisi" gibi olduğunu ifade eden Korkem, yeni ürüne "Süper Şimşek" ismini verdiklerini söyledi.

Korkem, Süper Şimşek'in öncelikle hedef uçak olacağını, bunu sahte hedef ve taarruz amaçlı mühimmatlı versiyonlarının izleyeceğini dile getirdi.

Mühimmatlı versiyonlarda farklı türde arayıcı başlıklar kullanacaklarını aktaran Korkem, "Dolayısıyla Süper Şimşek havadan yere, havadan havaya taarruz görevleri yapabilecek, üzerine kendi kapasitesi dahilinde elektronik harp sistemleri takılıp yerdeki düşman sistemlerinin tespiti, bunların baskılanması gibi görevleri gerçekleştirebilecek. En son versiyonlarından birinde seyir füzesine kadar ulaşabilecek bir yelpazede bu hava aracını da kullanacağız. 700 kilometrenin üzerinde menzil bekliyoruz" ifadelerini kullandı. (Anadolu Ajansı)

 

ANKA 3 MİUS ÖZELLİKLERİ
Jet Motorlu
7 ton Ağırlığında
0.7 Mach (800 km/s) Hızında
Düşük Radar İzine Sahip
Hava-Yer, Hava Hava Görevleri İcra Edebilme

ANKA 3 TEKNİK ÖZELLİKLERİ
Anka ve Anka II SİHA ile Ortak Aviyonik mimari ve YKİ (Yer Kontrol İstasyonu)
Düşük Radar Görünürlüğü (Stealth)
Yüksek Hızda İntikal
Yüksek Faydalı Yük Kapasitesi
LoS/BLOS (Uydu Kontrolü)
Max. Kalkış Ağırlığı: 6.500 kg
Faydalı Yük Kapasitesi: 1.200kg
Servis İrtifası: 40.000 ft
Dayanım: 10 saat @ 30kf
Seyir Hızı: 250kts/0.42Mach @ 30kf
Azami Hız: 425kts/0.7Mach @ 30kf
« Son Düzenleme: 26 Nisan 2023, 11:50:15 Gönderen: baryshx »

Çevrimdışı tumucin

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2304
  • 24
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #977 : 26 Nisan 2023, 12:01:14 »
masaallahhhhhhhhhhhhhhh

Çevrimdışı sahin1

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 220
  • 12
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #978 : 26 Nisan 2023, 12:54:20 »
Ben mi yanılıyorum? MİUS Kızılelma, TİSU ise Anka-3 değil mi? Bu insansız muharip uçakları ayrı başlıklarda değerlendirmek uygun olur diye düşünüyorum.

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #979 : 26 Nisan 2023, 13:25:15 »
MİUS Kızılelma, TİSU ise Anka-3 değil mi?

Evet, öyle. MİUS, Kızılelma'nın proje adıydı. TİSU da Anka-3'ün proje adıydı. MMU, insanlı savaş uçağının proje adı ve uçağa konulan isim henüz açıklanmadı.