Gönderen Konu: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)  (Okunma sayısı 166876 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimiçi serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7775
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #940 : 30 Mart 2023, 21:27:19 »
Kızılelma'nın dikey iniş-kalkış modelini mutlaka ama mutlaka deneyecektir Baykar?
Belki bir 5 yıl sonra ...
Sn Serkan1976,
Bu modeli denemek için motoru ve dikey kalkış/iniş teknolojisini nereden alacak peki?

ABD bile F35B’nin motorunun STOVL teknolojisini BAE Systems’e bırakmış ve “Rolls Royce Lift System” ‘i kullanıyor.
Bir turbofan motorun ürettiği itkiyi yönlendirerek dikey iniş ve kalkış yapacak teknolojiyi becerebilmek kolay değil. Bu iş bildiğimiz büyük oyuncak multi pervaneli dronların biraz daha büyüğü ve hallicesi “Cezeri” ile karşılaştırılamaz. Apayrı bir teknoloji.

Doğru ama Yakovlev Yak-141 bile 1987 'de yani 36 sene önce uçmuş yapılması imkansız bir sistem değil ve 4-5 yıllık bir süre sonrasını işaret ettim Sayın Yaşar...
Yapılamayacak birşey olduğunu düşünmüyorum
« Son Düzenleme: 30 Mart 2023, 22:11:34 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı VLS

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 127
  • 62
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #941 : 30 Mart 2023, 22:04:47 »
Merhaba,

4-5 sene içerisinde zaten belirli model ortaya çıkmasını ihtimal dahilindedir.

Cezeri konusu bazı arkadaşlarımız yanlış anlamış sanırım.Konu cezeri ile birebir veya benzer aynı imkan ve kabiliyet değildir.Dikkatli okunur ise eğer Cezeri gibi dikey iniş kalkış yapabilen platform deneyimleri ileride KE gibi sistemlerde bu platform tasarımlarının temel oluşturarak farklı teknolojiler ile bütünleştirebileceğidir.

Yoksa ikiside tabiki farklı teknolojilerdir.Fakat burda az biraz vurgulamak istediğim şirketin bu yönde imkan ve kabiliyet geliştirebilmesini ifade eder.

Bunuda Baykar ve Selçuk Bayraktar ilerisi için planlama takvimine eklediği projelerden bir tanesidir.

Saygılarımla
« Son Düzenleme: 30 Mart 2023, 22:06:06 Gönderen: VLS »

Çevrimdışı SH

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 556
  • 38
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #942 : 30 Mart 2023, 22:53:42 »
Sayin @VLS paylasimlarinizi begenerek okuyoruz. Sizin resmi bir unvaniniz var mi sosyal medya yonetimi icin? Eger yoksa bile sizin yaptiginizi ana akim firmalarimizin hepsi yapmasi gerekiyor.

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2776
  • 292
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #943 : 30 Mart 2023, 23:05:14 »
Bu RC uçak F35B ile aynı fiziği kullanarak havalanıyor. Yani bu maket ile F35B arasındaki her uçak dikine havalanabilir. Hürjet mesela havalanabilir ama bunun için motoruda çalışmak gerekiyor motoru yapmayan o uyarlamayı yapma şansı hiç olmuyor

Error 404 (Not Found)!!1



Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3666
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #944 : 30 Mart 2023, 23:34:46 »
Kızılelma'nın dikey iniş-kalkış modelini mutlaka ama mutlaka deneyecektir Baykar?
Belki bir 5 yıl sonra ...
Sn Serkan1976,
Bu modeli denemek için motoru ve dikey kalkış/iniş teknolojisini nereden alacak peki?

ABD bile F35B’nin motorunun STOVL teknolojisini BAE Systems’e bırakmış ve “Rolls Royce Lift System” ‘i kullanıyor.
Bir turbofan motorun ürettiği itkiyi yönlendirerek dikey iniş ve kalkış yapacak teknolojiyi becerebilmek kolay değil. Bu iş bildiğimiz büyük oyuncak multi pervaneli dronların biraz daha büyüğü ve hallicesi “Cezeri” ile karşılaştırılamaz. Apayrı bir teknoloji.

Doğru ama Yakovlev Yak-141 bile 1987 'de yani 36 sene önce uçmuş yapılması imkansız bir sistem değil ve 4-5 yıllık bir süre sonrasını işaret ettim Sayın Yaşar...
Yapılamayacak birşey olduğunu düşünmüyorum
Sn Serkan1976,
Yakovlev-141’in tarihçesini iyice incelerseniz göreceksiniz. Bu uçak hiç bir zaman geliştirme safhasının ötesine geçememiş. Uçak gemisine çakılıp yanınca da geliştirme işi finansal sıkıntıdan dolayı durmuş.
Yakovlev Yak-38 uçağı ise, İngiliz Harrier benzeri/kopyası olarak gözükmesine rağmen, geliştirme süreci sırasında tamamen özgün bir hale dönüşmüş ve 50 adet tek 38 adette çıft kişilik olarak seri üretimi yapılmış olsa da 1991’den sonra kullanımına son verilmiştir.
Sovyetler, İngilizlerden esinlenerek, STOVL uçağın avantajlarından faydalanmak açısından bu uçağı üretmeye soyunsalarda sonunda havlu atmışlar anlayacağınız. İngilizler ise hem kendileri hem de ABD için Harrier üretimine devam etmişler ve teknolojisini geliştirerek F35B’de kullanılmasına olanak sağlamışlardır.
Kullanımda olan hiçbir sistem yapılması imkansız değildir. Ama o sistemi yapabilmek için harcanacak efor, para ve zaman önemlidir.
Dünyada sadece tek bir noktada (Sovyetler’i saymıyorum) başarılı örneği olan bu teknolojiyi kullanabilmek için en kolay ve kısa yol teknolojiyi ithal etmektir; eğer verirlerse!
Onun için sordum nereden alacaklar diye. Daha biz düz uçan uçağı ve o uçağın motorunu yapmış değiliz. STOVL uçağı ve motorunu yapmaya soyunacağız düşüncesi biraz abartılı bence.
« Son Düzenleme: 30 Mart 2023, 23:38:46 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2776
  • 292
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #945 : 30 Mart 2023, 23:50:44 »
Bazı gelişmeler tırnağının ucu kadar teknolojilerin sırasının gelmesini de bekliyor soğuk savaş yıllarındaki örneklerle bu günü ölçemeyiz.

Şu 30 tl lik liseli çocukların dengede aletler yapmak için kullandığı 6 Eksen İvme ve Gyro Sensörü chip 1960 da olsa Harrier yapmak on kere daha kolay olurdu. Neden bir asırdır uçak füze yapana on yılda yetişiveriyorsun çünkü kabiliyetin % 90 ı yüz yıllık birikim değil uygarlığın topyekün ulaştığı medeniyet sınırıdır.

Hürjet yada Kızılelma türevleri dikinede havalanır F35 kadar gizliliği olan uçakta olur istenirse. F35 i ölçerken aradaki yirmi otuz yılı atlamayın 20 yılda insnanlık pervaneli uçaklar ile dünya harbine başladı yirmi yılın sonunda kıtaları jet yolcu uçakları ile aşıp bilgisayar işlemcili roketlerle aya insan yolladılar



Error 404 (Not Found)!!1
« Son Düzenleme: 31 Mart 2023, 00:02:56 Gönderen: re »

Çevrimdışı Kaptan-I Derya

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 514
  • 37
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #946 : 31 Mart 2023, 00:47:33 »
Bazı gelişmeler tırnağının ucu kadar teknolojilerin sırasının gelmesini de bekliyor soğuk savaş yıllarındaki örneklerle bu günü ölçemeyiz.

Şu 30 tl lik liseli çocukların dengede aletler yapmak için kullandığı 6 Eksen İvme ve Gyro Sensörü chip 1960 da olsa Harrier yapmak on kere daha kolay olurdu. Neden bir asırdır uçak füze yapana on yılda yetişiveriyorsun çünkü kabiliyetin % 90 ı yüz yıllık birikim değil uygarlığın topyekün ulaştığı medeniyet sınırıdır.

Hürjet yada Kızılelma türevleri dikinede havalanır F35 kadar gizliliği olan uçakta olur istenirse. F35 i ölçerken aradaki yirmi otuz yılı atlamayın 20 yılda insnanlık pervaneli uçaklar ile dünya harbine başladı yirmi yılın sonunda kıtaları jet yolcu uçakları ile aşıp bilgisayar işlemcili roketlerle aya insan yolladılar



Error 404 (Not Found)!!1


Çok haklısın Re.F22 tasarlanırken proje başlarken evlerde 64 bit işlem yapan commodore 64’ler vardı.İlk uçuşunu yaptığında Windows 98 yeni çıkıyordu.Düşünsenize bütün statik işlemleri yapan hesaplamaları yapan Lockheed martinde ki odalar büyüklüğünde ki bilgisayarı çok daha iyi ek özellikler ile cebimizde taşıyoruz.Yarın yapay zeka ile bu iş çok başka yerlere ulaşacak.Önemli olan ekol olabilmek.Amerika’nın ekolü bunu sağladı ama türlü yanlışlarla bizden 100 sene önce sanayileşen biz 1950 de envanterimizde doğru düzgün tank yokken fabrikalarda günde 10larca tank basan ,dünyaya uçak üreten Rusya askeri havacılıkta  5 10 sene sonra hem teknolojik hem üretim olarak gerimize düşürecek.
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1496
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #947 : 31 Mart 2023, 00:53:24 »
Evet bunun ötesinde, işinin ehli, milimetrik iş yapan torna ustaları yerine nano kalitede iş yapan CNCler.

Bundan sonra, ufku açık, yazılım işinde işinin ehli, hardware ile software'ı iyi buluşturan gençler gittikçe daha öne çıkacaklar.

Çevrimdışı Kaptan-I Derya

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 514
  • 37
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #948 : 31 Mart 2023, 01:02:49 »
mehmet05 +1
Türkiye’nin 3Dyazıcılar  üzerine de yatırım yapmalı.Bu alanda da İHAlarda Sihalarda başardığımızı başarabiliriz.Daha işin başı ki çok çok kritik bir sistem İzmir’de bir tanıdığım  Kore’den alınan 3D yazıcının yeri ŞİRKET içinde değiştirdiklerinde bunu farkedip denetime gelmişler.Çok ince sık dokuyup teknoloji paylaşanımıza asla izin vermiyorlar.Hem sivil endüstri için hemde çok yüksek teknoloji askeri ve sivil ürünler için 3D yazıcılar hem üretim hemde yazılımını yapmalıyız.TUSAŞ’ın MMU’nun prototipinin bu kadar kaliteli çıkmasında aldıkları 3D yazıcının çok önemli bir yeri var.Bu alanda ben baykardan ilerde adım bekliyorum.
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Çevrimiçi serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7775
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #949 : 31 Mart 2023, 21:06:30 »
Bayraktar MİUS’un B modelinde AI-322F turbofan motoru kullanılacak malumunuz...

MİUS’un B modelinin bu motor ile kalkış mesafesinin ne olacağı hakkında bir veri var mı?