Gönderen Konu: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)  (Okunma sayısı 166866 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7773
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #890 : 19 Mart 2023, 14:24:39 »
Baykar ve TUSAŞ ; İHA çalışmalarında görev dağılımı yapabilir mi?  Sen hava-hava ; ben hava-yer üzerinden çalışayım diye?

Sonra ikisi de kendilerine ait platformları yaparken Aselsan , Havelsan , TEİ , roketsan desteğiyle donatımlarını sağlar...

Çevrimdışı baryshx

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 814
  • 58
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #891 : 19 Mart 2023, 15:20:02 »
Geleceğin uçaklarında zaten dikey stabilizatörler ya çok az olacak ya hiç olmayacak.Amerika’nın 6.nesil dediği hava hava,hava yer uçaklarının animasyon görüntülerinde bu çok net gözüküyor.Bu yüzden Anka-3 hatta Anka-4 geleceğin 6.nesil jetleri için çok çok değerli.Ben HürJet projesi ete kemiğe büründüğünde , Hürkuş 2 projeside üretime geçtiğinde yavaş yavaş Anka-4 projesine başlanacağını düşünüyorum sonuçta yol haritasında var olan bir proje.Benim çok merak ettiğim proje sinsi İHA dedikleri proje.Dünyada bu tip tasarıma yapıya sahip bir İHA var mı acaba.Baykar’ın bazı yerlerde Kızıelma’dan sonra 3 4+ mach hızda uçabilen İHA yapacağı konuşuluyor.Sizce bu projenin günümüz elektroniği haberleşmesi ile oluru nedir ve nasıl bir harekat amacı güdülüyor?
Bence Twi'nin yol haritasındaki o proje Baykar'ın Kızılelma'sı oldu. İnşallah Tai iptal etmemiştir, rekabet iyidir, rekabetten korkmayacaksın.

Çevrimdışı metin62

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2341
  • 183
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #892 : 19 Mart 2023, 17:58:33 »
MIUS un kanat altinda gorunemekte olan harici muhimmatlar ucagin gorumezligini azaltmiyormu? Halbuki bu ucakta oncelik gorunmezlikti diye biliyorum.

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #893 : 19 Mart 2023, 18:25:13 »
MIUS un kanat altinda gorunemekte olan harici muhimmatlar ucagin gorumezligini azaltmiyormu? Halbuki bu ucakta oncelik gorunmezlikti diye biliyorum.

"Takılabiliyor" diye göstermek içindir onlar.

Bu gösterilen nesne, gerçek boyutlardaki Anka-3 olmayabilir; çünkü biraz küçük sanki. Bana daha ziyade bir nevi ölçekli prototipi gibi geldi.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7773
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #894 : 19 Mart 2023, 18:37:17 »
MIUS un kanat altinda gorunemekte olan harici muhimmatlar ucagin gorumezligini azaltmiyormu? Halbuki bu ucakta oncelik gorunmezlikti diye biliyorum.

"Takılabiliyor" diye göstermek içindir onlar.

Bu gösterilen nesne, gerçek boyutlardaki Anka-3 olmayabilir; çünkü biraz küçük sanki. Bana daha ziyade bir nevi ölçekli prototipi gibi geldi.

İlk kez sizden duydum prototip olabileceğini ... Neye istinaden küçük ölçek prototip olduğunu söylediniz Merzifonlu hocam? Bir duyumunuz mu var?

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #895 : 19 Mart 2023, 20:16:47 »
@serkan1976;

İç hazneleri fazla küçük gözüktü gözüme. ( İlk başkası söyledi bunu, fikri mülkiyet hakkı bana ait değildir bu arada. :) )

Resme tekrar baktım ve adama hak verdim.

Çevrimdışı baryshx

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 814
  • 58
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #896 : 19 Mart 2023, 20:38:31 »
MIUS un kanat altinda gorunemekte olan harici muhimmatlar ucagin gorumezligini azaltmiyormu? Halbuki bu ucakta oncelik gorunmezlikti diye biliyorum.

"Takılabiliyor" diye göstermek içindir onlar.

Bu gösterilen nesne, gerçek boyutlardaki Anka-3 olmayabilir; çünkü biraz küçük sanki. Bana daha ziyade bir nevi ölçekli prototipi gibi geldi.

İlk kez sizden duydum prototip olabileceğini ... Neye istinaden küçük ölçek prototip olduğunu söylediniz Merzifonlu hocam? Bir duyumunuz mu var?
Bazı forumlarda öyle deniliyor da, dedikodudan ibarette olabilir.

Ölçekli prototipi 12 metreyse, orijinali 20-30 metre mi olacak? Hangi motor ile uçurulacak böyle büyüklükteki bir iha'yı?  Akla hemen bu sorular geliyor. Ivchenko AI-322 ve AI-222 ile mi, yeter mi güçleri?

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1496
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #897 : 19 Mart 2023, 21:28:19 »
@serkan1976;

İç hazneleri fazla küçük gözüktü gözüme. ( İlk başkası söyledi bunu, fikri mülkiyet hakkı bana ait değildir bu arada. :) )

Resme tekrar baktım ve adama hak verdim.

Valla ben bunu düşünemedim. Her ne kadar bir patent konusu olabilecek bir husus olmasa da, yine de ben 20-30 metrelik bir MIUS-3 ihtimalini en azından 10 yıl için ihtimal dışı buluyorum.  10 yıl sonra ise, gerekli güçte yerli motorlar gelince,  kimbilir belki B-21 muadili MIUS . Gerçi İsmail DEMİR'in stratejik (!!!!) açıklaması 20-30 metrelik bir MIUS konusunda işkillendirmiyor değil ama planlansa bile MIUS-3 değil, 4, 5 olabilecektir yine de. MIUS-3 H/K görevlerinde ise belki azami 1,5-2 ton yük ile daha çok SDB, Kuzgun  cinsi en fazla Çakır için sertifiye olabilecektir diye düşünüyorum. 

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3666
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #898 : 19 Mart 2023, 22:06:45 »
T-45 Goshawk uçağını incelerseniz;
Motor : RR Adour 5500lbf
MTOW : 6120kg
Kanat açıklığı : 9.4 m
Boyu: 12 m
Max hız : 543knot (1005km/saat)

X-45 lambda kanat uçağı incelerseniz:
Motor  : f124 Honeywell : 6280 lbf
MTOW : 6800kg-7200kg
Kanat açıklığı : 10.3 m
Boyu : 8.08 m
Max hız : 533knot (987km/saat)

Bizim Anka-3 de 7 ton sınıfı olarak 6000lbf lik motorla uçacak. Delta kanat ötesi uçan kanat bir tasarımdaki bu uçak çok yüksek kaldırma gücü ile konvansiyonel uçaklardan daha rahat havalanabilecektir.
Boyunun da 8m civarında , kanat açıklığının da 10m kadar olması beklenebilir.

Çevrimdışı Kaptan-I Derya

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 514
  • 37
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #899 : 19 Mart 2023, 22:22:05 »
7 ton ağırlığında bir İHA’nın boyutları budur bence.Eğer sizin dediğiniz gibi olursa uçağın 7 ton olması mümkün değil gibi duruyor.Eğer gövde altında 2 tane Çakır veya 4 tane kuzgun veya 4 tane kısa menzilli hava hava veya 2 tane mk82 taşıyabiliyor ise gayet yeterli bir platform.Evet daha büyük modeli de çok işe yarardı ama şöyle düşünmek gerek bu platformun amacı derin taaruz yani nokta hedeflere nokta isabet ve hasar vermeyi sağlayacak.Örneğin Yunanistan senaryosunda yunan deniz kuvvetlerindeki gemiler veya çok kritik radar merkezi vs.Akbaba çok kritik bu durumda gerekirse akbabanın bir som gibi  500kg modeli bir de Çakır daha küçük 300kg gibi modeli olması lazım.Bu modelin çift motorlusu kanat altı yükler ile yüklendiğinde gayet yeterli olabilir.Kanat altında da en az 2şer den 4 salan var.Tek motor gövde içi gövde dışı mühimmatları kaç ton taşır Sn Yaşar’a sormak lazım .Bu motor ve bu aerodinamik yapı  ile kaç ton taşır merak ediyorum doğrusu?Örneğin 2,5 ton mühimmat ile TF6000 konfigürasyonunda 0,5 mach yaparsa çok çok iyi bence.
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.