Gönderen Konu: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)  (Okunma sayısı 166886 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı baryshx

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 814
  • 58
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #880 : 19 Mart 2023, 02:36:39 »
Motor çıkışı hariç beğendim. Çıkışın YF-23 tarzında olmasını beklerdim. Termal ve radar izinin düşürülmesi için bu şart.

https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3Dg1qxM739O6I&psig=AOvVaw1iF1cjqR1uFcCTW2cnAZjK&ust=1679267743940000&source=images&cd=vfe&ved=0CBAQjRxqFwoTCMizpP_N5v0CFQAAAAAdAAAAABAE
Düşününce bu zor bir şey değil gibi geliyor insana, neden öyle yapılmadı ki?

Motoru Ukrayna motoru denilmişti diye hatırlıyorum.

Anka4 lafları geçiyor ve Tai iha yol haritasında hava-hava görevi yapacak iha yok daha piyasada. O olabilir diyeceğim ama o Kızılelma'ya devredildi gibi. Belki de çıkar ama ben GlobalHawk tipi ve görev tanımında bir iha bekliyorum. Gerçi Anka ve Aksungur'da becerebilir bu işleri de, göreceğiz bakalım.

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #881 : 19 Mart 2023, 03:17:16 »
Düşününce bu zor bir şey değil gibi geliyor insana, neden öyle yapılmadı ki?

Yok, o kadar da kolay değil. Malzeme teknolojisinde ilerlemiş olmak lazım. Motorun kendisi de buna yardımcı olacak. Çıkış gazlarının harareti, çıkıştan önce biraz alınmış olmalı. Ukrayna motoruyla olmaz bu işler.

Çevrimdışı baryshx

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 814
  • 58
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #882 : 19 Mart 2023, 03:44:32 »
Düşününce bu zor bir şey değil gibi geliyor insana, neden öyle yapılmadı ki?

Yok, o kadar da kolay değil. Malzeme teknolojisinde ilerlemiş olmak lazım. Motorun kendisi de buna yardımcı olacak. Çıkış gazlarının harareti, çıkıştan önce biraz alınmış olmalı. Ukrayna motoruyla olmaz bu işler.
Motoru geçtim ben. Motor çıkışının altını biraz daha uzun yapıp, o alt tarafa malzeme bilgisi ile soğutucu özellikli bir şeyler koymak...Az da olsa termal izi düşürebilir mi acaba diye düşündüm.

İleride yapılır herhalde, yerli motor ile beraber inşallah.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7775
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #883 : 19 Mart 2023, 08:00:41 »
Al-25 muhtemelen....

Baykar çok hızlı platform geliştirip üretiyor , Tusaş nerede diyenlere de iyi bir cevap geldi Mius ile birlikte Tusaş'tan...

Artık bunun 1 tık ötesi B-21yapmak kaldı....🤣🤣🤣

"Hadi bakalım TEİ , ben herşeyi yaptım sıra artık sende , bunlara motor yap" dedi Tusaş....

Hadi Tellioğlu erkekleri(TEİ) çıkın er meydanına der gibi oldu Tusaş....
« Son Düzenleme: 19 Mart 2023, 08:05:25 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3667
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #884 : 19 Mart 2023, 08:39:26 »
Sn Yaşar sizce bu modelin Kızılelmada ki gibi çift motorlu modeli gelecek mi? 7 ton ağırlığı, boş ağırlığı ise mühimmat yüklü tek motorlu modeli güçsüz olmaz mı yoksa bombardıman derin taaruz uçağı için yeterli mi? Normal seyir hızında 0,5 0,6 mach civarı yapabilir mi tek motorlusu?
Bu tip derin saldırı uçaklarında radar görünmezlik kabiliyeti önde gelir. Hız ikinci plandadır. B21’de subsonik bir uçak. Çift motor, daha çok faydalı yük için düşünülebilir. Bu uçakta TF6000 motoru kullanılacaktır. Art yakıcı uçağın RCS ve IR izini bozabilir.
TF6000, 6-7 tonluk bu uçağı rahatlıkla 475-500knot hıza kadar çıkarabilir. Bu da yaklaşık 0.7 Mach hıza tekabül eder. Seyir hızı olarak sizin belirttiğiniz hızları yakalamakta yeterli olacaktır TF6000.

Çevrimdışı mavi1991

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1663
  • 36
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #885 : 19 Mart 2023, 12:02:07 »
Bu nozul tasarımını bizimkiler yapamıyor mu  ?

Hayalet özellik için nozulların içeride kalması gerekmiyor muydu ?

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7775
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #886 : 19 Mart 2023, 12:33:39 »









Aselsan'ın radar soğurucu malzeme çalışmaları vardı hatta yukarıdaki resimdeki parçayı da Japon arkadaşımız paylaşmıştı ama bu parça radar-radyo sinyalleri soğurmak içindi...Motor ısı soğurma için de TUSAŞ çalışıyordur mutlaka ... Ruslar da nozullarını bizim ki gibi açıkta bırakmış...

Motoru içine alıp egzos gazını soğutup yukarıya verecek X-47'dekine benzer çalışmaları mutlaka olacaktır ama bu iş sadece soğurucu ile olmaz...Esas motor gerekli ama okuduğum kadarıyla X-47 , F-16C/D Blok32'lerde de kullanıan  Pratt & Whitney F100-220'nin art yakıcısız modeli olan Pratt & Whitney F100-220U turbofan motorunu kullanıyor...

Eski bir motorun art yakıcısını çıkarıp da stealth özellikli bir motor yapılabilir demek ki , üstadlar açıklarsa iyi olur bunu...TF-6000 ile çıkan gazları yukarıya soğurarak atan egzos tasarımı tam bir stealth özelliği sağlayabilir mi?


...Mius için de uğraşılacaktır... X-47 tasarımı incelenmeli....




« Son Düzenleme: 19 Mart 2023, 12:39:03 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1496
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #887 : 19 Mart 2023, 12:54:42 »
Mius -3 açıkça, öncelikle hava hava değil, hava-kara stealth öncelikli. Bu sebeple, dogfight muharebesi  yapmayacağı için hava alıkları da gövde üstüne alınmış durumda. Yine motor ve nozul da bir miktar gövde üzerinde, dolayısıyla karadan bakışta gövde, ısı kaynağını bir miktar gölgeliyordur. Ancak dediğiniz gibi nozulu bir dış kaplama içinde alıp, burada soğuk hava ile karışım yaparak tahliye de edebilirlerdi. Ancak Tusaş'ta mühendisler de bunu mutlaka düşünüp en azından bilgisayarda simülasyonlarını yapmış ve muhtemelen efektif bulmamışlardır. 

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #888 : 19 Mart 2023, 13:06:44 »
Tusaş'ta mühendisler de bunu mutlaka düşünüp en azından bilgisayarda simülasyonlarını yapmış ve muhtemelen efektif bulmamışlardır.

Sanmıyorum. Elde uygun bir motor olmayınca, keçiye (Ukrayna motoru) fit olduk bence. TEİ uygun motoru yapınca ve malzeme bilgimiz de ilerleyince, Anka-3 olması gerektiği gibi olur. Zaten en son derdimiz nozul. Uçan kanat formunun inceliklerine vakıf olmak, ilk ve öncelikli meselemiz. Belli mi olur, bakarsınız ileride MMU'da da dikey stabilizeler iptal oluverir.  ;)
« Son Düzenleme: 19 Mart 2023, 13:25:14 Gönderen: Merzifonlu »

Çevrimdışı Kaptan-I Derya

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 514
  • 37
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #889 : 19 Mart 2023, 14:01:49 »
Geleceğin uçaklarında zaten dikey stabilizatörler ya çok az olacak ya hiç olmayacak.Amerika’nın 6.nesil dediği hava hava,hava yer uçaklarının animasyon görüntülerinde bu çok net gözüküyor.Bu yüzden Anka-3 hatta Anka-4 geleceğin 6.nesil jetleri için çok çok değerli.Ben HürJet projesi ete kemiğe büründüğünde , Hürkuş 2 projeside üretime geçtiğinde yavaş yavaş Anka-4 projesine başlanacağını düşünüyorum sonuçta yol haritasında var olan bir proje.Benim çok merak ettiğim proje sinsi İHA dedikleri proje.Dünyada bu tip tasarıma yapıya sahip bir İHA var mı acaba.Baykar’ın bazı yerlerde Kızıelma’dan sonra 3 4+ mach hızda uçabilen İHA yapacağı konuşuluyor.Sizce bu projenin günümüz elektroniği haberleşmesi ile oluru nedir ve nasıl bir harekat amacı güdülüyor?
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.