Gönderen Konu: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)  (Okunma sayısı 164805 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2130
  • 65
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #110 : 27 Haziran 2020, 00:03:34 »
Bir diğer konu

Mtcr ki orjinalı 300 km üzeri füzelerin satış ve teknolojisinin ihracatına yönelik kısıtlama..

Şimdi biz stealth siha yapsak

Satcom ile de stratejik siha haline getirsek.

Abd yada yabancı firma sırf 300 km menzili gecen bir iha dahadoğrusu siha ürettiğimiz zaman

Gereken

Flır
Satcom
Motor

Gibi gereken komponentleri vermemezlik yapar mı?

Bu sorunun cevabını verebilcek var mı?

Çünkü mtcr füzeleri kapsasada aynı senaryoyu yada uygulamayı 300 km geçen her vuruş sisteminde işletilen devreye giren bir güvenlik yasasıdır şeklinde belirten yada vurgulayabilenler olabiliyor...

Hal böyle olunca milli mius yada stealth siha yalan olur mu?


Çevrimdışı Alpars

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1211
  • 40
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #111 : 27 Haziran 2020, 01:39:05 »
Arkadaşlar, 5. Nesil uçaklar da radarlarında LPI denen modu kullanıyorlar. Yani düşük sinyal gücü kullanma gibi tedbirlerde düşük farkedikebilir mod meydana getiriliyor. Bu sayede farkedilneden yada geç farkedilerek belli ölçülerde hava hava görevini yerine getirirler.

Diğer bir husus it dalaşının bittiğine katılmıyorum, aksine dahada çetin şekilde devam edecek diye düşünüyorum. 2 5. Nesil taytare karşı karşıya geldiğinde birbirlerini çok yakın menzilden görecekler ve aniden bir it dalaşı başkayıverecek diye düşünüyorum. Özellikle de radarıaçmayıp, yerde ki hss leregörünmemek için.

İnsansız uçak nasıl it dalaşı yapacak diyorsunuz ama, unutmayın hava hava füzeleride uçan insansız araçlar ve çatır çatır uçak kovalıyorlar. İnsansız uçaklarda çok yüksek g limitleri ile it dalaşı yapacaklar.

Sinyal, süresini takmayın, insansız savaşan araçlar gerçek zamanlı otonom yazılımlarla görev yapacaklar. Bu yüzden yerden birebir kumanda olmayacak diye düşünüyorum. Önceden detaylı görev bilgileri yerde girilir, beklenmeyen durumlar için sadece komut gönderilir. Yoksa anlık birebir kumanda ile zor. Tabi ki yapay zeka, öğrenme, görüntü kıymetlendirme, bilgi işleme gibi yetenekler bu uçaklara görev yaptıracaktır.

Çevrimdışı zirfak

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 235
  • 17
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #112 : 27 Haziran 2020, 10:08:23 »
Bana kalırsa bizim için en önemli nokta şu olur ki; gemiden kalkıp inebilecek kapasitede olması en önemli özellik olur. Dunya literatürüne gireriz. Uçak gemimiz olmaz ama siha gemimiz olur. Taşıyacağı som j ile de derin darbe yapabilir.
« Son Düzenleme: 27 Haziran 2020, 10:12:18 Gönderen: zirfak »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #113 : 27 Haziran 2020, 10:56:32 »
Arkadaşlar, 5. Nesil uçaklar da radarlarında LPI denen modu kullanıyorlar. Yani düşük sinyal gücü kullanma gibi tedbirlerde düşük farkedikebilir mod meydana getiriliyor. Bu sayede farkedilneden yada geç farkedilerek belli ölçülerde hava hava görevini yerine getirirler.

Diğer bir husus it dalaşının bittiğine katılmıyorum, aksine dahada çetin şekilde devam edecek diye düşünüyorum. 2 5. Nesil taytare karşı karşıya geldiğinde birbirlerini çok yakın menzilden görecekler ve aniden bir it dalaşı başkayıverecek diye düşünüyorum. Özellikle de radarıaçmayıp, yerde ki hss leregörünmemek için.

İnsansız uçak nasıl it dalaşı yapacak diyorsunuz ama, unutmayın hava hava füzeleride uçan insansız araçlar ve çatır çatır uçak kovalıyorlar. İnsansız uçaklarda çok yüksek g limitleri ile it dalaşı yapacaklar.

Sinyal, süresini takmayın, insansız savaşan araçlar gerçek zamanlı otonom yazılımlarla görev yapacaklar. Bu yüzden yerden birebir kumanda olmayacak diye düşünüyorum. Önceden detaylı görev bilgileri yerde girilir, beklenmeyen durumlar için sadece komut gönderilir. Yoksa anlık birebir kumanda ile zor. Tabi ki yapay zeka, öğrenme, görüntü kıymetlendirme, bilgi işleme gibi yetenekler bu uçaklara görev yaptıracaktır.
Son parağrafta yazdığınız seviyede yapay zekayı daha ABD bile beceremedi. Bizim yapabileceğimize nasıl emin oluyorsunuz?

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7659
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #114 : 27 Haziran 2020, 11:25:46 »
Boeing MQ-25 Stingray , X47 gibi  jet iha'lar uçak gemisine inip kalkabiliyor. Biz Anadolu'dan mius'u rahatlıkla kaldırabiliriz. Kalkışı kolaylaştıran ski jump pist , indirme yapmaktaki en büyük sorun oldu bize...

Yok mu dünyada bir örneği veya mümkünatı, oluru?
Hadi kafanızı çalıştırın biraz. Kaldırmak kolay ski jump ile. Mesele nasıl indiririz...?
İniş için ski jump'ın yanına açılı  pist yapamayız. Yok mu alternatif bir düşüncesi olan?

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3651
  • 358
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #115 : 27 Haziran 2020, 13:05:24 »
Boeing MQ-25 Stingray , X47 gibi  jet iha'lar uçak gemisine inip kalkabiliyor. Biz Anadolu'dan mius'u rahatlıkla kaldırabiliriz. Kalkışı kolaylaştıran ski jump pist , indirme yapmaktaki en büyük sorun oldu bize...

Yok mu dünyada bir örneği veya mümkünatı, oluru?
Hadi kafanızı çalıştırın biraz. Kaldırmak kolay ski jump ile. Mesele nasıl indiririz...?
İniş için ski jump'ın yanına açılı  pist yapamayız. Yok mu alternatif bir düşüncesi olan?
Tek pist ile çalışma düzeni kurulursa yakalayıcı kanca ile iniş te yapılır. Problem ; kalkışa hazırlanan uçak varken iniş yapamazsınız. O kadar.
İkinci dünya harbi uçak gemileri hep tek pistli. Gayet iyi kullanılıyorlardı.
İniş kalkış zamanları uzar. Havada yakıtı bitmiş uçağı acil indirmede sorun olabilir. Ama bunlar proğramlama ve düzenli çalışma ile aşılabilecek sorunlar.

Çevrimdışı zirfak

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 235
  • 17
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #116 : 27 Haziran 2020, 16:09:04 »
Ee tamam o zaman. Gecikmeli de olsa olur. 10 mius ve  herbirinde 2bvr füze ve 2 som j taşısın yeter. Tasarımı stealth olsun ve ram boya ile kaplansın yetecektir. Bence müthiş güç çarpanı olacaktır. Fakir f35b olacaktir😀

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7659
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #117 : 27 Haziran 2020, 19:14:31 »
Ee tamam o zaman. Gecikmeli de olsa olur. 10 mius ve  herbirinde 2bvr füze ve 2 som j taşısın yeter. Tasarımı stealth olsun ve ram boya ile kaplansın yetecektir. Bence müthiş güç çarpanı olacaktır. Fakir f35b olacaktir😀

Zirfak hocam bir süredir yoktun galiba...Hoş geldin... :)

Çevrimdışı zirfak

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 235
  • 17
  • DefenceTurk.com
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #118 : 27 Haziran 2020, 20:11:17 »
Eyvallah serkan1976
Isguc işte

Çevrimdışı ACE

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 746
  • 132
Ynt: Türk İnsansız Savaş Uçağı Projesi (MİUS)
« Yanıtla #119 : 27 Haziran 2020, 22:04:34 »
İnsansız savaş uçağının it dalaşı yapmasını bekliyorsunuz ancak Yunanistan ile yaptığımız it dalaşları bildiğiniz ebelemece tarzı oyunlar. Görüş içi kısa menzilli füzelerin bile 15-20 km olduğu günümüzde gerçek bir çatışma ortamında düşmanın 100 metre arkasından yapışıp takip etmemize gerek var mı?! Merak ediyorum böyle bir mücadele sonunda vuruş en son ne zaman oldu?

Bana çok gerçekçi bir durum gibi gelmiyor. Hatta yüksek manevra kabiliyetiyle arkasındaki uçağı vurabilen füzelerle it dalaşında takip eden olmanın dahi çok bir avantajı kalmamış sanki.

Gökdoğan füze projesi, tahmini menzil 65 km deniyor. İnsansız savaş uçağına koy 2 tane uzun menzilli yerli füze, hedefi görür görmez atsın geriye dönsün. Vurursa eyvallah vuramazsa bidahaki sefere. 2 saniye 3 saniye falan çok önemli değil.

Bu arada 2 saniye olayına değinmek istiyorum örnek olarak haberleşmeyi sağlayan uydumuz yer ile senkronize sabit bir yörünge olan yaklaşık 35.000 km gibi uzak bir konumda olsun. Işık hızı saniyede 300.000 km ve uydu ile yer arası mesafe kaynaklı gecikme 0.25 saniyeyi aşmaz. Demek ki gecikme işlemci ve bilgisayarların tepki süreciyle alakalı ki bu gecikme her halukarda oluyordur.