Gönderen Konu: Milli Savunma Sanayinden Genel Haberler  (Okunma sayısı 197962 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SH

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 558
  • 38
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli Savunma Sanayinden Genel Haberler
« Yanıtla #600 : 25 Ocak 2024, 14:19:52 »
Ben bir özet yapayım:

1. Bu adamlar turbo fan motorları da yapacaklar. Şu anda en kritik şeylerden birisi bu çünkü uzun menzilli füzeler için gerekiyor.
2. Turbo jet olayını zaten komple çözmüşler. KTJ 3200 ve KTJ 1750 teslimatlar başlamış. Stüdyoda zaten bir sürü vardı.
3. KTJ 3700 de teste çıkıyormuş. Kara atmaca için muazzam haber.
4. 2-3 ay içinde Arat için testler başlıyor. Bu da muazzam bir haber.
5. Firma 2 katına çıkmış personel sayısında.
6. Alt yüklenicilerle de üretim yapıyorlar. Bu da harika bir haber. Nitelikli elemanlarını başka yerde kullanma şansı doğurmuş.
7. Yine yayında gördüğüm kadarıyla motorların işçiliği şahane. Çok harika görünüyorlar. Bir kere kullanılıp atılacak motorlar için bu kalite muhakkak başarıyı etkiliyordur.


Benim anladığım Kale arkasına rüzgarı almış. Turbo fan motorları da seneye yaptık diye çıkarsalar şaşırmam. Tayfun, Cenk için geliştirlecek herhalde bunlar? Savunma sanayisinde yeni bir dev doğmuş gibi. Ülkemize hayırlı olsun.

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2383
  • 71
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli Savunma Sanayinden Genel Haberler
« Yanıtla #601 : 25 Ocak 2024, 14:56:17 »
Tayfun ve Cenk balistik füze Turbofan veya turbojet motora ihtiyaçları yok

Çevrimdışı Efes

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 183
  • 12
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli Savunma Sanayinden Genel Haberler
« Yanıtla #602 : 25 Ocak 2024, 17:39:07 »
Turbojet ve turbofan motorlarda envai ceşit model olurken katı yakıt motorlarında neden model olmuyor acaba. Hareketli parçaları olmadığındanmı? İtki değerleri yakıt verimliliği farklılık gösteriyor dur herhalde

Çevrimdışı SH

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 558
  • 38
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli Savunma Sanayinden Genel Haberler
« Yanıtla #603 : 25 Ocak 2024, 22:26:21 »
Balistik fuzelerin teknolojisi de farkli haklisiniz. O halde bu motorlari nerede kullanmayi hedefliyor Kale? Bizim bilmedigimiz uzun menzilli balistik olmayan baska programlarimiz mi var?

Gecen sene tek kullanimlik olmayan motorlar uzerinde de calisiyoruz demislerdi. Acaba SIHA'lar icin mi gelistirilecek? Sonucta savunma sanayisinde bizim adini cok duymadigimiz onlarca baska SIHA da var.

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2383
  • 71
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli Savunma Sanayinden Genel Haberler
« Yanıtla #604 : 25 Ocak 2024, 22:57:06 »
Sn. SH Kale grubunun ürettiği Turbojet ve üretmeyi planladığı Turbofan motorveya motorlar genelde kısa süreli ,kısa ömürlü motorlar.Kullanım alanları bu yüzden "seyir füzeleri"ile sınırlıdır.Yani ne eğitim uçağı nede siha,iha gibi alanlarda kullanılması mümkün değildir.

Som,Atmaca,çakır ve üretilmesi planlanan gezgin gibi sadece ama seyir füzeleri ve insansız hedef dronelarında da kullanılabilir şimşek vesaire..

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3669
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli Savunma Sanayinden Genel Haberler
« Yanıtla #605 : 25 Ocak 2024, 23:57:29 »
Turbojet ve turbofan motorlarda envai ceşit model olurken katı yakıt motorlarında neden model olmuyor acaba. Hareketli parçaları olmadığındanmı? İtki değerleri yakıt verimliliği farklılık gösteriyor dur herhalde
Katı yakıtlı füze motoru dediğiniz aslında havai fişeğin daha gelişmişi.
Barut yerine daha karmaşık metal tozlar vs kullanılıyor. Saniyelerle olculecek zaman süreci içinde yanıyor bu yakıt ve fuzeyi istenilen irtifaya ve hıza ulaştırıyor. Sonra füze belli bir süre uçup hız kaybetmeye başladığında yere doğru inişe geçip tekrar hız kazanıyor.

Bu sistemle çalışan roket motorlarının ancak yakıt teknolojisini ve yanma sistemini geliştirerek değişiklik yapabilirsiniz.
Tabii katı yakıtlı ramjet kullanıyorsanız motor olarak, durum daha başka boyutlarda olur.
« Son Düzenleme: 26 Ocak 2024, 00:05:33 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı SH

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 558
  • 38
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli Savunma Sanayinden Genel Haberler
« Yanıtla #606 : 26 Ocak 2024, 00:45:04 »
Sn. SH Kale grubunun ürettiği Turbojet ve üretmeyi planladığı Turbofan motorveya motorlar genelde kısa süreli ,kısa ömürlü motorlar.Kullanım alanları bu yüzden "seyir füzeleri"ile sınırlıdır.Yani ne eğitim uçağı nede siha,iha gibi alanlarda kullanılması mümkün değildir.

Som,Atmaca,çakır ve üretilmesi planlanan gezgin gibi sadece ama seyir füzeleri ve insansız hedef dronelarında da kullanılabilir şimşek vesaire..

Bu tam dogru degil cunku bununla ilgili bir zat kendilerinden gelen bir aciklama var.

https://www.savunmasanayist.com/osman-okyay-turk-fuze-motorlari-artik-omursuz/

Çevrimdışı tumucin

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2306
  • 24
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli Savunma Sanayinden Genel Haberler
« Yanıtla #607 : 26 Ocak 2024, 01:08:44 »
Gezdin füzesi turbojet ile  800- 1000  km menzilli

turbofan ile 2000- 2500 km menzilli olacak

ukraynadan  Al 35  turbofan motoru aldik  saavas yokken

ne kadar alindigini hükümet biliyor

Atmacada turbofan olsa 300 degil  1000 km bulur

bize acil turbofan motor gerekiyor Gezgin icin (tomahawk ) bize vermediler

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3669
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli Savunma Sanayinden Genel Haberler
« Yanıtla #608 : 26 Ocak 2024, 09:50:46 »
Sn. SH Kale grubunun ürettiği Turbojet ve üretmeyi planladığı Turbofan motorveya motorlar genelde kısa süreli ,kısa ömürlü motorlar.Kullanım alanları bu yüzden "seyir füzeleri"ile sınırlıdır.Yani ne eğitim uçağı nede siha,iha gibi alanlarda kullanılması mümkün değildir.

Som,Atmaca,çakır ve üretilmesi planlanan gezgin gibi sadece ama seyir füzeleri ve insansız hedef dronelarında da kullanılabilir şimşek vesaire..

Bu tam dogru degil cunku bununla ilgili bir zat kendilerinden gelen bir aciklama var.

https://www.savunmasanayist.com/osman-okyay-turk-fuze-motorlari-artik-omursuz/
Sn SH,
Bu aslında yanlış ekonomi. Tek atislik ömrü oln bir fuzeye ömrü çok uzun bir motor takmak ve bunun için kaliteli ve pahalı malzemeler kullanmak, maliyeti arttıran bir işlemdir.
Bu arada "ömürsüz" motor olmaz.
« Son Düzenleme: 26 Ocak 2024, 09:51:46 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı İbrahim

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 335
  • 41
  • DefenceTurk.com
Ynt: Milli Savunma Sanayinden Genel Haberler
« Yanıtla #609 : 09 Mart 2024, 18:50:17 »
Türkiye-ABD ortak açıklaması: Taraflar iki ülkenin savunma sanayi işbirliğini ilerletme fırsatlarını değerlendireceğini duyurmuştur.

Kaynak: Anadolu Ajansı