Gönderen Konu: A400M PROJESİ  (Okunma sayısı 137672 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kanas

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 632
  • 0
  • Sevdanın ligi olmaz
Milli yazılımla ilk uçuşu yaptı
« Yanıtla #40 : 07 Mart 2011, 19:58:06 »
Bunlarin hepsi 2004 devriminin sonucudur.

İyi de sayın orko, AKP 2004'te iktidara gelmedi ki :)
Ne Mutlu Türküm Diyene. Gazi Mustafa Kemal Atatürk

Çevrimdışı orko_8

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 183
  • 3
Milli yazılımla ilk uçuşu yaptı
« Yanıtla #41 : 07 Mart 2011, 21:07:18 »
Bunlarin hepsi 2004 devriminin sonucudur.

İyi de sayın orko, AKP 2004'te iktidara gelmedi ki :)

AKP ile doğrudan bir alakası yok dediklerimin. Bir vizyonun ve uzun vadeli bir stratejinin sonucudur.

Çevrimdışı kanas

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 632
  • 0
  • Sevdanın ligi olmaz
Milli yazılımla ilk uçuşu yaptı
« Yanıtla #42 : 08 Mart 2011, 09:48:55 »
Bunlarin hepsi 2004 devriminin sonucudur.

İyi de sayın orko, AKP 2004'te iktidara gelmedi ki :)

AKP ile doğrudan bir alakası yok dediklerimin. Bir vizyonun ve uzun vadeli bir stratejinin sonucudur.

Bende bunu duymak istemiştim sağol :)
Ne Mutlu Türküm Diyene. Gazi Mustafa Kemal Atatürk

Çevrimdışı Falcon

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1560
  • 0
  • Akıl herşeyindir-Falcon
Milli yazılımla ilk uçuşu yaptı
« Yanıtla #43 : 08 Mart 2011, 11:43:09 »
ABD’den aldığı F-16 parçalarının montajı için kurulan TAI, dünyanın en çok kullanılan C-130 nakliye uçaklarının aviyonik (havacılık elektroniği) modernizasyonu programında önemli bir aşamaya geldi.
TAI, C-130 uçağına milli yazılım yükleyerek, 2 Mart’ta ilk defa uçurdu. Bir uçağın kontrol maksatlı olarak eşlik ettiği uçuş, yaklaşık bir saat sürdü. 
ABD’de Boeing tarafından yürütülen modernizasyon programı 2001’de başladı. ABD, 400 C-130 uçağının 12 versiyonunu modernize etmeyi ve hepsine aynı görev bilgisayarı koymayı planladı. Uçakların farklı özellikleri nedeniyle program bütçeyi aştı ve sık sık kesintiye uğradı.

Türkiye’de ise Savunma Sanayii Müsteşarlığı (SSM) Ocak 2007’de TAI’ye, 7 adet C-130E ve 6 adet C-130B olmak üzere toplam 13 uçağın 56 ayda modernize edilmesi görevini verdi. İlk iki uçağın TAI’de, geri kalanların Hava Kuvvetleri Komutanlığı 2’nci Hava İkmal ve Bakım Merkezi Komutanlığı tesislerinde yenilenmesi planlandı. Programda 2 yıllık gecikme yaşandı ancak buna rağmen Türkiye, geç başladığı programda ABD’yi yakaladı.
Uçakların son derece gelişmiş uçuş sistemleriyle donatılmasını öngören projeyle bütün uçuş sistemlerinin yenilenmesi ve milli yazılım kullanılması öngörüldü. Uçaklara 17 yeni sistem takıldı ve beş mevcut sistem bir üst modele yükseltildi.

Uçakların uluslararası havacılık kurallarına uyumlu hale gelmesi, gece görüş sistemlerle donatılması ve yedek parça sorununun çözülmesi amaçlandı.
Uçağın dış görünüşünde bir anten dışında değişiklik bulunmuyor. Asıl değişiklik uçağın aviyonik adı verilen uçuş sistemlerinde görülüyor. Tamamıyla analog olan eski sistemlerin yerine TAI’de “glass cocpit” (cam kokpit) adı verilen dijital sistemler konuldu.

Uçağın daha etkin kullanılmasını sağlayan bu sistem ile kokpitin görüntüsü eskiden soldaki gibiydi şimdi sağdaki gibi oldu.
2 bin 300’e yakın C-130 Herkül uçağı, dünyada 50’den fazla ülkede kullanılıyor.

Kıbrıs’a çıkarma yaptı
Adını, Yunan mitolojisinde gücü temsil eden “Herkül” adlı tanrıdan alan C-130’lar, şimdi Lockheed Martin adını taşıyan firmanın geliştirdiği orta sınıf bir taktik nakliye uçakları. Türk Hava Kuvvetleri’nde bulunan bu uçaklar, Kıbrıs Barış Harekâtı’nda uçtu, Kıbrıs’a 2 bin 311 paraşütçü ve 1238 ton malzeme taşıdı.

Özgür Ekşi/Hürriyet Ankara


Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44295
  • 612
Milli yazılımla ilk uçuşu yaptı
« Yanıtla #44 : 08 Mart 2011, 13:41:06 »
ABD’den aldığı F-16 parçalarının montajı için kurulan TAI, dünyanın en çok kullanılan C-130 nakliye uçaklarının aviyonik (havacılık elektroniği) modernizasyonu programında önemli bir aşamaya geldi.
TAI, C-130 uçağına milli yazılım yükleyerek, 2 Mart’ta ilk defa uçurdu. Bir uçağın kontrol maksatlı olarak eşlik ettiği uçuş, yaklaşık bir saat sürdü.  
ABD’de Boeing tarafından yürütülen modernizasyon programı 2001’de başladı. ABD, 400 C-130 uçağının 12 versiyonunu modernize etmeyi ve hepsine aynı görev bilgisayarı koymayı planladı. Uçakların farklı özellikleri nedeniyle program bütçeyi aştı ve sık sık kesintiye uğradı.

Türkiye’de ise Savunma Sanayii Müsteşarlığı (SSM) Ocak 2007’de TAI’ye, 7 adet C-130E ve 6 adet C-130B olmak üzere toplam 13 uçağın 56 ayda modernize edilmesi görevini verdi. İlk iki uçağın TAI’de, geri kalanların Hava Kuvvetleri Komutanlığı 2’nci Hava İkmal ve Bakım Merkezi Komutanlığı tesislerinde yenilenmesi planlandı. Programda 2 yıllık gecikme yaşandı ancak buna rağmen Türkiye, geç başladığı programda ABD’yi yakaladı.
Uçakların son derece gelişmiş uçuş sistemleriyle donatılmasını öngören projeyle bütün uçuş sistemlerinin yenilenmesi ve milli yazılım kullanılması öngörüldü. Uçaklara 17 yeni sistem takıldı ve beş mevcut sistem bir üst modele yükseltildi.

Uçakların uluslararası havacılık kurallarına uyumlu hale gelmesi, gece görüş sistemlerle donatılması ve yedek parça sorununun çözülmesi amaçlandı.
Uçağın dış görünüşünde bir anten dışında değişiklik bulunmuyor. Asıl değişiklik uçağın aviyonik adı verilen uçuş sistemlerinde görülüyor. Tamamıyla analog olan eski sistemlerin yerine TAI’de “glass cocpit” (cam kokpit) adı verilen dijital sistemler konuldu.

Uçağın daha etkin kullanılmasını sağlayan bu sistem ile kokpitin görüntüsü eskiden soldaki gibiydi şimdi sağdaki gibi oldu.
2 bin 300’e yakın C-130 Herkül uçağı, dünyada 50’den fazla ülkede kullanılıyor.

Kıbrıs’a çıkarma yaptı
Adını, Yunan mitolojisinde gücü temsil eden “Herkül” adlı tanrıdan alan C-130’lar, şimdi Lockheed Martin adını taşıyan firmanın geliştirdiği orta sınıf bir taktik nakliye uçakları. Türk Hava Kuvvetleri’nde bulunan bu uçaklar, Kıbrıs Barış Harekâtı’nda uçtu, Kıbrıs’a 2 bin 311 paraşütçü ve 1238 ton malzeme taşıdı.

Özgür Ekşi/Hürriyet Ankara



Haberin kendisi bu zaten. İlk ileti...
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı Falcon

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1560
  • 0
  • Akıl herşeyindir-Falcon
Milli yazılımla ilk uçuşu yaptı
« Yanıtla #45 : 08 Mart 2011, 13:50:35 »
Olsun birkere daha yazalım belki detaylar vardır.

Çevrimdışı Tuco

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1482
  • 21
A400M İlk Deneme Uçuşunu Yapacak
« Yanıtla #46 : 10 Mart 2011, 14:07:36 »
A400M ler seri üretime hazırmış.2015 yılında ayda 2,5 adet A400M üretilebilecekmiş.Bunun yanı sıra A400M ihracatı ile ilgili olarak yapılacak anlaşmaya henüz sadece Türkiye ve İngiltere imza atmamış....

A400M Production To Begin; Revised Deal Still Awaits Approval
By ANDREW CHUTER
Published: 9 Mar 2011 10:24     
LONDON - Airbus Military has launched series production of the A400M even though two of the partner nations have not signed off on a revised deal to build the airlifter.



Airbus said the first four A400Ms are scheduled for delivery in 2012 with production being ramped up to 2.5 a month by the end of 2015. (Lionel Bonaventure / AFP) Reporting its results for 2010, EADS, Airbus Military's parent company, said the final details on the export levy facility still had to be resolved with Britain and Turkey, but that it had approved the start of production.

Related Topics
Europe
Air Warfare
The export levy is part of a multibillion euro rescue package agreed to last November by the seven nations collaborating on the much-delayed A400M program. The levy would provide funds up front for the program in exchange for the payment of royalties on exports. In a statement announcing its results, EADS said that "following the approval of the program in France and Germany, negotiations on the export levy facility scheme are to be finalized with some customer nations and are targeted for completion this year."

A spokeswomen for Airbus Military said the agreement with Britain and Turkey was "on the verge of being finalized, it is not an issue."

Belgium, Britain, France, Germany, Luxembourg, Spain and Turkey have been involved in developing and building the A400M since 2003. Including an export order for Malaysia, Airbus holds orders for 174 of the aircraft being built at the company's factory in Seville, Spain.

Airbus said the first four aircraft are scheduled for delivery in 2012 with production being ramped up to 2.5 machines a month by the end of 2015.

Civil certification is due this year and Airbus said in a statement it expected to hand over the first A400M to the French Air Force by early 2013.

Airbus Military reported increased revenues last year of 2.68 billion euros ($3.74 billion) compared with 2.23 billion euros the previous year. The military arm of the civil airliner business also delivers A330 MRTT tanker aircraft as well as the smaller C212, CN235 and C295 airlifters.

Earlier this month, the company lost a huge deal to equip the U.S. Air Force with a new tanker when it was beaten to the post by Boeing.

Kaynak:http://www.defensenews.com/story.php?i=5911572&c=EUR&s=AIR

Çevrimdışı amonyak

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 224
  • 0
Milli yazılımla ilk uçuşu yaptı
« Yanıtla #47 : 19 Mart 2011, 12:37:51 »
Hersey o kadar cabuk olmuyor zamanla

Ya sevecek ya gideceksiniz baska yolu yok.

Çevrimdışı darkevvilboy

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 113
  • 0
A400M düşük hız kalkış testini tamamladı
« Yanıtla #48 : 25 Mart 2011, 13:46:44 »
Airbus Military A400M en düşük kalkış hızını – minimum ayrılma hızı ya da Vmu olarak da adlandırılır – belirlemek için gerçekleştirilen testleri başarı ile tamamladı.


Airbus Military A400M düşük hızda kalkış testlerini tamamladı
Airbus Military A400M en düşük kalkış hızını – minimum ayrılma hızı ya da Vmu olarak da adlandırılır – belirlemek için gerçekleştirilen testleri başarı ile tamamladı.

Fransa Istres’de gerçekleştirilen testler sırasında uçağın burnu, uçağın gövdesinin arka bölümünün altına yerleştirilen özel ‘tampon’ yere maksimum kalkış açısı olan 13 derece açı ile değene kadar kaldırıldı. Yakın çekim fotoğrafta tamponun piste değdiği anda çıkan kıvılcımları görmek mümkün.
www.UlasimOnline.Com

Çevrimdışı GOGURYEO

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 93
  • -1
A400M düşük hız kalkış testini tamamladı
« Yanıtla #49 : 25 Mart 2011, 14:31:31 »
resimde benden  ;)