Gönderen Konu: A400M PROJESİ  (Okunma sayısı 146438 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 5032
  • 231
  • DefenceTurk.com
TUSAŞ’tan A400M programında yeni başarı
« Yanıtla #240 : 13 Kasım 2021, 18:40:08 »
Türk Havacılık ve Uzay Sanayii, A400M programında yapısal alanda yeni bir kabiliyeti daha bünyesine kazandırdı.

Geçtiğimiz günlerde A400M’in MSN 105 kuyruk numaralı hava aracına ilk kez uygulanan “Yönlendirilmiş Kızılötesi Karşı Tedbir” (DIRCM) sistemine ait yapısal parçaları entegre eden Türk Havacılık ve Uzay Sanayii, sistem sayesinde bir füze uyarı ünitesi aracılığı ile gelen füzeleri algılayabilecek ve elde taşınabilen hava savunma sistemlerinden dahi A400M uçağına yönlendirilen füzeleri yok edilebilecek



Yüzde 5’den fazla ortağı olduğu Airbus Defence and Space ile birlikte A400M uçağı programında ilk kez “Resimden-Üretime” yani hazır tasarım verisi ile üretim teknolojisinden “Tasarımdan-Üretime” yani tasarım verisinin Türk Havacılık ve Uzay Sanayii tarafından oluşturulması sürecine geçmiş oldu.

TUSAŞ,  DIRCM Projesi için 405 adet detay ve alt montaj parçası üretim ve teslimat süreçlerini yönetiyor. Entegre edilecek DIRCM donanımı ile uçağa 360 derece koruma sağlayan sistem, çoklu hedef yeteneği ile aynı zamanda birden fazla füzeleri algılayabilecek.

Halihazırda A400 M programında ön – orta gövde, kuyruk konisi ve arka gövde üst panel, kanatçıklar / sürat frenleri, paraşütçü & acil çıkış kapıları, son montaj hattı yönetimi/desteği yanı sıra tüm gövde kablo donanımı, ışıklandırma ve su/atık sistemlerinin tasarım ve imalatını, kokpit hariç olmak üzere tüm iç ve dış aydınlatma sistemlerini, atık/temiz su sistemlerinin birinci derece tasarım ve tedarik sorumluluğu da üstlenilmiş bulunan Türk Havacılık ve Uzay Sanayii, DIRCM yapısal tasarım ve analizi, ekipman montaj tasarımı, retrofit çözüm tasarımı, detay parça üretimi, montajı ve her bir uçak için toplam 2 km yeni kablo imalatı iş paketini de bünyesine kazandırdı.

Entegre edilen “Yönlendirilmiş Kızılötesi Karşı Tedbir” projesine ilişkin görüşlerini paylaşan Türk Havacılık ve Uzay Sanayii Genel Müdürü Prof. Dr. Temel Kotil “Yeni nesil bir teknolojinin alt yapısını ilk kez A400M uçağına entegre ederek ülkemizin havacılık kabiliyetlerine katkı sunmayı sürdürüyoruz. Dünya’nın en büyük uçakları arasında yer alan A400M programında kusursuz üretim ve teslimat süreçlerimize devam ediyoruz. Emeği geçen çalışma arkadaşlarımı kutluyorum” dedi.

A400M programında toplam yüzde 7’nin üzerinde bir iş payına sahip olan Türk Havacılık ve Uzay Sanayii, 176 adet A400M uçağını kapsayan projede bugüne kadar toplam 135 uçaklık seti üreterek Airbus Defence and Space firmasına sevkiyatını gerçekleştirdi.

https://www.savunmasanayist.com/tusastan-a400m-programinda-yeni-basari/

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44315
  • 615
‘Koca Yusuf’tan ‘kocaman’ gelir
« Yanıtla #241 : 02 Aralık 2021, 08:43:27 »
‘Koca Yusuf’tan ‘kocaman’ gelir

Birçok temel parçası Türkiye'de üretilen ve ‘Koca Yusuf’ olarak bilinen A400M nakliye uçaklarından elde edilen gelir 1 milyar dolara ulaşacak.



ÖNDER YILMAZ Ankara - Türkiye, "Koca Yusuf" olarak bilinen ve Afganistan başta olmak üzere kritik operasyonlarda devreye soktuğu ağır malzeme taşıma kapasitesi, sürat ve uzun menzili olan A400M uçağından 1 milyar dolar gelir hedefliyor.


TBMM Dışişleri Komisyonu'nda "A400M Uçağının İş Birliği İçinde Geliştirilmesi, Üretimi Evresi ve Başlangıç Desteğine İlişkin A400M Program Üst Kurulu Kararına Dair 1, 2 ve 3 Sayılı Değişiklik Metinlerinin Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Teklifi" kabul edildi.

Dışişleri Bakan Yardımcısı Yavuz Selim Kıran'ın verdiği bilgiye göre; geçmişte operasyonlarda C-130 ve C-160 nakliye uçaklarını kullanan Türkiye, Ortak Silahlanma ve İş Birliği Örgütü  bünyesinde yürütülen "A400M Yenil Nesil Nakliye Uçağı Tedarik Programı"na Almanya, Fransa, İspanya, İngiltere, Belçika ve Lüksemburg'la ortak olarak katıldı.



9 uçağı teslim aldık

Katılım oranı payı yüzde 5.56 olan Türkiye, programın tasarım ve üretiminde rol üstlendi. A400M Programı Türk savunma sanayisinin Avrupa havacılık sanayisine entegrasyonu yönünde atılan en önemli adımlardan biri oldu. Uçağın gövdesinden sürat frenlerine birçok temel parçası Türkiye'de üretildi. TUSAŞ Motor Sanayii ile Türk Havacılık Uzay Sanayii ve alt yüklenicisi olan Selex Komünikasyon üretime katkı sağladı. TUSAŞ, uçağın kullanım ömrü boyunca tasarım ve mühendislik desteğine ilave olarak teslimat sonrası lojistik destek sorumluluğu üstlendi. Uçağın güçlendirme çalışmaları 2020 itibarıyla Kayseri'deki 2'nci Hava Bakım Fabrika Müdürlüğümüzde gerçekleştiriliyor.

Program çerçevesinde, üye ülkeler sağladıkları maddi katkılarıyla orantılı olacak şekilde A400M Uçağı siparişi verdiler. TSK sipariş verdiği 10 uçaktan dokuzunu teslim aldı. Sonuncu A400M'nin önümüzdeki yıl, Mart 2022’de envantere alınması planlanıyor. A400M ağır ve hacimli malzeme taşıma kapasitesi, yüksek sürat ve uzun menziliyle "uçan kale" unvanına sahip. Havadan indirme harekâtı, birlik intikali, hasta yaralı nakli gibi işlevleri başarıyla yerine getiriyor. Havadan havaya yakıt ikmali ve elektronik gözetleme gibi görevlerde etkin kullanım imkânı sağlıyor. Bu özellikleriyle Türk hava kuvvetlerinin çok yönlü lojistik ve taktik hava aracı ihtiyacına uzun vadeli çözüm sunuyor.

Savunma Sanayi Başkanlığı Uçak Daire Başkanı Abdurrahman Şeref Can, Türk şirketlerinin program kapsamında yaptığı satış miktarının 500 milyon doların üzerinde olduğunu belirtirken, "Siparişler tamamlandığında ki yaklaşık 186 uçak, bu rakam 1 milyar dolara doğru gidecek" diye konuştu.

Özel operasyonlarda ve afetlerde kullanılıyor

A400M Uçağı askerî nakliyelerinin yanı sıra, doğal afet, tıbbi tahliye gibi acil ve özel operasyonlarda da başarıyla kullanılıyor. Ocak 2020 Elâzığ ve Ekim 2020 İzmir depremleri sonrasında Türkiye’nin dört bir yanından bu uçaklarla hava köprüsü oluşturuldu. Bangladeş’e sığınan Rohingyalı Müslümanlara ve deprem felaketi yaşayan Haiti’ye insani yardım operasyonları A400M’lerle yapıldı. Salgın döneminde tıbbi malzeme yardımları bu uçaklarla taşındı. Wuhan’dan yapılan ilk tahliye “Koca Yusuf”la gerçekleştirildi.

https://www.milliyet.com.tr/gundem/koca-yusuftan-kocaman-gelir-6653066
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6612
  • 185
  • DefenceTurk.com
A400M.
« Yanıtla #242 : 26 Aralık 2021, 01:26:19 »
Alıntı
Türk Hava Kuvvetlerine ait 2 A400M kargo uçağı ( #TUAF902/903 ) #Gambiya sevk gerçekleşirdi.

https://mobile.twitter.com/MiddleastN

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6612
  • 185
  • DefenceTurk.com
A400M PROJESİ
« Yanıtla #243 : 12 Ocak 2022, 15:39:15 »
Alıntı

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 5032
  • 231
  • DefenceTurk.com
TUSAŞ’tan A400M’lere bir ilk: DIRCM
« Yanıtla #244 : 30 Ocak 2022, 13:25:33 »
Türk Havacılık ve Uzay Sanayi (TUSAŞ), ortak olduğu Airbus A400M askeri nakliye uçaklarında bir ilke imza atarak Yönlendirilmiş Kızılötesi Karşı Tedbir (DIRCM) sisteminin entegrasyonunu gerçekleştirdi.



Daha önce İngiliz Kraliyet Hava Kuvvetleri, uçakların garanti sürecini bozma pahasına kendi içinde bu sistemi A400M’e entegre etmişti. Airbus tarafından yürütülen ilk resmî entegrasyon projesinin kalbinde ise TUSAŞ yer alıyor. Uyarı ünitesi ile gelen füzeleri algılayabilen sistem, uçağın elde taşınabilen hava savunma sistemlerinden bile korunmasını sağlıyor.

A400M uçağı programında ilk kez “Resimden-Üretime” yani, hazır tasarım verisi ile üretim teknolojisinden “Tasarımdan- Üretime”, yani tasarım verisinin TUSAŞ tarafından oluşturulması sürecine geçildi.

Toplam 405 sistem

DIRCM Projesi için 405 adet detay ve alt montaj parçası üretim ve teslimat süreçleri yönetiliyor. Entegre edilen DIRCM donanımı ile uçağa 360 derece koruma sağlayan sistem, çoklu hedef yeteneği ile aynı zamanda birden fazla füzeleri algılayabiliyor.

TUSAŞ, hâlihazırda A400M programında ön-orta gövde, kuyruk konisi ve arka gövde üst panel, kanatçıklar/sürat frenleri, paraşütçü ve acil çıkış kapıları, son montaj hattı desteğinin yanı sıra tüm gövde kablo donanımı, ışıklandırma ve su/atık sistemlerinin tasarım ve imalatını, kokpit hariç olmak üzere tüm iç ve dış aydınlatma sistemlerini, atık/ temiz su sistemlerinin birinci derece tasarım ve tedarik sorumluluğu da üstlenmişti.

DIRCM için TUSAŞ yapısal tasarım ve analizi, ekipman montaj tasarımı, retrofit çözüm tasarımı, detay parça üretimi, montajı ve her bir uçak için toplam 2 kilometre yeni kablo imalatı iş paketini de bünyesine kazandırdı.



Dünyada bir ilk

“Yönlendirilmiş Kızılötesi Karşı Tedbir” sisteminin A400M uçağına resmî entegrasyonu, şimdiye kadar yapılmamış bir projeydi. Alman Hava Kuvvetleri, mevcut uçaklarına bu sistemleri entegre etmek için üretici Airbus’a başvurdu.

Üretim ve entegrasyon deneyimini gün geçtikçe geliştiren TUSAŞ, 2019 yılında projeyi üstlenen firma olarak öne çıktı. Sistemin entegre edilebilmesi için uçağın section 13 olarak tabir edilen ön orta gövdesinde sol ve sağ tarafta kesikler açılması gerekiyordu. Uçağın tabanına da güç ünitelerinin yerleştirilmesi ve arkadaki kuyruk konisinde ekipman yerleşim yerlerinin planlanması gerekiyordu.

Projede ilk aşama tasarımların yapılması ve arayüzlerinin koordinasyonuydu. Bunların yanı sıra uçağın kablaj olarak anılan, Airbus tarafından tasarlanıp Şirketimiz tarafından üretilen, uçakta değişecek parçaların üretimi de vardı.

Proje takvimi

2018’de kolları sıvayan A400M ekibi, 2019’da tam anlamıyla projenin içine daldı. İlk aşamada tasarım süreçleri, imalat ekipleriyle koordineli olarak yürütüldü. 2021’in Mayıs ayında ise uçaktaki ilk parçalar söküldü. İlk çalışma partisi Airbus tesislerine gidip kuyruk konisinden itibaren uçağın entegrasyon çalışmasına başladı. Oradaki yapısal değişiklerin ardından Haziran-Temmuz sonuna doğru ön gövdeyi çalışmaya başlayan ekipler, Ağustosta bu süreci de tamamladı. Uçak üzerindeki yapılacak çalışmalar dışında sonradan monte edilecek parçalar da sevk edildi. Prototip parçaların uçak üzerine montajı da tamamlandı. Önümüzdeki süreçte Airbus’ın deneme süreçleri devam edecek. Uçakta büyük değişiklikler yapıldığı için Avrupa Havacılık Emniyeti Ajansı’ndan (European Aviation Safety Agency-EASA) yeniden uçabilir sertifikası alınması gerekiyor. Testler tamamlandığında diğer uçaklardaki entegrasyon çalışmaları devam edecek.

https://tolgaozbek.com/savunma/tusastan-a400mlere-bir-ilk-dircm/

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 5032
  • 231
  • DefenceTurk.com
Türk A400M Filosu Tamamlandı
« Yanıtla #245 : 30 Mart 2022, 20:02:15 »
Türk Hava Kuvvetleri, 10 adetlik A400M Nakliye Uçağı siparişi kapsamında bütün uçakları teslim aldı. 10’uncu uçak, kısa süre önce teslim edildi.

Konuyla ilgili olarak Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanı Prof. Dr. İsmail DEMİR tarafından yapılan açıklamada, “A400M Filomuz tamamlandı!  TSK’nın taktik ulaştırma görevleri için tasarım ve üretiminde ortak olduğumuz A400M Projesi kapsamında HvKK için üretilen 10’uncu ve son uçağımız da envantere girdi. Hayırlı olsun.” ifadelerine yer verildi.



A400M ATLAS Stratejik Nakliye Uçağı Projesi

A400M Ulaştırma Uçağı Projesi kapsamında Almanya (53), Belçika-Lux (8), Fransa (50), İngiltere (22), İspanya (27) ve Türkiye (10)’den oluşan Konsorsiyum adına OCCAR ile AMSL Firması arasında imzalanan Sözleşme kapsamında bugüne kadar toplam 103 adet uçak teslimatı tamamlandı.

Ayrıca, A400M’in konsorsiyum dışı ilk kullanıcısı Malezya Kraliyet Hava Kuvvetleri tarafından toplam 4 adet uçak siparişi verilmiş olup, bu kapsamdaki uçak teslimatları da tamamlandı. 2021 yılında Kazakistan ile imzalanan sözleşme ile Kazakistan, A400M uçağının dokuzuncu kullanıcı ülkesi olarak 2 adet uçak siparişi verdi.

A400M Uçağı Nihai Montaj Hattı Ağustos 2007’de açıldı. A400M Uçağı’nın nihai montaj hattından uçuş hattına verilme töreni 26 Haziran 2008 tarihinde İspanya’da gerçekleştirildi. A400M Uçağının ilk uçuşu 11 Aralık 2009 tarihinde gerçekleştirildi.

Projenin Türkiye adına yürütücülüğünü Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanlığı (SSB) yapıyor. Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş. (TUSAŞ), katılımcı ülkelerin (Almanya, Belçika, Fransa, İngiltere ve İspanya) havacılık endüstrileri ile birlikte uçağın tasarım ve üretiminde ülkelerin aldığı uçak miktarı oranında sorumluluk üstleniyor. TUSAŞ’ın yapısal komponentler ve sistemlerde iş payı bulunuyor.

A400M Uçağı’nın Ön Orta Gövde, Arka Gövde Üst Bölümü, Paraşütçü Kapıları, Acil Çıkış Kapısı, Arka Üst Kaçış Kapağı ve Kuyruk Konisi gibi ana yapısal komponentlerin yanı sıra en önemli uçuş kontrol yüzeylerinden olan Kanatçık (Aileron) ve Sürat Frenleri’nin (Spoiler) tasarım ve üretimi TUSAŞ mühendis ve teknisyenleri tarafından gerçekleştiriliyor.

A400M uçağında AMSL firmasının alt yüklenicisi olan Euro Prop International (EPI) konsorsiyumu (Rolls-Royce, MTU, Snecma and ITP) tarafından tasarlanmış özgün turboprop bir motor olan TP400 motoru kullanılıyor. Motor konusunda EPI’nin alt yüklenicileri arasında TUSAŞ Motor Sanayi A.Ş. (TEI) de yer alıyor.

A400M Ulaştırma Uçağı Projesi kapsamında Türkiye’ye teslim edilen ilk uçak olan MSN009, 2014 yılında envantere alındı. Airbus’ın Sevilla/İspanya tesislerinde yürütülen test faaliyetleri sonucunda 29 Mart 2022’de kabulu gerçekleşen onuncu ve son uçağımız MSN 118’in envantere alınması ile Konsorsiyumda ‘A400M Filosu’ tamamlanan ilk ülke Türkiye oldu.

MSN 118 numaralı onuncu uçağımız, proje kapsamında yeni konfigürasyon seviyesinde teslim edilen ilk uçak olup, daha önce envantere alınmış olan diğer uçaklara göre daha üst kabiliyetlere sahip. Sözleşme kapsamında daha önce teslimatı tamamlanan A400M uçaklarımızın nihai konfigürasyona ulaştırılması adına yürütülen iyileştirme faaliyetleri Kayseri’de kurulan Retrofit Merkezi’nde sürdürülmekte olup bu kapsamda bugüne kadar 2 uçağımızın kabiliyet yükseltme (retrofit) faaliyeti başarıyla tamamlandı.

Türk Hava Kuvvetlerimizin gücüne güç katacak ve ülkemizin savunmasına önemli katkılar sağlayacak onuncu Uçak, kabul test faaliyetlerinin tamamlanmasının ardından Hava Kuvvetleri uçuş ekibi tarafından 30 Mart 2022 tarihinde yurdumuza getirilerek Kayseri/Erkilet 12. Hava Ulaştırma Ana Üs Komutanlığı’na konuşlandırıldı

https://www.savunmasanayist.com/turk-a400m-filosu-tamamlandi/

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6612
  • 185
  • DefenceTurk.com
Ukrayna'da bulunan 2 A400M Uçağı, dönüş yoluna geçti.
« Yanıtla #246 : 20 Aralık 2022, 18:47:55 »
Alıntı
Türkiye'nin uzun süredir Ukrayna'da bulunan 2 A400M Uçağı, dönüş yoluna geçti.

https://flightradar24.com/TUAF601/2e99db79
https://mobile.twitter.com/SavunmaSanayiST

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44315
  • 615
Ynt: A400M PROJESİ
« Yanıtla #247 : 21 Aralık 2022, 08:22:17 »
Türkiye'nin uzun süredir Ukrayna'da bulunan 2 A400M Uçağı, dönüş yoluna geçti.

https://flightradar24.com/TUAF601/2e99db79
https://mobile.twitter.com/SavunmaSanayiST

Sonunda dönüyorlar demek. Ukrayna hava sahası savaş nedeniyle tamamen kapalı mıydı? Ukrayna'ya giden askeri yardımlar sadece kara yoluyla mı gidiyordu?
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1494
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: A400M PROJESİ
« Yanıtla #248 : 21 Aralık 2022, 10:15:31 »
Türk Uçakları olduğu için muhtemeldir ki Ruslar bulundukları havaalanına  saldırmıyorlardı. Savaş iddia edildiği gibi çok daha şiddetlenecek galiba.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7765
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: A400M PROJESİ
« Yanıtla #249 : 21 Aralık 2022, 11:24:34 »
Bizimkiler için büyük bir ders oldu . Umarım akıllanmışlardır... Ruslar ne oldu da izin verdi uçakların dönüşüne acaba?
Yoksa ben mi çok paranoyaklaştım...

« Son Düzenleme: 21 Aralık 2022, 11:26:39 Gönderen: serkan1976 »