Gönderen Konu: KC-390  (Okunma sayısı 15455 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2776
  • 292
Ynt: KC-390
« Yanıtla #40 : 25 Ekim 2023, 04:34:41 »
Biz mutlak silah üreticisi ülke olmak zorunda olan bir ülkeyiz bu yüzden hem ürün gamımızda eksik olamaz hem de alt bileşenlerde şunu da Fransa dan alayım gibi lükslerimiz olamaz.  Eski müsteşar sayın Murad Bayar bunu aynen şöyle ifade etmişti "Amerika ne yapıyorsa bizde aynısını yapacağız". Bir tebessüm alıyor insanı tabi ama uçak gemisinden aya gitmeye kadar hepsi masada değilmi. Amarika çok iddialı bir hedef ama benim hissiyatımca bizim hedefimiz Amerika ile Fransa arasında bir seviye olmalı. Fransa dan ileri Amerika'dan geri bizi başka bir hedef kurtarmaz
« Son Düzenleme: 25 Ekim 2023, 04:37:18 Gönderen: re »

Çevrimdışı Kaptan-I Derya

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 514
  • 37
  • DefenceTurk.com
Ynt: KC-390
« Yanıtla #41 : 14 Kasım 2023, 11:38:08 »
https://x.com/dromercay/status/1724173383175131357?s=46&t=OY4-SoeLuOLrJ4puZjXLWg

Bu ana platform E190-2 üzerinden 4 çeşit istediğimiz ürün çıkar gibi geliyor. Brezilyalılar böyle projelerde özellikle elektronik sistemlerde müttefik arıyorlar. Türkiye onlar için gayet uygun bir ortak. Jet motorlu Deniz karakol uçağı , tanker uçağı, Türk tipi Awacs ve havadaki ihaları yöneten ve komuta eden bütünleşik yönetim uçağı yapılabilir. Tüm bu dediklerim ortak platformda farklı şekillerde Brezilyalılar ile dizayn etmek güzel olurdu gibi geliyor.
« Son Düzenleme: 14 Kasım 2023, 12:16:53 Gönderen: Kaptan-I Derya »
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2347
  • 70
  • DefenceTurk.com
Ynt: KC-390
« Yanıtla #42 : 14 Kasım 2023, 14:07:23 »
Güzel bir uçağa benziyor

Elint sigint
Soj
Deku
Isr

Vesaire görevler için kullanılabilir
Peki motoru kime ait bunu şunun için soruyorum muhtemelen low by pass bir motor için bile amabargo uygulanabilir.

Aslında tei'nin low by pass motor işine girmesi lazım özellikle ukraynalılar'dan faydalanmamız lazım.daha sonra rr ve kale de low by pass motor işine girebilir yada girmeli.

Çevrimdışı Heartbang

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 509
  • 36
  • DefenceTurk.com
Ynt: KC-390
« Yanıtla #43 : 14 Kasım 2023, 14:42:50 »
çok acil ihtiyacımız yoksa bu uçağı pas geçip şuna benzer bir airframe üzerinden bu ihtiyaçları karşılamamız gerektiğini düşünüyorum:

Çevrimdışı Kaptan-I Derya

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 514
  • 37
  • DefenceTurk.com
Ynt: KC-390
« Yanıtla #44 : 14 Kasım 2023, 16:23:44 »
Güzel bir uçağa benziyor

Elint sigint
Soj
Deku
Isr

Vesaire görevler için kullanılabilir
Peki motoru kime ait bunu şunun için soruyorum muhtemelen low by pass bir motor için bile amabargo uygulanabilir.

Aslında tei'nin low by pass motor işine girmesi lazım özellikle ukraynalılar'dan faydalanmamız lazım.daha sonra rr ve kale de low by pass motor işine girebilir yada girmeli.

Bu motorlar sivil havacılıkta kullanılan PW1000G diye adlandırılan Pratt&Whitney’in motorları. Bu motorlara ambargo koyulabilir ama koyulamazda. THY bu motorları kullanan 100 adet PW1000G motorlu yolcu uçağı aldığını farz edin. Amerika’dan bu uçaklar için parça tedarik edecek bu parçaların bir kısmı mutlaka TUSAŞ’a sonra TSK envanterine girer. Yani Akıncı’da ki PT6’lar gibi düşünün sivilde pek kullanılan bir motor olduğu için pratikte ambargo uygulamak pek mümkün değil. Böyle bir motora Amerika’lıların ambargo uygulayacağını da düşünmüyorum. Sivil lisanslı motorlar en nihayetinde.
TEİ’nin bu tip motor geliştirmesi gerekir lakin elimizde o kadar çok ihtiyaç var ki bununla uğraşacağımıza önce TEİ TS3000 helikopter motorunu ortaya çıkarsın. Deniz platformları için TS1400’ü modernize etsin. Deniz platformlarımızda gemilerimiz için ihtiyaç var daha. Hürjet’in motoru kesin değil vs vs. İleride kargo uçağı işine gireceğiz büyük ihtimalle buralarda ihtiyaç duyacağız. Yani sivil motor TEİ’nin motor ailesi hedefinde son basamak bu süreçte. Zamanında E190 yolcu jetlerinin ortak geliştirme ve üretimini  bize teklif etmiş Brezilyalılar. Keşke kabul etseydik. Bugün belki de TUSAŞ bu kadar yoğun değilken böyle bir proje bize çok şey kazandırırdı belki de şuan THY’ye 100. E190 çıkmış olurdu bizim tesislerimizden.THY geçen günlerde imzaladı 75 milyar dolarlık 355+ uçağı.Bu bütçenin bir kısmı bu tip bir geliştirmeye giderdi THY ortaklığında belki zamanında.  Ve bu proje üzerinden HavaSOJ, tanker İHA, Deniz karakol vs vs çıkmış olurdu aynı zamanda.
« Son Düzenleme: 14 Kasım 2023, 16:25:46 Gönderen: Kaptan-I Derya »
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 5041
  • 232
  • DefenceTurk.com
Avusturya ve Hollanda’dan C-390 askeri nakliye uçağı hamlesi
« Yanıtla #45 : 26 Nisan 2024, 21:37:18 »
Avusturya ve Hollanda, hava filolarını modernize etmek üzere bir mutabakat muhtırası imzaladı.

Avusturya ve Hollanda Savunma Bakanlıkları, Embraer C-390 Millennium askeri nakliye uçaklarının ortak alımı yoluyla hava filolarını modernize etmek üzere bir mutabakat muhtırası imzaladı. Bu ortaklık, eski Hercules C-130’ları, askeri ve insani operasyonların çağdaş gereksinimlerini karşılayan daha yeni ve daha yetenekli modellerle değiştirmeyi amaçlıyor.



Avusturya, bakımı maliyetli olan C-130K’ların yerini almak üzere, birim başına tahmini maliyeti 130 ila 150 milyon avro arasında değişen dört adet C-390 satın almayı planlıyor. İlk teslimatların 2026 yılına kadar yapılması bekleniyor. C-390, Black Hawk helikopterlerini ya da Pandur Evo gibi hafif tankları taşıyabilen nakliye kabiliyetleri nedeniyle seçildi.



Hollanda ise beş adet C-390 satın alarak yıllık uçuş kapasitesini 2.400 saatten 4.000 saate çıkarmayı planlıyor. Bu genişleme, Afganistan’dan 2021 tahliyeleri ve Avrupa’nın doğu kanadında artan talepler gibi son operasyonel ihtiyaçlarla gerekçelendiriliyor.

C-390 Millennium olarak da bilinen Embraer KC-390, Brezilyalı üretici Embraer tarafından tasarlanan çok yönlü bir uçaktır. İlk kez 2018 yılında Farnborough Airshow’da sergilenmiştir. İki kişilik bir mürettebat gerektirmektedir ve ilk uçuşunu 3 Şubat 2015’te gerçekleştirmiş, başlangıçta 2016’da hizmete girmesi planlanmasına rağmen resmi olarak 3 Eylül 2019’da hizmete girmiştir.

https://www.defenceturk.net/avusturya-ve-hollanda-hava-filolarini-modernize-ediyor

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2776
  • 292
Ynt: KC-390
« Yanıtla #46 : 26 Nisan 2024, 21:53:57 »
Fighter larımız ve helikopterlerimiz prototip olarak tamamlanıp uçmaya başladığında tasarımcılar boşa çıkınca ikinci dalga projeler içinde böyle çeşitli geniş gövdeli tayyareler olacak. 2025 den sonra bu projeleri duymaya başlarız