Gönderen Konu: Escort Jammer (GOLGE) Projesi  (Okunma sayısı 17968 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı darkevvilboy

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 113
  • 0
Escort Jammer (GOLGE) Projesi
« : 24 Ekim 2011, 11:15:56 »
Hava Platformunda Uzaktan Elektronik Destek / Elektronik Taarruz Kabiliyeti Projesi

Son Güncelleme Tarihi: 19 Ekim 2011 Çarşamba
Amaç :   Tehdit ülkelere karşı gerçekleştirilecek taarruzi hava harekatında, düşmanın her türlü radar ve haberleşme imkanının, tehdit bölgesine girmeden dinlenmesi karıştırılması ve/veya aldatılması maksadıyla hava platformuna entegre edilmiş Uzaktan Elektronik Dinleme/Elektronik Taarruz sistemi tedarik edilmesi.
Kapsam :   1 (bir) adet Prototip (3 adet opsiyon)
Proje Modeli :   Yurtiçi Geliştirme (Sistem ve Entegrasyon) ve Hazır Alım (Uçak Platformu)
Ana/Alt Yüklenici
Firma :   
ASELSAN A.Ş.
Sözleşme İmza Tarihi :   -

Mevcut Durum :   İhale hazırlık çalışmalarına devam edilmektedir.

http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/projeler/ehrs/EdEt/Sayfalar/EKTSistemleriKazanimi.aspx
« Son Düzenleme: 26 Şubat 2015, 16:48:39 Gönderen: AVCI »

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
Aşağıdakine benzer bir hava platformu ve sistem yerleşimi planlanıyor.Projenin adı orjinalinde Escort Jammer Projesi,başlığı da buna göre değiştirdim müsadenizle çok uzundu eski hali.

« Son Düzenleme: 03 Ağustos 2013, 00:22:50 Gönderen: AVCI »

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
Ynt: Escort Jammer Projesi
« Yanıtla #2 : 26 Şubat 2015, 16:48:00 »
SSM teklife çağrı dosyası yayınlamış,çağrıya cevap veren firmalar aşapıdaki gibi.


Çevrimdışı мคяครℓเ

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1656
  • 24
  • DefenceTurk.com
Escort Jammer (GOLGE) Projesi...
« Yanıtla #3 : 30 Mart 2016, 13:58:36 »

Çevrimdışı мคяครℓเ

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1656
  • 24
  • DefenceTurk.com
Hava Soj(Gölge Projesi)...
« Yanıtla #4 : 18 Nisan 2016, 16:15:08 »
THY VIP Filosundaki 2 Gulfstream-IV tipi uçak; ASELSAN'ın EH çalışmalarında kullanılmak üzere SSM'ye devredilmiş.

"Bu operasyonun ardından TC-GVA ve TC-GVB uçakları Savunma Sanayi Müsteşarlığı'na devredildi. Bu uçakların Aselsan tarafından geliştirilen elektronik sistemler takılarak havadan karıştırma görevleri için çeşitli testlerin yapılması bekleniyor."

http://www.cnnturk.com/turkiye/thy-ucak-alimini-kapa-bildirdi

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3211
  • 36
Ynt: Escort Jammer (GOLGE) Projesi
« Yanıtla #5 : 18 Nisan 2016, 16:58:48 »
Bu proje için entegratör firma olarak Savronik seçilmiş deniyor.Uçak ve altsistemler yabancı olacak.Demek ki Aselsan henüz hazır değil çalışması için eline uçak veriliyor ve geliştirme projesi yeni bir solukla geleceğe hazırlanıyor.Bu arada sosyal medyada TC-ATA kuyruk kodu silindi (TC-GVA oldu)diye koparılan yaygaranın sebebininde bu olduğunu öğrenmiş olduk.Ha bu arada VIP filosuna  yeni uçakların gelmesi fazla zaman almaz sanırım.

Çevrimdışı Tuco

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1482
  • 21
Ynt: Escort Jammer (GOLGE) Projesi
« Yanıtla #6 : 18 Nisan 2016, 23:21:51 »
Bu proje için entegratör firma olarak Savronik seçilmiş deniyor.Uçak ve altsistemler yabancı olacak.Demek ki Aselsan henüz hazır değil çalışması için eline uçak veriliyor ve geliştirme projesi yeni bir solukla geleceğe hazırlanıyor.Bu arada sosyal medyada TC-ATA kuyruk kodu silindi (TC-GVA oldu)diye koparılan yaygaranın sebebininde bu olduğunu öğrenmiş olduk.Ha bu arada VIP filosuna  yeni uçakların gelmesi fazla zaman almaz sanırım.

Aynen abi.Yeni alınan uçağın ki TC-ATA olmuş zaten...

Çevrimdışı Destinyy

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 802
  • 4
Ynt: Escort Jammer (GOLGE) Projesi
« Yanıtla #7 : 19 Nisan 2016, 14:01:14 »
Aselsanı çokta suçlamamak gerek zor bir kabiliyet gerçekten bu ancak sorun sadece aselsan kaynaklımı emin değilim proje gereğinden çok uzadı ve çok fazla senedir gündemde Aselsan'a daha öncedende test platformu verilip üzerinde çalıştırılabilirdi... Savronik-Aselsan konusunda ise.;
1. Acil ihtiyaç söz konusu zaten yıllardır sonuçlanmayan envantere alamadığımız bir yetenek var ortada Savronik ana yükleniciliğinde bu sorun halledilmiş olacak yabancı kaynaklı olsada tabi daha ihale sonuçlandığını düşünmüyorum bu tarz aşırı hassas yetenekler konusunda yabancı ülkeler nasıl baktığını bilmiyoruz açıkcası tepkilerini veya ne tarz kısıtlamalara tabi tutulacağız bunu göreceğiz.
2. Aselsan henüz böyle bir sistem tasarımı ömründe gerçekleştirmedi ancak yoğun alt yapıları olduğunu düşünüyorum meltem projesiyle aksaklıklar vs.. neyin ney olduğunu kısmen öğrenmişlerdir ve bu projeye yansıtacaklardır ve test platformunda bu konsepti yerleştirip geliştirme ve ürüne dönüştürmeye çalışacaklar bu ne kadar sürecek ve ortaya çıkacak yetenek nasıl olacak göreceğiz KORAL'dan öte içeri sığdırılması gereken şeyler var ve sığdırılan sistemin ne kadar etkin olacağı göz önünde bulundurulursa Aselsanın projesi bence her ne kadar alt yapısı uzun süredir hazırlanıyor olsada bir 5-6 sene süreceğini tahmin ediyorum.

Bunlar başarıya ulaşırsa tabi bu tarz uçakları farklı görevlere konfigure etme konusunda büyük yetenekler kazanım sağlayacağız ki gerçekten büyük bir proje.
« Son Düzenleme: 19 Nisan 2016, 14:03:19 Gönderen: Destinyy »

Çevrimdışı Tuco

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1482
  • 21
Ynt: Escort Jammer (GOLGE) Projesi
« Yanıtla #8 : 19 Nisan 2016, 19:48:45 »
Aselsanı çokta suçlamamak gerek zor bir kabiliyet gerçekten bu ancak sorun sadece aselsan kaynaklımı emin değilim proje gereğinden çok uzadı ve çok fazla senedir gündemde Aselsan'a daha öncedende test platformu verilip üzerinde çalıştırılabilirdi... Savronik-Aselsan konusunda ise.;
1. Acil ihtiyaç söz konusu zaten yıllardır sonuçlanmayan envantere alamadığımız bir yetenek var ortada Savronik ana yükleniciliğinde bu sorun halledilmiş olacak yabancı kaynaklı olsada tabi daha ihale sonuçlandığını düşünmüyorum bu tarz aşırı hassas yetenekler konusunda yabancı ülkeler nasıl baktığını bilmiyoruz açıkcası tepkilerini veya ne tarz kısıtlamalara tabi tutulacağız bunu göreceğiz.
2. Aselsan henüz böyle bir sistem tasarımı ömründe gerçekleştirmedi ancak yoğun alt yapıları olduğunu düşünüyorum meltem projesiyle aksaklıklar vs.. neyin ney olduğunu kısmen öğrenmişlerdir ve bu projeye yansıtacaklardır ve test platformunda bu konsepti yerleştirip geliştirme ve ürüne dönüştürmeye çalışacaklar bu ne kadar sürecek ve ortaya çıkacak yetenek nasıl olacak göreceğiz KORAL'dan öte içeri sığdırılması gereken şeyler var ve sığdırılan sistemin ne kadar etkin olacağı göz önünde bulundurulursa Aselsanın projesi bence her ne kadar alt yapısı uzun süredir hazırlanıyor olsada bir 5-6 sene süreceğini tahmin ediyorum.

Bunlar başarıya ulaşırsa tabi bu tarz uçakları farklı görevlere konfigure etme konusunda büyük yetenekler kazanım sağlayacağız ki gerçekten büyük bir proje.

Teşekkürler üstad,birde bir sorum var.Eski 450 ve550 Aselsan'a gittiyse,Savronik yeniler üzerinden mi yürüyecek sizce?

Çevrimdışı Destinyy

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 802
  • 4
Ynt: Escort Jammer (GOLGE) Projesi
« Yanıtla #9 : 19 Nisan 2016, 23:58:40 »
Benim daha çok merak ettiğim husus bu test platformları üzerinde Aselsan çalışırda başarılı olursa bu donanımlı ancak yaşlı uçaklara ne olacağı.

Diğer durumda ise eski bir uçak kullanılmasına düşük ihtimal olarak bakıyorum açıkcası çünkü zaten bu kabileyeti olan kesin bir projeye gidiyoruz 0 bir uçak üzerine SOJ donanımı eklenir ve HvKK'na kazandırılır. İstisnai durumlar olmazsa tabi nedir bu üretim hattı doludur beklenmek istemeyebilir belki görece çok yaşlı olmayan uçaklar seçilir ve bunların üzerine şekillendirilir.