TÜRK SAVUNMA SANAYİ > Yerli Elektronik Sistemler ile İlgili Gelişmeler

Escort Jammer (GOLGE) Projesi

<< < (2/4) > >>

AVCI:
Bu proje için entegratör firma olarak Savronik seçilmiş deniyor.Uçak ve altsistemler yabancı olacak.Demek ki Aselsan henüz hazır değil çalışması için eline uçak veriliyor ve geliştirme projesi yeni bir solukla geleceğe hazırlanıyor.Bu arada sosyal medyada TC-ATA kuyruk kodu silindi (TC-GVA oldu)diye koparılan yaygaranın sebebininde bu olduğunu öğrenmiş olduk.Ha bu arada VIP filosuna  yeni uçakların gelmesi fazla zaman almaz sanırım.

Tuco:

--- Alıntı yapılan: AVCI - 18 Nisan 2016, 16:58:48 ---Bu proje için entegratör firma olarak Savronik seçilmiş deniyor.Uçak ve altsistemler yabancı olacak.Demek ki Aselsan henüz hazır değil çalışması için eline uçak veriliyor ve geliştirme projesi yeni bir solukla geleceğe hazırlanıyor.Bu arada sosyal medyada TC-ATA kuyruk kodu silindi (TC-GVA oldu)diye koparılan yaygaranın sebebininde bu olduğunu öğrenmiş olduk.Ha bu arada VIP filosuna  yeni uçakların gelmesi fazla zaman almaz sanırım.

--- Alıntı sonu ---

Aynen abi.Yeni alınan uçağın ki TC-ATA olmuş zaten...

Destinyy:
Aselsanı çokta suçlamamak gerek zor bir kabiliyet gerçekten bu ancak sorun sadece aselsan kaynaklımı emin değilim proje gereğinden çok uzadı ve çok fazla senedir gündemde Aselsan'a daha öncedende test platformu verilip üzerinde çalıştırılabilirdi... Savronik-Aselsan konusunda ise.;
1. Acil ihtiyaç söz konusu zaten yıllardır sonuçlanmayan envantere alamadığımız bir yetenek var ortada Savronik ana yükleniciliğinde bu sorun halledilmiş olacak yabancı kaynaklı olsada tabi daha ihale sonuçlandığını düşünmüyorum bu tarz aşırı hassas yetenekler konusunda yabancı ülkeler nasıl baktığını bilmiyoruz açıkcası tepkilerini veya ne tarz kısıtlamalara tabi tutulacağız bunu göreceğiz.
2. Aselsan henüz böyle bir sistem tasarımı ömründe gerçekleştirmedi ancak yoğun alt yapıları olduğunu düşünüyorum meltem projesiyle aksaklıklar vs.. neyin ney olduğunu kısmen öğrenmişlerdir ve bu projeye yansıtacaklardır ve test platformunda bu konsepti yerleştirip geliştirme ve ürüne dönüştürmeye çalışacaklar bu ne kadar sürecek ve ortaya çıkacak yetenek nasıl olacak göreceğiz KORAL'dan öte içeri sığdırılması gereken şeyler var ve sığdırılan sistemin ne kadar etkin olacağı göz önünde bulundurulursa Aselsanın projesi bence her ne kadar alt yapısı uzun süredir hazırlanıyor olsada bir 5-6 sene süreceğini tahmin ediyorum.

Bunlar başarıya ulaşırsa tabi bu tarz uçakları farklı görevlere konfigure etme konusunda büyük yetenekler kazanım sağlayacağız ki gerçekten büyük bir proje.

Tuco:

--- Alıntı yapılan: Destinyy - 19 Nisan 2016, 14:01:14 ---Aselsanı çokta suçlamamak gerek zor bir kabiliyet gerçekten bu ancak sorun sadece aselsan kaynaklımı emin değilim proje gereğinden çok uzadı ve çok fazla senedir gündemde Aselsan'a daha öncedende test platformu verilip üzerinde çalıştırılabilirdi... Savronik-Aselsan konusunda ise.;
1. Acil ihtiyaç söz konusu zaten yıllardır sonuçlanmayan envantere alamadığımız bir yetenek var ortada Savronik ana yükleniciliğinde bu sorun halledilmiş olacak yabancı kaynaklı olsada tabi daha ihale sonuçlandığını düşünmüyorum bu tarz aşırı hassas yetenekler konusunda yabancı ülkeler nasıl baktığını bilmiyoruz açıkcası tepkilerini veya ne tarz kısıtlamalara tabi tutulacağız bunu göreceğiz.
2. Aselsan henüz böyle bir sistem tasarımı ömründe gerçekleştirmedi ancak yoğun alt yapıları olduğunu düşünüyorum meltem projesiyle aksaklıklar vs.. neyin ney olduğunu kısmen öğrenmişlerdir ve bu projeye yansıtacaklardır ve test platformunda bu konsepti yerleştirip geliştirme ve ürüne dönüştürmeye çalışacaklar bu ne kadar sürecek ve ortaya çıkacak yetenek nasıl olacak göreceğiz KORAL'dan öte içeri sığdırılması gereken şeyler var ve sığdırılan sistemin ne kadar etkin olacağı göz önünde bulundurulursa Aselsanın projesi bence her ne kadar alt yapısı uzun süredir hazırlanıyor olsada bir 5-6 sene süreceğini tahmin ediyorum.

Bunlar başarıya ulaşırsa tabi bu tarz uçakları farklı görevlere konfigure etme konusunda büyük yetenekler kazanım sağlayacağız ki gerçekten büyük bir proje.

--- Alıntı sonu ---

Teşekkürler üstad,birde bir sorum var.Eski 450 ve550 Aselsan'a gittiyse,Savronik yeniler üzerinden mi yürüyecek sizce?

Destinyy:
Benim daha çok merak ettiğim husus bu test platformları üzerinde Aselsan çalışırda başarılı olursa bu donanımlı ancak yaşlı uçaklara ne olacağı.

Diğer durumda ise eski bir uçak kullanılmasına düşük ihtimal olarak bakıyorum açıkcası çünkü zaten bu kabileyeti olan kesin bir projeye gidiyoruz 0 bir uçak üzerine SOJ donanımı eklenir ve HvKK'na kazandırılır. İstisnai durumlar olmazsa tabi nedir bu üretim hattı doludur beklenmek istemeyebilir belki görece çok yaşlı olmayan uçaklar seçilir ve bunların üzerine şekillendirilir.

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

[*] Önceki Sayfa

Tam sürüme git