Gönderen Konu: İngiltere ile savunma işbirliği kapıda  (Okunma sayısı 22579 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3658
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: İngiltere ile savunma işbirliği kapıda
« Yanıtla #170 : 28 Ocak 2023, 03:43:44 »
    Yahu bunlar biliniyor zaten.Kendin bir silah sistemini üretmediğin sürece bağımlısın bu bir gerçek.Ama ne yapalım üretene kadar ihtiyacını dışardan karşılamak zorundasın.Dışarıya bağımlılık söz konusuysa da kaynakları çeşitlendirmek en mantıklısı.Tek kaynağa bağımlı olduğunda adam sana bir ambargo koydu mu apışıp kalıyorsun ortada.Artık abd hegemonyasını kırmanın zamanı geldi de geçiyor.Üstelik uçak oldukça iyi dediği gibi hava üstünlüğü konusunda F-16 eline su dökemez EF-2000 lerin ve bizim bu tür bir uçağa ihtiyacımız var.
Sn Hyperspace,
Typhoon ile ilgili bir sitede bu uçağın son haliyle 5inci nesile en yakın uçak olduğu yazılmış.
Münakaşa götürür bir iddia. Ama….
Delta kanadı ve sadece %15’i metal olduğundan stealth (radar görünmezliği) açısından oldukça iyi bir uçak Typhoon. 1.5 Mach supercruise yapıyor. ECRSMK2 Aesa radarıyla ve yeni sensör ve aviyonikleriyle hakikaten 5inci nesile en yakın 4++ nesil uçak. Tempest’te kullanacağımız teknolojileri bu uçağa yerleştiriyoruz diyor BAE Systems.
Böyle bir uçağı alabiliyorsak, hele şu andaki ortada kalmış halimizle, derhal almamız gerekir.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7732
  • 457
  • DefenceTurk.com
Ynt: İngiltere ile savunma işbirliği kapıda
« Yanıtla #171 : 28 Ocak 2023, 08:54:37 »
    Yahu bunlar biliniyor zaten.Kendin bir silah sistemini üretmediğin sürece bağımlısın bu bir gerçek.Ama ne yapalım üretene kadar ihtiyacını dışardan karşılamak zorundasın.Dışarıya bağımlılık söz konusuysa da kaynakları çeşitlendirmek en mantıklısı.Tek kaynağa bağımlı olduğunda adam sana bir ambargo koydu mu apışıp kalıyorsun ortada.Artık abd hegemonyasını kırmanın zamanı geldi de geçiyor.Üstelik uçak oldukça iyi dediği gibi hava üstünlüğü konusunda F-16 eline su dökemez EF-2000 lerin ve bizim bu tür bir uçağa ihtiyacımız var.

Bizim en çok eleştirilebilecek noktamız sizin de dediğiniz gibi ürün çeşitliliğine gitmememiz..  Tabi bunun çeşitli nedenleri var ama haklısınız...

Mesela geçen gün Ciha Yaycı , Type-23 ile ilgili ilginç bir şey söyledi. Donanmamızın en genç fırkateyni 1999'da envantere girmiş...1999 depremi sonrası da çok güç kaybettik tüm projelerde.

Çevrimdışı Hyperspace

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 532
  • 58
  • DefenceTurk.com
Ynt: İngiltere ile savunma işbirliği kapıda
« Yanıtla #172 : 02 Şubat 2023, 15:48:12 »
    Yahu bunlar biliniyor zaten.Kendin bir silah sistemini üretmediğin sürece bağımlısın bu bir gerçek.Ama ne yapalım üretene kadar ihtiyacını dışardan karşılamak zorundasın.Dışarıya bağımlılık söz konusuysa da kaynakları çeşitlendirmek en mantıklısı.Tek kaynağa bağımlı olduğunda adam sana bir ambargo koydu mu apışıp kalıyorsun ortada.Artık abd hegemonyasını kırmanın zamanı geldi de geçiyor.Üstelik uçak oldukça iyi dediği gibi hava üstünlüğü konusunda F-16 eline su dökemez EF-2000 lerin ve bizim bu tür bir uçağa ihtiyacımız var.
Sn Hyperspace,
Typhoon ile ilgili bir sitede bu uçağın son haliyle 5inci nesile en yakın uçak olduğu yazılmış.
Münakaşa götürür bir iddia. Ama….
Delta kanadı ve sadece %15’i metal olduğundan stealth (radar görünmezliği) açısından oldukça iyi bir uçak Typhoon. 1.5 Mach supercruise yapıyor. ECRSMK2 Aesa radarıyla ve yeni sensör ve aviyonikleriyle hakikaten 5inci nesile en yakın 4++ nesil uçak. Tempest’te kullanacağımız teknolojileri bu uçağa yerleştiriyoruz diyor BAE Systems.
Böyle bir uçağı alabiliyorsak, hele şu andaki ortada kalmış halimizle, derhal almamız gerekir.
+1
  Tabi ECRS Mk2 radarı T4 lerde olacak sanırım ve daha hazır değil diye biliyorum.Bize Katar'ın T3 lerinde kullanılan Mk0 Captor-E AESA da gayet yeterli olur.Bizim 48 adet alacağımız iddia edilen T3A modellerinde bu radarın olması ve F-16 larda olmayan Pirate IRST gibi pasif bir sensörün bulunacak olması büyük avantaj olur.F-16 konusunda senatoda hala bazı senatörlerden çatlak seslerin çıktığı bir ortamda ve bu satışın İsveç ve Finlandiya'nın Nato üyeliklerine bağlanılmaya çalışıldığı bir ortamda biz hala neyi bekliyoruz bu uçakları almak için anlamıyorum doğrusu.Sonuçta T3A modelleri Block70 den üstün uçaklar ve hava üstünlüğü konusunda ve Rafalelerin dengelenmesi konusunda bize çok büyük artıları olacaktır

Çevrimdışı Hyperspace

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 532
  • 58
  • DefenceTurk.com
Ynt: İngiltere ile savunma işbirliği kapıda
« Yanıtla #173 : 02 Şubat 2023, 15:53:49 »
    Yahu bunlar biliniyor zaten.Kendin bir silah sistemini üretmediğin sürece bağımlısın bu bir gerçek.Ama ne yapalım üretene kadar ihtiyacını dışardan karşılamak zorundasın.Dışarıya bağımlılık söz konusuysa da kaynakları çeşitlendirmek en mantıklısı.Tek kaynağa bağımlı olduğunda adam sana bir ambargo koydu mu apışıp kalıyorsun ortada.Artık abd hegemonyasını kırmanın zamanı geldi de geçiyor.Üstelik uçak oldukça iyi dediği gibi hava üstünlüğü konusunda F-16 eline su dökemez EF-2000 lerin ve bizim bu tür bir uçağa ihtiyacımız var.

Bizim en çok eleştirilebilecek noktamız sizin de dediğiniz gibi ürün çeşitliliğine gitmememiz..  Tabi bunun çeşitli nedenleri var ama haklısınız...

Mesela geçen gün Ciha Yaycı , Type-23 ile ilgili ilginç bir şey söyledi. Donanmamızın en genç fırkateyni 1999'da envantere girmiş...1999 depremi sonrası da çok güç kaybettik tüm projelerde.
    En genç fırkateynimiz 1999 yılında envantere giren F247 TCG Kemal Reis.Type23 lerin en eskisi 1990 yılında envantere girmiş.Yani bizim Track1A Yavuz Sınıfı ve Gabya sınıfı bunlardan daha eski özellikşe Gabya sınıfı.Yani elbette gemiler çok kötü durumdaysa korozyondan çok yıpranmışsa modernizasyondan geçmemişse alınmamalı ama tersi durum söz konusuysa alınıp yerli silah ve sensörlerin takılıp kullanılması bizi rahatlatabilir.Bizim İstifler en erken 2026 da gelecek çünkü o da gecikme olmazsa.

Çevrimdışı Tigerfish

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2223
  • 196
Ynt: İngiltere ile savunma işbirliği kapıda
« Yanıtla #174 : 02 Şubat 2023, 15:57:02 »
    Yahu bunlar biliniyor zaten.Kendin bir silah sistemini üretmediğin sürece bağımlısın bu bir gerçek.Ama ne yapalım üretene kadar ihtiyacını dışardan karşılamak zorundasın.Dışarıya bağımlılık söz konusuysa da kaynakları çeşitlendirmek en mantıklısı.Tek kaynağa bağımlı olduğunda adam sana bir ambargo koydu mu apışıp kalıyorsun ortada.Artık abd hegemonyasını kırmanın zamanı geldi de geçiyor.Üstelik uçak oldukça iyi dediği gibi hava üstünlüğü konusunda F-16 eline su dökemez EF-2000 lerin ve bizim bu tür bir uçağa ihtiyacımız var.
Sn Hyperspace,
Typhoon ile ilgili bir sitede bu uçağın son haliyle 5inci nesile en yakın uçak olduğu yazılmış.
Münakaşa götürür bir iddia. Ama….
Delta kanadı ve sadece %15’i metal olduğundan stealth (radar görünmezliği) açısından oldukça iyi bir uçak Typhoon. 1.5 Mach supercruise yapıyor. ECRSMK2 Aesa radarıyla ve yeni sensör ve aviyonikleriyle hakikaten 5inci nesile en yakın 4++ nesil uçak. Tempest’te kullanacağımız teknolojileri bu uçağa yerleştiriyoruz diyor BAE Systems.
Böyle bir uçağı alabiliyorsak, hele şu andaki ortada kalmış halimizle, derhal almamız gerekir.
+1
  Tabi ECRS Mk2 radarı T4 lerde olacak sanırım ve daha hazır değil diye biliyorum.Bize Katar'ın T3 lerinde kullanılan Mk0 Captor-E AESA da gayet yeterli olur.Bizim 48 adet alacağımız iddia edilen T3A modellerinde bu radarın olması ve F-16 larda olmayan Pirate IRST gibi pasif bir sensörün bulunacak olması büyük avantaj olur.F-16 konusunda senatoda hala bazı senatörlerden çatlak seslerin çıktığı bir ortamda ve bu satışın İsveç ve Finlandiya'nın Nato üyeliklerine bağlanılmaya çalışıldığı bir ortamda biz hala neyi bekliyoruz bu uçakları almak için anlamıyorum doğrusu.Sonuçta T3A modelleri Block70 den üstün uçaklar ve hava üstünlüğü konusunda ve Rafalelerin dengelenmesi konusunda bize çok büyük artıları olacaktır

Bunun cevabı çok net ve çok açık.

Biz F 16’ ların en az Lokheed Martin gibi son hücrelerine kadar biliyoruz ve sistem entegrasyonunda hakimiz. Bu dünyanın hava kuvvetlerinin de en efektif bizim gibi F-16 kullanan başka hava kuvvetleri yok. Bu bir gerçek.

Eurofighter’ ların tüm kaynak kodlarını bize verseler de bu sistemlerin hakkında tam hakim olmak için bizim senelerimize alacak.

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6590
  • 185
  • DefenceTurk.com
İngiltere ile savunma işbirliği kapıda
« Yanıtla #175 : 03 Şubat 2023, 23:29:33 »
Alıntı
BAE Systems, Birleşik Krallık Parlamentosuna, Tranche 1 Eurofighters'ın yükseltilmesi ve elde tutulmasının 'teknik olarak mümkün' olduğunu söyledi.


 https://janes.com/defence-news/news-detail/upgrade-and-retention-of-tranche-1-eurofighters-technically-feasible-bae-systems-tells-uk-parliament

Çevrimdışı Hyperspace

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 532
  • 58
  • DefenceTurk.com
Ynt: İngiltere ile savunma işbirliği kapıda
« Yanıtla #176 : 04 Şubat 2023, 00:46:45 »
    Yahu bunlar biliniyor zaten.Kendin bir silah sistemini üretmediğin sürece bağımlısın bu bir gerçek.Ama ne yapalım üretene kadar ihtiyacını dışardan karşılamak zorundasın.Dışarıya bağımlılık söz konusuysa da kaynakları çeşitlendirmek en mantıklısı.Tek kaynağa bağımlı olduğunda adam sana bir ambargo koydu mu apışıp kalıyorsun ortada.Artık abd hegemonyasını kırmanın zamanı geldi de geçiyor.Üstelik uçak oldukça iyi dediği gibi hava üstünlüğü konusunda F-16 eline su dökemez EF-2000 lerin ve bizim bu tür bir uçağa ihtiyacımız var.
Sn Hyperspace,
Typhoon ile ilgili bir sitede bu uçağın son haliyle 5inci nesile en yakın uçak olduğu yazılmış.
Münakaşa götürür bir iddia. Ama….
Delta kanadı ve sadece %15’i metal olduğundan stealth (radar görünmezliği) açısından oldukça iyi bir uçak Typhoon. 1.5 Mach supercruise yapıyor. ECRSMK2 Aesa radarıyla ve yeni sensör ve aviyonikleriyle hakikaten 5inci nesile en yakın 4++ nesil uçak. Tempest’te kullanacağımız teknolojileri bu uçağa yerleştiriyoruz diyor BAE Systems.
Böyle bir uçağı alabiliyorsak, hele şu andaki ortada kalmış halimizle, derhal almamız gerekir.
+1
  Tabi ECRS Mk2 radarı T4 lerde olacak sanırım ve daha hazır değil diye biliyorum.Bize Katar'ın T3 lerinde kullanılan Mk0 Captor-E AESA da gayet yeterli olur.Bizim 48 adet alacağımız iddia edilen T3A modellerinde bu radarın olması ve F-16 larda olmayan Pirate IRST gibi pasif bir sensörün bulunacak olması büyük avantaj olur.F-16 konusunda senatoda hala bazı senatörlerden çatlak seslerin çıktığı bir ortamda ve bu satışın İsveç ve Finlandiya'nın Nato üyeliklerine bağlanılmaya çalışıldığı bir ortamda biz hala neyi bekliyoruz bu uçakları almak için anlamıyorum doğrusu.Sonuçta T3A modelleri Block70 den üstün uçaklar ve hava üstünlüğü konusunda ve Rafalelerin dengelenmesi konusunda bize çok büyük artıları olacaktır

Bunun cevabı çok net ve çok açık.

Biz F 16’ ların en az Lokheed Martin gibi son hücrelerine kadar biliyoruz ve sistem entegrasyonunda hakimiz. Bu dünyanın hava kuvvetlerinin de en efektif bizim gibi F-16 kullanan başka hava kuvvetleri yok. Bu bir gerçek.

Eurofighter’ ların tüm kaynak kodlarını bize verseler de bu sistemlerin hakkında tam hakim olmak için bizim senelerimize alacak.

  Fazla uzun sürmez bence.Önemli olan pilotların uçağa alışması ki tecrübeli F-16 pilotları kısa sürede rahatça öğrenir bu uçağı ve milli mühimmatların entegrasyonu.O çok iyi biliyoruz dediğimiz F-16 ların bile Block30 lar dışındaki modellerinde kaynak kodlarına hakim değiliz.EF-2000 ler açık kaynak koduyla verilirse entegre edemeyeceğimiz mühimmat veya pod olmaz uçağa.Sonsuza kadar F-16 kullanacak halimiz yok ya! Bariz daha üstün bir uçağa ihtiyacımız var bizim.Küçücük yunanın İsrailin elinde bizden daha üstün uçaklar var ve sen Block70 almakla onların seviyesini yakalamış olmuyorsun
« Son Düzenleme: 04 Şubat 2023, 00:49:32 Gönderen: Hyperspace »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3658
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: İngiltere ile savunma işbirliği kapıda
« Yanıtla #177 : 04 Şubat 2023, 04:14:24 »
    Yahu bunlar biliniyor zaten.Kendin bir silah sistemini üretmediğin sürece bağımlısın bu bir gerçek.Ama ne yapalım üretene kadar ihtiyacını dışardan karşılamak zorundasın.Dışarıya bağımlılık söz konusuysa da kaynakları çeşitlendirmek en mantıklısı.Tek kaynağa bağımlı olduğunda adam sana bir ambargo koydu mu apışıp kalıyorsun ortada.Artık abd hegemonyasını kırmanın zamanı geldi de geçiyor.Üstelik uçak oldukça iyi dediği gibi hava üstünlüğü konusunda F-16 eline su dökemez EF-2000 lerin ve bizim bu tür bir uçağa ihtiyacımız var.
Sn Hyperspace,
Typhoon ile ilgili bir sitede bu uçağın son haliyle 5inci nesile en yakın uçak olduğu yazılmış.
Münakaşa götürür bir iddia. Ama….
Delta kanadı ve sadece %15’i metal olduğundan stealth (radar görünmezliği) açısından oldukça iyi bir uçak Typhoon. 1.5 Mach supercruise yapıyor. ECRSMK2 Aesa radarıyla ve yeni sensör ve aviyonikleriyle hakikaten 5inci nesile en yakın 4++ nesil uçak. Tempest’te kullanacağımız teknolojileri bu uçağa yerleştiriyoruz diyor BAE Systems.
Böyle bir uçağı alabiliyorsak, hele şu andaki ortada kalmış halimizle, derhal almamız gerekir.
+1
  Tabi ECRS Mk2 radarı T4 lerde olacak sanırım ve daha hazır değil diye biliyorum.Bize Katar'ın T3 lerinde kullanılan Mk0 Captor-E AESA da gayet yeterli olur.Bizim 48 adet alacağımız iddia edilen T3A modellerinde bu radarın olması ve F-16 larda olmayan Pirate IRST gibi pasif bir sensörün bulunacak olması büyük avantaj olur.F-16 konusunda senatoda hala bazı senatörlerden çatlak seslerin çıktığı bir ortamda ve bu satışın İsveç ve Finlandiya'nın Nato üyeliklerine bağlanılmaya çalışıldığı bir ortamda biz hala neyi bekliyoruz bu uçakları almak için anlamıyorum doğrusu.Sonuçta T3A modelleri Block70 den üstün uçaklar ve hava üstünlüğü konusunda ve Rafalelerin dengelenmesi konusunda bize çok büyük artıları olacaktır

Bunun cevabı çok net ve çok açık.

Biz F 16’ ların en az Lokheed Martin gibi son hücrelerine kadar biliyoruz ve sistem entegrasyonunda hakimiz. Bu dünyanın hava kuvvetlerinin de en efektif bizim gibi F-16 kullanan başka hava kuvvetleri yok. Bu bir gerçek.

Eurofighter’ ların tüm kaynak kodlarını bize verseler de bu sistemlerin hakkında tam hakim olmak için bizim senelerimize alacak.

  Fazla uzun sürmez bence.Önemli olan pilotların uçağa alışması ki tecrübeli F-16 pilotları kısa sürede rahatça öğrenir bu uçağı ve milli mühimmatların entegrasyonu.O çok iyi biliyoruz dediğimiz F-16 ların bile Block30 lar dışındaki modellerinde kaynak kodlarına hakim değiliz.EF-2000 ler açık kaynak koduyla verilirse entegre edemeyeceğimiz mühimmat veya pod olmaz uçağa.Sonsuza kadar F-16 kullanacak halimiz yok ya! Bariz daha üstün bir uçağa ihtiyacımız var bizim.Küçücük yunanın İsrailin elinde bizden daha üstün uçaklar var ve sen Block70 almakla onların seviyesini yakalamış olmuyorsun
+1

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6590
  • 185
  • DefenceTurk.com
İngiltere ile savunma işbirliği.
« Yanıtla #178 : 12 Mayıs 2023, 11:36:36 »
Alıntı
UK/Birleşik Krallık TF-X programında kullanılması için ihracatına izin verilen ana ürünler:


Füze vb. mühimmat ve parçaları.
- Radar, atış kontrol, karşı tedbir sistemleri ve parçaları.
- Uçak motorları ve parçaları.
- Elektronik karşı tedbir sistemleri ve parçaları.
- Navigasyon sistemleri.
- Sinyal bastırma kaplamaları.
- IR sistemleri.
- IR karşı tedbir sistemleri.
- Uçak dizayn teknolojisi.
- Eğitim sistemleri.
- Uçak üstü yaşam destek sistemleri.
- Havadan yakıt ikmali sistemleri.
- Uçak üzeri parçalar.





İhracat izin belgesinin bağlantısı:
https://assets.publishing.service.gov.uk/government/upl
https://twitter.com/Catfishtheblues/status/1656286170358206465?cxt=HHwWgsC-6ePfp_wtAAAA

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2755
  • 262
  • DefenceTurk.com
Ynt: İngiltere ile savunma işbirliği kapıda
« Yanıtla #179 : 12 Mayıs 2023, 12:27:03 »
Hop dedik, bir dakika! Kaan'daki tüm kritik bileşenleri kapsıyor bu liste.

"İngiltereden sadece fırlatma koltuğu alındı." denmiyor muydu? Şimdi ben nereden bileceğim, diğer parçaların da İngiltereden alınmadığını? Neticede adamlar ihracat izni vermişler. İngiltereden bu bileşenler alındıysa, "yepyerli ve mismilli" uçak yapmış olmuyorsun. Bildiğin eski usül montajcılık oluyor yapılan iş.