Gönderen Konu: 11 Eylülden sonra casus uçak patlaması  (Okunma sayısı 4935 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44308
  • 614
11 Eylülden sonra casus uçak patlaması
« : 06 Ekim 2011, 11:38:21 »
11 Eylülden sonra casus uçak patlaması

Amerikalı gazilerin üçte biri ''savaşa değmezdi'' dedi
ABD Saddam'ın uçaklarını tankla ezmiş!
İsrail silah ihracatında 3 numaraya oturdu
Azerbaycan'la dev askeri işbirliği
Kadınyüzbaşı: "Üzüntüden çocuğumu düşürdüm!

06 Ekim 2011, 08:27

Bir El Kaide saldırısı olduğu söylenen 11 Eylülden sonra, casus uçak üretiminde adeta bir patlama yaşandı. Gelişmiş savunma sanayiine sahip ülkeler casus uçak yarışına girdi. Peki Türkiye ne yapmalı?
 

Tuncer Bahçivan


Hummingbird, Gorgon Stare, RQ-4 Global Hawk ve MQ-1 Predator. Bunlar Amerikan yapımı. Ayrıca Alman İsrail yapımı da var. Wabep, Alman Rheinmetall ve İsrail IAI firmasının ortak yapımı. Heron'u hepimiz biliyoruz. Tabii Milli firmamız TAI de Anka'yı yaptı testleri sürüyor.


Bu saydıklarımız "iri" olanlar en son İsrail'in yaptığı "Ghost"gibi minik olanlar da var. Bu mevzulardan israil'in adı çok geçer. Çünkü bu işin mucidi onlar. Yukarıda belirttim.


Almanlarla ortak Wabep'i yapıyorlar, bu İsrail'in Harop saldırı uçağı projesiyle birlikte gerçekleşiyor. Sadece bu kadar değil İsrail Alman casus uçak pilotlarını da Afganistan'da eğitiyor.


Şimdi casus uçak pilotu olmak neredeyse normal savaş pilotu olmaktan daha önemli hale geldi. Amerika normal pilottan daha çok casus uçak pilotu yetiştiriyor.


CIA en etkili operasyonları Predator casus uçağıyla yapıyor. Afganistan'ı Pakistan'ı bu uçaklarla adete hallaç pamuğu gibi attı. En sona Yemen'de bir El kaide liderini vurdu.


Askeri medyada bu konuda yorum ve analizler de oldukça yoğunlaştı. Nitekim İngiliz  Independent'ta yazan Andreas Whittam-Smith, bugün ayni mevzuda ciddi bir analiz yazmış şöyle diyor:


Yazının başlığı "Hızlı, etkin ve aynı zamanda cinayet..."  El Kaide liderlerinden biri olarak tanımlanan Enver el Evlaki'nin Yemen'de insansız uçak saldırısı ile öldürülmesi ardından, medyanın bunun ahlaki boyutu konusunda sessiz kalması eleştiriliyor.

"Amerika'nın görünüşünü beğenmediği herkesi dilediğince öldürme hakkı varsa başka ülkeler de aynı hakka sahip mi? Uluslararası ilişkiler bundan sonra Predator uçakları ve ucu zehirli şemsiyelerce mi şekillendirilecek? " sorularına yer veren yazar; şöyle devam ediyor:

"Casus uçakların yayılması konusunda kaygı duymalıyız. ABD'de her yıl, normal pilotlardan çok, casus uçak pilotu yetiştiriliyor. Amerikan havacılık sektörü casus uçaklar üzerinde insanlı uçaklara göre daha fazla çalışıyor. Birleşmiş Milletler'e göre 40 ülkenin elinde bu teknoloji var. İsrail, Rusya, Türkiye, Çin, Hindistan, İran, İngiltere ve Fransa gibi ülkeler, 50 kiloya kadar lazer güdümlü füze atabilen casus uçaklara sahip, ya da sahip olmaya çalışıyor."

Bu araçlarla yapılan operasyonların yasallığını, yargısız infaz olup olmadığını tartışan Whittam-Smith "Enver Evlaki'yi savunmaya çalışmıyorum. Ama bu yapılan yine de cinayetti." diye noktalıyor yazısını...


Evet görüdüğünüz gibi casus uçak teknolojisi üzerine yapılan çalışmalar normalini solladı. Ama bu uçakların gelişmesi ile suikast benzeri öldürme olayları da alıp başını gidecek.


Örneğin bir gece yarısı sınırlarımızdan içeri süzülen bir casus uçak bir vatandaşımızı hatta bir devlet büyüğümüzü öldürse ne hissederiz?


Bu tehlike hiç de uzak değil. Türkiye casus uçak teknolojisinde çok geride kaldı. daha önce de yazmıştım bana 2000 yılında ilk casus uçağı 2005'te uçuracağını söyleyen TAİ, hala emekleme safhasında.


Türkiye bu konuya daha çok eğilmeli, sadece bu uçaklardan yapmayı değil, bunlara karşı savunmaya da ciddi kafa patlatmalıdır. Bu da seçkin eğitimli personelle olur. Bu konuyla uğraşan samimi ciddi kurum ve kişilere krediler açılmalı destek olunmalıdır.


Bu konuda çalışanların samimiyeti ve ciddiyetini ölçecek bir de teknoloji üst kurumumuz olmalı. Yani Amerikalıların DARPA'sı gibi. TUBİTAK bu işi yapamaz. Çünkü çok politize oldu. İçindeki çürük ve yetersiz elma sayısı hiç de az değil.


Aksi taktirde ne rakiplerimize yetişebilir ne de kendimizi savunabiliriz.


www.gazeteci.tv

http://www.gazeteci.tv/analiz-11-eylulden-sonra-casus-ucak-patlamasi-129682h.htm
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı enes38

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1421
  • 1
11 Eylülden sonra casus uçak patlaması
« Yanıtla #1 : 06 Ekim 2011, 11:49:45 »
yakın  gelecekte  göklerde  süzülen  insansız  radara  yakalanmayan  ve  her  türlü  savaşma  yeteneği olan  savaş uçaklarını  görürüz ,  bu  yakın  gelecek  2020 leri  bile  bulmayacaktır .tabi biz  yapmadan başkaları  yapacaktır.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44308
  • 614
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı enes38

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1421
  • 1
11 Eylülden sonra casus uçak patlaması
« Yanıtla #3 : 06 Ekim 2011, 12:20:57 »
şimdilik  hava-hava  kabiliyetine  sahip  değil  ama  yakında  bir  radar  ekleyip  o  yeteneğide  eklerler  ,  12g  nini  üzerinde ki  basınçlara  dayanan  ve  iyi   manevra  kabiliyeti olan  bir  uçak  pilot  olmadan  standart  pilotlu  uçaklardan  çok  daha  iyi  bir  hava   savaşçısı  olur  ,  sonuçta  9g  nin  üzerindeki  basınçlara  insan  dayanamadığı  için  uçakların manevra  kabiliyetide  9g  nin  üstüne  çıkmıyor  ,  hem   vurulması  zor  bir  uçak  yapmış  olurlar  hemde  pilotları  tehlikeye  atmadan  hava  savaşı  yapma  kabiliyetine  sahip  olurlar.  biz  f-x  üretene  kadar  adamlar  bunu  bitirirler.

Çevrimdışı ismail1971

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 28
  • 0
11 Eylülden sonra casus uçak patlaması
« Yanıtla #4 : 06 Ekim 2011, 17:11:34 »
X-47B tamamen farklı bir uçak. Uzaktan kumandalı değil. Uçak gemisine inip kalabilecek kapasitede Robot bir uçak.

Çevrimdışı kub1lay

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 128
  • -1
11 Eylülden sonra casus uçak patlaması
« Yanıtla #5 : 06 Ekim 2011, 20:28:21 »
Ben yinede makinalar üzerinde insanın vaz geçilmez bir unsur olduğunu düşünüyorum.Büyük teknoloji çabuk bozulur ve pahalıdır bence robot uçaklar yapsalar bile dünyada yaygınlaşması en az 20 yılı alır.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44308
  • 614
Masum mu katil mi
« Yanıtla #6 : 08 Şubat 2013, 12:21:35 »
Masum mu katil mi

Tolga TANIŞ/WASHINGTON
 8 Şubat 2013

ABD’nin son dört yılda terörle mücadelede belkemiği olan İHA saldırıları, stratejinin mimarı John Brennan’ın CIA direktörlüğü öncesi nihayet esaslı bir tartışmaya dönüştü.    Bu saldırılar gerçekten terörü önlüyor mu? Yoksa masumların ölümüne neden olup sonunda Amerika’ya zarar mı veriyor? Nobel Barış Ödüllü Obama’nın Amerikan tarihinin en fazla öldürme emri veren başkanına dönüşmesine neden olan, ABD’nin son dört yıldır Yemen, Pakistan ve Afganistan’da sürdüğü İHA saldırıları, stratejinin mimarı Brennan’ın CIA’nin başına ataması nedeniyle Obama’nın kendi partisinden ağır eleştiriler aldı. Ve ABD Başkanı, dün oturumdan önce Senato temsilcilerine saldırıların yasal zeminini oluşturan gizli belgeleri göstermek zorunda kaldı.

http://www.hurriyet.com.tr/planet/22547425.asp
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com