Gönderen Konu: Yerli Güç Grubu Projeleri...  (Okunma sayısı 77342 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Güç Grubu Projeleri...
« Yanıtla #200 : 31 Ocak 2021, 07:26:05 »
5000HP nereye kullanılacak?

Tiltrotor veya eş eksenli yeni nesil ağır sınır helikopterlerde olabilir.

Bu motor işinin ilk ayağı bir bitsin hayırlısıyla, sonra hafif süper alaşımlara odaklanmamız gerekecek. TS-1400 muadilinden 20-30 kilo ağırsa, bunun nedeni kullanılan alaşımlardır.

@DoganTuran, cevabınız için teşekkürler.
« Son Düzenleme: 31 Ocak 2021, 07:28:37 Gönderen: merzifonlu »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7771
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Güç Grubu Projeleri...
« Yanıtla #201 : 31 Ocak 2021, 11:07:11 »
Akşit hoca; Ts-1400'ün muadillerinden daha ağır olmasının nedenini "ambargo yemeyeceğimiz,kolay bulunacak malzemelerden özellikle yapmaya çalıştık " sözleriyle açıklamıştı.

Ileride malzeme,  metalürji eksiklikleri gönderilince çok daha hafifi yapılır.Yani eksiğimiz daha çok malzeme,metal ile alakalı mühendislikten çok...

Çevrimdışı Alpars

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1211
  • 40
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Güç Grubu Projeleri...
« Yanıtla #202 : 31 Ocak 2021, 13:20:00 »
Mahmut hocanın bahsettiği yazılım anladığım kadarı ile, Tei nin tasarımlarından, üretimlerden, denemelerinden elde ettiği verilere göre hazırlanmış, -ne istenirse, nasıl bir ürün ile karşılık verebiliriz- i kısa sürede cevaplamaya yarayan işletmeye özel bir program galiba.

Tasarım v.s daha sonra ayrı programlar ile yapılıyor demişti. Yani bi müşteri şu kıstaslarda bi ürün istiyoruz dediğinde, kısa sürede Tei nin bu şartlarda bir ürünü size şu ölçülerde, şu malzemelerde, şöyle yapabiliriz cevabını vermesi için kullanılıyor olarak anladım.

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Güç Grubu Projeleri...
« Yanıtla #203 : 31 Ocak 2021, 13:22:53 »
+1. Aynen öyle. Kabası bilinen planın detayını çalışmak daha kolay oluyor neticede.

Çevrimdışı Alpars

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1211
  • 40
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Güç Grubu Projeleri...
« Yanıtla #204 : 31 Ocak 2021, 13:23:13 »
Sanki, Altay tankının motorunda ki yaşananlar mmu motorunda da yaşanıyormuş gibi bir his var içimde. O motorda da bi yabancu ar ge motoru vardı. Sonra yerli firmalara yap dendi olmadı. Kale rr işi bi oldu bi yattı. Aynı avl-tümosan gibi.

İnşAllah bu sefer sorun çıkmaz. Keşke en baştan Tei ye bu motor işi havale edilseydi demeyiz yine.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3666
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Güç Grubu Projeleri...
« Yanıtla #205 : 31 Ocak 2021, 13:48:32 »
Günaydınlar,
Yaşar hocam, kanaatim Stratejik ve taktik harekât kabiliyetimizin sancılarıyla Suriye ve Libya'da yüzleşince, ihtiyaçtan hasıl olan 3000hp'nin + T-929'un uçar vaziyete gelmesi 5-6 yıl civarını bulacaktır. İleri 10 yıl projeksiyonunda, bugünkünden daha fazla ve hızlı kuvvet/lojistik aktarım ihtiyacı kaçınılmaz gerçek olacaktır.

10 yıl sonra, Helikopter platformlarında uzmanlaşmış ve 3000hp'yi T-929 ile hizmete sokmuş bir TAİ-TEİ'de bu projeleri rahat hayata geçirecek kabiliyete ulaşmış olacaktır.

10 ton kapasitenin kafi görüldüğü 2016'ya göre, Aktif güç olarak bugün, Irak'ta, Suriye'de, Libya'da ve Karabağ'dayız, bir kaç yıl içinde ise ciddi kuvvet aktarımları yapacağımız başka yerlerde de olacağız ki tercih etme şansımızda olmayacak. Bu açıdan baktığımızda programın ve zamanın gerisinde bile olduğumuz kanaatindeyim.
Sn DoğanTuran,
Yanıt için sağolun. İleriye dönük bir proje o zaman.
Turboşaft motoru bu kadar büyütmeyi düşünüyorlarsa; bunun bir sonraki kademesi olan 20-30bin HP kademesine kadar çekip gemiler için gaz türbinini de projelendirme akıllı bir adım olabilir. Her nekadar Lodos Propulsion/Zorya bu konuda bir JV için imza atmış olsalar da, bu işin doğru adresi TEI olmalı. Lodos Propulsion denilen firmanın sahibi Bayraktar ailesi. Arkalarında motor imalatı konusunda teknik bilgi birikimi yok. Sil baştan bu işe Zorya ile giriliyor.
Tabii TEI’nin ortağı GE, gaz türbini işine girilmesine ne kadar olumlu bakar? LM2500 gaz türbinlerini yapan firma olarak bu işe çomak sokabilir.
Şu MMU ve Hürjet motor işlerini, hayırlısıyla, düzgün bir şekle getirelim. Bu aşamada en önemlisi bu ikisi.
« Son Düzenleme: 31 Ocak 2021, 13:49:59 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6616
  • 185
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Güç Grubu Projeleri...
« Yanıtla #206 : 04 Şubat 2021, 02:59:11 »

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6616
  • 185
  • DefenceTurk.com

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6616
  • 185
  • DefenceTurk.com

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6616
  • 185
  • DefenceTurk.com
TEI'den Dünya Rekoru.
« Yanıtla #209 : 16 Nisan 2021, 12:44:52 »
Alıntı
TUSAŞ Motor Sanayii A.Ş. @TEI_TUSAS
TEI'den Dünya Rekoru.

TÜBİTAK desteğiyle geliştirdiğimiz Türkiye'nin ilk Orta Menzilli Füze Motoru TEI-TJ300, 240mm çap ile 1342N itki kuvvetine ulaşarak sınıfında dünya rekoru kırdı.
https://mobile.twitter.com/TEI_TUSAS/status/1382978106017865729