TÜRK SAVUNMA SANAYİ > BMC

bmc tarihçesi

(1/3) > >>

kosavalı1989:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Türkiye'nin en büyük ticari araç üreticilerinden BMC, 1964 yılında İzmir' de kuruldu. İlk yıllarda Austin ve Morris markalı ticari araçları üretti. Kamyon, kamyonet, traktör ve motor üretmeye başladığı 1966 yılından itibaren giderek büyüdü ve güçlendi. BMC'nin başlagıçta %74 olan yerli sermaye oranı yıllar içerisinde artarak 1989 yılında Türkiye'nin %100 yerli sermayeli tek ticari araç üreticisi olmasını sağladı.

Türk otomotiv sektörünün gelişmesinde önemli bir role sahip olan BMC, 1976 yılında, Türkiye'de ilk dizel motor üretimini ve benzinli motorların dizel adaptasyonunu gerçekleştirerek, Türk otomotiv sektörüne büyük katkılarda bulundu. Motorlu araçların yanı sıra, Türk sanayiinin ihtiyaç duyduğu endüstriyel motorları, jeneratörleri, deniz motorlarını ve askeri amaçlı ürünleri de üretmeye başladı. Yine bu yıllarda, Leyland serisine ait ilk hafif ticari araç olan Leyland 30 kamyoneti piyasaya sundu. 1983 yılında Volvo Truck Corporation ile ortaklık kuran BMC, Türkiye'nin ilk turbo motorlu ticari araçları olan Yavuz serisini üretti.1985 yılında anlaşma yaptığı Cummins Engine Company ile Cummins motorlu Fatih serisi kamyonları üretmeye başlayarak, dünyanın en güçlü üreticileri arasındaki yerini sağlamlaştırdı.

1989 yılında şirketin bütün hisselerinin bugün Türkiye'nin en büyük holdinglerinden biri olan Çukurova Holding tarafından alınmasıyla, yeni bir büyüme stratejisi belirlendi. Bunun üzerine BMC, tamamen yerli  ve özgün bir tasarım yaratmak amacıyla 1990 yılında ünlü İtalyan tasarım kuruluşu Pininfarina ile işbirliği anlaşması imzalayarak, altı yıl süren yoğun çalışma ve 120 milyon ABD Doları'nı aşan yatırımın sonucunda, 1996 yılının Haziran ayında sınai ve ticari mülkiyeti BMC'ye ait olan Profesyonel'i piyasaya sundu. Profesyonel serisi, BMC'nin dünya çapında tanınmasını ve uluslararası bir marka olmasını sağlayarak Türk otomotiv sektörüne dünya çapında itibar kazandırdı.

BMC yatırımlarına devam ederek 2004 yılında 40 milyon dolarlık yatırımla tüm mühendislik çalışmaları BMC’ye ait olan Megastar’ı yarattı. 74 mühendis ve 159 teknik elemanın 5 yıl süren zorlu çalışmasının ürünü olan Megastar, yüzlerce performans, güvenlik ve dayanıklılık testinden başarıyla geçti. Üstün teknolojisi ve modern tasarımıyla hafif ticari araç pazarında yepyeni bir sayfa açan Megastar’ın, farklı sektörlerin her tür ihtiyacını karşılayabilecek vanlar, kombiler, kombi vanlar, minibüsler ve kamyonetlerden oluşan 19 modeli var.

Halen endüstri, inşaat, iletişim ve bilişim teknolojileri, medya, nakliye ve hizmet, finansal hizmetler sektörlerindeki 144 şirketi, 34.350 personeli ile Türkiye'nin en büyük holdinglerinden Çukurova Holding bünyesinde faaliyet gösteren BMC, ürün tasarım, geliştirme ve mühendislik çalışmalarını dışa bağımlı olmadan sürdüren tek Türk otomotiv kuruluşudur.
 
 
• Şirketimiz 1964 yılında kuruldu. İLK üretim 1966 yılı
  sonbaharında gerçekleştirildi.
• 1973'de , ülkemizin İLK otomotiv dökümhanesi şirketimizin
  bünyesinde kuruldu.
• 1975'de, İLK Dizel motoru üretimi gerçekleştirildi. Dizel
  Motoru üretme yetkisi bir kararname ile şirketimize verildi.
• İLK 4x4 araç (Land Rover) üretildi.
• 1976 'da İzmir bölgesinin İLK Çıraklık Eğitim Merkezi
  şirketimizin bünyesinde açıldı.
• 1986'da Fatih serisi araçların üretimine başlandı.
• 1989'da BMC, Çukurova Holding bünyesine katıldı.
• 1996'da Profesyonel serisi araçların imalatına başlandı.
  'Profesyonel' kamyonlar sınai mülkiyeti bir Türk firmasına ait
  memleketimizde üretilen ilk kamyondur.
• 2004 yılında da yine sınai mülkiyeti BMC'ye ait olan yeni hafif
  ticari araç ailesi 'Megastar' ların seri üretimine başlandı.
  Megastar 19 versiyondan oluşan tüm hafif ticari araç pazarına
  hitap edecek geniş bir yelpazeye sahiptir




http://www.bmc.com.tr/tarihce.asp

kosavalı1989:
















kosavalı1989:

kosavalı1989:

RekarnO:
TAKTİK TEKERLEKLİ ARAÇ     TTA

2,5 TON


Kullanım Amacı
• Personel ve yük taşıma • Komuta kontrol • Ambulans • 120 mm Havan taşıyıcı
• Haberleşme • Tamirhane • Hasta ve yaralı taşıma • Özel istek tasarım
 
Teknik Özellikler
Kabin: Öne devrilebilir çelik kabin, 2 personel, 1 ayarlanabilir şoför koltuğu; kalorifer, cam defrosteri

Ağırlık
Araç Yüklü Ağırlığı: 9,000 kg
Net Taşıma Kapasitesi: 2,500 kg/ 3,000 kg
Motor: Cummins B215 Euro II, turbo dizel intercooler, 6 silindir, su soğutmalı, 215 PS @ 2500 d/dak Güç Çıkışı ve 700 Nm @ 1500 d/dak Azami Tork, F34 yakıtıyla çalışabilme özelliği
Dişli Kutusu: 6 ileri, 1 geri
Transfer Kutusu: (4x4) / (4x2) özellikli, alçak/yüksek hız kumandalı
Dingiller: Planet dişli redüksiyonlu, hava kumandalı diferansiyel kilidi
Süspansiyon: Önde ve arkada yarı eliptik yaprak yay, teleskopik amortisörler viraj denge çubuğu
Frenler: Servis; tam havalı, tüm tekerlere etkili, kampanalı
El Freni; hava kumandalı, arka tekerlere etkili
Motor Freni; hava kumandalı sessiz eksoz freni
İmdat Freni; sistemdeki hava basıncının belli bir değerin altına düşmesiyle kendiliğinden devreye girer
Direksiyon: İntegral tipi, Hidrolik
Tekerlekler: 11x20 jant üzerinde 335/ R 20 arazi ve asfalt yol şartlarına uygun lastik, lastik şişirme düzeneği
Elektrik Donanımı: Aşınma, sıyrılma ve yangına mukavim kablolar; 24V; 2x12V; 150Ah; parazit giderici
Taktik Özellikler
Sudan Geçme
Hazırlıklı Sudan Geçme
Karınaltı Yüksekliği
Yüklü Tırmanma
Azami Hız
Hareket Sığası
Yakıt Depo Kapasitesi
Yaklaşma Açısı
Uzaklaşma Açısı
Yana Eğim Açısı (Dinamik)
Dönüş Çapı
Taşıma Kapasitesi
Toplam Ağırlığı
Tarassut Kapağı
 : 70 cm
: 120 cm
: 40 cm
: %70
: 95 km/sa
: 1000 km
: 230 lt
: 35°
: 49°
: 25°
: 14.8 m (duvardan duvara)
: 2,500 kg / 3,000 kg
: 9,000 kg 
 




Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

Tam sürüme git