Gönderen Konu: SAAB JAS-39 Gripen  (Okunma sayısı 36257 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3668
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: SAAB JAS-39 Gripen
« Yanıtla #70 : 01 Aralık 2022, 01:14:31 »
Yalnız Gripen FA-50'ye göre çok üstün bir uçak, fiyatta çok mu sıkıntı var acaba. FA-50 gibi gerçek muharip olmayan bir uçağı, üreticisi olmadığın halde o kadar sayıda almak, garip...
Evet Gripen E ve F versiyonları bilhassa GaN tabanlı Aesa radarı ile F16’V70’den bile daha iyi bir uçak. Çok daha ucuz. Uşuş saat masrafı çok çok daha düşük. Otoyola iniş yapabilen bir uçak. Çok kıvrak ve RCS değeri de F16’nın 1/3’ü kadar. Meteor füzesi kullanıyor. F16’nın hiç şansı yok bu uçağa karşı. 
Aşağıdaki karşılaştırmada GaAs bazlı Raven radarı kullanılmış. Oysa en son Gripen radarı GaN bazlı. Onu da ve Meteor’u da eklersek aradaki fark dahada açılır. Gripen’in Supercruise özelliğini de unutmamak lazım.

« Son Düzenleme: 01 Aralık 2022, 01:44:21 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı mavi1991

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1663
  • 36
Ynt: SAAB JAS-39 Gripen
« Yanıtla #71 : 01 Aralık 2022, 01:30:18 »
o kadar abartmayın F16 kadar faydalı yükü yoktur, aesa radar desen F16'ya da geldi.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3668
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: SAAB JAS-39 Gripen
« Yanıtla #72 : 01 Aralık 2022, 01:56:43 »
o kadar abartmayın F16 kadar faydalı yükü yoktur, aesa radar desen F16'ya da geldi.
Faydalı yük tonajı açısından F16 en az %50 daha çok taşır. Ama adet olarak 10 hard-point ile f16’dan sadece 1 adet daha az mühimmat taşıyor Gripen.
Ama F16V70’lerde IRST yok. Aesa radarı bizim Block 50+‘lardaki mekanik radardan biraz daha iyi. GaAs bazlı T/R modül kullanıyor. Aynı modül sayısı olsa dahi Gripen’in GaN bazlı modülleri 5-8 defa daha etkin ve çok daha uzun menzilli ve güçlü. Bizim Özgür F16’lar’ın Aesa radarı ancak aynı performansı verecek. RCS değeri de F16’nın 1/3’ü. Saat kullanım masrafı f16’lardan 7-8000dolar daha ucuz Gripenlerin. Birim maliyetleri de daha ehven.(hele şimdi ellerinde siparişte yok, çok daha ucuza alınır) Meteor a2a füzesi kullanıyor olması da cabası.
« Son Düzenleme: 01 Aralık 2022, 02:07:40 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı İbrahim

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 335
  • 41
  • DefenceTurk.com
Ynt: SAAB JAS-39 Gripen
« Yanıtla #73 : 01 Aralık 2022, 02:07:26 »
Gripen'in süperseyir özelliği yok. Yüksek irtifalarda hafif ve boş ağırlıkla o hızlara çıkabiliyor. Bu süperseyir değildir, ama uçağın pazarlama konusunda halkın gönlünü bu tarz sahta yeteneklerle alıyor tabii. Gripen, F16'ya karşı sadece düşük irtifalarda avantajlı o da kanard sahibi olduğu için. Ayrıca F16 11 G çekebiliyor, 9 G insan limitidir. Uçak override moduna alındığı zaman istenilen G'yi çekebilir. Daha gelişmiş Radar ise tek başına hava-hava muharebelerinde sonucu belirlemez. Uçakların kullanım konsepti çok değişti. Çoğu muharebede uçaklar füzelerini AWACS gibi erken ihbar ve kontrol uçaklarından aldığı işlenmiş radar görüntüsü ile ateşliyor, kendi radarları ile değil. Eğer meteor füzesini F16'ya entegre ederseniz o da ateşler. Zaten savaş sırasında bu füzeyi tedarik etmek kolay değil. İş uçağı almakla bitmiyor. Motoru Amerika, aviyonikleri İngiltere, kullandığı mühimmata nerdeyse Tüm Avrupa ortak olacakmış; sadece gövdesi İsveç'e ait herhalde. Tam ağırlıkla değil boş ağırlıkla kısa pistlerden kalkıyor. Otobana iniyor gibi hurafelere inanarak bu uçağı alan ülke, zaten bu uçağı etkin bir şekilde kullanabilecek bir ülke değildir. Zaten uçağın tam bir başarısızlık olduğunu SAAB CEO'su da itiraf etmiş. Son olarak İRST sensörünü LM isteyen ülkeye F16'ya entegre edip sunabilir.

Edit: Uçak kesinlikle kötü değil ama İsveç'e ait olması ve gereğinden çok alt sistemi farklı ülkelerden tedarik etmesi çok büyük bir hengame bu uçak için. Zaten hv.kk hafif taarruz uçağını (Hürjet) bile normal boyutlarından büyük istiyor. Bu uçak Türkiye için kesinlikle uygun değil. Mesela Çin'e ait olan J10C kötü bir uçak mı? Peki tedarik edilmeye uygun mu? Yani Türkiye veya farklı bir AB ülkesi o uçağı tedarik edebilir mi? Çok zor. Bir uçağın tedariğindeki tek etken kesinlikle kağıt üstündeki verileri değil. YF-23 çok iyi bir uçaktı, Northrop o kadar yatırım yaptı nitekim müze uçağı olabildi.
« Son Düzenleme: 01 Aralık 2022, 02:19:14 Gönderen: İbrahim »

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2784
  • 292
Ynt: SAAB JAS-39 Gripen
« Yanıtla #74 : 01 Aralık 2022, 02:18:50 »
İsveç uçaklarını tahrip edilen hava alanları durumunda karayollarından kullanma üzerine kendini adamış bir ülke. Bu yüzden buna uygun karayolları yapıyor. Bazı yollar uçakların inebileceği şekilde yapılıyor. Bunu eminim Türkiye de başka ülkelerde yapıyordur. İsveç'in uçağının bir numarası yok tüm uçaklar İsveç'teki o yola inebilir. 

Tayvan da aynı şeyi F16 ile yapıyor


Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3668
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: SAAB JAS-39 Gripen
« Yanıtla #75 : 01 Aralık 2022, 02:32:06 »
Gripen'in süperseyir özelliği yok. Yüksek irtifalarda hafif ve boş ağırlıkla o hızlara çıkabiliyor. Bu süperseyir değildir, ama uçağın pazarlama konusunda halkın gönlünü bu tarz sahta yeteneklerle alıyor tabii. Gripen, F16'ya karşı sadece düşük irtifalarda avantajlı o da kanard sahibi olduğu için. Ayrıca F16 11 G çekebiliyor, 9 G insan limitidirh. Uçak override moduna alındığı zaman istenilen G'yi çekebilir. Daha gelişmiş Radar ise tek başına hava-hava muharebelerinde sonucu belirlemez. Uçakların kullanım konsepti çok değişti. Çoğu muharebede uçaklar füzelerini AWACS gibi erken ihbar ve kontrol uçaklarından aldığı işlenmiş radar görüntüsü ile ateşliyor, kendi radarları ile değil. Eğer meteor füzesini F16'ya entegre ederseniz o da ateşler. Zaten savaş sırasında bu füzeyi tedarik etmek kolay değil. İş uçağı almakla bitmiyor. Motoru Amerika, aviyonikleri İngiltere, kullandığı mühimmata nerdeyse Tüm Avrupa ortak olacakmış; sadece gövdesi İsveç'e ait herhalde. Tam ağırlıkla değil boş ağırlıkla kısa pistlerden kalkıyor. Otobana iniyor gibi hurafelere inanarak bu uçağı alan ülke, zaten bu uçağı etkin bir şekilde kullanabilecek bir ülke değildir. Zaten uçağın tam bir başarısızlık olduğunu SAAB CEO'su da itiraf etmiş. Son olarak İRST sensörünü LM isteyen ülkeye F16'ya entegre edip sunabilir.

F16 9G Sınıfı bir uçak. Gripen’in öyle.

Ayrıca, Gripen NG, 28000feet’de hava hava füzeleri ve diğer mühimmatlarıyla 1.2 mach hızla supercruise yapabilmiş bir uçak. (40000feet de bu hız daha da artar)

http://www.aero-news.net/index.cfm?do=main.textpost&id=513c129b-eb3f-400d-adc5-433890aa9ece

Burada bu uçağı biz alalım münakaşasını değil; neden Polonya bu uçağı almadı da FA50 aldı münakaşasını yapıyoruz. Özellikleri açısından Gripen’in bir çok açıdan F16V70’den bile daha iyi bir uçak olduğunu belirttim ben. Parçalarının büyük kısmının ve motorunun ABD’den geldiğini hepimiz biliyoruz.
Otobana inmesi hurafe değil gerçek ve test edilmiş. Buyurun videosunu. Ltf boş konuşmayalım.
https://www.google.co.uk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwjqhc6bh9f7AhVhSPEDHRtIAxIQwqsBegQICxAB&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D2-2Xde54xz4&usg=AOvVaw3TrFScVahFiuQOdZ5gBRxJ

FA50’nin motoru da ABD malı. Aesa radarı İsrail’den gelecek diye biliyorum. Bizim Hürjet’inde motoru ABD malı. Aesa radarı İtalyan.
« Son Düzenleme: 01 Aralık 2022, 02:36:00 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı İbrahim

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 335
  • 41
  • DefenceTurk.com
Ynt: SAAB JAS-39 Gripen
« Yanıtla #76 : 01 Aralık 2022, 02:48:03 »
Polonya bu uçağı niye alsın ki? F35 kullancısı olacak olan ülke F35 de meteor kullanıyor. 20 milyar dolar ile birçok teknolojiyi elde edecekler. Ayrıca Gripen'in süperseyir özelliği yoktur. Süperseyir, bir uçağın tam kalkış ağırlığı ile(tüm silah istasyonları, dahili ve ek yakıt depoları tam dolu) olarak düşük irtifada devamlı olarak 1.2 mach hızının  üzerinde uçmasıdır. Bu tanıma Gripen'in neresi uyuyor merak ediyorum? Yeniden tanımlama safsatasına başvurmayın. Ayrıca boş yaptığım falan yok. Otoban olayı hikayedir. Attığın videoda bomboş uçağı sonuna kadar açılmış artyanıcı ile 800m uzunluğundaki yoldan kaldırıyorlar. Ayrıca re'ye paylaştığı görüntü için teşekkür ederim. Aynısını F16 da yapıyormuş. Öyleyse FA-50 de aynısını yapabilir diye düşünüyorum.
Edit: G olayını yazmayı unutmuşum. F16'da sınır 9G değil http://www.muharebetarihi.com/10-3-g/
« Son Düzenleme: 01 Aralık 2022, 02:51:51 Gönderen: İbrahim »

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3668
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: SAAB JAS-39 Gripen
« Yanıtla #77 : 01 Aralık 2022, 02:50:32 »
İsveç uçaklarını tahrip edilen hava alanları durumunda karayollarından kullanma üzerine kendini adamış bir ülke. Bu yüzden buna uygun karayolları yapıyor. Bazı yollar uçakların inebileceği şekilde yapılıyor. Bunu eminim Türkiye de başka ülkelerde yapıyordur. İsveç'in uçağının bir numarası yok tüm uçaklar İsveç'teki o yola inebilir. 

Tayvan da aynı şeyi F16 ile yapıyor


Sn Re,
Her uçak yeterince uzun olan yola iniş yapar. Gripen 800 metreye iniyor. F16’nın normal iniş pisti 2500-3000mlik pist. Testte minimum (5000ft) 1525 metreye inmiş f16. Arada bayağı bir fark var.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3668
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: SAAB JAS-39 Gripen
« Yanıtla #78 : 01 Aralık 2022, 03:24:44 »
Polonya bu uçağı niye alsın ki? F35 kullancısı olacak olan ülke F35 de meteor kullanıyor. 20 milyar dolar ile birçok teknolojiyi elde edecekler. Ayrıca Gripen'in süperseyir özelliği yoktur. Süperseyir, bir uçağın tam kalkış ağırlığı ile(tüm silah istasyonları, dahili ve ek yakıt depoları tam dolu) olarak düşük irtifada devamlı olarak 1.2 mach hızının  üzerinde uçmasıdır. Bu tanıma Gripen'in neresi uyuyor merak ediyorum? Yeniden tanımlama safsatasına başvurmayın. Ayrıca boş yaptığım falan yok. Otoban olayı hikayedir. Attığın videoda bomboş uçağı sonuna kadar açılmış artyanıcı ile 800m uzunluğundaki yoldan kaldırıyorlar. Ayrıca re'ye paylaştığı görüntü için teşekkür ederim. Aynısını F16 da yapıyormuş. Öyleyse FA-50 de aynısını yapabilir diye düşünüyorum.
Edit: G olayını yazmayı unutmuşum. F16'da sınır 9G değil http://www.muharebetarihi.com/10-3-g/

Boş konuşuyorsun güzel kardeşim.
Yazdığın ve iddia ettiğin konuların kaynağını vermen gerekir. Bak ben kaynak veriyorum . Adam test yapmış. Uçurmuş Gripen’i supercruise testinde. Yapılan testin yazısı var benim paylaşımımda. Sen hala iddia ediyorsun Gripen supercruise yapamaz diye.
Sonra boşa atma lütfen.
Süpercruise senin dediğin gibi tam dolu uçakla düşük irtifada yapılan bir uçuş değil.

Tam tarifi:

“sustained supersonic flight of a supersonic aircraft with a useful cargo, passenger, or weapons load without using afterburner”
Yani:
Sürekli olarak süpersonik bir uçağın art yakıcı kullanmadan faydalı kargo, yolcu veya silahlarla süpersonik uçuşudur.

Yani tam yüklü ve düşük irtifa da değil. Faydalı miktarda silahla; örneğin hava hava füzeleriyle donatılmış olarak, veya belli bir yükle. Genelde ideal irtifa olarak 35000feet de denenir. F22 1.82Mach supercruise değerini 35000feet irtifada vermiştir.

Quote

The F-22 can supercruise at M1. 82 and reach an altitude of over 50,000 ft, but not at the same time. Actually, best supercruise performance is supposedly at 35,000 ft.
Unquote.

Gripen’in yola inişini sen beğenmemişsin. Olabilir. Ama adamlar bunu yola inebiliyor olarak addediyorlar.
Buyur bir tane daha video paylaşayım. Bunda da köy yoluna iniyor uçak ek yakıt tankıyla.

https://youtu.be/WAiUYHIS0Q0

Çevrimdışı İbrahim

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 335
  • 41
  • DefenceTurk.com
Ynt: SAAB JAS-39 Gripen
« Yanıtla #79 : 01 Aralık 2022, 04:25:51 »
boş yapan sensin birader vikipediden ingilizce tanım kopyaladığın zaman kaynaklı konuşmuş olmuyorsun. Al ben senin işine gelmediği için kopyalamadığın yeri de alıp kopyalayayım da kaynaklı konuşmuş olayım:
"
Supercruise is sustained supersonic flight of a supersonic aircraft with a useful cargo, passenger, or weapons load without using afterburner (also known as "reheat"). Many supersonic military aircraft are not capable of supercruise and can only maintain Mach 1+ flight in short bursts with afterburners. Aircraft such as the SR-71 Blackbird are designed to cruise at supersonic speed with afterburners enabled.

Some 4th generation fighter jets are technically capable of supercruise, but only at high altitudes and in a clean configuration. For an aircraft to be deemed capable of true supercruise, it must be able to carry a normal load for an extended distance without diving or using an afterburner.[1] Planes marketed as featuring supercruise usually have the ability to carry a combat load at low to medium altitudes; being able to break Mach 1 without afterburner does not necessarily show supercruise ability. For example, the Federation of American Scientists defined supercruise as "the ability to cruise at speeds of one and a half times the speed of sound or greater without the use of afterburner for extended periods in combat configuration" in discussing the F-22"

Türkçesi şöyle: "Supercruise, kullanışlı bir kargo, yolcu veya silah yüküne sahip süpersonik bir uçağın art yakıcı kullanmadan ("yeniden ısıtma" olarak da bilinir) sürekli süpersonik uçuşudur. Birçok süpersonik askeri uçak süpersonik uçuş yeteneğine sahip değildir ve Mach 1+ uçuşunu sadece art yakıcılarla kısa patlamalar halinde sürdürebilir. SR-71 Blackbird gibi uçaklar art yakıcılar devredeyken süpersonik hızda seyredecek şekilde tasarlanmıştır.

Bazı 4. nesil savaş uçakları teknik olarak supercruise yeteneğine sahiptir, ancak sadece yüksek irtifalarda ve temiz bir konfigürasyonda. Bir uçağın gerçek süper-hız kabiliyetine sahip olduğunun kabul edilebilmesi için, normal bir yükü dalış yapmadan veya art yakıcı kullanmadan uzun bir mesafe boyunca taşıyabilmesi gerekir.[1] Süper-hız özelliğine sahip olarak pazarlanan uçaklar genellikle düşük ila orta irtifalarda bir savaş yükünü taşıma kabiliyetine sahiptir; art yakıcı olmadan Mach 1'i aşabilmek süper-hız kabiliyetini mutlaka göstermez. Örneğin, Amerikan Bilim Adamları Federasyonu, F-22'yi tartışırken süper-hızlanmayı "savaş konfigürasyonunda uzun süreler boyunca art yakıcı kullanmadan ses hızının bir buçuk katı veya daha yüksek hızlarda seyir yeteneği" olarak tanımlamıştır."

Süperseyir işini ef2000 ve f22 dışında yapabilen bir uçak yok f35 de yapamıyor bunu en iyi yapabilen de f22 uçağı. Su57'nin de bunu yapabildiği iddia ediliyor ama hiç ispatlanamadı.Tıpkı senin gibilerin JAS 39'un da yaptığını iddia etmesi gibi. Bu uçak  bir savaş uçağı olduğu için boş ağırlıkla ne yaprsa yapsın bizi bağlamıyor. Köy yolundan zar zor kalkan kanardlı bir uçağı olağandışı bakan ve savaş sırasında bu uçağın sıradan yollarda havaalanındaymış gibi kullanacağını sananlar  dışında kimse bu uçağın gösteri uçuşlarını ciddiye almıyor ki senelerdir satılmadı.
« Son Düzenleme: 01 Aralık 2022, 04:58:16 Gönderen: İbrahim »