Gönderen Konu: su 47 berkut  (Okunma sayısı 7149 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı seyyah

  • seyyah
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 569
  • 0
su 47 berkut
« : 20 Temmuz 2011, 05:12:17 »
Bu ucak nasil bir ucaktir hangi ucaklara rakip olabilir ve uretim asamasindami yoksa dondurulmus bir projemi bilgisi olan arkadaslar bizi aydinlatirsa sevinirim.
Adaletin hakim olduğu yerde silahın yeri yoktur.

Çevrimdışı Falcon

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1560
  • 0
  • Akıl herşeyindir-Falcon
su 47 berkut
« Yanıtla #1 : 20 Temmuz 2011, 06:26:28 »
Su-47
berkut anlamına gelen kelime kartal demektir.
Altın kartal diye geçmektedir.Uçagın su-47 altın kartaldır.
Sukhoi tarafından geliştirilmiş olan bir uçaktır.Avcı niteliginde yüksek bir uçaktır.
Ayrıca geliştirilme döneminde s-32 ve s-37 diyede adlandırılmış olan uçagın Nato kod adı Firkindir
Uçağın ayırt edici özelliği, Grumman X-29'a benzer olarak ileri ok açılı kanatıdır. Berkut 2002'den itibaren Su-47 olarak tanımlanmıştır.
Projenin devamı Pak-fa ya baglı olup devam edip edemeyecegi kesin degildir.Bu konuda bir netlik yoktur.
Orijinalde S-37 olarak bilinen uçak, 2002 yılında Sukhoi'nin gelişmiş test uçağı Su-47 olarak tekrar adlandırıldı. Değişim, şirketin bir test uçağından daha çok üretime hazır bir avcı uçağı düşüncesini pazara yansıttı. Ayrıca genel olarak Berkut'a (Altın Kartal) bakılırsa şu ima edildi: S-37 orijinal olarak Rusya'nın kompozit malzeme ve elektronik kumandalı uçuş (fly-by-wire) sistemi için öncelikli bir test alt yapısı sunmuştur. Uçak ileri ok açılı kanat şeklinde yapılarak çok üstün bir manevra kabiliyeti ile 45° ve daha üstü derecelere varan hücum açısı sağlanmıştı

Peki faydası nedir diyorsanız faydasıda şudur.
Bu tür uçaklar ileri ok açılı uçaklardır.
Ters ok açılı bir uçak tasarlamak, üretmek, hatta uçurmak imkânsız değildir, zira böyle bir uçağın dengeli (stabil) olmamasın beklenen bir sonuçtur. Buna mukabil, dengesiz davranış gösteren ters ok açılı kanada sahip uçaklar çeviklik ve manevra kabiliyeti konusunda benzerlerine fark atabilmektedir. 1984 yılında bu teknolojiyi denemek için Grumman X-29 projesi gerçekleştirilmiş, uçağın gelişmiş bir manevra kabiliyetine sahip olduğu görülmüştür. Yine Su-47 Berkut muharebe uçağı da bu teknolojiyi kullanmaktadır; ve dengesizlik bilgisayar sistemleri ve elektronik donanımlı (telli) uçuş sistemi ile giderilmiştir.

Ters ok açılı kanatlar, fazla açı verilmeden bugün tandem uçaklarda, planörlerde, ağırlık merkezinin öne doğru ve taşıma merkezine yakın bir konuma çekilmesi için kullanılabilmektedir.

Grumman X-29 gibi, S-37 öncelikle bir teknoloji gösterimcisidir, sonraki Rus avcısı için kaynak bulma niyetindedir. Böyle bir avcı Amerikan F-22 Raptor ve Eurofighter Typhoon gibi uçaklar kadar gelişmiş olmakla birlikte daha klasik olan MiG 1.42 projesi ile maddi rekabette daha uygun da olmalıdır. Bununla beraber Sukhoi şu anda S-37 modelini Rus havacılığı ve yabancı ülkelerin pazarlarına üretime hazır bir avcı olarak sokma çabasındadır. İlk tepkiler iyi olmasa da, uçağın etkileyici performansı, Rus hükümetinin tasarımın geliştirilmesi için kaynak ayırmasını sağlamıştır

Manevra kabiliyeti ise  şöyledir
Bu uçak digerlerinden farklıdır.
Su-47, sesaltı hızlarda aşırı bir çevikliğe, ses üstü hızlarda ise saldırı açısını ve uçuş yönünü değiştirmeye imkân vererek manevra kabiliyetini yükseltebilme olanağına sahiptir.

Azami dönüş oranları ve silahların ateşlenmesi için alt ve üst hız limitleri çatışma üstünlüğü koşulları için önemli kriterlerdir. Su-47, bütün hücum açılarında korunan düzgünlüğü ve kontrol edilebilirliği ile yüksek seviyede manevra kabiliyetine sahiptir. Azami dönüş oranları, orta ve uzun menzilli çatışmaların yanında görev havadaki farklı yerlerde bulunan ardışık hedeflerin engellenmesi ise yakın çatışmalarda da önemlidir. Yüksek dönüş oranları, pilotun bir sonraki hedefe daha çabuk dönüp silahlarını ateşleyebilmesini sağlar.

İleri ok açılı kanat ile geri ok açılı kanat aynı koşullarda karşılaştırıldığında şu üstünlekleri sağlar:

    * Yüksek sürüklenmeye kalkış oranı
    * Yüksek kapasitede itdalaşı manevraları
    * Sesaltı hızda uzun menzil
    * Stall direnişine ve anti-spin karakteristiklerinde gelişme
    * Yüksek saldırı açılarında düzgünlük
    * Daha düşük minimum uçuş hızı
    * Daha kısa mesafede kalkış-iniş uzunluğu

Ayrıca bu uçak bir kaç oyuna ve kitabada konu olmuştur.
Aslında bu uçagın en büyük amacı Mig 1.44 yaratabilmektir.Yani onu hayata geçirmektir.