Sayın Yaşar bu yakıt konusunda daha önce de aklıma geldi ama sordum mu hatırlamıyorum. Sıvı yakıt olmasının büyük dezavantajları mı var? Belki de daha verimlidir kullanılan sıvı yakıt yahut tıkanmaya vs daha uzaktır bilemiyorum. Gerçi katı yakıtı yanma haznesine nasıl püskürtüyor sistem onu da bilmiyorum.
Sn Ace,
Ramjet teknolojisinde, sıvı yakıtın yakılması ve yanma odasına enjeksiyonla verilmesi kolay. Bu bakımdan yakıt verim hızı kontrol altında tutularak roketin hızı ayarlanabilir. Bu açıdan bakıldığında sıvı yakıt avantajlı.
Ancak sıvı yakıtın depolanması zor olduğu kadar, roket içerisinde tuttulması da tehlikeli ve zor. O bakımdan genelde hemen kullanım öncesi hazırlanması gerekiyor. Ayrıca Ramjet yakıtına katı katkı malzemeleri eklemek gerekiyor ki bunlar sıvı yakıtta dibe çökme yaptığından sıkıntı yaratıyor.
Katı yakıtta bu sıkıntılar yok. Katkı malzemeleri rahatlıkla eklenebildiği gibi, depolama açısından hiç bir sorun oluşturmuyor. Ancak katı yakıtın, yanma odasının duvarlarına yapışmış vaziyette olması ve bu yakıtın sıcak hava jetleri ile yavaş yavaş ve adeta kademe kademe soyularak alınması işlemi ile (“ablasyon”) yanma sağlandığından, kontrollü yanma sağlayabilmek oldukça zordur. Bu yöntemle motor hızını aşağı yukarı ayarlayabilmek kolay bir iş değil. (Meteor’da bunu başarmışlar).
Jel yakıtta ise (Brahmos ta bu yakıt kullanılıyor) , katı katkı malzemeleri çökme yapmıyor. Jel yakıt, depolanma açısından da katı yakıt gibi emniyetli. Yüksek basınç altında ise, sıvı hale geldiğinden ve de jet ile püskürtülebildiğinden, sıvı yakıt gibi kullanılabiliyor.