Gönderen Konu: Yerli Ramjet  (Okunma sayısı 33772 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Alpars

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1211
  • 40
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Ramjet
« Yanıtla #30 : 24 Haziran 2021, 23:26:01 »
Tabi ram jet roket motorlarında birde hacim sıkıntısı var. Nedeni de hava alıkları. Bu da hss için bir hacim sorununa sebep olur.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3659
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Ramjet
« Yanıtla #31 : 25 Haziran 2021, 02:34:16 »
teşekkürler.
evet hava savunma füzesi için sordum.

önceki sayfalarda 3 veya 4 mach hızlardan bahsedilmiş,  peki ama klasik  havadan havaya füzelerin bazıları zaten bu hızlarda olabiliyor.
bu teknolojiyi öne çıkaran ne o zaman?
motorlarda hareketli parça olmadığından yapmak daha kolaymış,  ondan mı?

iki cevaptan da anladığım karadan havaya bir hava savunma sistemi için  doğru bir tercih değil bu teknoloji.
Sn Korsan,
Ramjet motorun özelliği şunlar:
1. Ramjet’in çalışabilmesi için yüksek oranda havanın içeri alınması gerekiyor. Bunun içinde füzenin bir booster sayesinde yüksek subsonik ile düşük süpersonik hızlara ulaştırılması lazım.
2. Bu hıza ulaşıldığında Ramjet çalışmaya başlıyor. En ekonomik ve verimli çalışma hızı 3 mach civarında.
3. Zorlanırsa Ramjet 6 mach hıza kadar çıkabilir ama çok yakıt harcar ve verimi düşer.
4. Füze ideal olarak 3 Mach’ın hemen altında uçuş yaparak hedefine doğru gider. No escape zone ve terminal safhada ise, hızını arttırarak 4 mach hızla hedefini yakalar.

Aim 120 Amraam C/D serisi füzeler de 4 mach hıza çıkarlar. Ama terminal safhada motorları çalışmaz durumdadır. Hız kaybetmeye başlamışlardır bile. Sert dönüş yapmaları gerektiğinde de hız kaybederler.
Ramjet motorlu füze yakıtını az kullanarak hedefine gittiğinden, terminal safhada dahi 4 mach hızı yakalar. Çok sert (40-60g arası) dönüşler yapsa dahi hızından kaybetmez.
Bu teknolojiyi öne çıkaran “throttable” olması; yani “gaz vererek hız kazanabilme” özelliği. Yapması daha zor ama çok daha öldürücü özelliği olan bir füze. No escape zone (60-100km arası) içinde Kaçmak neredeyse imkansız bu füzeden.

Ingilizce bildiğinizden dolayı daha iyi anlaşılması için bir alıntı:
Quote:
A ramjet, sometimes referred to as a flying stovepipe or an athodyd (aero thermodynamic duct), is a form of airbreathing jet engine that uses the engine's forward motion to compress incoming air without an axial compressor or a centrifugal compressor. Because ramjets cannot produce thrust at zero airspeed, they cannot move an aircraft from a standstill. A ramjet-powered vehicle, therefore, requires an assisted take-off like a rocket assist to accelerate it to a speed where it begins to produce thrust. Ramjets work most efficiently at supersonic speeds around Mach 3 (2,300 mph; 3,700 km/h). This type of engine can operate up to speeds of Mach 6 (4,600 mph; 7,400 km/h).
Unquote.
 
Meteor için de:
Quote:
Meteor missile performance

The missile has a range in excess of 100km. It is designed for a speed greater than Mach 4. The missile has a large no escape zone.

Propulsion system on the next generation missile

The Meteor missile is powered by a solid fuel variable flow ducted rocket (ramjet) supplied by Bayern-Chemie. The ramjet provides the Meteor missile with a capability to maintain consistent high speeds. This ability helps the missile to chase and destroy fast moving flexible targets.

The Meteor includes an electronics and propulsion control unit (EPCU). The EPCU adjusts the rocket’s air intake and duct covers based on the cruise speed and the target’s altitude.

The EPCU observes the distance and fuel level in the rocket and adjusts the throttle of the rocket. This feature of the EPCU helps the missile to manage its fuel system.
Unquote.

https://www.airforce-technology.com/projects/meteor-beyond-visual-range-air-air-missile/
« Son Düzenleme: 25 Haziran 2021, 13:57:39 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı Alpars

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1211
  • 40
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Ramjet
« Yanıtla #32 : 25 Haziran 2021, 10:10:35 »
Bence, "No escape zone" falan hikaye. Hava efsanesi. "Yanıltılamayacak füze yoktur." Netice de "ECM" diye bir kavram var. Bir füze, belirli ve kısıtlı bazı şartlarda teorik olarak 60 g manevra yapabilir ihtimali var diye,  kilometrelerce alan kaçılamaz ölüm bölgesi olamaz bence. Olamıyorda zaten.

Profesyonel askerler zaten bunun böyle olmadığını gayet net biliyor. Neler yapılarak füzelerin atlatılabileceği zaten belli.

Yoksa, öyle no no kaçma burası ölüm bölgesi geyiği olsa idi Tb2 ler patsir in tepesinde geyik muhabbeti yapamazdı.:)

Bu geyikler kendi sistemlerini üretemeyen, kısıtlı silah sistemleri satılan afrika ülkelerinde geçerli geyikler. Fazla itibar etmeyiniz.
« Son Düzenleme: 27 Haziran 2021, 08:41:57 Gönderen: Alpars »

Çevrimdışı Alpars

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1211
  • 40
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Ramjet
« Yanıtla #33 : 25 Haziran 2021, 10:31:02 »
Bence, ramjet motorlu araçlar çok zorlandıkların da 6 mak hıza çıkmazlar.

Bu konu büyük oranda basit olarak güç/ağırlık oranı diyebileceğimiz itki kuvveti ve  karşı zorluk kuvvetleri konusu.

Burada ağırlık tabir olarak verilir ve içerisinde kütlesel ağırlık da vardır, sürtünme gibi diğer fiziksel zorluklar da vardır.

Eğer ki hava aracı tasarımınızı 8 mak a göre yaparsanız, ram jet itki tekniği size bu hızı da zorlanmadan verebilir.

Tek sıkıntı, gökyüzü katmanları arasında ki hava yoğunluğu miktarı farkıdır ki, buda sadece yakıt harcamanızı çok yüksek irtifalarda cüz i bir miktar artırmanıza neden olur.

Füze yi tasarlarken, boyutunu, motor büyüklüğünü, hava alığı/motor hacim oranını orta güç seviyesinde 8 mak hız verecek şekilde optimize ederek tasarlarsanız bu araç 8mac seyir kabiliyetli bir araç olur.

Ram jet motorlar, artık askeri standartlara göre orta ve yüksek irtifa denilen irtifalarda 10 mak hızlarda seyir sürati yapabilen itki sistemleri. Gerek motorlar ve gerekse de hava aracı üzerinde kullanılan metalürji, yapısal malzemeler ve imalat teknikleri ile limitler çok yükseldi. Özellikle de doğu bloku bu konuda çok ilerledi.
« Son Düzenleme: 27 Haziran 2021, 08:42:35 Gönderen: Alpars »

Çevrimdışı tumucin

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2304
  • 24
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Ramjet
« Yanıtla #34 : 25 Haziran 2021, 12:54:26 »
Ramjetli hava hava füzesi bittiginde cok satilacaktir

abd-ab bundan cok kayiplari olacaktir

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3659
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Ramjet
« Yanıtla #35 : 26 Haziran 2021, 17:33:31 »
"No escape zone" falan hikaye. Hava efsanesi. "Yanıltılamayacak füze yoktur."

No escape zone olmasa adamlar kendi sitelerine , bunu en başa yazarlar mı?
https://www.mbda-systems.com/product/meteor/

https://www.ainonline.com/aviation-news/defense/2012-07-08/theres-no-escaping-mbdas-meteor-missile
Gaz verip keserek yakıt tasarrufu yaparak son saldırı safhasında hem deniz seviyesinde hemde 50000ft’de hedefini 4+ mach hızla 100km yarıçaplı bir daire içerisinde yakalayabilecek bir füzeden bahsediliyor. Maximum menzili saklı tutulan ancak en son  bizim hava generallerden birisinin de söylediği gibi 320km civarında olduğu tahmin edilen bu füzenin verilen etkili NoEscape menzili100km.
“Şu anda piyasadaki benzeri hava hava füzelerinden çok daha üstün özellikte olan bu füzenin ABD de dahi karşılığı yok” denilen bir füzeden bahsediliyor.
Makalenin başlığı;
There’s No Escaping MBDA’s Meteor Missile

“Ramjet motorlu araçlar çok zorlandıkların da 6 mak hıza çıkmazlar.”
Quote:
Ramjets work most efficiently at supersonic speeds around Mach 3 (2,300 mph; 3,700 km/h). This type of engine can operate up to speeds of Mach 6 (4,600 mph; 7,400 km/h).
Unquote.
Quote:
 efficiency will not be attained until reaching supersonic speeds in the realm of mach 3. Ramjet engines are limited to a maximum speed of about mach 6 due to the shockwave induced pressure loss which occurs when slowing the intake air to subsonic speed.
Unquote.
https://www.skybrary.aero/index.php/Ramjet

https://en.wikipedia.org/wiki/Ramjet

Buradaki linklerden de görüleceği üzere, Ramjet motorlar 3mach hızda en iyi randımanla çalışırlar. 6 mach hıza yaklaştıkça hem yakıt harcaması artar, hemde bu hızda motor içinde sıkıştırma bölümünde oluşan şok dalgalarının yarattığı problemlerden dolayı daha hızlı gidemezler.
 
Şu yok bu yok deyip foruma yanlış bilgi aktarmayalım lütfen. İddiada bulunacaksanızda kaynak verin.
« Son Düzenleme: 26 Haziran 2021, 17:36:12 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı Alpars

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1211
  • 40
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Ramjet
« Yanıtla #36 : 26 Haziran 2021, 22:07:17 »
Ne diyecekti mbda, bak müşteri gardaş, biz bu füzeyi yaptık emme, bu urus varya bu urus, bi garıştırma yapıyo, füze feleğini şaşırıyo mu diyecekti. Komik.

Mbda yazdı diye kesin öyle yani. Bende yedim. Niye öyle yazıyo, sn.yaşar bey yerse diye yazıyo işde.

Kimseye yanlış bilgi falan verdiğim yok. Her yazılanı yemek zorunda değiliz dostlar. Bırakın yiyen yesin.

Dikkat ediyorum yaşar, senin tezini tezini doğrulauan her şey kesin doğru olarak kabul ediyorsun, fakat başkasına gelince nedense öyle olmuyor. İlginç değil mi?

Akıl varken, mantık varken neden gidipde elin her yazdığını kabul edeyim. Ben safmıyım.

Dediğim gibi ortada ecm, eh, karıştırma, çekili sahte hedef, sarfedilebilir bir sürü çeşit sahte hedef, çeşit çeşit chaff v.s varken, nedense mbda nın füzesi kaçılmaz oluyorda, çin, rusunkiler olamıyor.

Ben yıllardır bu işin içinde biri olarak, neyin ne olduğunu gayet iyi biliyorum yaşarım endişe etme. Sen beni dinle iki gözüm.
« Son Düzenleme: 27 Haziran 2021, 08:44:42 Gönderen: Alpars »

Çevrimdışı Alpars

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1211
  • 40
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Ramjet
« Yanıtla #37 : 26 Haziran 2021, 22:18:47 »
Paylaşılan sitelerde ki bilgiler hangi zamana ait, yeni olabilir ama, o başka bi yerden çok eski bilgileri kullanıyor olabiliyor. Ayrıca sadece kafanızı gözünüzü batıya doğru tutmayın. Dünya yuvarlak, doğusu batısı, güneyi, kuzeyi de var.

Ara ara rus, çin, hint sistemlerine de bakın. Sonra insanlara 2 link atıp yanlış bilgi veriyorsun demeyin. Hem güncel literatür yok hemde başkasına çamur atmayın kardeşim.

Dünya ramjette 10 mak lara çıkmış sen hala ramjet 3 mak da rantıbıl mantıbıl hikayesi okuyon. Dünya durmuyo koşuyo koşuyo.

Çevrimdışı Alpars

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1211
  • 40
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Ramjet
« Yanıtla #38 : 26 Haziran 2021, 22:20:43 »
Şimdide tutturur bi nerde nerde, bi zahmet sen bul onuda nerde ise de öğrenmiş olursun.🤷🏻‍♂️

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3659
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Ramjet
« Yanıtla #39 : 27 Haziran 2021, 01:58:14 »
Sn Alpars,
Ben size hep siz diye hitap ettim. Bu senli benli , gardaş hitap şekli uygunsuz ve gereksiz. Anlaşılıyor ki siz kafanıza göre kaynaksız uydurma yazmaya ve forumu kirletmeye devam edeceksiniz. Buyurun devam edin. Size cevap vermeyeceğim. Yazdıklarınızı da yok kabul edeceğim.
Sn Merzifonlu’nun “zırcahil” deyimi şu son yazdıklarınızla tam yerine oturmuş oldu.
« Son Düzenleme: 27 Haziran 2021, 02:00:16 Gönderen: Yasar »