Gönderen Konu: Yerli Ramjet  (Okunma sayısı 33802 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Denizci16

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2332
  • 70
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Ramjet
« Yanıtla #110 : 26 Mayıs 2023, 22:13:43 »
Arkadaşlar füzenin menzilinin 100 +km veya 200 km maksimum menzilinin olmasının bir önemi yok siz bunu ancak;

F16 F15 gibi 4. Nesile
Eurofighter,rafale gibi 4.5 nesil uçaklara karşı kullanabilirsiniz bu maksimum menzilleri..

Anlaşılan killzone yani ölümcül bölge veyahut no escape Zone yani kaçışı olmayan bölge 100 km ve üzeri....

Bu gayet iyi...

Benim bu ramjet'ten beklentim throtable yani gazlama özelliğinin olması nedir bu?

 hedefe belirli sabit kontrollü tüm enerjisini harcamaması son aşama yani end game zamanı kendini hızlandırıp yüksek ivmeleme ve " g " çekrek hedefin manevra ve kaçınma hareketlerine rağmen hedefi vurması...

Burda bence en önemli nokta seeker tarayıcı başlıksa bu başlık umarım aesa olur ilerleyen dönem ve bloklarda arsa+ır şeklinde umarım hibrit bir başlık geliştirebiliriz..Arayıcı başlık konusu füzenin kinematik değerlerinden daha kritik bir mevzu umarım hakkını verebiliriz...

Arkadaşlar uçak radarlarının x bant olduğu ve artık 5. Nesil ile duşük rcs (radar cross section)radar kesit alanı olduğu savaş ortamında uçaklar stealth hedefleri yakalamak için f35 ve su 57 gibi VHF band radar ile l band kanat radarını ihtiyacı var bence ...

Kısaca 5. Nesil uçaklar birbirini 20-60 km den önce göremiyecek belki barış kartalı 🦅 gibi eE7T gibi uçaklar ile 80-100 km'yi bulabilir..Bu yüzden menzile takılmayın..Enerjisini koruması ve başlık teknolojisi ile RF veribağı teknolojisi daha önemli

Unutmayın bir önceki nesili amraam ve mica gibi füzeler ilk 30-40 saniye motoru yanıp hedefe yavaşlayarak ve enerji kaybederek gidiyor.Yani sert ve keskin manevralar yapamadan iyi durmsal farkındalıklı uçak ve buna ait yetişmiş pilot ile bunlardan kaçınma mümkün

Sahi yunanlılar ve mısırlıların rafale ile meteor füzeleriyle bizim modernizesiz mevcut F16 lar üzerinde kuracağı baskı ve avantajı düşünmek bile istemiyorum

Saygılarımla
« Son Düzenleme: 26 Mayıs 2023, 22:49:14 Gönderen: Denizci16 »

Çevrimdışı tumucin

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2304
  • 24
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Ramjet
« Yanıtla #111 : 27 Mayıs 2023, 23:59:11 »
SSB Başkanı Demir:

GÖKHAN, Meteor hava-hava füzesi benzeri bir füze.

RamJet motorlu.

🗣️ ROKETSAN Genel Müdürü İkinci:

ROKETSAN, katı yakıtlı RamJet geliştiriyor.

TÜBİTAK SAGE ise sıvı yakıtlı RamJet geliştiriyor.

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2769
  • 292
Ynt: Yerli Ramjet
« Yanıtla #112 : 28 Mayıs 2023, 01:17:07 »
Sultan Süleyman'dan beri hiç bu kadar güçlü olmadık 

Çevrimdışı Kapgan

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 182
  • 21
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Ramjet
« Yanıtla #113 : 28 Mayıs 2023, 01:20:47 »
Sultan Süleyman'dan beri hiç bu kadar güçlü olmadık

 Espri mi bu?

Çevrimdışı baryshx

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 813
  • 58
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Ramjet
« Yanıtla #114 : 11 Haziran 2023, 21:59:13 »
Gürcan Okumuş Ramjet, Scramjet ve diğer konularda açıklamalar yapmış. Gerçi bilindik şeyler demiş.

Gökhan için ön tasarım aşamasında demiş. Daha detay tasarım, tasarım doğrulama ve kalifikasyon aşamaları var.

Ne kadar sürer fikri olan var mı?

https://mavivatan.net/tubitak-sage-soylesi-tubitak-sage-enstitu-muduru-gurcan-okumus/
« Son Düzenleme: 11 Haziran 2023, 21:59:55 Gönderen: baryshx »

Çevrimdışı baryshx

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 813
  • 58
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Ramjet
« Yanıtla #115 : 11 Aralık 2023, 01:43:47 »
Gökhan füzesinden bahsetmişken füzenin booster'ı olacak demi.

Şundan dolayı soruyorum RAMjet mach 1 üstü hızlarda çalışmaya başlıyor diye biliyorum.

Kısaca ya booster ile füzeyi bu hıza çıkartcaz yada uçak 1 mach ve üstüne çıkacak ateşleme için

Yanlış biliyorsam Arkadaşlar düzeltsin.

Evet Kaan gerekirse mach 1.8 yaparken bile hava hava füzelerini ateşleyebilmeli
Gökhan füzesi sıvı/jel yakıtlı ramjet motoru olan bir füze olacak. Ramjetler teorik olarak 0.8 Mach hızda devreye girebiliyorlar. Uçak 1.3 Mach yapıyorsa ramjet çalışmaya başlayabilir. Ama Gökhan’da da mutlaka bir katı yakıtlı booster kademesi olacaktır. Burada booster için gerekli katı yakıtı koyacak yer önemli. Meteor’da booster’ın kullandığı toz katı yakıt yanma odasında depolanıyor ve nozülsüz entegre booster bölümünde yakılarak Meteor 1.5 Mach hıza ulaştırılıyor. Yanma odasındaki toz kuru yakıt bitince yanma odasının çeperlerine yapıştırılmış ramjet kuru yakıtı istenilen miktarda, hava jetleri ile safiha safiha soyularak yakılıp ramjete itki veriyor.
Gökhanda’da yanma odası kuru yakıt deposu olarak aynı şekilde kullanılabilir.
Gökhan ortaya çıkıp kendisini gösterinceye kadar bizim bu işi nasıl çözdüğümüzü bilemeyeceğiz.
Brahmos ta sıvı/jel yakıtlı ramjet itkili motor kullanan bir füze. Ancak katı yakıtlı booster kademesi ayrı ve füzeyi 1.5 Mach hıza taşıdıktan sonra kopup ayrılıyor.

F22’nin her türlü bilgisi gizli olsa da, bazı makalelerde 1.5 Mach hızdayken füze atabilme kabiliyetinden bahsedildiği gözönünde tutulursa, bu hızda kapak açabiliyor demektir. Ancak F35’in de aynı teknoloji sınıfından geldiğini ve 20000feet altında çok düşük hızlarda kapak açabildiği bilgisi olduğunu düşünürsek, f22’nin de çok yüksek irtifalarda Mach üstü hızlarda kapak açabildiği ve düşük irtifalarda da hız limitiyle sınırlı olduğu gerçeği ortaya çıkar.

Yani KAAN’da çok yüksek irtifalarda Mach üstü hızlarda kapak açsa da, düşük irtifalarda ancak hızını düşürerek kapak açabilecek demektir.

Ben onun için bu stealth uçakları pek sevmiyorum. Çok kısıtlayıcı şartları var.
Delta kanatlı (RCS değerleri yapısal olarak düşük) EF2000 gibi uçaklar bence çok daha kullanışlı uçaklar. KAAN’da beast-mode ‘da çok daha faydalı bir uçak olacak bizim için.

Sn Yaşar Gökhan füzesinden öğreneceğimiz yakıt ve ramjet teknolojileri ile Atmaca, Som füzelerinin ses üstü modelleri aynı boyutta iken aynı menzilde gelir mi? (Elektronik ve aerodinamik olarak ses üstüne adapte edilmiş şekilde olacak şekilde). Yani Atmaca ve Som’u aynı boyutta aynı şekilde ses üstü aynı menzile bu Ramjet motorlar ile atabilir miyiz?

Hali hazırda JP10 yakıtımız var. İyileştirme çalışmaları ile daha da iyi duruma gelir. Yüksek enerji seviyesine sahip ve yüksek yoğunluklu sıvı yakıt için Tübitak- SAGE çalışıyordu sanırsam. Roketsan'da uğraşıyor tabii.

Kriyojenik ve Kriyojenik olmayan yakıt teknolojileri de önemli, Delta-V'de bu yakıtların geliştirilmesi ve Uzay ile ilgili çalışıyordu.

2024'de Ramjet teknolojimiz ortaya çıkar. Ramjet itkili Gökhan veya AKBABA gelecektir. Belki ikisi birden gelir...

Çevrimdışı tumucin

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2304
  • 24
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Ramjet
« Yanıtla #116 : 11 Aralık 2023, 01:53:27 »
2024  girdik sayilir nerde  bunlar

Gezginde bile  haber yok

Çevrimiçi Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3661
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Ramjet
« Yanıtla #117 : 11 Aralık 2023, 03:48:30 »
Gökhan füzesinden bahsetmişken füzenin booster'ı olacak demi.

Şundan dolayı soruyorum RAMjet mach 1 üstü hızlarda çalışmaya başlıyor diye biliyorum.

Kısaca ya booster ile füzeyi bu hıza çıkartcaz yada uçak 1 mach ve üstüne çıkacak ateşleme için

Yanlış biliyorsam Arkadaşlar düzeltsin.

Evet Kaan gerekirse mach 1.8 yaparken bile hava hava füzelerini ateşleyebilmeli
Gökhan füzesi sıvı/jel yakıtlı ramjet motoru olan bir füze olacak. Ramjetler teorik olarak 0.8 Mach hızda devreye girebiliyorlar. Uçak 1.3 Mach yapıyorsa ramjet çalışmaya başlayabilir. Ama Gökhan’da da mutlaka bir katı yakıtlı booster kademesi olacaktır. Burada booster için gerekli katı yakıtı koyacak yer önemli. Meteor’da booster’ın kullandığı toz katı yakıt yanma odasında depolanıyor ve nozülsüz entegre booster bölümünde yakılarak Meteor 1.5 Mach hıza ulaştırılıyor. Yanma odasındaki toz kuru yakıt bitince yanma odasının çeperlerine yapıştırılmış ramjet kuru yakıtı istenilen miktarda, hava jetleri ile safiha safiha soyularak yakılıp ramjete itki veriyor.
Gökhanda’da yanma odası kuru yakıt deposu olarak aynı şekilde kullanılabilir.
Gökhan ortaya çıkıp kendisini gösterinceye kadar bizim bu işi nasıl çözdüğümüzü bilemeyeceğiz.
Brahmos ta sıvı/jel yakıtlı ramjet itkili motor kullanan bir füze. Ancak katı yakıtlı booster kademesi ayrı ve füzeyi 1.5 Mach hıza taşıdıktan sonra kopup ayrılıyor.

F22’nin her türlü bilgisi gizli olsa da, bazı makalelerde 1.5 Mach hızdayken füze atabilme kabiliyetinden bahsedildiği gözönünde tutulursa, bu hızda kapak açabiliyor demektir. Ancak F35’in de aynı teknoloji sınıfından geldiğini ve 20000feet altında çok düşük hızlarda kapak açabildiği bilgisi olduğunu düşünürsek, f22’nin de çok yüksek irtifalarda Mach üstü hızlarda kapak açabildiği ve düşük irtifalarda da hız limitiyle sınırlı olduğu gerçeği ortaya çıkar.

Yani KAAN’da çok yüksek irtifalarda Mach üstü hızlarda kapak açsa da, düşük irtifalarda ancak hızını düşürerek kapak açabilecek demektir.

Ben onun için bu stealth uçakları pek sevmiyorum. Çok kısıtlayıcı şartları var.
Delta kanatlı (RCS değerleri yapısal olarak düşük) EF2000 gibi uçaklar bence çok daha kullanışlı uçaklar. KAAN’da beast-mode ‘da çok daha faydalı bir uçak olacak bizim için.

Sn Yaşar Gökhan füzesinden öğreneceğimiz yakıt ve ramjet teknolojileri ile Atmaca, Som füzelerinin ses üstü modelleri aynı boyutta iken aynı menzilde gelir mi? (Elektronik ve aerodinamik olarak ses üstüne adapte edilmiş şekilde olacak şekilde). Yani Atmaca ve Som’u aynı boyutta aynı şekilde ses üstü aynı menzile bu Ramjet motorlar ile atabilir miyiz?

Hali hazırda JP10 yakıtımız var. İyileştirme çalışmaları ile daha da iyi duruma gelir. Yüksek enerji seviyesine sahip ve yüksek yoğunluklu sıvı yakıt için Tübitak- SAGE çalışıyordu sanırsam. Roketsan'da uğraşıyor tabii.

Kriyojenik ve Kriyojenik olmayan yakıt teknolojileri de önemli, Delta-V'de bu yakıtların geliştirilmesi ve Uzay ile ilgili çalışıyordu.

2024'de Ramjet teknolojimiz ortaya çıkar. Ramjet itkili Gökhan veya AKBABA gelecektir. Belki ikisi birden gelir...
Yukarıda saydığınız yakıtlar jet motorları ve uzaya giden roket motorları yakıtları.
Ramjet’te sıvı yakıt kullanırsanız bayağı problemle karşılaşırsınız.
Ramjetlerdeki yakıtın içerisine özel ek mineraller katılıyor ve yanmanın daha randmanlı olması sağlanıyor. Katıyakıtlı ramjetlerde bu kolay. Çünkü bu partikül mineraller rahatça kuru yakıtın içerisine karıştırılabiliyor. Bu mineralleri sıvı yakıta karıştırdığınızda, dibe çöküyorlar ve homojen bir karışım olmuyor. Onun için ramjette sıvı yakıtı olarak jel yakıt kullanılıyor. Jel yakıtın içerisinde mineraller süspansiyon olarak kalıyor ve homojen bir şekilde karışmış oluyor.

Gökhan’ı Tübitak geliştiriyor ve sıvı/jel yakıtlı.
Akbaba’yı Roketsan geliştiriyor ve katıyakıtlı. Yani meteor’daki gibi.
« Son Düzenleme: 11 Aralık 2023, 03:50:07 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı Kapgan

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 182
  • 21
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Ramjet
« Yanıtla #118 : 11 Aralık 2023, 04:24:00 »
2024  girdik sayilir nerde  bunlar

Gezginde bile  haber yok

Kale Grubunun üreteceği motor hazır olana kadar Gezgini piyasaya çıkarmayacaklar galiba

Çevrimiçi Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3661
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: Yerli Ramjet
« Yanıtla #119 : 11 Aralık 2023, 04:29:43 »
2024  girdik sayilir nerde  bunlar

Gezginde bile  haber yok

Kale Grubunun üreteceği motor hazır olana kadar Gezgini piyasaya çıkarmayacaklar galiba
Ramjetle ne alakası var Kale’nin ve Gezginin?