Gönderen Konu: İSTANBUL KANALI  (Okunma sayısı 11749 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 36214
  • Beğeni Puanı +149/-35
Ynt: İSTANBUL KANALI
« Yanıtla #80 : 21 Eylül 2018, 17:18:33 »

2 - Kanal İstanbul projesi sıradan, basit ufak bir proje olmadığı için sadece bir kişinin/yöneticinin - yukarıda ima/bahis edildiği gibi - körü körüne isteği doğrultusunda yapılamaz. Bence kanal istanbul ısarırının arkasında Büyüyen Çin ve buna bağlı olarak geliştirdiği Yeni İpek yolu projesi..Bu kadar ekonomik sıkışıklık içerisinde 3. Köprü ve Çanakkale köprüsü yapılması ve aciliyeti bana bunu hatırlatıyor...


+1
Şu projeyi savunup, ne faydası olabileceğini belirtemeyip gak guk edenlerin aksine, mantıklı bir olasılık sunabilen tek insan.
Tebrik ediyorum.
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı UYVAR

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 981
  • Beğeni Puanı +41/-174
Ynt: İSTANBUL KANALI
« Yanıtla #81 : 21 Eylül 2018, 21:49:18 »
Eee ipek yolu projesiyle marmarayi, 3. Kopruyu, canakkale koprusunu bagladin da zaten varolan BELEŞ bogaz dururken neden kanalin kullanilacagini aciklamadin.

İpekyolu yatay, kanalistanbul dikey kesiyor cografyayi. Yine tutmadi yani...
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

Çevrimdışı metin62

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 142
  • Beğeni Puanı +35/-10
  • DefenceTurk.com
Ynt: İSTANBUL KANALI
« Yanıtla #82 : 21 Eylül 2018, 22:28:49 »
Konuyu irdeleyen arkadaşların belirtmiş olduğu gibi bu proje bu güne kadar TC gerçekleştirmek istediğ en büyük ve en pahalı projesi olması planlanıyor.

Hali ile bu ebatta bir projeye başlanmadan evel normalde yapılmakta olan fizibilite  çalışmalarını çok daha fazla özenerek yapılmasını sağlamalıyız.

Ör: Proje sonucunda hedeflenen beklentilerin gerçekleşme olasılığı. Proje sonrası kalıcı ekolojik değişiklikler .Proje finasman ve geri ödemesinin çok iyi hesaplanması gerekir. 

Ekolojik faktörleri ve öngörülere kulak asmadan yapılcak bir proje malesef gelecek nesillerimzin de hayatlarını ve yaşam alanlarını temelden etkileyecektir.

Olası finansal boyutlandırma  hataları ise milletimizin zaten kıt kanaat olan mali durumunu  daha da olumsuz etkileyebilir.

Madem ki bu ebattaki bir proje bizlere kazandırabilecekleri yanında ,geriye dönüşü imkansız  ekolojik riskler barındırdığı iddia ediliyorsa. O zaman  proje sadece siyasi kararlara dayandırılıp başlanılmamalı.

kanaatımca ,bu proje dünyada  ve Türkiyedeki ekolojik dengeler hakkında  uzman tecrübe sahibi yurtiçi  ve yurt dışında  bulunmakta olan üniversitelerce ve uzman akademistler tarafından incelenmesi tartışılması sonrası oluşacak ortak raporlar sonucunda karar verilmesi en doğru olan yöntemdir. 

Amaç projeye köstek olmak değil ,bilakis proje sonrası hepsimizin  nesillerce gururlanabileceği bir sonuca ulaşmak.

Çevrimdışı PARTİKÜL

  • 2017 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 497
  • Beğeni Puanı +84/-73
  • DefenceTurk.com
Ynt: İSTANBUL KANALI
« Yanıtla #83 : 21 Eylül 2018, 22:30:57 »
Projenin elle tutulur hiç tarafı yok. Fakat enteresan şeyler var. Örneğin, projeyi son derece saçma bulan bazı akademisyenler; nasıl olduysa sonradan projeyi destekler hale geldiler veya getirildiler. Örneğin Prof. Dr. Celal Şengör... Öyle anlaşılıyor ki, kamu oyuna açıklanmak istemeyen bazı şeyler var gibi! Diyelim ki öyledir, Dr. Ramazan Kurtoğlu hocanın iddia ettiği gibi HAZİNE BULACAKLAR! hadi bulamazlarsa, hadi yalansa, hadi uydurmaysa! Öyle olsa bile, bir iddia üzerine ekolojik dengeyle oynanabilir mi? Ve maliyeti cabası.. Sonsuza kadar topografyayı değiştiriyorsun... Bunun mantıklı bir açıklaması varsa, topluma açıklanması gerekir. Çünkü coğrafya bütün Türk milletine aittir. Sizin insana saygınız yok mu? Ben yaptım oldu şeklinde ilkel bir düşünce olabilir mi? Taş devrinde mi yaşıyoruz. kaldı ki, diğer milletleri de ilgilendiren bir konudur. Bulgaristan, Romanya, Ukrayna, Rusya, Gürcistan... belki de bir daha gün yüzü göremeyeceklerdir. Karadeniz' in ekolojisi bozulursa ne olacak? Bu projeye Amerika, İngiltere, Fransa ve AKP yandaşları haricinde destek veren olacağını hiç zannetmiyorum. Şimdiden şuraya yazayım da... kayıt düşmüş olayım; şayet olursa ihaleyi CENGİZ İNŞAAT, LİMAK İNŞAAT, KOLİN İNŞAAT kazanacaktır. BMC' de hafriyat kamyonlarını yapar artık!

Çevrimdışı UYVAR

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 981
  • Beğeni Puanı +41/-174
Ynt: İSTANBUL KANALI
« Yanıtla #84 : 21 Eylül 2018, 22:49:23 »
Valla benim aklima tek birsey geliyor: bogazda bir tanker sabotajla batirilir. Bogaz gecisi riskli veya imkansiz hale getirilir. Millet kanaldan gecmek zorunda birakilir. Orada da senin istedigini gecirirsin istemedigini gecirmezsin.

Artik kimi istersin bilemem. Orasi senin karakterine kalmis!
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

Çevrimdışı Nutuk

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 824
  • Beğeni Puanı +27/-41
Ynt: İSTANBUL KANALI
« Yanıtla #85 : 21 Eylül 2018, 23:17:35 »
Cok guzel fikir, ancak ufak bir sorun var. Koskoca bogazi tikayacak boyutta bir tanker bulmamiz gerekir daha henuz uretilmedi

Çevrimdışı firtinabaskan

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 74
  • Beğeni Puanı +11/-77
  • DefenceTurk.com
Ynt: İSTANBUL KANALI
« Yanıtla #86 : 21 Eylül 2018, 23:29:01 »
Benimde anlamadığım boğazlar için sadece montrö boğazlar sözleşmesinin olduğunumu düşünüyor herkes bunu merak ediyorum.

Mesela
Madde 20 – Türk Boğazları'nın bütününde yada bazı kısımlarında deniz trafiği,
a) Mücbir sebeplerle,
b) Çatma, karaya oturma, yangın, kamu güvenliği, çevre kirlenmesi gibi tehlike durumlarında,
c) Köprü/tünel inşaatı, sondaj vb. sualtı ve su üstü çalışmaları gibi kamu yararına yapılan büyük inşaatlarda,
d) Geçiş trafiğini askışa almayı gerektiren ciddi ve beklenmedik seyrüsefer tehlikelerinde,
İdarece geçici olarak durdurulabilir.
İdare bu durdurmanın imkan nispetinde kısa sürmesi için gerekli önlemleri alacaktır.
Geçişin durdurulması veya başlatılması, ilgili Liman Başkanlığı ve Trafik Kontrol İstasyonlarınca gemilere ve
ilgililere duyurulacaktır.
Türk Boğazları'nda trafiğin geçici olarak durdurulmasından sonra açılması üzerine, bekleyen gemilerin Türk
Boğazları'na girişleri, trafik akışını hızlandırmak için Türk Boğazları Rapor Verme Sistemi'ne göre tespit edilen geçiş sırasına
ve gemilerin niteliklerine göre belirlenerek gemilere ve ilgililere duyurulur.

uluslararası kabul görmüş tüzükden.

Yukarıda bir arkadaş gemi batırma örneği vermiş birtanede benden gelsin ozaman kanun aynen şöyle

İstanbul boğazı'nda Vaniköy ve Kanlıca arasında, Çanakkale Boğazı'nda Nara ve Kilitbahir Burnu arasında önde
seyreden gemi geçilmeyecektir.

Öndeki gemi gemi sıklıkla beklet babam beklet yaparsa geçişler diğer gemiler için sorun teşkil eder demir atmakda para :)
Bu kanal olayı çok karmaşık he belki komple boşa konuşuluyor trafik aşırı arttı tehlike artık çok daha büyük
IMO'dan belki yeni tüzük çıkarılacak bilinmez birde bazı arkadaşlar risk yeni yapılacak kanaldada var demişler kanalda neredeyse adam manevrasız gidecek boğazdan geçerken kaç tane zor manevra yapılıyor bir bakmalarını tavsiye ederim.
« Son Düzenleme: 21 Eylül 2018, 23:47:35 Gönderen: firtinabaskan »

Çevrimdışı UYVAR

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 981
  • Beğeni Puanı +41/-174
Ynt: İSTANBUL KANALI
« Yanıtla #87 : 21 Eylül 2018, 23:53:29 »
Cok guzel fikir, ancak ufak bir sorun var. Koskoca bogazi tikayacak boyutta bir tanker bulmamiz gerekir daha henuz uretilmedi

Var var olmaz olur mu. Seawise giant vardi hindistan'da sokuldu. Su anda prelude var. Bogazin en dar yerinde ya da en sig yerinde batirsan... Gecen bir gemi yaliya daldi mesela. İnsanin aklina neler geliyor. 🤔
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

Çevrimdışı firtinabaskan

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 74
  • Beğeni Puanı +11/-77
  • DefenceTurk.com
Ynt: İSTANBUL KANALI
« Yanıtla #88 : 21 Eylül 2018, 23:58:09 »
Cok guzel fikir, ancak ufak bir sorun var. Koskoca bogazi tikayacak boyutta bir tanker bulmamiz gerekir daha henuz uretilmedi

Var var olmaz olur mu. Seawise giant vardi hindistan'da sokuldu. Su anda prelude var. Bogazin en dar yerinde ya da en sig yerinde batirsan... Gecen bir gemi yaliya daldi mesela. İnsanin aklina neler geliyor. 🤔

Bunun daha ötesi tehlikeli madde taşıyan isimsiz bir geminin battığını düşünelim veya rasyasyon yayan çıkarılması oldukça güç vs vs bir sürü senaryo üretilir

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 36214
  • Beğeni Puanı +149/-35
Ynt: İSTANBUL KANALI
« Yanıtla #89 : 22 Eylül 2018, 00:56:56 »

İpekyolu yatay, kanalistanbul dikey kesiyor cografyayi. Yine tutmadi yani...



Ben de öyle düşünüyordum. Ancak şimdi şüphelerim var!

Konuyu irdeleyen arkadaşların belirtmiş olduğu gibi bu proje bu güne kadar TC gerçekleştirmek istediğ en büyük ve en pahalı projesi olması planlanıyor.

Hali ile bu ebatta bir projeye başlanmadan evel normalde yapılmakta olan fizibilite  çalışmalarını çok daha fazla özenerek yapılmasını sağlamalıyız.

Ör: Proje sonucunda hedeflenen beklentilerin gerçekleşme olasılığı. Proje sonrası kalıcı ekolojik değişiklikler .Proje finasman ve geri ödemesinin çok iyi hesaplanması gerekir. 

Ekolojik faktörleri ve öngörülere kulak asmadan yapılcak bir proje malesef gelecek nesillerimzin de hayatlarını ve yaşam alanlarını temelden etkileyecektir.

Olası finansal boyutlandırma  hataları ise milletimizin zaten kıt kanaat olan mali durumunu  daha da olumsuz etkileyebilir.

Madem ki bu ebattaki bir proje bizlere kazandırabilecekleri yanında ,geriye dönüşü imkansız  ekolojik riskler barındırdığı iddia ediliyorsa. O zaman  proje sadece siyasi kararlara dayandırılıp başlanılmamalı.

kanaatımca ,bu proje dünyada  ve Türkiyedeki ekolojik dengeler hakkında  uzman tecrübe sahibi yurtiçi  ve yurt dışında  bulunmakta olan üniversitelerce ve uzman akademistler tarafından incelenmesi tartışılması sonrası oluşacak ortak raporlar sonucunda karar verilmesi en doğru olan yöntemdir. 

Amaç projeye köstek olmak değil ,bilakis proje sonrası hepsimizin  nesillerce gururlanabileceği bir sonuca ulaşmak.

Kargaşaya neden olan da bu zaten. Ülkenin en büyük pprojesi deniliyor kimilerince. Cumhurbaşkanı prestij projesi diyor. Bazıları karşı çıkıyor, bazıları destekliyor. Ancak o destekleyenler bu projenin ülkeye ne gibi yararı olacağı konusunda net bir şey ortaya koyamıyor bile.

Eğer devlet gerçekten bu projeyi hayata geçirme niyetindeyse, bütün maliyetleri, bu maliyetleri karşılaması düşünülen gelirleri, getirileri vs açıklaması gerekir!
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com