Gönderen Konu: Türkiye'nin ilk yerli dizel tren seti raya indirildi  (Okunma sayısı 5053 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Tuco

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 1482
  • 21
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Genel Müdürü Süleyman Karaman, "Bugün, Türk firma, mühendis ve işçisi yüksek hızlı tren hatlarının kısa sürede ve daha ucuza inşa edebilme yetilerine ulaştı." dedi.
15:55 | 19 Nisan 2011


Türkiye Vagon Sanayi AŞ. (TÜVASAŞ) tarafından inşa edilen Türkiye’nin ilk yerli dizel tren seti, Mithatpaşa Tren İstasyonunda düzenlenen törenle raya indirildi.

Törende konuşan TCDD Genel Müdürü Karaman, TÜVASAŞ’ın 60 yıldır demiryolu sanayisine büyük hizmetlerde bulunduğunu belirtti. Karaman, TÜVASAŞ’ın dünyaya hitap eden bir fabrika olması, Türkiye dışındaki ülkelere de araç satması için var güçleriyle çalıştıklarını anlatarak, görevde bulunduğu süre içinde demiryolculara destek olan eski Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’a teşekkür etti.
Demiryollarına verilen heyecan ve destek sayesinde 9 yıldır benzeri olmayan işlerin başarıldığını vurgulayan Karaman, "Bu projelere inanmayanlar, inananlardan çoktu. Hayata geçirdiğiniz her proje bunu tersine çevirdi. Bugün sanayiciden esnafa kadar toplumun her kesimi, 7’den 70’e herkes demiryollarına inanmakta, projelerden büyük bir heyecan duymaktadır." dedi.

Karaman, Türkiye’de demiryolu alanında önemli atılımlar yapıldığına işaret ederek, "Demiryolu seferberliğimiz sayesinde yüksek hızlı trende Avrupa’da 6’ıncı, dünyada 8’inci duruma geldik. Bugün, Türk firma mühendis ve işçisi, yüksek hızlı tren hatlarını kısa sürede ve daha ucuza inşa edebilme yetilerine ulaştı. Dünyadaki gelişmeleri yakalarken mevcut sistemi de unutmadık.

Yollarımızı yenilerken bağlı ortaklılarımızdan olan TÜVASAŞ, TÜDEMSAŞ ve TÜLOMSAŞ’ta üretilen, çeken, çekilen araçların modernizasyonuna başladık.

Raylarımız ışıldarken araçlarımızı da pırıl pırıl hale getiriyoruz. Diğer taraftan yerli ve yabancı özel sektör işbirliğinde ülkemizin dört bir köşesinde demiryollarımıza sanayi bacaları kazandırıyoruz" diye konuştu.

Sakarya’nın demiryolu sanayisinde marka olmaya başladığına dikkati çeken Karaman, sözlerini şu şekilde sürdürdü: "Hem TÜVASAŞ hem de Korelilerle ortak kurduğumuz EUROTEM hızlı tren fabrikası, sadece demiryollarımızın değil bölgenin gelişmesinde çok önemli işlevlere sahip bulunmaktadır. Bu iki demiryolu üretim devi, TCDD’nin ve ülkemizin yanı sıra, Ortadoğu, Kuzey Afrika, Orta Asya’ya kadar birçok ülkenin demiryolu araç taleplerini de karşılayacak kapasiteye sahip bulunmaktadır. Bu setlerin üretilmesinde emeği geçen TÜVASAŞ’ın kıymetli yöneticilerine, mühendislerine, işçilerine en içten teşekkürlerimi sunuyorum." Karaman, ülkedeki raylı sistem yatırımları sayesinde TÜVASAŞ’ın öneminin gittikçe artacağını kaydederek, TÜVASAŞ’ın dizel tren seti üretmesinin 9 yılda gerçekleştirilen ilklerden birisi olduğunu dile getirdi.

YILDIRIM: "DÜNYAYA TREN SETLERİ YAPIYORUZ"

Eski Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ise demiryollarının ülkenin kaderini değiştiren bir kurum olduğunu belirterek, Sakarya’da, Kurtuluş Savaşı’nda demiryollarının izlerinin görüldüğünü ifade etti.

Demiryollarının ümran ve refah yolu olduğunu kaydeden Yıldırım, yılda 18 kilometre olan demiryolu yapımını ayağa kaldırdıklarını dile getirdi.

Yıldırım, Türkiye’nin demiryolları ile ilgili her türlü üretimi yapacağına dikkati çekerek, "Dünyaya da tren setleri yapıyoruz. İşte TÜVASAŞ, Bulgaristan’dan, Avrupa Birliği ülkesinden sipariş aldı. Irak’a iş yapıyor.

TÜLOMSAŞ, Amerika Birleşik Devletleri’nin dünyanın lokomotif devi Genaral Elektrik ile anlaşma yaptı. 50 tane lokomotifi yeni nesil lokomotifi Eskişehir’de yapacak. İngiltere’ye de ilk siparişini yaptı ve teslim ettik." diye konuştu.

Cumhuriyetin 100. yılı için büyük hedefler koyduklarını belirten Yıldırım, şu şekilde konuştu: "Önümüzdeki 12 yılda 10 bin kilometreye varan yüksek hızlı tren demiryolu yapacağız. Yine, 4 bin kilometreye varan normal demiryolunu tamamen yeniden yapacağız. Her yıl 800 kilometre mevcut demiryolu hattımızı da yenileyeceğiz. Böylece Cumhuriyetin 100. yılına girdiğimizde Türkiye, batısıyla doğusuyla, kuzeyi ve güneyiyle, 25 bin kilometre modern demiryoluna kavuşmuş, gelişmiş bir Türkiye olacak.

O zaman demiryollarının refah ve ümran yolu olduğu gerçek anlamda yaşanmış olacak. Şimdi artık Türk insanı, Türk işçisi dünyanın gelişmiş ülkelerinde ne yapılıyorsa bizde de o olacak çağrısına en iyi şekilde kulak veren ve bunu başaran bir ülke olduk. Şimdi artık savaş gemimizi bile yapıyoruz. Şimdi artık her türlü ticari gemiyi de yapıyoruz. Tren setlerimizi de yapıyoruz. Hızlı tren setlerimizi de yapıyoruz. Uçağımızı da yapacağız. Uydumuzu da uçuracağız.

İşte Türkiye’nin varacağı hepimizin arzu ettiği nokta budur" Konuşmaların ardından raya indirilen dizel setin makinist koltuğuna oturan Yıldırım, diğer ilgililerle birlikte dizel setin ilk sürüşünü yaptı.

Kaynak: http://gundem.milliyet.com.tr/turkiye-nin-ilk-yerli-dizel-tren-seti-raya-indirildi/gundem/gundemdetay/19.04.2011/1379795/default.htm

Çevrimdışı enes38

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1421
  • 1
Türkiye'nin ilk yerli dizel tren seti raya indirildi
« Yanıtla #1 : 19 Nisan 2011, 18:05:52 »
demir yolları en ucuz ve en güvenilir ulaşımı  sunar ,  biz bunu daha önceden neden yapmadık?

Çevrimdışı kanas

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 632
  • 0
  • Sevdanın ligi olmaz
Türkiye'nin ilk yerli dizel tren seti raya indirildi
« Yanıtla #2 : 19 Nisan 2011, 18:39:23 »
Bende o törendeydim. Bizimkiler törenin sonunda, gündüz vakti havai fişek atmaya başlayınca, vagonların içinde oturan ROTEM (Güney Kore Firması) çalışanı olan Koreliler, az gülmedi havaya bakıp bakıp. Yerin dibine girdim inanın.

Bu arada bir hatırlatma, vagonlar Hundai Rotem firmasının lisansı altında, onların denetimleri, izinleri ve teknolojileri kullanılarak yapıldı.

Son bir not; Birkaç yıl önce de ROTEM, TÜVASAŞ'ın bahçesine kuruldu. ROTEM'in Türk çalışanları, bir inşaat firmasında çalışıyor göründükleri için de sendikalı olamıyorlar. Korelilere de 3 kağıtçılığı öğrettik ya helal olsun bize yani :)

Ne Mutlu Türküm Diyene. Gazi Mustafa Kemal Atatürk

Çevrimdışı rstr617

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 370
  • 0
Türkiye'nin ilk yerli dizel tren seti raya indirildi
« Yanıtla #3 : 19 Nisan 2011, 19:33:45 »
Lokomotif ithal mi?

ruhumuz var teslim etmeden önce

Çevrimdışı kanas

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 632
  • 0
  • Sevdanın ligi olmaz
Türkiye'nin ilk yerli dizel tren seti raya indirildi
« Yanıtla #4 : 19 Nisan 2011, 19:57:06 »
İtha değil ama Türkiye'de üretilen Renault otomobil ne kadar yerliyse bu da o kadar yerli.
Ne Mutlu Türküm Diyene. Gazi Mustafa Kemal Atatürk

Çevrimdışı HDS

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 296
  • 0
Türkiye'nin ilk yerli dizel tren seti raya indirildi
« Yanıtla #5 : 03 Mayıs 2011, 19:32:57 »
Alıntı yapılan: kanas
Bende o törendeydim. Bizimkiler törenin sonunda, gündüz vakti havai fişek atmaya başlayınca, vagonların içinde oturan ROTEM (Güney Kore Firması) çalışanı olan Koreliler, az gülmedi havaya bakıp bakıp. Yerin dibine girdim inanın.

Neden yerin dibine giriyorsun ki?.. Koreli dedigin adam da cok farkli degildir.. Koreli ustabasi iscisini tokatlarken, Koreli adam yerin dibine giriyor mu?..

..


Sitede bunlarin Cummins motorlu oldugu yaziyor.. Demek ki Koreli de "yerli" yapamamis.. En nihayetinde bunlar eldeki dizel lokomotiflere gore cok daha ustun trenler.. Arada uzay kadar fark var nerdeyse.. Bu da bir merhaledir..

Eskisehir'de, Tulomsas arazisinde, GE de kendi yuk lokomotiflerini yaptirmaya basladi.. Bunlar hep disaridan gelen parcalarin montaji ile baslar, sonra derinlik artar.. Ancak Tuvasas da son zamanlarin "yerli" geyigini benimsemis belli ki.. Satiyor mu?.. Satiyor..

..


Bahsetsene biraz su trenlerden..

Çevrimdışı amonyak

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 224
  • 0
Türkiye'nin ilk yerli dizel tren seti raya indirildi
« Yanıtla #6 : 04 Mayıs 2011, 12:56:37 »
Ben Kore lisansi filan o ise girmek istemiyorum demek istedigim gelismis olmak ,zamana ayak uydurmadan baslar, biz Osmanlida ilk buharli savas gemisini avrupadan tam 40 yil sonra hizmete aldik .Sonuc ortada cihan devleti kurtulus savasimizi iki üc gemi ile yapilabildik.

F-16 larda lisans ama cevremizde acayip bir hava üstünlügümüz var .Ucan Türk pilotlari olunca lisans isi pek o kadar önemli degil gibi geliyor bana ne dersiniz .




Aradaki farka bakin lütfen



Haklimiyim ne dersiniz ???????
Ya sevecek ya gideceksiniz baska yolu yok.

Çevrimdışı UYVAR

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2045
  • -111
Türkiye'nin ilk yerli dizel tren seti raya indirildi
« Yanıtla #7 : 04 Mayıs 2011, 14:56:32 »
artık ne zaman bir ''%100 yerli'', ''lisans altında'', ''teknoloji transferi'' lafı duysam aklıma direkt bu geliyor.

<a href="http://youtu.be/oJlnk5iuvE4" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">http://youtu.be/oJlnk5iuvE4</a>


bende mi bir arıza var acaba?
« Son Düzenleme: 04 Mayıs 2011, 14:59:16 Gönderen: UYVAR »
''Başarının sırrı amaca sadakattir.''

Çevrimdışı ArroWBLooD

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 44
  • 0
Türkiye'nin ilk yerli dizel tren seti raya indirildi
« Yanıtla #8 : 04 Mayıs 2011, 23:16:00 »
demir yolları en ucuz ve en güvenilir ulaşımı  sunar ,  biz bunu daha önceden neden yapmadık?

Evet daha önceden yapılması gerekirdi aynı fikirdeyim ;)
∂ιzℓєяιмιη üzєяιη∂є уαşαмαктαηѕα αуαкℓαяιмιη üzєяιη∂є öℓмєуι тєя¢ιн є∂єяιм

¢нє

Çevrimdışı seyyah

  • seyyah
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 569
  • 0
Türkiye'nin ilk yerli dizel tren seti raya indirildi
« Yanıtla #9 : 25 Mayıs 2011, 16:25:36 »
TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın 3 Haziran'daki Konya Mitingi'ne geleceği Ankara-Konya Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattındaki test sürüşlerinde sona yaklaşıldığını bildirdi.
Karaman, Ankara-Konya arasındaki Yüksek Hızlı Tren hattında devam eden test sürüşlerine katıldı.

Karaman, deneme seferlerinin yapıldığı trende, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Ankara-Konya Yüksek Hızlı Tren hattındaki çalışmalarda sona yaklaştıklarını belirtti.

Şu anda test sürüşlerini geceleri yaptıklarını ifade eden Karaman, ''Gündüzleri de sinyalizasyon sisteminin uyumu için çalışmalar yapıyoruz. Konya Garı'nda uzun süredir düzenleme çalışmaları vardı. Bu nedenle test sürüşlerinde Konya Garı'na giremiyorduk. Bugün ilk defa tren Konya Garı'na girdi. Artık denemeler Konya Garı ile Ankara Garı arasında devam edecek'' diye konuştu.

Karaman, gece-gündüz 24 saat sürekli çalıştıklarını vurgulayarak, şunları kaydetti:

''Geceleri 4 tren çalışıyor ve 3'er sefer yapıyor. Şu anda yaklaşık 220 hıza ulaşıldı. Tüm emniyet tedbirleri sağlandıktan sonra hız biraz daha artırılacak. Şu ana kadar deneme sürüşlerinde 50 bin kilometre yol yapıldı. Önemli olan güvenliğin sağlanmış olması. Onun için 50 bin kilometre yol yaptık. Şu anda bir problemimiz yok. Sadece trenle merkezin haberleşmesi noktasında uyum çalışmaları sürüyor. Zaman zaman haberleşmelerde aksaklıklar olduğunda onu düzenliyoruz. Bu çok teknolojik bir sistem. 1 milyona yakın kablo ucu var. Dolayısıyla bunların her birinin birbiriyle uyumlu olması lazım. Birinde bir aksaklık olmaması lazım. Onun için tüm gücümüzle çalışıyoruz.''

Karaman, test sürüşlerini ay sonuna kadar bitirmeye çalıştıklarını sözlerine ekledi.
Adaletin hakim olduğu yerde silahın yeri yoktur.