Gönderen Konu: T-155 FIRTINA KMO PROJESI  (Okunma sayısı 39291 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı カメせ

  • 2020 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 6559
  • 185
  • DefenceTurk.com
MKEK'ten Hibrit FIRTINA Obüsü hamlesi.
« Yanıtla #70 : 19 Mart 2021, 21:22:37 »
Alıntı

Makina ve Kimya Endüstrisi Kurumu (MKEK), Türk Silahlı Kuvvetleri  tarafından uzun yıllardır kullanılan ve en etkili ateş destek vasıtası olan FIRTINA Obüsü’nün hibrit konfigürasyonu için proje başlattı.

Makina ve Kimya Endüstrisi Kurumu tarafından başlatılan “E-FIRTINA” projesi ile T-155 FIRTINA Kundağı Motorlu Obüs Sistemi’nin hibrit tahrikli bir konfigürasyonunun geliştirilmesi hedefleniyor. Edinilen bilgiye göre E-FIRTINA; 1300 beygir güce sahip olacak, 4 saatte hızlı bir şekilde şarj edilebilecek ve 30 kilometre hıza altı saniyede ulaşabilecek. MKEK tarafından daha önce de TSK envanterinde çok yüksek miktarda bulunan M113 Zırhlı Personel Taşıyıcı’lar hibrit hale getirilmişti.
https://www.savunmasanayist.com/wp-content/uploads/2020/09/FIRTINA.jpg

Çevrimdışı Alpars

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1211
  • 40
  • DefenceTurk.com
Ynt: T-155 FIRTINA KMO PROJESI
« Yanıtla #71 : 19 Mart 2021, 22:51:49 »
Eğer mke bu elektrikli tahrik işini çözerse çok iyi kazanç sağlar. Hemde imaj düzeltir.

Batarya yerli, motor Aselsanda var, elektronikler Aselsanda var. Aselsan daha önce, otobüs ve raylı sistemlerde elektrik tahrikini çalıştı ve sistemleri hazır.

Mke de entegratör olarak bu alt yapıyı kullansın ve ürüne dönüştürsün.

Yanlız, ülkemizde elektronik komponent üretimi yok. Diyot, tristör, tiriyak v.s Bu aynı motor olayı gibi ileride ambargo ile tehlike çıkarabilir.

Bir de motor. Yine motor. Elektrik motoru konusunda da geç kalmadan hızlıca yatırım yapmalıyız.

Almandan elektrikli araba motoru almakla sektör gelişmez.

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2712
  • 256
  • DefenceTurk.com
Ynt: T-155 FIRTINA KMO PROJESI
« Yanıtla #72 : 19 Mart 2021, 23:50:35 »
Yanlız, ülkemizde elektronik komponent üretimi yok. Diyot, tristör, tiriyak v.s Bu aynı motor olayı gibi ileride ambargo ile tehlike çıkarabilir.

Bu zaten oldu, bunun için geleceği beklemeye gerek yok! :) Almanya hibrit sistem geliştirmesi araştırması için sipariş edilen triyakları satmadı.

Elektrikli motor kolay. Zor olan: Bakırın yerine geçecek "Grafen Sarım Teknolojisi"ni geliştirmek. Yani bakır yerine saf karbondan üretilen grafen ile sarımlar yapabilmek. Bunu muhakkak gerçekleştirmeliyiz.

Bunu yapabilirsek, elektrik motoru %80 oranında hafiflemekle kalmaz, aynı zamanda gibi bakır gibi pahalı bir madeni ithal etmekten de kurtuluruz. Ayrıca geleceğin elektrikli araç sektöründe de çok sağlam bir yer ediniriz.

Örneğin yolcu uçaklarının motorları elektrik motoru olabilir bu sayede. Havaya sıfır emisyon! Daha ne olsun?
« Son Düzenleme: 20 Mart 2021, 01:47:49 Gönderen: merzifonlu »

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7659
  • 454
  • DefenceTurk.com
Ynt: T-155 FIRTINA KMO PROJESI
« Yanıtla #73 : 25 Ağustos 2021, 18:39:45 »
https://twitter.com/TyrannosurusRex

Allison, Fırtına II'lerde kendi transmisyonlarının kullanılacağını açıkladı.

MSB, Fırtına II'nin 2022-2027 arasında envantere alınacağını söylemişti.

Buna göre, milli UTKU güç grubu hazır olana kadar bir süre ABD motoru + Allison transmisyon ile teslim edilecek demektir.

UTKU yetişmedi galiba...Böylece ABD motor ve transmisyonlu Fırtına-2 ile ihraç hayalleri de suya düşmüş oldu...Fırtına-3 çıkınca ihracata başlarız artık...
« Son Düzenleme: 25 Ağustos 2021, 18:51:54 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2712
  • 256
  • DefenceTurk.com
Ynt: T-155 FIRTINA KMO PROJESI
« Yanıtla #74 : 26 Ağustos 2021, 01:41:42 »
UTKU yetişmedi galiba...Böylece ABD motor ve transmisyonlu Fırtına-2 ile ihraç hayalleri de suya düşmüş oldu...

O belli değil henüz. İhracata yetişebilir UTKU güç paketi veya ABD ihracat için kendi güç paketine taş koymayabilir. ABD de biliyor UTKU güç paketinin elinin kulağında olduğunu.