nasıl olsa zamanla düzeltilir...
Özellikle koyu renkli olan kısım tam Türk işi...
Bence doğrusu ikisinin arasında bir yerde. Tasarımı baştan doğru değilse, yani askeri tabirle "yığınakta hata varsa", kusurlar zamanla düzeltilemez. Öte yandan kimse ilk anda kusursuz motor yapamaz. Temelleri sağlam da olsa motorlar zamanla olgunlaşır.
+1
Olayı çok güzel özetlemiş Sn Merzifonlu.
En basitinden, 2’şer kademeli üretimi oldukça kolay bir turboşaft motoru yapıp, çalışan ve uçan bir türbin motoru yapabileceğimizi kendimize ispatladık. Turboşaftın imalatını zor yapan, transmisyonu da ekleyerek kendimize olan özgüvenimizi tazeledik.
Şimdi TF6K geliyor. Ardından TF35K. Basamakları sağlam adımlarla çıkıyoruz.
ABD F110’u imal etmeden önce onlarca başarılı motor yapmıştı. Buna rağmen ilk yaptıkları F110 aslında Pratt&Whitney’in F15 uçağını uçuran F100-PW100 motorundan ilham alınarak geliştirilen bir motordu.
F100-PW100 motoru 14700lbf yaş itki veren bir motordu. Bunu geliştirip F100-PW220 motorunu yapıp itki seviyesini 23500lbf’lere çıkardılar. GE ‘de F110’la bu itkiyi bir 4000lbf daha geliştirdi. 80’li yıllarda 27500lbf seviyesindeki motor, şimdi, 29500lbf , hatta ge132 versiyonunda 32500lbf itki veriyor. P&W da 29500lbf’e çıkarmış vaziyette kendi motorlarını.
Bunun nedeni temeli sağlam olan binanın üzerine ek yapabilmelerinden kaynaklanıyor.