Gönderen Konu: EF2000 EUROFIGHTER TYPHOON  (Okunma sayısı 118514 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mehmet05

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1504
  • 134
  • DefenceTurk.com
Ynt: EF2000 EUROFIGHTER TYPHOON
« Yanıtla #710 : 20 Aralık 2023, 12:17:01 »
Sipariş Rafale'ye kaymış bile. Ama Sudi'de para bol, yarın biz yaptık siz etmeyin diye yalvarırlarsa bi 50 adet siparişi tekrar geçerler bakarsınız. Ama onun ötesinde THY2nin dev RR siparişi düşünüldüğünde bizim bakımımızdan gizli protokoller mutlaka vardır. 

Çevrimdışı Kaptan-I Derya

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 514
  • 37
  • DefenceTurk.com
Ynt: EF2000 EUROFIGHTER TYPHOON
« Yanıtla #711 : 20 Aralık 2023, 12:41:17 »
Bu otomotiv endüstrisi çok boyutlu ve çok büyük bir sektör. Sayfalarca teknolojik, diplomatik, siyasi, raporlar ile incelenip sonuç çıkartılması gereken bir sektör. Lakin Almanya ve Avrupalı üreticiler için iyiye gitmeyen bir tablo var. Volkswagen CEO'su yakın zamanda elektrikli araçlar için yaptığımız platform (ID platformu) tutmaz ve başarısız olursak 20.000'den fazla işten çıkarmaya gideceğiz dedi. Ki gün geçtikçe kötüye gidiyor Volkswagen.

 Ve ortada şöyle bir gerçek var. Elektrikli otomobillerin 3 önemli teknolojisi var. Bunlar 1)batarya, 2)otomobildeki sensörler, yapay zeka ve diğer çipler ve otonom sürüş yazılımları ve 3)otomobildeki bilgi-eğlence birimi. Avrupalı kaliteli ve lüks üreticiler yıllarca yaptıkları kaliteli motorlara, şanzımanlara ve sürüş karakterine sahip otomobillerle ile sektöre yön verip sahip oldular. Lakin günümüzde şase süspansiyonun ya da sürüş karakterinin vs bir değeri yok eskisi gibi. Ve yeni sistemde bu 3 kritik ve fark yaratan teknolojilerin hepsinde Avrupalılar hem gerideler hem de endüstriyel olarak birçok sıkıntıları var.  Bataryada yakalamaya çalışıyorlar buna değinmiştim hadi orda bir şekilde yakaladılar. Diğer iki teknolojide ne Amerikalıları ne Çinlileri yakalamalarına imkan yok. Özellikle donanım üretimi ve donanım geliştirmede.

 Amerikalılar 1970'lerde kaybettiği otomobil teknolojisi üstünlüğünü önce Tesla ile daha sonra diğer şirketler ile Avrupalıların elinden takır takır alacak. Çinlilerde gümbür gümbür geliyorlar. Açıkçası bu konuda inceleme yapmadan önce iyi ilerlediklerini biliyordum ama araştırınca şimdiden elde ettikleri kabiliyet bende şaşkınlık etkisi yaptı. Huawei'nin, CATL'ın ,Çinde ki büyük otomotiv yan sanayi üreticilerinin vs çözümleri ve başardıkları şeyler gerçekten enteresan. Avrupalıların kendi otomotiv sektörünü korumak için bir takım siyasi ve ticari adımlarla şimdiki kadar olmasa da sektörde var olmayı başarabilirler. Avrupanın kendi iç pazarı ve Amerikan pazarı hala çok büyük ve ileride küçülecek olsa bile kendi kendilerine yetecek kapasite bile onları uzun süre götürebilir. Nede olsa Avrupa iç pazarında 15 milyonluk bir iç pazar var. Belli gümrük vergileri ile belli Avrupa regülasyonları çıkartarak Çinlilerin pazardaki ilerleyişini durdurabilirler. Lakin Çin diğer tüm üretim gücü ile bu yasalar üzerine baskı yaparsa ne olur bilemem. Tüm dünya Çin'e çok ciddi derecede bağımlı. Ve bu giderek artıyor. Ticaret savaşlarında Amerikan desteği olsa bile Avrupa ne kadar dayanabilir merak konusu.

Benim yorumum Sn Putty gibi çok uçuk ve Almanya ölecek bitecek olmasa da ciddi sıkıntıya doğru gidecekler. Ve Avrupalı üreticiler sektörde rekabetçi olmak için Çinliler ile çok büyük üretim ve teknoloji antlaşmalarına giriyorlar ve yanlış yapıyorlar. Giderek Avrupa teknolojisini kendi elleriyle yavaş yavaş Çinlilere veriyorlar gibime geliyor. Ortak bir şekilde muhafazakar ve Avrupa'nın kendi teknolojisi ile hareket etseler Avrupalılar için daha hayırlı olur bana göre. Ama büyük olmanın verdiği ego ve rekabet yarışı onlara Çinin teknolojine boyun eğmek zorunda kalacaklarını düşünüyorum. Tabi bizim genel otomotiv sektörümüz ve sanayimizde  burdan bir hayli olumsuz etkileneceğini de belirtmem lazım. TOGG özelinde ise Çinlilerle maddi rekabete nasıl girecek çok merak ediyorum. Hiç mümkün görünmüyor. Çinliler maliyeti kısma konusunda çok çok başka noktadalar.

https://www.goodcarbadcar.net/europe-auto-sales-hub/2022-europe-automotive-sales/#:~:text=Total%20new%20vehicle%20sales%20in,and%20the%20global%20semiconductor%20shortage.
https://www.spglobal.com/mobility/en/research-analysis/september-2022-light-vehicle-production-forecast-update.html
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Çevrimdışı SH

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 559
  • 38
  • DefenceTurk.com
Ynt: EF2000 EUROFIGHTER TYPHOON
« Yanıtla #712 : 20 Aralık 2023, 12:50:31 »
Almanya iki kere dunya savasinda yenilip zirveye cikmis bir millet. Ben de aksine sorun oldugunu kabul ettiklerinde gaza basip tekrar zirveye cikacaklarini dusunuyorum.

Çevrimdışı Kaptan-I Derya

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 514
  • 37
  • DefenceTurk.com
Ynt: EF2000 EUROFIGHTER TYPHOON
« Yanıtla #713 : 20 Aralık 2023, 12:51:58 »
Bu Airbus siparişi konusunda ben bu kadar etkili olacağı hakkında ciddi şüphelerim var. Sonuçta bu uçaklara THY'nin pazarda büyümesi için ihtiyacı var. Ve siz bu uçakları almadığınız zaman bu uçaklar sektördeki bu boşluğu kapatacak şirketler tarafından zaten alınacak. Sonuçta piyasada bir taleb var ve bu talebe mutlaka birileri ulaşır. Yani THY'nin kaybettiği pazarı British Airways doldurur Lufthansa doldurur, Easyjet doldurur vs vs.

Boeing'den alırız desek, Amerika ile ilişkimiz daha kötü ve gittikçe kötüye gidiyor üzerine Boeing'in birçok sıkıntısı var. Birde THY de yıllardır devam eden 1 ondan 1 ondan uçak alma stratejisi var. Bu strateji pazarlık ve fiyat kırmak için önemli avantajlar sağlıyor. Yani bu uçak alımı THY'nin ticari faaliyetleri için  zaten zorunlu ihtiyaç. Biz Airbus'a çok çok daha fazla ihtiyaç duyuyoruz. Airbus mutlaka satacağı müşteriyi bulur ki yıllarca uçaklık sıraları var. Kısacası pazarlık konusunda ben bu kadar etkili olacağını düşünmüyorum.

RR'den alınacak olan motorlar ve motor tercihi  koz olarak çok daha büyük bir koz. İnşallah buradan Kale ve TEİ bazı üretim ihaleleri alırlar. Ciddi şekilde ihtiyacımız var.
« Son Düzenleme: 20 Aralık 2023, 12:58:41 Gönderen: Kaptan-I Derya »
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Çevrimdışı Kaptan-I Derya

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 514
  • 37
  • DefenceTurk.com
Ynt: EF2000 EUROFIGHTER TYPHOON
« Yanıtla #714 : 20 Aralık 2023, 12:56:13 »
Almanya iki kere dunya savasinda yenilip zirveye cikmis bir millet. Ben de aksine sorun oldugunu kabul ettiklerinde gaza basip tekrar zirveye cikacaklarini dusunuyorum.
Dediğiniz de olabilir tabi. Ellerinde çok büyük bir sermaye, büyük bir mühendislik ekibi, çok büyük prestijlere ve bilinirliğe  sahip markalar var. Avrupa iç pazarı gibi bir pazarı da kolay kolay bırakmayacaktır Almanlar. Ama Çin gibi bir deve ve Amerikalı üreticilere karşı ben şahsen dayanabileceklerini sanmıyorum. Bir noktadan sonra çözüneceklerini düşünüyorum.
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Çevrimdışı tumucin

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2306
  • 24
  • DefenceTurk.com
Ynt: EF2000 EUROFIGHTER TYPHOON
« Yanıtla #715 : 20 Aralık 2023, 13:15:55 »
alamanlar kaybetti kaybetmeye mahkum millet

abd kaybetti  kaybetecek dir

F16 -sisman  ucak bir yer----   sokarlar

« Son Düzenleme: 20 Aralık 2023, 13:18:26 Gönderen: tumucin »

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2810
  • 296
Ynt: EF2000 EUROFIGHTER TYPHOON
« Yanıtla #716 : 20 Aralık 2023, 13:22:20 »
Konuyu kirletmek istemiyorum kendimi de çok tekrar ediyorum farkındayım ama bir türlü bu elektrikli araba meselesindeki anlatmak istediğim basit sorunu dinleyip  anlamıyorsunuz hep aynı Almanya da yapar diyorsunuz. Tekrar ediyorum elektrikli araba geleceğinde Almanya nın en şahane arabayı üretmesi bile işlerine yaramayacak dünyanın en şahane arabasını da yapsalar batacaklar bu sorun Almanların elektrikli araba yapma yapamama sorunu değil elektrikli araç doğasındaki  Almanya yı göz göre göre batıracak. Alman ekonomisindeki otomotiv in önemini bilmiyorsunuz. Alman metalurji sektörü otomotiv sektörü değil ama otomotivi çıkartın metalurji sektörüde krize girecek. Kimya makine hatta bisküvi sektörü bile krize girecek milyon kişi işsiz kalacak onlar işlere çullanacak maaşlar düşecek yabancılar sorunu başlayacak. Alman otomotiv sanayini tamamen elektrikliye geçtiğinde bu dönüşüm ayakta tutamaz çünkü araç başına karları düşeceği gibi dünyadaki rekabette bin katına çıkacak marka değeride sıradanlaşacak falan filan. Ben maytap geçmiyorum Almanya gerçekten felakete gidiyor. Neden Almanya peki Fransa demiyorum. Çünkü alman nüfusu anormal büyüklükte ve ülkeleri kuzeyde bu nüfusla o küçük ıslak soğuk sıkıcı ülkede yaşanmaz ancak Alman muhteşem endüstrisi ile bu büyük ülke hayatta kalabilir.  Bir kaç sene bekleyin göreceksiniz patates ekecekler espirimide size youtube da göstereceğiz illa birileri patates ekip tavık besleyecek şimdi şişe toplayan emekli Almanların videoları gibi onlarıda göreceğiz
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3672
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: EF2000 EUROFIGHTER TYPHOON
« Yanıtla #717 : 20 Aralık 2023, 13:22:43 »
İngiliz Financial Times gazetesinin 30 Kasım nüshasında yazılanlara göre ;
Almanya, Türkiye’nin Suudi Arabistan’dan bile daha az güvenilir bir ülke olmasından ötürü, Typhoon satışını bloke ediyormuş. İngiltere ise Suudi Arabistan’ı bölgedeki ana müttefik olarak gördüğünden hertürlü yardımı yapmaya hazır olduğunu belirterek, gerektiğinde ileride Typhoon’ları Suudi Arabistan’da üretme sözü ile 48 adetlik yeni bir teklif vermiş.

Gene İngiliz Daily Express gazetesine göre de;
Bir dünya savaşı tehlikesi ile karşı karşıya olunduğunda İngiltere’nin komple Typhoon’u Britanya’da üretebileceğini ve Konsorsiyum anlaşmasına binaen, bir üye ülkenin diğer üye ülkelerin yapacağı ihracaat satışlarına engel olmama şartını öne sürerek Almanya’yı iknaya çalıştıkları yazılıyor.

Yani:
1. İsterse İngiltere bu uçakların tamamını İngiltere’de üretebilir.
2. Gerekirse İngiltere, yüksek adetli siparişlerde alıcı ülke topraklarında üretim yapma sözü verebiliyor.
3. Konsorsiyum anlaşmasına göre bir ülkenin diğer ülkelerin ihracat satışını engellememesi gerekiyor.

RR ile olan THY alımlarının ışığında, bu Typhoon işini çok daha lehimize dönecek bir şekilde yönetebiliriz. Umarım TF35K ve Typhoon alımında, bu noktalara uygun, doğru stratejiyi uygularız.

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3672
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: EF2000 EUROFIGHTER TYPHOON
« Yanıtla #718 : 20 Aralık 2023, 13:49:10 »
Konuyu kirletmek istemiyorum kendimi de çok tekrar ediyorum farkındayım ama bir türlü bu elektrikli araba meselesindeki anlatmak istediğim basit sorunu dinleyip  anlamıyorsunuz hep aynı Almanya da yapar diyorsunuz. Tekrar ediyorum elektrikli araba geleceğinde Almanya nın en şahane arabayı üretmesi bile işlerine yaramayacak dünyanın en şahane arabasını da yapsalar batacaklar bu sorun Almanların elektrikli araba yapma yapamama sorunu değil elektrikli araç doğasındaki  Almanya yı göz göre göre batıracak. Alman ekonomisindeki otomotiv in önemini bilmiyorsunuz. Alman metalurji sektörü otomotiv sektörü değil ama otomotivi çıkartın metalurji sektörüde krize girecek. Kimya makine hatta bisküvi sektörü bile krize girecek milyon kişi işsiz kalacak onlar işlere çullanacak maaşlar düşecek yabancılar sorunu başlayacak. Alman otomotiv sanayini tamamen elektrikliye geçtiğinde bu dönüşüm ayakta tutamaz çünkü araç başına karları düşeceği gibi dünyadaki rekabette bin katına çıkacak marka değeride sıradanlaşacak falan filan. Ben maytap geçmiyorum Almanya gerçekten felakete gidiyor. Neden Almanya peki Fransa demiyorum. Çünkü alman nüfusu anormal büyüklükte ve ülkeleri kuzeyde bu nüfusla o küçük ıslak soğuk sıkıcı ülkede yaşanmaz ancak Alman muhteşem endüstrisi ile bu büyük ülke hayatta kalabilir.  Bir kaç sene bekleyin göreceksiniz patates ekecekler espirimide size youtube da göstereceğiz illa birileri patates ekip tavık besleyecek şimdi şişe toplayan emekli Almanların videoları gibi onlarıda göreceğiz
+1
Sn Putty, haklı. Doğru yere parmak basıyor. Elektrikli arabanın doğası problemli zaten. Haydi az yakma sevdasına, hibrit arabalari bilhassa elektro-dizel/benzin tipi olanları, bir ölçüde tolere edilebilir. Ama %100 elektrikli arabalar hazır değil yola çıkmaya.
En ufak çarpışmada batarya sistemi pert. Yani araba pert. Şimdiden sigorta şirketleri sıkıntıda. Bataryalar soğukta daha çabuk şarj kaybeder. Aşırı soğukta hem tahrik hemde ısıtmaya harcanacak enerji ile batarya çok çabuk sıfırlanır, Karda kışta yolda tek bir araba kalsın; arkasındakileri de bloke eder. Çünkü benzinli yada mazotlu araba gibi yakın bir yerden tenekede yakıt getirip yola devam edemez.
Hala hızlı şarj yeterli hızda değil. Şarj noktalarında uzun sıralar oluşuyor. Bir şarj noktası bozuk olduğunda bir sonraki nokta dahada yoğun sıralara maruz kalıyor. %100 elektrikli araba alanların çoğu bin pişman.
Yeterli altyapı ve teknik yardım sorunları çözülmeden millet, bu elektrikli araba trenine çok çabuk atladı. Üreticilerin elinde patlayacak bu iş.

Ekolojikmiş! Çevre dostuymuş! Hala ABD’de üretilen enerjinin %60’ı fosil kaynaklardan ve havaya CO2 yayıyor. Gene ABD’de enerjinin %20’si de nükleer.
Bunun neresi ekolojik ve çevre dostu? Bu enerjiyle ve de bayağı bir kayıpla bataryaları dolduruyor insanlar.
Avrupa’da bu oran %40 fosil kaynaklı, %20 nükleer.




Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 44317
  • 615
Ynt: EF2000 EUROFIGHTER TYPHOON
« Yanıtla #719 : 20 Aralık 2023, 14:18:46 »
Şundan 20 yıl önce elektrikli otomobillerin bu zamanda yollarda geziyor olduğunu söylediklerinde çoğunluk inanmıyordu. Ama artık yollar elektrikli araçlarla dolu. Ancak; henüz istenilen verime ulaşmaları ve tamamen elektrikli araçlara geçiş en az bir 20 yıl daha var bence. Belki daha da az...

Almanlar yıllardır fosil yakıtlı araçlar üretiyorlar. Bu sektörde ileride sayılıyorlar. Markaları çok gözde. Çünkü bu sektörde ilkleri yapanlar genelde Almanlar. Onlardan yıllar sonra diğer ülkelerin üreticileri o yenilikleri hayata geçirebiliyorlar. Bu nedenle liderler. Ama dediğim gibi tek üretici onlar değiller. Avrupa ve ABD dışında Japonlar, Koreliler ve artık Çinliler bile sektörde. Ama halen kime sorsanız hangisini tercih edersiniz diye, çoğunluk Alman aracını seçer!

O kadar fosil yakıtlı üretici içerisinde lider olan Almanların elektrikli araçlar içerisinde de lider olmayacağını düşünmek sadece zayıf bir olasılık. Ki zaten şu an ürettikleri elektrikli araçlar diğer elektrikli araçların geneline göre oldukça iyi sayılabilir. Nasıl ki fosil yakıtlı araçlar için bir ekosisteme sahiplerse, aynı kalitede elektrikli araçlar için de bir ekosistemin temellerini atmışlar gibi görünüyor zaten. Batmak yerine o alana yerleşiyorlar. Elektrikli araçlar kimsenin tekelinde değil ki! Araçlar fosil yakıtlı da olsa, elektrikli de olsa benzer şekilde gelişiyor. Artık hepsinde yapay zeka kaçınılmaz oluyor. Bugün İran' da fosil yakıtlı araç yapıyor. Rekabet edebilir mi? Mesela İtalya'da benzer şekilde araçlar üretiyor. Alman yine önde değil mi? Hepsi elektrikliye geçiyor. Hepsi elektrikli araç üretiyor neredeyse. Almanlar yine önde! Neden batsınlar ki!

Onları en fazla zorlayan Çin. Ama Çin kimi zorlamıyor ki! Ucuz işgücüne ek artık teknolojik olarak da gelişiyorlar. Çin'in en gelişmiş hali bile olsa Almanları otomotivde en fazla Japonların zorladığının bir tık fazlası kadar zorlar.
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! ADALETİN OLMADIĞI YER YIKILMAYA MAHKUMDUR! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com