Gönderen Konu: EF2000 EUROFIGHTER TYPHOON  (Okunma sayısı 118598 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı putty

  • 2023 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2810
  • 296
Ynt: EF2000 EUROFIGHTER TYPHOON
« Yanıtla #460 : 21 Kasım 2023, 16:00:39 »
Tabi ki ben durumu biraz karikatürize ettim mübalağa sanatıyla maksadımı anlatmaya gittim ama bu altındaki anlatılmak istenen maksadı değiştirmiyor. Almanya elektrikli arabanın alasını tabi ki yapar dünya elektrikliye geçecekse Almanya en önde bunu başarır onda bir tereddüt yok. Sorun Almanya'nın bu dönüşümü yapabilmesi değil sorun ceyranlı arabaların doğasının içten yanmalı aramalar gibi zenginliğe izin vermeyecek olmasında. Almanya İtalya Fransa tabi ki en şahane elektrikli arabalar yapacak ama alıştığı muazzam parayı kazanamayacaklar. Çünkü elektrikli arabaların teknolojileri marka değeri yaratmaya çok uygun değil. Herkes motor yaptı ama Mercedes fark yarattı kimse ona yetişemedi hep iyi sattı hem yüksek fiyatla sattı filan ama elektrikli böyle olması çok zor. İlk dönem Tesla gibi öne çıkan teknolojiyi belirleyen markalar olsa da bir olgunlaşma dönemi sonrasında her ülkede Tesla benzeri arabalar üretiliyor olacak. Otonom sürüş gibi yapay zeka gibi farklar önemli ama onlarda açık kaynak kodlu yada üçüncü tarafların ürettiği ürünlere dönüşecek. Google Android bugünden bakın bizim arabanın dijital kısmını oluşturuyor. Almanya her doğru işi yapacak ondan bir kuşku yok ama öyle bir yeni düzen ki kurallar değişmedikçe Allah gelse Almanya yı kurtaramaz ürün para etmeyecek çünkü. Elektrikli arabalar şu anda Mercedes'den konforlu Ferrari'den performanslı en ala arabadan da daha modern ve bunlar çamaşır makinesi gibi sıradan hale geliyor. Piyasadaki ceyranlı arabaları takip bile edemiyoruz bizde bile bir kaç senede bir kaç yerli araba markası çıktı Gürcistan da Bulgaristan da hatta KKTC de yerli araba üretildi. Pil iki elektrikli motor şasi bir araya gelince Mercdes BMW gibi araba oluyor. İlerde on yıl olmadı 20 yıl sonra sokaktaki arabaların markasını bilemeyeceğiz. Tesla mesela tekel oldu ama battı batacak haberleri geliyor sürekli. Yeni modelleri biliyormusunuz Egea fiyatının altında satılacak haberleri geliyor.
« Son Düzenleme: 21 Kasım 2023, 16:11:21 Gönderen: putty »
Rusya Ukrayna savaşının çözümü bağımsız Kırım devletidir.

Çevrimdışı Kaptan-I Derya

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 514
  • 37
  • DefenceTurk.com
Ynt: EF2000 EUROFIGHTER TYPHOON
« Yanıtla #461 : 21 Kasım 2023, 16:46:13 »
Tabi ki ben durumu biraz karikatürize ettim mübalağa sanatıyla maksadımı anlatmaya gittim ama bu altındaki anlatılmak istenen maksadı değiştirmiyor. Almanya elektrikli arabanın alasını tabi ki yapar dünya elektrikliye geçecekse Almanya en önde bunu başarır onda bir tereddüt yok. Sorun Almanya'nın bu dönüşümü yapabilmesi değil sorun ceyranlı arabaların doğasının içten yanmalı aramalar gibi zenginliğe izin vermeyecek olmasında. Almanya İtalya Fransa tabi ki en şahane elektrikli arabalar yapacak ama alıştığı muazzam parayı kazanamayacaklar. Çünkü elektrikli arabaların teknolojileri marka değeri yaratmaya çok uygun değil. Herkes motor yaptı ama Mercedes fark yarattı kimse ona yetişemedi hep iyi sattı hem yüksek fiyatla sattı filan ama elektrikli böyle olması çok zor. İlk dönem Tesla gibi öne çıkan teknolojiyi belirleyen markalar olsa da bir olgunlaşma dönemi sonrasında her ülkede Tesla benzeri arabalar üretiliyor olacak. Otonom sürüş gibi yapay zeka gibi farklar önemli ama onlarda açık kaynak kodlu yada üçüncü tarafların ürettiği ürünlere dönüşecek. Google Android bugünden bakın bizim arabanın dijital kısmını oluşturuyor. Almanya her doğru işi yapacak ondan bir kuşku yok ama öyle bir yeni düzen ki kurallar değişmedikçe Allah gelse Almanya yı kurtaramaz ürün para etmeyecek çünkü. Elektrikli arabalar şu anda Mercedes'den konforlu Ferrari'den performanslı en ala arabadan da daha modern ve bunlar çamaşır makinesi gibi sıradan hale geliyor. Piyasadaki ceyranlı arabaları takip bile edemiyoruz bizde bile bir kaç senede bir kaç yerli araba markası çıktı Gürcistan da Bulgaristan da hatta KKTC de yerli araba üretildi. Pil iki elektrikli motor şasi bir araya gelince Mercdes BMW gibi araba oluyor. İlerde on yıl olmadı 20 yıl sonra sokaktaki arabaların markasını bilemeyeceğiz. Tesla mesela tekel oldu ama battı batacak haberleri geliyor sürekli. Yeni modelleri biliyormusunuz Egea fiyatının altında satılacak haberleri geliyor.
Dediğiniz durum düşük karlılığın ve teknolojinin belli kısımlarının herkes tarafından yapılacağının tezahürü demek bu da kısa vadede ucuz ve orta segmentte uzun vadede lüks segmentte Çinlilerin piyasayı domine etmesi demek. Batarya, yeni nesil üretim teknolojileri, elektrik motorları vs ucuz üretim merkezi= Çin demek ve Avrupa ve batı gümrük koymadığı sürece Çinlilerin ucuz ve kapsamlı endüstrilerine yetişemez demek. 2500 Euro maaş alan işçinin maliyeti ile 400 dolar alan işçi aynı değil. Yada Çin de fabrika açmak ile Avrupa'da 0 emisyon cart curt vs regülasyonları ile fabrika açıp işletmek aynı değil. Muhteşem bir ekosistem kurdu Çinliler. Çin Komünist Partisi ve Çin devleti de sektöre acayip destek veriyor.
Konu çok dağıldı kısacası dünya otomobil pazarı olarak bir değişimden ve dönüşümden geçiyor kazananı tarih yazacak bizde yaşarsak göreceğiz bakalım...

https://youtu.be/uRmwu5diurs?si=DWeoesuOsc79o77h
Bu dönüşüm hakkında Arda Mevlütoğlu ve Kubilay Yıldırım genel bir değerlendirme yapmıştı bakmak isteyenler için.
Toprakların ucu deniz olan bir ulusun sınırını, halkının kudret ve yeteneğinin hududu çizer bu yüzden mükemmel ve kaadir bir Türk Donanmasına malik olmak gayedir.

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7795
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: EF2000 EUROFIGHTER TYPHOON
« Yanıtla #462 : 21 Kasım 2023, 17:06:04 »
Konu " Eurofighter uçağı vermiyor diye Almanya batacak" aşamasına geldi...

Almanlar düşünsün Alman sanayisinin 50 yıl sonra kayıplar yaşayacağı hallüsinasyonunu...

Bu Biden ve onun fifi'si Olaf Sholtz gidene kadar bize ABD ve Avrupa'dan uçak gelmez...

Para kazanacak diye bize gaz veren İngiltere istese bu uçak sorunumuzu 5 dakikada çözer...
MMU turbofan projesi motor ihale sonucu daha açıklanmadı , Trmotor-Tei ihaleyi almış gibi tasarım bitti , parça kesiliyor vs türünden açıklama yapsalar da motoru kimin üreteceğine SSB henüz resmi olarak karar vermedi...

Açarsın İngiltere başbakanı olarak RR Ceo'suna telefon , dersin ki " Türklere motor konusunda her türlü desteği verin" iş 5 dakikada çözülür 35000 ibf'lik  ilk yerli motorlu uçak 2026'da uçar...

Herkes kulağının üstüne yatmış gerçekleri söylemeden yalan konuşuyor...
« Son Düzenleme: 21 Kasım 2023, 17:06:51 Gönderen: serkan1976 »

Çevrimdışı selcukkocak78

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 742
  • 110
  • DefenceTurk.com
Ynt: EF2000 EUROFIGHTER TYPHOON
« Yanıtla #463 : 21 Kasım 2023, 17:19:28 »
Konu " Eurofighter uçağı vermiyor diye Almanya batacak" aşamasına geldi...

Almanlar düşünsün Alman sanayisinin 50 yıl sonra kayıplar yaşayacağı hallüsinasyonunu...

Bu Biden ve onun fifi'si Olaf Sholtz gidene kadar bize ABD ve Avrupa'dan uçak gelmez...

Para kazanacak diye bize gaz veren İngiltere istese bu uçak sorunumuzu 5 dakikada çözer...
MMU turbofan projesi motor ihale sonucu daha açıklanmadı , Trmotor-Tei ihaleyi almış gibi tasarım bitti , parça kesiliyor vs türünden açıklama yapsalar da motoru kimin üreteceğine SSB henüz resmi olarak karar vermedi...

Açarsın İngiltere başbakanı olarak RR Ceo'suna telefon , dersin ki " Türklere motor konusunda her türlü desteği verin" iş 5 dakikada çözülür 35000 ibf'lik  ilk yerli motorlu uçak 2026'da uçar...

Herkes kulağının üstüne yatmış gerçekleri söylemeden yalan konuşuyor...
motor konusunda hükümet yerli motorun ilk çalıştırılmasına kadar işi sürümcemede bırakacaktır. ordan gelecek verilere göre biz bu işi yardımsız yapabilirmiyiz yapamazmıyız sorusu netleşir netleşmez ihaleyi kimin aldığı açıklanacaktır

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7795
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: EF2000 EUROFIGHTER TYPHOON
« Yanıtla #464 : 21 Kasım 2023, 17:36:20 »
TEI Genel Müdürü Prof. Dr. Mahmut Faruk Akşit

Milli Muharip Uçak'ın motoru dünyanın en büyük 2. motoru olacak

TF-10000 üzerinde Milli Muharip Uçak'ın motorunda kullanacağımız
özel teknolojileri deniyoruz...

Çevrimdışı Alp

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 600
  • 21
  • DefenceTurk.com
Ynt: EF2000 EUROFIGHTER TYPHOON
« Yanıtla #465 : 21 Kasım 2023, 18:35:43 »
Konu " Eurofighter uçağı vermiyor diye Almanya batacak" aşamasına geldi...

Almanlar düşünsün Alman sanayisinin 50 yıl sonra kayıplar yaşayacağı hallüsinasyonunu...

Bu Biden ve onun fifi'si Olaf Sholtz gidene kadar bize ABD ve Avrupa'dan uçak gelmez...

Para kazanacak diye bize gaz veren İngiltere istese bu uçak sorunumuzu 5 dakikada çözer...
MMU turbofan projesi motor ihale sonucu daha açıklanmadı , Trmotor-Tei ihaleyi almış gibi tasarım bitti , parça kesiliyor vs türünden açıklama yapsalar da motoru kimin üreteceğine SSB henüz resmi olarak karar vermedi...

Açarsın İngiltere başbakanı olarak RR Ceo'suna telefon , dersin ki " Türklere motor konusunda her türlü desteği verin" iş 5 dakikada çözülür 35000 ibf'lik  ilk yerli motorlu uçak 2026'da uçar...

Herkes kulağının üstüne yatmış gerçekleri söylemeden yalan konuşuyor...

RR ın CEO su Tufan bey, ve Lisansı Türkiyede okuma biliyorsunuz değilmi? Abimiz bir tutsa elimizden hiç değil şu forum ahalisinin neşesi yerine gelir...
« Son Düzenleme: 21 Kasım 2023, 18:43:41 Gönderen: Alp »

Çevrimdışı Merzifonlu

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 2775
  • 263
  • DefenceTurk.com
Ynt: EF2000 EUROFIGHTER TYPHOON
« Yanıtla #466 : 21 Kasım 2023, 18:39:49 »
TF-10000 üzerinde Milli Muharip Uçak'ın motorunda kullanacağımız
özel teknolojileri deniyoruz...

Çalışmayan bir motor üzerinde hangi teknoloji deneniyor? Var mı öyle bir ihtimal? Diyelim ki motor ateşlendi ve şu an gizlice çalıştırılıyor. O zaman bu gizlilik neden?

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7795
  • 458
  • DefenceTurk.com
Ynt: EF2000 EUROFIGHTER TYPHOON
« Yanıtla #467 : 21 Kasım 2023, 19:26:29 »
5.nesil motorlarda ortak olarak bulunan şeyler ne tam olarak bilsek yorum yaparız...
Yani atıyorum 5.nesil motorlar :

Kompresör: 3 aşamalı fan, 6 aşamalı yüksek basınçlı kompresörlü olmalı ; Bypass oranı: 0.55: 1 olmalı türünden bir fiziksel zorunluluk var mı?


Şunun için sordum TF-10000'i de daha küçük boyutlu olmakla birlikte bu fan ve türbin sayısıyla tasarlıyor olabilirler mi acaba?

Çevrimdışı VLS

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 127
  • 62
  • DefenceTurk.com
Ynt: EF2000 EUROFIGHTER TYPHOON
« Yanıtla #468 : 21 Kasım 2023, 19:43:10 »
TEI Genel Müdürü Prof. Dr. Mahmut Faruk Akşit

Milli Muharip Uçak'ın motoru dünyanın en büyük 2. motoru olacak

TF-10000 üzerinde Milli Muharip Uçak'ın motorunda kullanacağımız
özel teknolojileri deniyoruz...

Merhaba,

Motor konusunda oluşturulan road-map Altay motorunda yaşanılan sorunlar dikkate alınarak hazırlandı.

TEI bu konuda ciddi şekilde profesyonel olarak çalışmalarını sürdürüyor.


F-110 motor noktasında GE ile herhangi bir problem mevcut değil.Sipariş edilen miktarlar peyderpey gelmekte.

Saygılarımla

Merhaba,

Şeytan bazen ayrıntıda gizlidir.

MMU motoru noktasında rahat olabilirsiniz. TF10000 için herşey proje takvimi içerisinde ilerliyor.

Saygılarımla

Çevrimdışı fırtına06

  • Site Yetkilisi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 5048
  • 232
  • DefenceTurk.com
Almanya’da Eurofighter Typhoon eylemi
« Yanıtla #469 : 21 Kasım 2023, 20:10:02 »
Almanya’da Airbus çalışanları, Eurofighter Typhoon savaş uçağının sipariş adetleri sebebiyle eylem düzenlediler. Eyleme, yaklaşık 3 bin kişi katıldı.

Airbus çalışanlarından oluşan yaklaşık 3 bin kişi, geçtiğimiz günlerde Manching’deki Airbus fabrikasında bir eylem düzenledi. Eylemin sebebi, Airbus’ın savunma kısmı için çok kritik bir iş payı olan Eurofighter Typhoon savaş uçağının sipariş adetlerinin düşük olması.



Eğer Typhoon için ilave sipariş alınmaz ise Manching’deki Airbus fabrikasındaki çalışanlar, 2030’dan itibaren işsiz kalma riskiyle karşı karşıya. İşçiler, Alman Ordusu’nun da Typhoon siparişi vermesi istiyor. Öte yandan Alman hükümeti, Suudi Arabistan ile Türkiye’nin yaklaşık 100 adet uçağa tekabül eden Typhoon talebine; Typhoon programının diğer üye ülkeleri olan Birleşik Krallık, İspanya ve İtalya’ya rağmen karşı çıkıyor.

Mevcut planlara göre; Almanya’daki Eurofighter Typhoon üretimi, 2030 yılında Luftwaffe için son Tranche 4 uçağının (Quadriga sözleşmesi, 38 avcı uçağı) teslim edilmesiyle sona erecek. Fransa ve İspanya ile birlikte geliştirilen yeni nesil SCAF/FCAS avcı uçağının ilk başlangıç seviyesi operasyonel kabiliyet ilanın en erken 2040 yılında yapılması planlandığından, şu anda Alman askeri havacılık endüstrisi için siparişsiz on yıllık bir boşluk var.



Alman Savunma Bakanlığı’nın kısa süre içinde yeni bir sipariş (yani Tranche 5) vermemesi halinde Airbus, Almanya’da askeri savaş uçağı yapımının sona ermesinden, büyük iş kayıplarından ve havacılık endüstrisinin genel olarak gerilemesinden korkuyor. Airbus bu nedenle Eurofighter konusunda hayati (ve acil) bir karar alınması çağrısında bulunuyor.

Türkiye ve Suudi Arabistan’ın Typhoon talebine ret

Buna rağmen Alman hükümeti, Suudi Arabistan ve Türkiye’nin sırasıyla 48 ve 40 adetlik Typhoon siparişlerine karşı çıkıyor. İki ülke, Birleşik Krallık’tan Typhoon tedarik etmek için talepte bulundu. Ancak Almanya, siyasi gerekçelerle Suudi Arabistan ve Türkiye’nin Typhoon tedarikini engelliyor.

İki tedarik toplam değerinin, 10 milyar dolardan fazla olduğu değerlendiriliyor.



Oxford Economics tarafından yapılan bir araştırmaya göre Typhoon savaş uçağı programı Birleşik Krallık ekonomisi genelinde 20.000’den fazla istihdamı destekliyor. Jetler, Lancashire’daki programda 5.000 kişiyi istihdam eden BAE Systems tarafından tasarlanıyor, üretiliyor ve bakımı yapılıyor.

Birleşik Krallık’ın Almanya’yı programdan bypass etmesi gündemde

Edinilen bilgilere göre; Downing Street (Birleşik Krallık Başbakanlığı), Berlin’i Typhoon satışından bypass etmek için yasal işlem başlatmayı araştırıyor ancak böyle bir hamle, Birleşik Krallık’ın Avrupa’daki kilit bir müttefik olan Almanya ile ilişkileri bozabilir.

BAE’deki istihdamın güvence altına alınmasının yanı sıra, Birleşik Krallık’ta faaliyet gösteren diğer büyük savunma şirketleri de Suudilerle yapılacak anlaşmadan faydalanacak.

Rolls-Royce, Typhoon’a güç veren EJ200 motorlarını üreten konsorsiyumun bir parçasıyken, İtalyan savunma grubu Leonardo, Edinburgh üssünde jetin gelişmiş radarını ve Luton fabrikasında aviyonik sistemlerini üretiyor.

BAE Systems, 2007 yılında Suudi hava kuvvetlerine 72 Typhoon sattı. Bir savunma kaynağı The Telegraph’a şunları söyledi: “Onlara daha fazlasını satmaya çalışıyoruz. Eğer bu uçağı tasarlayan ve üreten ülkelerden herhangi biri Suudi Arabistan’a satış yapmaya hazır değilse bu her türlü anlaşmayı bozacaktır.”

https://www.savunmasanayist.com/almanyada-eurofighter-typhoon-eylemi/