"Bence masayı dağıtanlar asıl Alamanlar. "
+
bence de.
oraya gidip çıplak gözle bile bu işin ne olmaz bir iş olduğunu görmüş ve bu çıkışı yapmıştır.
---
neyse.
konuları birbirine karıştırmak gibi bir rutinimiz var bizim.
kendimce azıcık kafa ütüleyeceğim.
gerçekte çok mu sıkıştık?
aslında sıkışma var da, o kadar da değil.
1. test uçuşuna yaklaşmış ve hem büyük bomba taşıyacak, hem avcı görevini yapacak çok rollü bir uçağımız var.
"sorun uçaksız kalmaktan ziyade, bu uçağın motor konusu nedeniyle projenin takvime uyamama olasılığıdır, bu olasılık gerçekleşirse, işte o zaman durum ciddi bir sıkıntıya dönüşür; çünkü gökten F4 yakıt tankları yağmaya başlamış, bir on yıl sonra belki F16 yakıt tankları yağmaya başlayacak.
bu da yetmiyormuş gibi, etrafta da savaş uçağı bollaşma trendinde malesef."
2. etraftaki uçak sayısındaki bollaşma trendi ve milli uçak projesindeki takvimin sarkma olasılığı bize bir Dplanı dayatıyor.
" A planı: F16 modernizasyonları
B planı: insansız jetler
C planı: milli savaş uçağı"
3. nedir bu Dplanı?
bu başlıkta sayfalardır konuşulan, ara uçak alımı denilen şey işte.
ben D planı diyorum buna.
A B ve C planlarında ön görülmeyen bir aksama olursa eğer, arkada işleyen hazır bir alternatif süreç olmalı.
bu alternatif süreç, ülkenin dış politikasına dönük uçak baskısını ciddi bir şekilde hafifletecek, diplomatik bir baskı aracı olarak kimse uçak konusunu masaya getiremeyecek.
---
ABD'nin hasmı yasasının muhatabı olan bir ülke olarak, şu an bize uçak satabilecek iki yabancı kaynak var.
1. ABD
2. Çin ve Pakistan
ilk seçenek o denli imkansız değil; ama belli ki işi çok fazla uzatacaklar.
biz üç vakte kadar ve eğer istersek F35 bile alırız; ama o güne kadar stres adamı verem eder.
gökten F4 yakıt tankları yağmaya başlamış, bundan 5 veya 10 yıl sonra belki F16 aynı noktaya gelecek"
ikinci seçenek de mümkün, onun da ne şekilde olması gerektiğini zaten yazdım.
"ya Özgür modernizasyonuna yakın iki filo JF17
veya PL15 füzeleriyle J10 c
iki filo uçak Nahcivan'daki bir üste Azerbaycan kullanımında kara gün akçesi olarak bekler"
kaynak da hazır, 2025'e kadar bazı somut başlıklarda harcama yapmayı yasaklayan bir genelge yayınlasan, 2 milyar civarında bir kaynak çok rahat bulunur yani.
koskoca Türkiye 2 filo JF17 alacak kaynağı da bulamayacak mı yani?
Rusya'yı katmıyorum; çünkü savaş nedeniyle ciddi bir beyin göçü yaşanıyor.
savunma sanayisindeki üretim yetenekleri savaş öncesi seviyesinde midir?
çok emin değilim.
fakat, daha önce de önermiştim, iş eğer gemileri yakma noktasına gelirse, Rusya ile motor ve insansız pırpır sanayisi takas edilebilir.
galiba onların bize gereken güçte bir motorları vardı, bizim uçağın motor yuvasına uymazsa, bu tasarımı bırakıp o motora göre bir uçak tasarlamaya başlarız.
veya diğer bir olasılık, JF17 uçağındaki motor üzerine bir Hürjet.