Gönderen Konu: Ar-Ge’ye 53 milyon dolar harcadı test için rakiplere kapıları açtı  (Okunma sayısı 5879 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı darkevvilboy

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 113
  • 0
Ar-Ge’ye 53 milyon dolar harcadı test için rakiplere kapıları açtı
Özgür EKŞİ/ANKARA 11 Mart 2011

Koç Topluluğu bünyesinde yer alan, toplu taşıma, nakliye ve savunma sanayi için araçlar geliştiren Otokar, Adapazarı’nda Milli ve NATO gizlilik belgelerine sahip 553 bin metrekare büyüklükteki tesisinde ürettiği araçları 5 kıtaya ihraç ediyor.

2009’da 340 milyon dolar ciro elde eden, son 8 yılda ise Ar-Ge’ye 53 milyon dolar yatırıp Başbakan Erdoğan’ın elinden Ar-Ge Merkezi belgesi alan Otokar, tüm imkânlarını rakiplerine de açıyor.

Hidrolik yol

Türkiye’nin en yüksek kapasiteli hidrolik yol simülatörüne sahip olduklarını söyleyen Otokar Genel Müdürü Serdar Görgüç, yurt dışında yapılan benzer testler için çok zaman ve para harcadıklarını, bu ihtiyaca cevap olması için de bu tesisi kurduklarını belirtiyor. Otokar dışında şu ana kadar iki firmanın bu testlere araçlarını soktuğunu kaydeden Görgüç, Türk üreticilere “Gelin gizliliğine zarar vermeden aracınızı burada deneyin” çağrısında bulundu. Görgüç, sahip oldukları simülatör sayesinde bir aracı Sibirya’ya ya da Arap çöllerine götürmeden de motor performansını denemenin mümkün olduğunu belirterek şunları söyledi: “Bunun için araç, insan tahammülünü geçen sıcak ve soğuklarda, rüzgar, kum ya da benzer doğal şartlar da eklenerek dinamometre üzerine çıkarılıyor.”

‘Demir Bey’ testi

Ar-Ge merkezinde yer alan ‘Demir Bey’ isimli manken ise mayına karşı koruma sağlayan araçların testi için kullanılıyor. Görgüç, Demir Bey’in görevinin aracın patlamadan sağlam çıkılmasını sağlamak olduğunu belirterek, “Demir Bey üzerinde onlarca algılayıcı ile mayın testlerine katılıyor. Yere mayın döşeniyor, kontrollü bir patlama ile hem araçta meydana gelen hasar görülüyor hem de araç içindeki personelin ne kadar korunduğu ölçülüyor. Konu mankeni Demir bu yolda çok sayıda darbe alsa da varlık amacı personelin içeriden “demir” gibi çıkmasını sağlamak” yorumunu yapıyor. Otokar’ın ziyaretçilere en kapalı yerlerinden biri olan balistik test merkezinde ise zırhın araç içindeki personeli ne kadar koruduğu kontrol ediliyor.

Otokar, Adapazarı’nda 553 bin metrekarelik tesisinde ürettiği araçları 5 kıtaya ihraç ediyor. Firma son 8 yılda Ar-Ge’ye 53 milyon dolar yatırdığı Ar-Ge tesisleri için geçtiğimiz günlerde Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın elinden belge de aldı. Otokar, bu merkezdeni tüm imkânlarını rakiplerinin de hizmet almasına yeşil ışık yaktı.

Arma’ya dağ taş vız geliyor


OTOKAR’ın TSK ve dünya pazarlarına sunduğu ve en son olarak 10.6 milyon dolarlık ihracat anlaşması imzalanan Arma keşif aracı da zorlu arazi şartlarına sokuldu. Tesis yakınlarında bir bölgede 6X6 Arma zırhlısı içinde dağ taş aşıldı. 18.5 tonluk, 10 kişilik aracın içinde etrafı seyrederken korku verici diklikte yamaçlardan iniş, araç içindeki herkese heyecanlı anlar yaşattı. Araç, test pisti dışanda, insan boyunu aşan çukurlara da indirilip çıkarıldı. Arma C-130 dahil her türlü nakliye uçağı ile taşınabiliyor.

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/17237613.asp

Çevrimdışı darkevvilboy

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 113
  • 0
Ar-ge ye yapılan yatırım kat ve kat geri döner.

Çevrimdışı enes38

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1421
  • 1
Ar-ge ye yapılan yatırım kat ve kat geri döner.
yeterki  araştırma ve geliştirme için yatırım yapabilecek  kadar  yürekli olalım , bunun karşılığını fazlasıyla  alıyoruz.

Çevrimdışı amonyak

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 224
  • 0
gec oldu ama güc olmasin koc toplulugu kabiliyetlerinin cok gerisindeler fasonculugu birakirlarsa dünyada gercek yerlerini alirlar
Ya sevecek ya gideceksiniz baska yolu yok.

Çevrimdışı enes38

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1421
  • 1
gec oldu ama güc olmasin koc toplulugu kabiliyetlerinin cok gerisindeler fasonculugu birakirlarsa dünyada gercek yerlerini alirlar
Fasonculuk  demeyelimde  lisans altında  üretim diyelim  , dediğin  gibi  lisans altından çıkmak isteseler  kolaylıkla çıkarlar   özellikle  landrowere para kazandırmayı bıraksalar ve  özgün bir  araç geliştirseler çok daha fazla kazanırlar  bizde landrowerlerin dahada üstünü bir  araca sahip olabiliriz. az değil  tsk da şu anda 10000 üstü landrower var  ve bu tip araçlardan  daha çok alınacak  özgün olursa  daha iyi olur  hem sivil alımlarda artar.

Çevrimdışı amonyak

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 224
  • 0
Sayin enes38
Lisan altinda üretim fasunculuktur ilerisi ve gerisi yok  ;D
38 kayserimi ?


Ben Kayseriliyim

sevgilerle
Ya sevecek ya gideceksiniz baska yolu yok.

Çevrimdışı enes38

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1421
  • 1
Sayin enes38
Lisan altinda üretim fasunculuktur ilerisi ve gerisi yok  ;D
38 kayserimi ?


Ben Kayseriliyim

sevgilerle

evet  bünyan  ama istanbulda yaşıyorum
dediğin gibi  ikisi aynı görünüyor ama lisans altı   biraz daha modern  duruyor  ;D birde  lisans altı üretimde kendi markanıda  koyuyorsun  sonuçta dediğin gibi aynı anlamdalar

Çevrimdışı darkevvilboy

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 113
  • 0
Sayın Serdar Gorguc, Otokar Genel Müdürü ile görüşme Bölüm 2

05:38 GMT, 29 Mart 2011 defpro.com

Türkiye'nin büyüklüğü ve jeopolitik konumu son yıllarda ülkenin önemli bir NATO ortağı yaptık. Siyasi ve ekonomik konumu önemli bir bölgesel oyuncu olarak Türkiye'nin stratejik potansiyeli ve hak artan ulusal algı sağlamıştır. Buna paralel olarak, Türkiye'nin savunma sanayi ve çok uluslu ulusal kalkınma, üretim ve modernizasyon programlarının önemli bir kısmı şu anda gerçekleştirilen veya planlanan ile artan önemi tanık oldu. Özellikle yatırım ve işbirliği hala gelişmekte olan ve modernizasyonu temel askeri yeteneklerini ülkeleri ile, kabul edilir artırılması.

259.000.000 € ciro ve muharebe aracı çözümleri geniş bir yelpazesi olan Otokar, Türkiye'nin önde gelen savunma sanayii firmaları arasında yer almaktadır. Bu ışığında, defpro.com Nicolas von Kospoth ulusal ve uluslararası programlarda şirketin mevcut faaliyetlerinin anahat Sayın Serdar Gorguc, Otokar Genel Müdürü istedi.

(Görüşmenin Part 1 http://goo.gl/2fB1p de görülebilir)

defpro.com: Bay Gorguc, Aralık ayında, sen Otokar'ın ARMA 6x6 taktik zırhlı araç için yurt dışından ilk sözleşme duyurdu. siz okuyucularımız için bu özel araç inceleme kısaca lütfen, Otokar'ın askeri ürün serisindeki en yeni ürünlerden biri ve aynı zamanda ağır taktik muharebe aracı olabilir olmak? Ne benzer araçlar üzerinde ARMA başlıca avantajları nelerdir?

Gorguc: ARMA kaldıraç Otokar'ın becerisi, mühendislik, üretim ve uzmanlık zırhlı taktik araçlar büyük bir portföyünde bir kanıtıdır.

ARMA araç üstün taktik ve teknik özelliklere sahip modüler bir platformdur ve rekabetçi ürünler arasında seçkin ve maliyet etkin bir üründür. balistik ve mayın koruma seviyesi yüksek, hem de silah istasyonları ve misyon ekipman çeşitli entegrasyon sağlayan üstün tasarım sayesinde, ARMA misyonu gelişen bir uyarlanabilir platform olacak modern bir savaş ihtiyacı var.

, Birçok parametreye bağlı Bilindiği gibi, bugünün çok tekerlekli platformlar modern kavramları ile bir 6x6 aracı var ile birlikte olmak üzere 8x8 yapılandırmaları geliştirilen zırhlı. bir 6x6 konfigürasyonunda ARMA platform görevi ekipman herhangi bir türü için cömert iç hacim sunarken, bir koruma düzeyi ve hareketlilik rekabetçi araçlar ile karşılaştırılabilecek sunarak bu boşluğu dolduruyor. ARMA koruma, performans ve maliyet için optimum çözüm gerektiren orduları için çok uygun maliyetli bir çözüm olacaktır.

6.4 m uzunluğunda, 2.7 m ve 2.2 m genişliğinde yüksek ARMA bir 18.500 kg mücadele ağırlık ve 4500 kg yük ve bir sürücü, komutan ve onun tam NBC korumalı gövde sekiz bitirişler taşır. Ayrıca, araç C-130 hava standart konfigürasyonda taşınabilmektedir.

ARMA ön iki aks o 7,8 m dönüş yarıçapı ve saygın off-road hareketlilik ve konfor sunan hidro dikmeler ile bağımsız süspansiyon üzerinde araç sürmek ele sağlayan yönetilebilir vardır. Lastik-run-flat özelliği ve merkezi bir enflasyon sistemi standart olarak sunulmaktadır. Bu oran eğimler başına 60 ve yüzde yan yamaçlarında başına 30 üzerine önde gelen 45 derecelik bir yaklaşım gibi kalkış açıları pazarlık yapabilir. O da 1.2 m genişliğinde siperler arası ve 60 cm engellerin üzerinden tırmanmaya.

A 450 hp su soğutmalı turbo dizel F-34 ya da F-54 yakıt çalıştırabilen o / ağırlık oranı 105 km / h ve güç bir hıza vererek, otomatik şanzıman ve tek-hızlı transfer kutusu aracılığıyla tekerlekleri sürücüler 24.3 hp / ton.

Bu aynı zamanda güçler onboard iki bakımsız 125 Ah pil içermektedir 24 V DC elektrik sistemi ve 3.3 kW dönüştürücü.

Motor, kıyaslanabilir bir yüksek iç hacim verimli ve ergonomik kullanılmasına izin, aracın sağ ön tarafında yer alır. Bu iç düzen, tüm personel, özellikle komutanı, sürekli birbirleriyle göz teması koruyabilirsiniz.

ARMA arazi koşullarına bağlı olarak, 6x6 veya 6x4 modunda çalıştırılabilir. Araç bir pivot dönüş kabiliyeti yüksek bir açık deniz performans sağlayan, amfibi ve iki hidrolik tahrikli pervane ile tahrik su bulunmaktadır. ARMA's ve balistik anti-mayın koruması ve yüksek sertlik monokok çelik gövdesi tarafından sağlanan tüm personele anti-mayın koltuklarda oturuyorlar.

defpro.com: Bir diğer önemli ve kanıtlanmış araç Otokar COBRA 4x4 de Aralık ayında verilen ek bir sözleşme gördüm taktik araç, zırhlı. Bu araç 1997 yılından beri Türk Silahlı Kuvvetleri ile hizmet vermektedir. Ne mevcut ve gelecekteki ihtiyaçlarını karşılamak için özgün tasarımı geliştirmek mi uluslararası başarısı ve ne için belirleyici oldu?

Gorguc: Ben gelecek tehditleri ve taleplerini öngörerek, COBRA tasarımı sırasında, daha önce de belirttiğimiz gibi, amacımız olağanüstü bir balistik koruma, üstün hareketlilik, hem de modüler tasarımı, çeşitli görevlere uyarlanabilir sağlamaktı. Sanırım bu amaç ve bu yapılan COBRA bilinen zırhlı araç ve pek çok ülkede silahlı kuvvetlerin tercihi başardı inanıyorum.

yüksek riskli bölgelerde bile, etkin hızlı ve zamanında hizmet ile Yaşam zaman lojistik destek, COBRA belli bir ayrıcalık verdi. Otokar, kapsamlı dünya çapında Entegre Lojistik Destek (ELD) program yedekleme uzun vadeli verimli ve ekonomik bir çalışma sağlayarak, COBRA uluslararası piyasalarda başarıyla hizmet vermektedir. Onun ortak bir platform konsepti aynı zamanda eğitim, bakım ve lojistik destek planlamasında yardımcı olur.

biz COBRA başlatılan ilk günden bu yana tasarlanan ve üretilen birçok yapılandırmaları müşterilerin ihtiyaçlarına göre. tasarım ve çeşitli misyonlar için adaptasyon yönlülük COBRA ve önemli tasarım varlıkları arasındadır. Modüler gövde yapısı sayesinde, COBRA personel taşımacılığı, ambulans / tıbbi tahliye, keşif ve gözetleme, silah platformu, NBC keşif ve diğerleri gibi çeşitli askeri görevler için tasarlanmış çok amaçlı bir platformdur.

Ayrıca, mühendislik geliştirme faaliyet ve COBRA platformları doğal bir parçası tecrübe doğrultusunda son 10 yıl içinde birçok yenilik ile gelişmiştir olup konuşlanmış's 12'den fazla ülkede kazandı.

defpro.com: Otokar araçları farklı silahlı kuvvetleri ile çeşitli uluslararası askeri ve barışı koruma operasyonlarına yerleştirildiğini söyledi. bu işlemleri yapılan deneyimleri ürünlerinizin gelişimini desteklemek nasıl?

Gorguc: Bu deneyimler her zaman Otokar için önemli referanslar biri olmuştur. Bu veri ve Ar-Ge biz geliştirmek ve araçlar geliştirmek yetenekleri sayesinde izlerim.

defpro.com: 2007 Otokar olarak tasarım, geliştirme ve üretim yeni Altay ana muharebe tankı (MBT) prestijli Türk programı ile ödüllendirildi. Ne bu programın geçerli durumu nedir?

Gorguc: Otokar'ın Türkiye'nin ilk milli ana muharebe tankı 2007 yılında müzakereler başladı. Sözleşme ve Temmuz 2008'de imzalanan proje 2009 yılı başında başlamıştır. ALTAY Projesi tasarımı, geliştirilmesi, entegrasyonu, prototip üretimi, testi, kalifikasyonu ve ilk Türk Milli Ana Muharebe Tankı içerir. Otokar ve ana yüklenici olan Türkiye Cumhuriyeti'nin tüm tasarım ve Altay Tank üzerinde kazanılmış fikri mülkiyet haklarına sahip olacak.

ALTAY projesinin genel 78.5 ayda tamamlanması hedefleniyor. kavramsal tasarım, detay tasarım, prototipleme ve kalifikasyon: Proje üç aşamadan oluşmaktadır. Aralık 2010 itibariyle, ilk aşamada tamamlandı. Otokar ve alt yükleniciler şimdi ikinci aşama üzerinde çalışıyoruz.

defpro.com: geliştirme ve üretim Türk ve yabancı şirketler çok sayıda bir araya getirecek bu tank. Bu proje için kilit ortaklar, hem ulusal hem de uluslararası, ve hangi nasıl sanayi işbirliği bugüne kadar oldu?

Gorguc: Tasarım için Türkiye Savunma Sanayii, prototip üretimi, testi, Altay tank nitelik ve projenin düzgün yönetimi için Müsteşarlığa sorumlu olan Otokar, çeşitli taşeronlar ile birlikte çalışıyor. ve ALTAY ekibinin bir parçası olarak adlandırılan bu projeye dahil olmak taşeron, aşağıdaki sorumluluklara sahiptir:

• Alt sistemler, ancak bunlarla sınırlı kalmaksızın, Atış Kontrol Sistemi ve Komuta Kontrol Muhabere Bilgi Sistemi, dizayn edilecek ve Aselsan tarafından geliştirilen ve Otokar ve Aselsan eder, işbirliği içinde, davranış entegrasyon çalışmaları.
ve Hyundai-Rotem ile sağlanacaktır Kore kökenli bazı alt sistemleri, bazı alanlar için •, teknik destek ve yardım Hyundai-Rotem, Kore elde edilecektir.
• A 120 mm 55 kalibre Ana Silah Sistemi MKE tarafından imal edilecektir. Ana Gun Otokar ve MKE tarafından tankın içine entegre edilecektir.
• Modüler Zırh Paketi, dizayn olarak geliştirildi ve Otokar ve Roketsan tarafından tankın içine entegre edilecektir Roketsan tarafından üretilir.
• güç paketi MTU ve RENK ile işbirliği içinde geliştirilmiş olacak

Projenin daha sonraki aşamalarında, diğer şirketler ALTAY takıma katılacak.

defpro.com: uluslararası piyasalar ve şu anda önemli pazarlarda düşünüyorsanız burada daha güçlü bir dayanak geliştirmek için arıyorsun önemli ev piyasası, ek olarak?

Gorguc: Bugün, Otokar araçları beş kıtada 20'den fazla ülkede faaliyet gösteriyor zırhlı. Bizim temel ve hedef pazarlar Ortadoğu, Körfez Ülkeleri ve Kuzey Afrika'da bulunmaktadır.

defpro.com: Işık geniş bir ürün yelpazesi olan bir üretici daha küçük bütçelerle ülkelerde pazar konumunu nasıl değerlendiriyorsunuz nasıl taktik araçlar, zırhlı gibi? Eğer büyük ABD ve Batı Avrupa rakiplerine kıyasla, bu alanlarda avantajları görüyor musunuz?

Gorguc: Bu ülkeler Otokar'ın önemli pazarlarda ve Otokar bu piyasalardaki konumunu güçlendiriyor her gün. Otokar rakiplerine göre, lojistik destek ve müşteri odaklı tasarım ana avantajı vardır.

defpro.com: 2010 yılının Aralık ayında Savunma Sanayi (MDI) ve Azerbaycan Bakanlığı (bkz. http://goo.gl/3ch3l) o Otokar zırhlı araç üretimi için görüşmeler olduğunu doğruladı. Ne ve bu müzakerelerin mevcut durumu olduğunda biz muhtemelen bu görüşmelerden kaynaklanan bir sözleşme görebilirsiniz?

Gorguc: Bu konuda Savunma Sanayi Azerbaycan Bakanlığı ile herhangi bir görüşme veya işbirliği yoktur.

defpro.com: Birçok ülke hala küresel mali krizin etkilerinin yaşandığı azaltarak onların savunma bütçelerinin yanı sıra, satın alma planlıyor. Bu durum Otokar'ın çabalarını etkiler mi ya da mevcut pazar durumuna özellikle avantajı hafif taktik araç, onun geniş yelpazesi dayalı şirketin piyasa yaklaşımı nedir?

Gorguc: Küresel finansal kriz en çok gelişmiş ülkelerin savunma bütçeleri etkiledi. Bu ülkelerin kendi savunma sanayi beri Otokar, bu piyasalar hedef almaz. Gelişmekte olan ülkelerin savunma bütçeleri gelişmiş ülkeler kadar az olmamıştır.

defpro.com: Son olarak, nerede biz 2011 yılında fuarlarında şirketin ürünleri görmek mümkün olacak?

Gorguc: Otokar ve Şubat 2011 yılında IDEX fuarında katıldı İstanbul'da 10-13 Mayıs 2011 tarihinde yapılacak IDEF sergi katılacak.

defpro.com: çok Sayın Gorguc teşekkür ederiz.

http://www.defpro.com/daily/details/783/

Çevrimdışı darkevvilboy

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 113
  • 0
Türkiye'nin büyüklüğü ve jeopolitik konumu son yıllarda ülkenin önemli bir NATO ortağı yaptık. Siyasi ve ekonomik konumu önemli bir bölgesel oyuncu olarak Türkiye'nin stratejik potansiyeli ve hak artan ulusal algı sağlamıştır. Buna paralel olarak, Türkiye'nin savunma sanayi ve çok uluslu ulusal kalkınma, üretim ve modernizasyon programlarının önemli bir kısmı şu anda gerçekleştirilen veya planlanan ile artan önemi tanık oldu. Özellikle yatırım ve işbirliği hala gelişmekte olan ve modernizasyonu temel askeri yeteneklerini ülkeleri ile, kabul edilir artırılması.

259.000.000 € ciro ve muharebe aracı çözümleri geniş bir yelpazesi olan Otokar, Türkiye'nin önde gelen savunma sanayii firmaları arasında yer almaktadır. Bu ışığında, defpro.com Nicolas von Kospoth ulusal ve uluslararası programlarda şirketin mevcut faaliyetlerinin anahat Sayın Serdar Gorguc, Otokar Genel Müdürü istedi.

(Görüşmenin Bölüm 2 29 Mart 2010 tarihinde defpro.com de yayınlanacaktır.)

defpro.com: Bay Gorguc, siz okurlarımıza Otokar ve faaliyetleri hakkında kısa bir özet verebilir misiniz? Ne 2010 yılında Otokar'ın cirosunu olmuştur ve ne 2011 için görünüm nedir?

Serdar Gorguc: Türkiye'nin önde gelen ve en büyük özel sermayeli taktik araç üreticisi Otokar, kendi teknoloji, tasarım ve uygulamaları 1963 yılından bu yana müşterilerinin ihtiyaçlarına özel çözümler sunmuştur. Şirketin tasarım ve taktik tekerlekli araç ve taktik zırhlı araçlar üretmektedir. Otokar, Türkiye'de 552,000 m² 'lik fabrikasında, 1700 çalışanı ile faaliyet göstermektedir.

Otokar olan gelirleri 2010 yılında US $ 36 milyar ve 73.000 kişiyi istihdam sayıları bir Koç Grubu Şirketi, Türkiye'nin en büyük holdinglerinden vardır.

tasarım ve geliştirme yetenekleri ile birlikte, Otokar büyük ölçüde kendi entegre üretim teknolojisinin önemli avantaja sahip. müşteri ihtiyaçlarına dayalı esnek bir üretim yeteneğine sahip şirketin diğer bir önemli varlıktır.

Otokar Zırhlı Personel Taşıyıcı (ZPT), sınır güvenliği araçlar, keşif ve gözetleme araçları, silah platformları, mayın dayanıklı asker taşıyıcı, NBC keşif, tıbbi tahliye araçları ve ambulanslar geniş bir yelpazede üretim için kabul edilir. Otokar, özellikle muvazzaf ve çatışma bölgelerinde gerçekleştirmek için inşa 20'den fazla ülkede 25.000 'den fazla operasyonel araç bulunuyor.

Yıllar boyunca, Otokar araçların kanıtlanmış yeteneği ve çoklu rol yetenekleri şirketin Türk Silahlı Kuvvetleri'nin ana tedarikçisi ve Türk Savunma Sanayii genel ihracat lideri oldu.

2010 yılında Otokar'ın cirosunun yaklaşık 259.000.000 € ve 2011 ciro bekliyoruz aynı düzeyde gerçekleşmiş olacaktı.

defpro.com: 2010 üzerine geri son bir bakış: Nasıl geçen yıl Otokar tarafından üstlenilen faaliyetlerini gözden geçirmek istiyorsunuz?

Gorguc: 2010 Otokar için bir Ar-Ge odaklı bir yıl oldu. Düzenli Ar-Ge yatırımlarına ek olarak, biz başladık-up testleri için zamanı kısalır ve kısa tasarımı dönemlerde sonuçlandı Dinamometre, bizim İklim Test Odası hızla müşterilerinin ihtiyaçlarına cevap vermek amacıyla.

Biz çok tekerlek yapılandırma araçlarına 4x4 ile bizim zırhlı ürün yelpazesini genişleterek üzerinde duruldu. EUROSATORY anda, ARMA, modüler çok tekerlek yapılandırma ile Otokar'ın taktik tekerlekli zırhlı araç aralığında en yeni ürün ailesini tanıttı. yeterlilik ve doğrulama işlemleri, detaylı tasarım ve bilgisayar destekli mühendislik çalışmaları da dahil olmak üzere test aşamaları, sonuna kadar konsept tasarım geliştirme çalışmaları, Otokar tarafından yapılmıştır. üstün taktik, teknik özellikleri ve balistik ve mayın koruma yüksek düzeyde sayesinde, 6 ay içinde ilk siparişimizi aldık. bu Otokar'ın zırhlı taktik araç yerleştirilir güveni gösteriyor çünkü bu ödül bizim için gerçekten önemliydi.

sözleşmeler açısından, 2010 yılında biz ağırlıklı olarak biz 861 taktik araç tedariki için bir Türk Ordusu sipariş gibi, önceki yıl alınan bu siparişlerin teslimatları üzerinde duruldu. Geçen yıl, biz Otokar APV ve COBRA özellikle yeni siparişler, Türkiye'den ve yurtdışından hediye edildi. Ayrıca, iki ülke Otokar geçen yıl araç kullanıcıları zırhlı oldu.

Ayrıca, geçen yıl Kuvvetleri Silahlı Türk için ilk milli savaş tankının devam da tasarım. Doğal olarak, bu ve bir uzun vadeli kalkınma projesi programında böyle bir kompleks için varlık ana yüklenici. Prestijli proje için Otokar çok bir olan kaynaklar D çoğu mühendislik ve Ar-proje bu etrafında şimdi merkezi. ALTAY projesi platformu ağırlıklı bir tasarım, geliştirme, prototip cep oldukça çok yetenekli, çok korunan ve yeterlilik için aramaların Tukey ilk ana muharebe tankı ve kullanım ihtiyacı. Biz konsept geliştirme aşamasında sonlandırılan bir süreç olarak tasarlamak anda çalışan ayrıntılı. Prototipleme 2012 yılında gerçekleşecek. Biz proje vardır geliştirme zorlu ve böyle iddialı bir çok gurur olmanın ana yüklenici.

defpro.com: Eğer açıklandığı gibi, sizin ve aralığında farklı taktik araçlar ile çok sayıda var zaten 20'den fazla silahlı kuvvetleri askeri araç tedarik var. Eğer primer ya da kurum içi geliştirme güveniyor sipariş ve müşteri teknolojik gereksinimlerini karşılamak için yenilikçi çözümler sunmak için ulusal ve uluslararası endüstriyel ortakları ile birlikte çalışır mı?

Gorguc: Otokar misyonu tasarım ve komple Fikri Mülkiyet Hakları Otokar ait araçlar ile üretimdir. Otokar tüm üstün müşteri memnuniyeti tanık araç platformları, kendi tasarımı olan zırhlı.

Ancak, Otokar müşteri ihtiyaçlarını karşılamak için farklı endüstriyel ortakları ile birlikte çalışmak, yapar ve biz alt sistemi geliştirme ve tedarik için birçok uluslararası sanayi ve mühendislik ortakları ile işbirliği. Bu zırh, silah istasyonları, elektronik ve ya kullanıcı tarafından gerekli ya da kullanıcı için bir fayda yaratacak düşündüğünüz her türlü alt sistemi vardır. Biz uzmanlık inanıyorum. Bize Otokar'ın AR-GE yetenekleri ile dikkat çekici bir katma değer ile sinerji yaratmak ve müşterilerimizin ihtiyaçlarını karşılamak için bu sinerji kullanımı için önemli.

defpro.com: Muhtemelen benzer boyutta başka bir NATO üyesi daha, Türkiye'nin silahlı kuvvetleri hala büyük oranda geleneksel tehditlere karşı korunması, böylece konvansiyonel savaş ve üzerinde duruluyor. Eğer ulusal bir yaklaşım ve uluslararası pazarda arasında teknolojik farklar görüyor musunuz?

Gorguc: Otokar mevcut ve gelecekteki savaş tehditlerine karşı ulusal ve küresel silahlı kuvvetlerinin ihtiyaçlarını kapsayan bir araç geliştirme stratejisi vardır. Araçların teknolojik düzeyleri görev profillerine bağlıdır ve Otokar müşteri ihtiyaçlarına göre, teçhizat, modüler zırh ve silah platformları, çeşitli uyum bilginin en yüksek seviyesine sahiptir.

bazı bölgesel farklılıklara rağmen, asimetrik, kimyasal konvansiyonel veya biyolojik savaş gibi küresel tehditler, ulusal ve uluslararası müşteriler için aynıdır. Otokar istenen teknolojik yapılandırma göre müşteri gereksinimlerine uygun teknolojik bilgi ve kendi tasarım çözümleri vardır. Bu noktada, ben Otokar da sadece iç güvenlik ya da [. arazi kentsel askeri operasyonlara - Ed] paramiliter misyon yanı sıra MOUT işlemleri için geliştirilen platformlar bahsetmek zorundayım ve bu veya Türkiye'de hizmet ya vardır çok başarılı bir parça kayıtları ile bazı ihracat ülkeleri.

defpro.com: Bu ışığında, nasıl yüksek hareketlilik ve koruma patlayıcı (IED), roket güdümlü el bombaları (RPG), ve diğerleri doğaçlama gibi asimetrik tehditlere karşı da dahil olmak üzere, aynı zamanda müşterilerin mevcut ihtiyaçlarını karşılamak için kendinizi nasıl konumlandırıyorsunuz?

Gorguc: Otokar her zaman takip ve kara savaş içinde küresel tehditleri tahmin ediyor. 1990'larda COBRA gelişmeler sırasında, Otokar'ın amaç yüksek mobilite ve hayatta kalma ile birlikte, mükemmel mayın ve balistik koruma birleştiren bir zırhlı araç tasarımı oldu. hareketlilik ve koruma birleştirerek 2000'li yıllarda, Bugün kara kuvvetlerinde önemli sorunlardan biridir. COBRA bu talebi karşılar çünkü neden COBRA son yıllarda başarılı nedenidir.

Bugün, Otokar araçları çoğunlukla barış operasyonlarında ve dünyada çatışma bölgelerinde kullanılan zırhlı. bu bölgelerde Onların başarısı her zaman Otokar için anahtarı başvuruları biri olmuştur. Öğreniyoruz ve deneyim kazanmak ve Ar-Ge yetenekleri sayesinde, bizim yeni gelişmeler müşterilerimizin taleplerini karşılamak için bu deneyimleri yansıtmaktadır.

(Görüşmenin Bölüm 2 29 Mart 2010 tarihinde defpro.com de yayınlanacaktır.)
----

* Sayın Serdar Gorguc 1982 yılında Koç Holding, Türkiye'nin en büyük konglomera, onun meslek hayatına başladı. O Otokar Gelecek Projeler Tasarım Şefi, Ürün Mühendislik Müdürü ve Mühendislik Genel Müdür Yardımcısı olarak çalıştı. 2006 yılından itibaren Genel Müdür olarak Otokar A.Ş. 'de görev yapmaktadır. 1959 doğumlu Gorguc, Boğaziçi Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölümü'nden mezun oldu ve İstanbul Üniversitesi'nde yüksek lisans eğitimini tamamladı.

http://defpro.com/daily/details/782

Çevrimdışı RekarnO

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 2181
  • 1
Bu yazı sonradan mı Türkçeye çevrilmiş?