Motorlari ile ana rotoru arasindaki aktarma kesilerek helikopterin serbest dususe gecmesine "otorotasyon" denir.. Bunun sikca egitimi yapilir, evet.. Ama otorotasyon ile yere yaklasma egitimi yapilir, inis yapilmaz.. O bir acil durum inisidir ve muhtemelen de inis tertibatini kiracaktir..
Bahsedilen yuzbasimiz tek motora kalmis ve epey yuklu bir tayyareyi muhtemelen yarali olarak indirmistir..
Zaten S-70 gibi, Super Cobra gibi tayyarlerin cift motorlu olmalarinin sebebi tek motor ile o guce erisilememesi degil, yukarida anilan durumlar gibi durumlarda, tek motor gucu ile, en azindan guvenli bir inis noktasina donebilmek icindir.. S-70'in bizdeki modellerinin iki motoru deniz seviyesinde toplan 3000 bg'den fazla guc uretebilmesine ragmen bunun sadece 2200 kusur beygirini tasiyabilecek kadar bir aktarma organi vardir.. Dolayisi ile motorlar hic bir zaman ikili olarak tam kapasite calismazlar.. Ancak birinin devreden cikmasi halinde tekinin urettigi 1600 bg ile tayyare guvenli bir yere, belki de evine donebilir..