Gönderen Konu: karahavacılar  (Okunma sayısı 7194 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı enes38

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1421
  • 1
karahavacılar
« : 15 Mart 2011, 11:20:50 »
arkadaşlar  sizlere  askerlik yaptığım  yeri ve komutanlarımı göstermek istedim  ,  konu tam  yerimidir  değilmidir  emin olamadım ama buraya  açtım , işte 1. karahavacılık alayı ve  karahavacılık okulu.











































































Çevrimdışı enes38

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1421
  • 1
karahavacılar
« Yanıtla #1 : 15 Mart 2011, 11:30:58 »
türk kara havacılar

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=uZj3VpWHOYc" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">http://www.youtube.com/watch?v=uZj3VpWHOYc</a>

Çevrimdışı EfsaneAsker

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 992
  • 1
karahavacılar
« Yanıtla #2 : 15 Mart 2011, 18:42:38 »
Güzel fotoğraflar elinize sağlık diyorum :).

Çevrimdışı shielt

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 260
  • 0
karahavacılar
« Yanıtla #3 : 15 Mart 2011, 21:21:38 »
Bunlar olduğunda sen askermiydin? Sırf birkaç fotoğraf için allah bilsin askerlerin aylar öncesinden işkencesi başlamıştır..

Çevrimdışı ist_eternal

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 558
  • 0
karahavacılar
« Yanıtla #4 : 16 Mart 2011, 01:29:40 »
Deri montlu bayan pilotun genelkurmay dan başarı belgesi vardı sanırım motoru susan heloyu indirmiş. 

Çevrimdışı enes38

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 1421
  • 1
karahavacılar
« Yanıtla #5 : 16 Mart 2011, 08:52:21 »
Bunlar olduğunda sen askermiydin? Sırf birkaç fotoğraf için allah bilsin askerlerin aylar öncesinden işkencesi başlamıştır..
yok benden önce  oldu  ama  askerlerin bu konuda bir  şikayetini duymadım ,
Deri montlu bayan pilotun genelkurmay dan başarı belgesi vardı sanırım motoru susan heloyu indirmiş. 
o  subayımız  karahavacılık  okulunda  görevli bir  plot  yüzbayı  yani eğitmen olarak görev  yapıyor , şu anda  nereden baksanın 14~15 yıllık plotluk tecrübesi vardır  ve her plotumuz  motor susturma  eğitimi  yapar ,  bu eğitimleri  defalarca  izledim  10 m yüksekteyken motoru  susturup  helikopteri indirirler  ve bunun eğitimini veren bir  plotumuzun  motoru susmuş bir helikopteri indirmesi  gayet normal  ama ben oradayken  duymamıştım yeni öğreniyorum.

Çevrimdışı DENO

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 147
  • 0
karahavacılar
« Yanıtla #6 : 16 Mart 2011, 19:04:44 »
her plotumuz  motor susturma  eğitimi  yapar ,  bu eğitimleri  defalarca  izledim  10 m yüksekteyken motoru  susturup  helikopteri indirirler  ve bunun eğitimini veren bir  plotumuzun  motoru susmuş bir helikopteri indirmesi  gayet normal  ama ben oradayken  duymamıştım yeni öğreniyorum.

Hasan Kundakçı'nın kitabında okuduğum kadarı ile bir kere S-70 le giderken bir anda Doçka ateşi başlamış ve motorlardan birini vurmuş tecrübeli pilot helikopteri tek motoruyla en yakındaki karakola indirmiş karakolda başka heli yok eeee operasyon sırası yani aciliyeti var pilot karakoldan bulduğu incirleri motorun kurşun deliklerine tıkamış ve benzin motor yağı vb. sıvıların akmasını engellemiş ve ondan sonra merkez karakola kadar öyle gidip güvenle merkez karakola inmişler  :D   (Kitabın adı Güneydoğu'da unutulmayanlar)

Çevrimdışı HDS

  • Özel Üye
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 296
  • 0
karahavacılar
« Yanıtla #7 : 16 Mart 2011, 19:45:12 »
Motorlari ile ana rotoru arasindaki aktarma kesilerek helikopterin serbest dususe gecmesine "otorotasyon" denir.. Bunun sikca egitimi yapilir, evet.. Ama otorotasyon ile yere yaklasma egitimi yapilir, inis yapilmaz.. O bir acil durum inisidir ve muhtemelen de inis tertibatini kiracaktir..

Bahsedilen yuzbasimiz tek motora kalmis ve epey yuklu bir tayyareyi muhtemelen yarali olarak indirmistir..

Zaten S-70 gibi, Super Cobra gibi tayyarlerin cift motorlu olmalarinin sebebi tek motor ile o guce erisilememesi degil, yukarida anilan durumlar gibi durumlarda, tek motor gucu ile, en azindan guvenli bir inis noktasina donebilmek icindir.. S-70'in bizdeki modellerinin iki motoru deniz seviyesinde toplan 3000 bg'den fazla guc uretebilmesine ragmen bunun sadece 2200 kusur beygirini tasiyabilecek kadar bir aktarma organi vardir.. Dolayisi ile motorlar hic bir zaman ikili olarak tam kapasite calismazlar.. Ancak birinin devreden cikmasi halinde tekinin urettigi 1600 bg ile tayyare guvenli bir yere, belki de evine donebilir..   

Çevrimdışı ist_eternal

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 558
  • 0
karahavacılar
« Yanıtla #8 : 17 Mart 2011, 09:21:51 »
Bunlar olduğunda sen askermiydin? Sırf birkaç fotoğraf için allah bilsin askerlerin aylar öncesinden işkencesi başlamıştır..
yok benden önce  oldu  ama  askerlerin bu konuda bir  şikayetini duymadım ,
Deri montlu bayan pilotun genelkurmay dan başarı belgesi vardı sanırım motoru susan heloyu indirmiş. 
o  subayımız  karahavacılık  okulunda  görevli bir  plot  yüzbayı  yani eğitmen olarak görev  yapıyor , şu anda  nereden baksanın 14~15 yıllık plotluk tecrübesi vardır  ve her plotumuz  motor susturma  eğitimi  yapar ,  bu eğitimleri  defalarca  izledim  10 m yüksekteyken motoru  susturup  helikopteri indirirler  ve bunun eğitimini veren bir  plotumuzun  motoru susmuş bir helikopteri indirmesi  gayet normal  ama ben oradayken  duymamıştım yeni öğreniyorum.

2.05 de anlatıyor
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=1qk4Qfn2qv8" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">http://www.youtube.com/watch?v=1qk4Qfn2qv8</a>

Çevrimdışı ist_eternal

  • DefenceTurk
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 558
  • 0
karahavacılar
« Yanıtla #9 : 17 Mart 2011, 09:35:16 »
bahsettiğin eğitim Autorotation
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=Yy9SK58mrYo&amp;NR=1" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">http://www.youtube.com/watch?v=Yy9SK58mrYo&amp;NR=1</a>