Gönderen Konu: Tusaş'dan yerli projeler hakkında...  (Okunma sayısı 50116 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı fırtına getiren

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 212
  • 13
  • DefenceTurk.com
Ynt: Tusaş'dan yerli projeler hakkında...
« Yanıtla #70 : 03 Ağustos 2020, 16:22:54 »
Acaba bu yazdıklarımızı SSB ya da TUSAŞ yetkilileri okuyor mudur?

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7735
  • 457
  • DefenceTurk.com
Ynt: Tusaş'dan yerli projeler hakkında...
« Yanıtla #71 : 03 Ağustos 2020, 17:05:57 »
Sanmam. Takip etmiş olsalardı bu durumda olmazdık😎😎😎

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3658
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: Tusaş'dan yerli projeler hakkında...
« Yanıtla #72 : 03 Ağustos 2020, 19:30:50 »
MMU için motor işin can alıcı noktası. TEİ sıcak kısımlardaki tüm parçaları üretebilecek kapasitede. Ts1400 ‘de  ve T700TEI-701D motorundaki tüm kritik sıcak parçaları üreten TEİ , F110 motorunu da lisans altında üretiyor zaten.
Tabii ki TEİ , GE’den, kağıt üzerinde ve fiiliyatta teknik yardım alıyor. Ama GE de biliyor ki aradaki “göbek bağı” ‘nı keserlerse TEİ bu işi tek başına götürebilecek yapıda ve kapasitede. Onun için motor veriyor. Kanımca da vermeye devam edecektir.
https://www.defenceturkey.com/en/content/tei-international-manufacturer-and-global-design-center-providing-high-quality-products-and-services-to-the-aviation-industry-3244
https://www.defenceturkey.com/en/content/the-first-helicopter-engine-produced-in-turkey-the-t700-tei-701d-engine-delivered-to-power-t70-utility-helicopter-3566

Aşağıdaki yazının son kısımlarını (f110 motoru ve tfx ile ilgili bölümleri) okursanız; Şu anda TRMotor’un üzerinde çalıştığı milli motor f110GE132 ye çok yakın bir motor. GE’nin verdiği değerlere göre bu motordan 35000lbf itki alabilmek mümkün. Ancak prototiplerde kullanmak için büyük ihtimalle 5 adet , F110GE129E (çift motorlu kullanım için optimize edilmiş model) motoru alınmış durumda.
https://www.defenceturkey.com/en/content/a-look-at-the-turaf-s-ongoing-fixed-wing-jet-powered-air-platform-programs-3541

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7735
  • 457
  • DefenceTurk.com
Ynt: Tusaş'dan yerli projeler hakkında...
« Yanıtla #73 : 04 Ağustos 2020, 00:11:21 »
35000'ı geçtim , bizim mühendisler 30000 ibf itiş gücünde 5000 saat ömürlü bir motor yapsınlar hepsinin heykellerini Kızılay meydanına dikerim...😎😎😎

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7735
  • 457
  • DefenceTurk.com
Ynt: Tusaş'dan yerli projeler hakkında...
« Yanıtla #74 : 04 Ağustos 2020, 17:31:59 »
Hürjet 2022'de uçacakmış. Ben mi sayı saymayı unuttum acaba? 18 ay kalmış 2022'ye...

Daha motor tercihine karar verilmemiş uçak nasıl 18 ayda uçacak yahu...

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3658
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: Tusaş'dan yerli projeler hakkında...
« Yanıtla #75 : 04 Ağustos 2020, 17:36:26 »
Hürjet 2022'de uçacakmış. Ben mi sayı saymayı unuttum acaba? 18 ay kalmış 2022'ye...

Daha motor tercihine karar verilmemiş uçak nasıl 18 ayda uçacak yahu...
Herhalde onun için 2023 de ilk uçuşunu yapacak dendi. Sonra Aralık ayı da aynı yılın ayı!
« Son Düzenleme: 04 Ağustos 2020, 17:37:54 Gönderen: Yasar »

Çevrimdışı selcukkocak78

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 731
  • 108
  • DefenceTurk.com
Ynt: Tusaş'dan yerli projeler hakkında...
« Yanıtla #76 : 04 Ağustos 2020, 18:24:57 »
Hürjet 2022'de uçacakmış. Ben mi sayı saymayı unuttum acaba? 18 ay kalmış 2022'ye...

Daha motor tercihine karar verilmemiş uçak nasıl 18 ayda uçacak yahu...
parçaları kesilen bir uçak için motoru belli değil demek abes olur.bence motor belli ama taviz koparmak için meseleyi uzatıyorlar.bu arada ilk uçakta radar yok aviyonikler yok sadece uçması ve test süreci için prototip imalatı var

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7735
  • 457
  • DefenceTurk.com
Ynt: Tusaş'dan yerli projeler hakkında...
« Yanıtla #77 : 04 Ağustos 2020, 19:21:12 »
Hürjet 2022'de uçacakmış. Ben mi sayı saymayı unuttum acaba? 18 ay kalmış 2022'ye...

Daha motor tercihine karar verilmemiş uçak nasıl 18 ayda uçacak yahu...
parçaları kesilen bir uçak için motoru belli değil demek abes olur.bence motor belli ama taviz koparmak için meseleyi uzatıyorlar.bu arada ilk uçakta radar yok aviyonikler yok sadece uçması ve test süreci için prototip imalatı var

Bu nasıl mantık hocam. Motor belli parçalar kesilmiş , taviz koparmak için motoru açıklamıyorlar diyorsunuz.
Bu motor şirketleri gerizekalı herhalde , kendi motorlarının seçildiğini anlamayacak kadar aptal mı bunlar...
Kendi motorlarına göre tasarım yapıldığını farkeden motor şirketinden nasıl taviz koparmayı düşünüyorsunuz acaba?
Bir tek kendimizi akıllı sanıyoruz milletçe...

Çevrimdışı Yasar

  • 2021 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3658
  • 360
  • DefenceTurk.com
Ynt: Tusaş'dan yerli projeler hakkında...
« Yanıtla #78 : 04 Ağustos 2020, 21:58:46 »
Sn Serkan 1976,
Güzel yorum. Ancak Temel Kotil ilk uçuş tarihini 2023 (29Ekim) olarak öteledi.
https://www.savunmasanayist.com/temel-kotil-hurjet-ilk-ucus-tarih/

Çevrimdışı serkan1976

  • 2022 Yılın Üyesi
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 7735
  • 457
  • DefenceTurk.com
Ynt: Tusaş'dan yerli projeler hakkında...
« Yanıtla #79 : 04 Ağustos 2020, 23:04:26 »
O zaman bunlar 29 Ekim2023'de Hürjet 'i uçuracak aynı gün MMU'yu da motorları çalışır şekilde hangardan çıkarıp show yapacaklar.İnşallah...

Neden-niçin yaparlarsa yapsınlar bunlar beni ilgilendirmiyor yeter ki bunu 2023'de başarsınlar...