Gönderen Konu: J-20  (Okunma sayısı 23498 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ayyuk

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 70
  • 0
ÇİN'İN YENİ OYUNCAĞI J-20
« Yanıtla #50 : 24 Eylül 2011, 18:07:00 »
görünüş olarak bir F-35 değil.

Çevrimdışı AYDIN

  • YASAKLI
  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 259
  • 0
ÇİN'İN YENİ OYUNCAĞI J-20
« Yanıtla #51 : 09 Ocak 2012, 20:34:32 »
Resimlere bakıldığı zaman ses üstü uçabildiği gibi f-111 di galiba oynar kanatlı kanatları onun gibi açılabildiği ve alçak irtifak alçak hızda yüksek tutunabilme ve üstün manevra yeteneği olduğu kanaatine varmaktayım ayrıca yanılmıyorsan kokpitin yanındaki kanatlar hareketli olduğundan manevra açısı daha az olduğu gibi keskin manevralarıda yapabilecek kabiliyette tek dezavantajı biraz hantal yapıya sahip görünüyor motorunu güçlendirebilirlerse çok güçlü savaş uçağı olabilir.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 38982
  • 328
7. J-20 Prototipi Testlere Başladı
« Yanıtla #52 : 18 Eylül 2015, 11:26:48 »
7. J-20 Prototipi Testlere Başladı



China Times gazetesinde 16 Eylül 2015 tarihinde yayımlanan bir habere göre 2016 geçici kuyruk numarasına sahip yedinci J-20 prototipi testlere başlıyor.

2001 kuyruk numaralı ilk  Chengdu J-20 prototipi, 2011 yılında ilk uçuşu gerçekleştirmişti. Bu prototiple gerçekleştirilen uçuşlarda; uçağın aerodinamik yapısı ve stealth yeteneği test edilmişti. Daha sonra yapılan 2002 kuyruk numaralı prototiple de hidrolik, pnömatik sistemler ve silah bölümleri denenmişti. 2002 kuyruk numarası daha sonra silinerek 2004 olarak değiştirildi. Bu uçak bomba bırakma testlerinde de kullanıldı. 2003 kuyruk numarası verilen üçüncü prototiple birlikte bütün prototipler statik mukavemet testleri, yer tabanlı radar kesit testleri, yorulma testlerinde kullanıldılar. Bu prototipleri 2012, 2013 ve 2015 kuyruk numaralı prototipler takip etti.

Bundan sonraki prototiplerin; simüle edilmiş uçuş sistemleri, fly-by-wire kontrol sistemi, pnömatik sistemler ve elektronik harp sistemleri için kapsamlı testlerde kullanılması bekleniyor.

Mevcut J-20 prototipleri, F-35 uçağındaki EODAS'a benzer bir elektro-optik sistemle donatılmışlardır. Uçaklar ayrıca birkaç yıl önce ayrıca No. 14 Enstitü olarak da bilinen Nanjing Elektronik Teknolojisi Araştırma Enstitüsü tarafından geliştirilen bir AESA radarı ile de donatıldılar. Sonraki prototipler Rus AL-31FN serisi motorlarla donatılacaklar. Bu motorlar AL-31F M1 motoruna benzer ve bir tam donanımlı bağımsız dijital elektronik kontrol (FADEC) sistemine sahiptirler. Çin firması Xian'ın geliştirmekte olduğu WS-15 motoru henüz yüksek irtifa testlerine bile hazır olmadığından prototiplerde kullanılıması mümkün görülmüyor. Hatta muhtemelen ilk seri üretim J-20 uçakları
Rus yapımı AL31F-M2 veya AL-41F1S motorları ile donatılmış olacaklar. WS-15 motorunun ikinci parti J-20 uçaklarına güç vermesi ön görülüyor.

İlk parti J-20 uçaklarının üretimine başlanıp sonrasında hava kuvvetlerinin Cangzhou'daki uçuş test ve eğitim merkezinden geçerek ön hatlardaki görevlerine başlamasının 2017 yılına kadar gerçekleşeceği, ancak aktif olarak operasyonel kullanımlarına 2019 yılında başlanacağı düşünülüyor.

DefenceTurk.com
« Son Düzenleme: 18 Eylül 2015, 11:28:55 Gönderen: SKYWOLF »
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı AVCI

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 3194
  • 34
Ynt: J-20
« Yanıtla #53 : 07 Ekim 2016, 12:14:34 »
Son prototipe ait fotoğlar,






Çevrimdışı Destinyy

  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 802
  • 4
Ynt: J-20
« Yanıtla #54 : 07 Ekim 2016, 23:29:10 »
Uçak ortaya çıktıkça savaşçıya benzemeye başlıyor. Ama gözlemlediğim bir şeyi söyleyeyim. Bu tasarım kesinlikle optimize bir tasarım değil. F-22'den büyük görüyorsunuz bu uçağı dimi.? Keza Pakfa'dan.? Maksimum ağırlığı ne Pak-fa'dan nede F-22'den yüksek değil bu uçağın. Peki neden bu kadar uzun bu uçak.? Bence iç dizaynda özellikle motor yerleşim ve alt internal silah istasyonlarının tasarımında bir efektiflik olmamasından kaynaklanıyor. Yada alt internal istasyonu oldukça geniş tuttular büyük bir ASM taşımak için motorlar o yüzden gerektiğinden geride başka açıklaması yok.

Çevrimdışı Alp

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 226
  • 4
  • DefenceTurk.com
Ynt: J-20
« Yanıtla #55 : 08 Ekim 2016, 00:56:03 »
Hala gözüme gereksiz büyük dengesiz geliyor ama tabi , bu his bütün cehaletimle genel akıma gözümün alışık olmasından da kaynaklanıyor olabilir...Ama git gide hoşuma gitmiyor da değil ... TFX bu olcak deseler zil takar oynarım sevinçten, hazır gövde...Orantısızlık verimsiz motorların ihtiyac duyacağı ektra geniş yakıt tanklarındanda olabilir yada Büyük okyanusun kontrolünün  daha geniş bir uçuş yarıçapı gerektirmesi ve bununda daha fazla dahili yakıt gerektirmesiden de olabilir...belki gövdeyi 1x değil 1.5x yol gidecek diye dizayn etmişlerdir... Yine Kamyon örneği verecem... Uzun yol kamyoncuları ekstra yakıt tankı takarya belki o nedenle böyle iridir gövde..

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 38982
  • 328
Ynt: J-20
« Yanıtla #56 : 08 Ekim 2016, 08:27:50 »
Esasen Mig-25 gibi anladığım kadarıyla...
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com

Çevrimdışı Alp

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 226
  • 4
  • DefenceTurk.com
Ynt: J-20
« Yanıtla #57 : 08 Ekim 2016, 13:08:20 »
Banada Mikoyan 1.44'ün güncellemişi gibi geliyor; Ana İskelet Mig 1.44 (Kanat yerleşimi, Arka üst dikme, alt dikme, yaklaşık ölçüler benzer,iki uçağında arkadan görünüşü nerdeyse aynı). Burun F-22, hava alıkları f-35....

Çevrimdışı kugos

  • DefenceTurk
  • *
  • İleti: 160
  • 4
  • DefenceTurk.com
Ynt: J-20
« Yanıtla #58 : 08 Ekim 2016, 13:25:18 »
F-22 veya Pak fa ayarında olamayacağını düşünüyorum. Kendi üretimi olduğu için zamanla geliştirecektir. Günümüzde ve ileride elektronik ön planda olacağı için donanım ve silah sistemlerinin yeterliliği konuşulacaktır.

Çevrimdışı SKYWOLF

  • SKYWOLF
  • Genel Yetkili
  • DefenceTurk
  • *****
  • İleti: 38982
  • 328
Ynt: J-20
« Yanıtla #59 : 08 Ekim 2016, 14:47:04 »
Banada Mikoyan 1.44'ün güncellemişi gibi geliyor; Ana İskelet Mig 1.44 (Kanat yerleşimi, Arka üst dikme, alt dikme, yaklaşık ölçüler benzer,iki uçağında arkadan görünüşü nerdeyse aynı). Burun F-22, hava alıkları f-35....

Demek istediğim görünüşü değil, boyutları. Mig-25 de kocaman bir uçak. Tabi kocaman da motorları var.  ::) O motorlarla kısa sürede yüksek irtifaya tırmanıp düşman bombardıman uçaklarını önlemek için tasarlanmış.

Bu uçağın motorları o kadar büyük değil gibi. Ama görevi aynı olabilir. Destinyy'nin verdiği bilgilere göre uçak boyutuna göre hafif. Yine aynı  bilgilere göre uçağın iç hacmi uzun menzilli bir havadan havaya füze taşıyabilecek şekilde tasarlanmış olabilir. Bu da esasen uçağın hızlı olmasından ziyade, uçağın kullanacağı füzelerin hızlı ve uzun menzilli olması anlamına gelir.
ADALETİN OLMADIĞI YERDE NE SAYGI KALIR, NE DE DÜZEN! DÜRÜSTLÜK BENİM KARAKTERİMDİR! BEN ŞEREFİM İÇİN YAŞAR, ŞEREFİM İÇİN ÖLÜRÜM. MUHTAÇ OLDUĞUM KUDRET DAMARLARIMDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR.
SKYWOLF...DefenceTurk.com